Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Golf VII R

Het zat er natuurlijk aan te komen: ook de zevende generatie van de Volkswagen Golf wordt uitgedost als gespierde R-uitvoering. Dit is 'm!

Om maar meteen met de harde cijfers te beginnen: de nieuwe Volkswagen Golf R sprint dankzij z'n 300 pk en 380 Nm aan koppel in 4,9 seconden naar de 100 km/h. De tweeliter TFSI-turbomotor is sterker dan z'n voorganger en brengt 30 pk en 30 Nm meer mee naar het strijdveld.
    Verbruikt de nieuwe Duitse hot hatch dan ook meer brandstof? Dat dan weer niet. Met DSG-bak verbruikt-ie gemiddeld 6,9 l/100 km, 18 procent minder dan de vorige R. Met deze automatische transmissie weet Volkswagen een CO2-uitstoot van 159 g/km te realiseren. De versie met handgeschakelde zesbak gaat in 5,3 seconden naar de 100 km/h. Het verbruik van de handgeschakelde Golf R is vastgesteld op 7,1 l/100 km, wat neerkomt op een CO2 uitstoot van 165 g/km. Z'n voorganger dronk met 8,5 l/100 km behoorlijk wat meer. Beide versies sprinten door tot de 250 km/h op de klok staat.
    Opnieuw geschiedt de aandrijving op alle vier de wielen via de laatste versie van Volkswagens 4Motion-systeem. Om de Golf R nét even strakker de bocht om te sturen wordt-ie 20 mm dichter boven het asfalt gelegd dan een standaard Golf en 5 mm lager dan een GTI. Bovendien krijgt-ie een progressief stuurmechanisme mee, dat nu is in te stellen in de stand ECS Sport. Het XDS+ elektronische sperdifferentieel tussen voor- en achteras zorgt voor goede krachtverdeling, het adaptieve dempersysteem DCC is optioneel. Dat DCC kent nu standje 'Race' van de zogenaamde Driving Profile Selector, waarmee je de meest heftig afgestemde Golf R krijgt.
    De Volkswagen Golf R is standaard voorzien van 18-inch lichtmetalen wielen, bi-xenon verlichting en nieuwe U-vormige led-verlichting aan de voorzijde. Aan de achterkant zien we donkerrode led-verlichting en vier verchroomde uitlaatpijpjes. Vanbinnen wordt de über-Golf voorzien van lappen alcantara, een met leer afgewerkt stuurwiel en automatische klimaatregeling. Het topmodel van de Golf is zowel met twee als met vier portieren te bestellen.
    Op de IAA in Frankfurt kunnen we de opper-Golf voor het eerst in het echt bewonderen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

wel grappig dat de "collission detection" in de onderste grill, die standaard is op alle golf 7 modellen, hier niet aanwezig is.
    Voor de rest ziet het er wel een potente wagen uit, niet overdreven maar lekker subtiel (behalve de uitlaten dan).

Comment

Met een 2,0 zit de kans er dik in dat we deze veel meer gaan zien rijden dan de R32's van deze aarde ....
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Hoe meer ik hem zie rijden, hoe meer ik fan word van de golf 7. Het model moet een beetje "inslijten" blijkbaar.
        Bij de A3 heb ik net het tegenovergestelde. Die lijkt na een jaar al oubollig.

In deze uitvoering helemaal top uiteraard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Intred Bekijk Berichten
          wel grappig dat de "collission detection" in de onderste grill, die standaard is op alle golf 7 modellen, hier niet aanwezig is.
          Voor de rest ziet het er wel een potente wagen uit, niet overdreven maar lekker subtiel (behalve de uitlaten dan).
          Standaard in België, niet in Duitsland.

Comment

Wat ik vreemd vind, is dat ze niet de echte sperdifferentieel uit de GTI Performance hier gebruiken, want die schijnt super te zijn, maar teruggrijpen naar de XDS+....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Syco Bekijk Berichten
              Wat ik vreemd vind, is dat ze niet de echte sperdifferentieel uit de GTI Performance hier gebruiken, want die schijnt super te zijn, maar teruggrijpen naar de XDS+....
              hier wordt XDS gebruikt als differentieel tussen voor- en achteras. Is minder cruciaal misschien?
              Misschien zit er een echte sper op de achteras?

Comment

Net even opgezocht, en blijkbaar gebruiken ze ook de naam XDS+ bij de GTI Performance... Hier uitleg erover: http://www.youtube.com/watch?v=UYuiinneUlA
                Wat wel een groot voordeel is bij de R vs de GTI, is dat de ESP volledig kan uitgeschakeld worden (nogal veel kritiek geweest bij de 6R, ze hebben dus blijkbaar iets gedaan met die kritiek )

Comment

In DE vanafprijs 38.325 euro's
                  2012 Opel Astra ST Ecoflex
                  2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                    In DE vanafprijs 38.325 euro's
                    Wel een serieuse meerkost tov de GTI Perf. En dat eigenlijk enkel voor de 4Motion (de extra pk's zijn niet meer dan een tune denk ik)
                    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

De vorige Golf R (en Scirocco R) had(den) het (opwaarts getweakte) blok van de Golf V GTI, waar de Golf VI GTI een nieuw, eigen blok kreeg.
                      Ik denk dat deze VII-R het (neerwaarts getweakte) blok van de nieuwe Audi S3 zal meekrijgen.

Dit is wel een snoepje hoor, daar laat ik een S3 graag voor staan.
                      Veel verfijnder dan de vorige R, die ik ook wel hemels vind.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                        Wel een serieuse meerkost tov de GTI Perf. En dat eigenlijk enkel voor de 4Motion (de extra pk's zijn niet meer dan een tune denk ik)
                        Is meer als tune normaal gezien...

Comment

Ik zal de eerste tests afwachten maar ik vermoed dat -net zoals bij de Golf VI- deze R de meerkost over de GTI (Performance) niet echt zal waard zijn.
                          Bovendien vind ik de uiterlijke opsmuk wel zeer minimaal. Ik hou van sober maar het mocht toch iets meer zijn bv. licht uitgeklopte wielkassen.
                          En waarom nu weer die alu-look spiegels? Dat trekt echt op niks.
                          Dan nog die 4 uitlaten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Syco Bekijk Berichten
                            Is meer als tune normaal gezien...
                            Inderdaad, is een totaal andere motor.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Damn wat een saaie bak.

Comment

Kan de Golf VII ook meer en meer smaken. Jammer dat ze niet gewoon terug 2 uitlaten in de midden steken, had stoerder geweest in mijn ogen.

Tof dat ze die blauwe kleur teruggebracht hebben.

Comment

Geef mij toch maar de GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Bekijk Berichten
                                    Geef mij toch maar de GTI
                                    Wel ik moet zeggen dat ik deze auto wel een heel dikke teleurstelling vind: hij ziet er - naar mijn mening - niet zo dik uit als de GTI en die 4 uitlaten, is dat om de lachen?

Comment

Vergelijk met de vorige,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aephyon Bekijk Berichten
                                        Wel ik moet zeggen dat ik deze auto wel een heel dikke teleurstelling vind: hij ziet er - naar mijn mening - niet zo dik uit als de GTI en die 4 uitlaten, is dat om de lachen?
                                        idd ik heb hier ook geen wauw gevoel bij.

Comment

Working...
                                        X