Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
    Jup eens prachtig die Variant.

Al lijkt het wel of de manuele versnellingsbak verleden tijd is bij de R.

Op de configurator is de vernieuwde al te configureren maar zowel bij de hatch als de variant alleen DSG te kiezen.
    Jammer ergens, maar past wel bij awd? OEM droge koppeling zit aan zijn grens met het koppel en de tractie.

Achterlichten van de Variant zien er al een stuk beter uit. Vorige was minder...
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
      Niet echt een R, wel eerste 7... Amai

https://youtu.be/B9f84ue4I4E
      Verder half off-topic. Veel meer over dit beest: https://www.youtube.com/watch?v=2t7LFc6NsxY
      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• http://www.autoweek.nl/video/volkswa...rij-impressie/

Ik zou dit wel nooit ofte nimmer met handbak kopen
            2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              http://www.autoweek.nl/video/volkswa...rij-impressie/

Ik zou dit wel nooit ofte nimmer met handbak kopen
              Ikke net wel
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• spijtig dat het echte rijden er door die automaat inderdaad uitgaat, zou het ook manueel kopen! Al werken die moderne snufjes zoals ACC en file assistent e.d. het beste met automaat.

Verder ook spijtig dat de mistlichten plots ontbreken, zoals bij Audi...maakt het net wat sportiever!
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• imho is dat allemaal bullshit dat een DSG niet het echte rijden zou zijn en de beleving zou verminderen
                  Ik heb voor aankoop uitgebreid met een manuele R testgereden en je zit bij een beetje gepeperde rijstijl constant tegen de toerentalbegrenzer te knallen
                  Bovendien heb je ook niet het volledige vermogen en koppel.
                  Ik heb aangepaste DSG software die klassieke onhebbelijkheden kickdown in manuele modus deactiveert. Ik kan je verzekeren dat met de flippers schakelen in de Race stand in DCC in niets moet onder doen voor manueel
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Vind ik ook.
                    Je bent precies alleen maar cool als je met een sportieve wagen manueel rijdt.
                    Terwijl 99% die dit zegt het omgekeerde gaat beweren eens ze zelf met een sportieve automaat rijden.
                    Dan hebben ze het licht gezien.

Ik vind de beleving zelfs groter met de flippers dan constant op die koppeling te zitten stampen en uw stuur te moeten lossen.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
                      Vind ik ook.
                      Je bent precies alleen maar cool als je met een sportieve wagen manueel rijdt.
                      Terwijl 99% die dit zegt het omgekeerde gaat beweren eens ze zelf met een sportieve automaat rijden.
                      Dan hebben ze het licht gezien.

Ik vind de beleving zelfs groter met de flippers dan constant op die koppeling te zitten stampen en uw stuur te moeten lossen.
                      Ik deel die mening

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

• Wat is het verschil in verbruik bij dagdagelijks gebruik ( merendeel stadsverkeer ) tegenover een GTI ? Iemand ervaring ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                          Wat is het verschil in verbruik bij dagdagelijks gebruik ( merendeel stadsverkeer ) tegenover een GTI ? Iemand ervaring ?
                          R heeft een stevige dosis extra power tgov. een GTI die ook nog eens in alle weersomstandigheden bruikbaar is. Maar dit heeft ook zijn prijs.

Als het voor merendeel stadsverkeer is, moet je afwegen in hoeverre je die power zult kunnen gebruiken en of het je de meerprijs waard is.

2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik zit op 10,5
                            Weet niet wat een Gti verbruikt.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ha de vraag ging over het verbruik, niet goed gelezen precies
                              Ik zit gemiddeld aan 10,3 na 24000km met gemengd gebruik autoweg/secundair/stad
                              GTI zal wel 1 à 2 liter lager liggen vermoed ik

2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• 10,3 liter is redelijk. Ik dacht eerder aan 12 à13 liter.
                                Gti van schoonbroer zit gemiddeld aan 8,5 liter. ( Wel meer secundaire wegen )

Comment

• Rij-impressie: VOLKSWAGEN GOLF R

Als sinds de beginjaren van de Volkswagen Golf, bestaat er een soort über-Golf. Dat begon in 1976 met de GTI, daarna kwam de GTI 16V, later de VR6 en in 2002 de R32. De R is gebleven, de VR6 sneuvelde. Qua prestaties is er echter geen reden tot treurnis: de jongste Golf R heeft een 2,0-liter TSI met 310 pk en is er nu ook met zeventraps DSG.

Goed geregeld van Volkwagen: we kunnen de R testen op een klein circuit. Bovendien staan de testauto's op Michelins Pilot Sport Cup 2, zijn ze voorzien van de optionele einddemper van Akrapovic en zitten er performance brakes onder. Dat wordt dus veel grip, veel herrie en hard remmen! En grip heeft de Golf R, wat hij in dit geval natuurlijk deels dankt aan die geweldige banden. Over rolweerstand en slijtage hebben we het dan niet, want dat was van ondergeschikt belang bij het ontwikkelen van dit rubber.

