Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In de US is alvast de Chevrolet Bolt EV, uitgeroepen tot EV van het jaar 2018 en geen Tesla….

The Chevrolet Bolt EV captures our collective attention with its real-world range, punchy performance and smart packaging.

Binnen 18 maanden zou GM met nog 2 nieuwe EV op de markt komen, ze zijn daar blijkbaar wakker geworden…

General Motors plans two new electric vehicles in next 18 months and at least 20 by 2023 as part of zero-emissions future seen by Chairman and CEO Mary Barra.

Comment

• Ik zal al vlugger een GM product kopen dan een Tesla... bIj de nieuwe modellen kunnen ze een SUV toevoegen, dat zal succes hebben en daar is er plaats in om dikke batterijen te plaatsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Als je thuis op dc wilt laden... op rode diesel....
        https://polarpower.com/products/dc-g...rs/8220i-3ca1/
        Een driecilinder diesel . Achteraan de koffer in, uitlaatje erop en nooit geen stroomtekort, onbeperkte range. Ideaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Ik zal al vlugger een GM product kopen dan een Tesla... bIj de nieuwe modellen kunnen ze een SUV toevoegen, dat zal succes hebben en daar is er plaats in om dikke batterijen te plaatsen.
          Schijnt wel dat een SUV met batterijen ideaal is omdat ze het zwaartepunt volledig onderaan kunnen leggen. Een wagen met toekomst dus.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Een driecilinder diesel . Achteraan de koffer in, uitlaatje erop en nooit geen stroomtekort, onbeperkte range. Ideaal
            • Alternator exceeding 85% efficiency

Plus minus 3 uur laten draaien en 200 km rijbereik...
            Last edited by ; 07/01/2018, 15:46.

Comment

• Hoeveel krijg je van de staat als je een electrisch voertuig koopt momenteel ? Verdorie, dat is DE manier om goedkoop te rijden. Misschien ook interessant voor d'een elektriek thuis ?

Comment

• € 2500 voor de i3, eind 2017. Ik denk € 2000 dit jaar.

250g per kWh.... dus afgerond 300 ml per kwh (soortelijk gewicht van diesel niet opgezocht)

0,3l x 30kw x € 0,50per l = €4,5 per lading zonder de vaste kosten.

of 0,3l per kWh x € 0,5per l= €0,15 per kWh aan brandstof zonder vaste kosten.

ik zou hem niet niet meenemen, maar stationair zetten.... commercieel beschikbaar stellen zou hem rendabel maken...
                €5 per 30 minuten laden, in die orde. (10kwh)
                Last edited by ; 07/01/2018, 16:01.

Comment

€ 2500 voor de i3, eind 2017. Ik denk € 2000 dit jaar.

https://www.egear.be/premie-bedragen-elektrische-auto/
                  Daarmee is dienen generator betaald

Comment

Daarmee is dienen generator betaald
                    Kan tegenvallen....

Comment

Kan tegenvallen....
                      Duur ?

Comment

Duur ?
                        Er zijn er in alle prijsklassen maar als je iets onderhoudsvriendelijk wilt... en krachtig genoeg op je ev snel.op.te laden... als alternatief voor een snellaadstations thuis met bijhorend abonnement. 480v dc bij u thuis. Ik weet zelfs niet of dit mogelijk is.

Last edited by ; 07/01/2018, 19:19.

Comment

• Deftige uitleg: https://www.groen7.nl/alles-over-laa...-accus-deel-2/

Comment

Er zijn er in alle prijsklassen maar als je iets onderhoudsvriendelijk wilt... en krachtig genoeg op je ev snel.op.te laden... als alternatief voor een snellaadstations thuis met bijhorend abonnement. 480v dc bij u thuis. Ik weet zelfs niet of dit mogelijk is.
                            Slik.... zo'n snellaadpaal kost seffens zoveel als een auto.

Comment

• Voor €1000 heb je er ook al... ben me aan het inlezen...

Comment

• Nieuw capaciteitstarief: volledig nieuw voor me....

Comment

Is dat eigenlijk niet gewoon een manier om meer inkomsten te genereren door Eandis ? Heb maar vluchtig gekeken hoor, zal het wel eens aandachtiger lezen.

Comment

• Ja en neen, het verbruik van de mensen daalt... Maar hun vaste kosten blijven. Infrastructuur ea.
                                    voor de privatisering waren wij eigenaar... Dit terzijde. Nu verhoogden ze reeds vaste kosten in het factuur. En verlaagde ze de elektriciteit zelf. Wat een streep door de rekening is voor de mensen die zelf stroom produceren en op he net zetten. Ze krijgen minder voor hun stroom, en betalen meer voor het gebruik van het net.

Betalen voor capaciteit zal voor de gewone gebruiker niet veel uitmaken. Wanneer je twee elektrische auto's gaat laden... Zal dat duurder uitkomen... Zeker wanneer je dan ook nog eens elektrisch kookt, strijk,...

Een slimme lader voor je auto, zal alleen maar laden zodoende je onder je capaciteit blijft.

Comment

• Ik hoor dat van mijn schoonbroer, die gebruikt eigenlijk heel weinig stroom van het net en toch betaalt die vrij veel voor de infrastructuur. Klopt ergens niet hee.

Comment

• Het ergste is dat we zoveel betalen voor een infrastructuur die nog van de jaren stillekes is.
                                        Want ze hebben het jaren en jaren vertikt om iets aan die inftastructuur te doen.
                                        Ze hebben al die jaren gewoon het geld in hun zakken gestoken en geene klop d'r mee gedaan.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vroeger was de staat eigenaar... Wij dus...

Comment

Working...
                                          X