Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII R

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guggenheimer Bekijk Berichten
    Ik overweeg voor mijn volgende wagen de golf gti performance of de golf R. Nu zou ik graag van lezers met kennis van zaken graag willen weten of de variabele demping een echte meerwaarde biedt waar men ook geregeld gebruik van maakt
    Ik heb een testrit gedaan met een Gti met pp en dcc en vond dit geen meerwaarde, ik merkte amper verschil, heb dan ook deze optie niet op de R genomen

Comment

Ik overweeg voor mijn volgende wagen de golf gti performance of de golf R. Nu zou ik graag van lezers met kennis van zaken graag willen weten of de variabele demping een echte meerwaarde biedt waar men ook geregeld gebruik van maakt
      Ik vind net dat je het verschil in de demping standen heel goed voelt.
      Vooral tussen sport en comfort, op onze vele beton banen zou ik het niet kunnen missen.

Op een plaats zoals het viaduct van Gentbrugge ( autosnelweg) kan je dit goed testen en voelen of op een oude beton weg.

Tapatalk Pro
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Evo magazine van Mei (?) lezen, pas uit, zonder alles te verklappen, als de testen zo blijven dan doe je met de R een heel goede koop...
        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• den borre

Int3x0r

Comment

• Oei dat wordt een superpopulaire kar in Zweden... Allez, relatief gezien toch. Zie ik wel zitten moest er weer een combi in huis komen...
            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• bedankt voor de info. Als ik het goed begrijp heb je er een beter comfort mee op slecht wegen
              Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
              Ik vind net dat je het verschil in de demping standen heel goed voelt.
              Vooral tussen sport en comfort, op onze vele beton banen zou ik het niet kunnen missen.

Op een plaats zoals het viaduct van Gentbrugge ( autosnelweg) kan je dit goed testen en voelen of op een oude beton weg.

Tapatalk Pro

Comment

• U hebt de golf 7R in bestelling?

Comment

• Zou super zijn moest de variant er komen
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Ik gebruik die variabele demping toch regelmatig moet ik bekennen en je kan er ook het geluid in de wagen mee dempen ...

Comment

bedankt voor de info. Als ik het goed begrijp heb je er een beter comfort mee op slecht wegen
                      Inderdaad, scheelt een pak aan mijn rug.

Tapatalk Pro
                      den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Inderdaad, scheelt een pak aan mijn rug.

Tapatalk Pro
                        Bizar, ik merk er niets van, als passagier in een scirocco op een kassei baan getest, merkte niets. Zelf gereden met de GTI 7 PP op stand comfort en sport op een kassei baan, merkte ook niets... Zal aan mij liggen zeker? Heb nochthans een slechte rug, dus zou eigenlijk wel van pas komen.

Comment

U hebt de golf 7R in bestelling?
                          Ja, ik heb hem rond Pasen

Comment

• Zou het fijn vinden u bevindingen te mogen lezen. Het is nog niet voor direct dat ik ga veranderen. Mijn huidige wagen is van 2011. Daar ik een beetje freak ben,reeds aan het kijken wat me zoal kan bekoren. Ik wacht nog wat de Honda civic type R zal brengen. De bmw M135i bevalt me ook wel maar vrees dat die wat duur gaat uitvallen in gebruikskosten.Wordt vervolgd...

Comment

• Volkswagen Golf VII R

Oorspronkelijk geplaatst door Syco Bekijk Berichten
                              Bizar, ik merk er niets van, als passagier in een scirocco op een kassei baan getest, merkte niets. Zelf gereden met de GTI 7 PP op stand comfort en sport op een kassei baan, merkte ook niets... Zal aan mij liggen zeker? Heb nochthans een slechte rug, dus zou eigenlijk wel van pas komen.
                              Op kassei banen voel je het verschil inderdaad minder.
                              Maar op beton richels en zoals eerder gezegd banen zoals het viaduct voel je het enorm.

Tapatalk Pro
                              den borre

Int3x0r

Comment

Zou het fijn vinden u bevindingen te mogen lezen. Het is nog niet voor direct dat ik ga veranderen. Mijn huidige wagen is van 2011. Daar ik een beetje freak ben,reeds aan het kijken wat me zoal kan bekoren. Ik wacht nog wat de Honda civic type R zal brengen. De bmw M135i bevalt me ook wel maar vrees dat die wat duur gaat uitvallen in gebruikskosten.Wordt vervolgd...
                                wij hebben een M135i op voorraad, en kan zeggen dat we gemiddeld verbruik van 10-11L

Comment

• hogere rijtaks en hogere biv toch ook. Men krijgt er wel een romige zescilinder voor

Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                                  wij hebben een M135i op voorraad, en kan zeggen dat we gemiddeld verbruik van 10-11L

Comment

• In het Top Gear UK Magazine doen ze de test tussen de A45 AMG vs de Golf 7 R, hun besluit:

"Best car? You could pull that one both ways. In the end, although I enjoyed the Mercedes more in extremis, I’m giving the nod to the Golf, not least because it’s nearly £7,000 cheaper and just as fast across country."

Ook nog een mooie uitspraak:

"The Golf is the sharper, more responsive car. It seems to bring the rear axle into play sooner, has delightfully even-handed, well-managed traction and faster engine response, allowing it to pull out the hard yards from tight corners before the Merc’s hefty turbo spools up. It’s deft and neat, has sharper, more wristy steering and a pointy front end. You can really hustle it, and it’ll stay poised and eager."

Evo magazine ook zeer positief, komt ook als beste uit de test bij hun (met als tegenstanders de M135i, Megane RS265 cup, Astra OPC, GTI PP, en de nieuwe Cupra)

Had dit niet verwacht, maar wel blij dat het nu zo uitdraait!

Comment

• Je zal niet teleurgesteld zijn als je hemb hebt, dat kan ik je verzekeren ;-)

Comment

• Comment

• Ook gezien, knap van de cupra

Comment

Working...
                                          X