Hoe dan ook, VW maakt de R nóg beter. De snelste Golf lijkt van nature al niet zo snel onderstuurd en dankzij de vierwielaandrijving kun je in de bocht al weer vrij vlot op het gas. Vermogen genoeg, hoewel deze motor daar meer toeren voor nodig heeft dan je verwacht. Wij rijden trouwens met de handgeschakelde versie en komen al vrij snel tot de conclusie dat de versie met DSG echt de betere optie is. Niet alleen omdat je dan 400 Nm in plaats van 380 hebt en in 4,6 seconden in plaats van 5,1 naar 100 km/h sprint, maar meer nog omdat de zesbak en de koppeling niet uitblinken in bedieningsgemak. Misschien komt het ook wel doordat deze auto's dag in dag uit worden gegeseld, maar we merkten dat de koppeling soms onderin even bleef plakken en heel rap van twee naar drie schakelen lukte ook niet altijd. En dat blijkt nu juist een belangrijke gangwissel op dit circuitje met al zijn korte rechte stukken en vele bochten.

NIET GENADELOOS HARD

En dan die remmen. Fenomenaal. We zijn benieuwd wat de stopafstand vanaf 100 km/h is, maar we schatten dat die op droog wegdek zeker richting dertig meter gaat. Daarnaast is het uithoudingsvermogen van de vier schijven erg goed. Keer op keer stoken we ze flink heet en bij elke bocht is de vertraging uitmuntend, waar- bij wederom de grip van de banden een belangrijke rol speelt. Een ander belangrijk ingrediënt voor sportief rijplezier is de besturing. Op dat onderdeel is de Golf minder sensationeel dan bijvoorbeeld de laatste Renault Mégane RS of de nieuwe Ford Focus RS. Zeker, de Golf R stuurt direct en precies, maar het is niet zo dat de adrenaline door je bloedbanen jaagt.

Daarbij is ook het onderstel niet genadeloos hard. Volkswagen weet heel goed wat de Golf-rijder wil, namelijk een compromis tussen heel snel en toch nog enigszins comfortabel kunnen rijden. Misschien dat hij daarom ook niet tricky is, want je moet echt heel veel moeite doen om een beetje beweging in de achterkant te krijgen. Waar je bij sommige auto's van dit soort na het gas liften wordt getrakteerd op een iets uitbrekende achterpartij, blijft de Golf R onverstoorbaar in zijn spoor, waar wederom de kleverige Michelins hun werk doen. Misschien is het wel het gemak en de vanzelfsprekendheid waarmee de R zich snoei hard laat rijden, dat het meest indrukwekkend is aan deze auto. Wie het liever allemaal een tikje heftiger wil, kan beter naar de Focus RS of de nieuwe Civic Type R uitkijken.

TOP VAN 270 KM/H

Waarin de Golf R vooral uitblinkt, is het feit dat hij ondanks zijn sportieve genen een echte Golf is en dus ook heel goed inzetbaar voor dagelijks gebruik, zonder dat je gek wordt van de herrie of een knetterhard onderstel. Volkswagen heeft een goed compromis gevonden. Nieuw op de optielijst is een titanium einddemper van Akrapovic, een bekende fabrikant van sportuitlaten. Verwacht echter geen luid brullende Golf, het geluid blijft nog steeds redelijk binnen de perken. Het maakt de R een kleine zeven kilo lichter, wat circa € 3.500 kost. En trek je nog eens € 2.681 uit de knip, dan komt daar ook nog het 'performance'-pakket bij. Dat bestaat uit extra getint glas voor de achterste zijruiten en achterruit, 19-inchwielen van R GmbH en een gemodificeerde achterspoiler die voor 20 kg extra downforce zorgt. Bovendien gaat de snelheidsbegrenzer eraf, waardoor de hatchback een top van 267 km/h haalt en de Variant zelfs 270 km/h. Vink nog een paar opties aan en je hebt zomaar een rappe C-segment station van ruim 70 mille (!!NL prijzen) voor de deur staan. Maar ook zonder toeters en bellen is de R geen koopje. De BMW 140i en de Ford Focus RS komen voor dit geld ook in beeld. Moet het toch een snelle Golf zijn, dan hebben we een betere tip voor je: de Golf GTI Performance.

OORDEEL

• +Zeer goede allrounder
                                  • +Fantastische stoelen
                                  • -Handbak soms nukkig
                                  • -Duur

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• Ik rijd nu een half jaar met een 7R Variant, nog niet veel meegemaakt maar ik blijf hem leuk vinden.
                                      Power genoeg, remmen zijn goed, ophanging perfect, grip op overschot en als laatste plaats genoeg voor drie koters, enige minpunt is het verbruik, bij rustig rijden krijg ik hem op 8l en bij gewoon rijden (voor mij toch) rond de 10l.
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                        Ik rijd nu een half jaar met een 7R Variant, nog niet veel meegemaakt maar ik blijf hem leuk vinden.
                                        Power genoeg, remmen zijn goed, ophanging perfect, grip op overschot en als laatste plaats genoeg voor drie koters, enige minpunt is het verbruik, bij rustig rijden krijg ik hem op 8l en bij gewoon rijden (voor mij toch) rond de 10l.
                                        Das geen minpunt he maat, das zuinig voor het geen je hebt. Zondag nog tegen Niko gezegd, blijft nen fermen bak.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

• Thx, jij ook
                                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                                          X