Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit is natuurlijk geen lelijke wagen. Maar hoewel ik niet objectief ben (E92 eigenaar), heb ik het gevoel dat ze gewoon de huidige 3 coupé genomen hebben en die 'drukker' gemaakt. Die sidevents (nogal potsierlijk), de eerder gekunstelde/bolle achterlichten, de te snel 'duikende' neus die van de gewone 3 is overgenomen, de overvloed aan lijnen in het interieur - en de zetels die er nog steeds oersaai uitzien in vergelijking met Audi (zie eender welk model) en Mercedes (zie A en CLA). Combineer dat met het feit dat er eigenlijk motorisch geen enkele vooruitgang gemaakt wordt (enkel de 8-bak ZF, maar wie wil zo'n auto nu met automaat? ), en dat je steeds meer met een rijdende computer onderweg bent (elektrisch stuur, verplichte iDrive, etc.), dan vraag ik mij af of hier niet geldt dat 'less is more'?
Ik zie alleszins weinig E92 eigenaars hiervoor naar de showroom hollen, hoewel er dan ook weer geen reden is om hier niet voor te kiezen als je dan toch een mooie coupé moet/wil kopen vandaag.
Zijn die side-vents echt? Qua design is er geen vooruit gang geboekt; drukker op elke mm². Hij is ook iets te veel over de 4 hoeken gegroeid, vooral achteraan te vet. Een beetje het "insignia-syndroom" waar de meeste autos mee te kampen hebben tegenwoordig. Om dit op te lossen moeten er dan knoerten van velgen op. Om er wat treffelijk uit te zien zal deze een inch meer aan wielgroei nodig hebben tov E9x.
Uiteindelijk waar de 3 in coupé versie moet in slagen is hoe hij rijdt, ... als dit niet goed komt is de rest irrelevant, imho.
Dit is natuurlijk geen lelijke wagen. Maar hoewel ik niet objectief ben (E92 eigenaar), heb ik het gevoel dat ze gewoon de huidige 3 coupé genomen hebben en die 'drukker' gemaakt. Die sidevents (nogal potsierlijk), de eerder gekunstelde/bolle achterlichten, de te snel 'duikende' neus die van de gewone 3 is overgenomen, de overvloed aan lijnen in het interieur - en de zetels die er nog steeds oersaai uitzien in vergelijking met Audi (zie eender welk model) en Mercedes (zie A en CLA). Combineer dat met het feit dat er eigenlijk motorisch geen enkele vooruitgang gemaakt wordt (enkel de 8-bak ZF, maar wie wil zo'n auto nu met automaat? ), en dat je steeds meer met een rijdende computer onderweg bent (elektrisch stuur, verplichte iDrive, etc.), dan vraag ik mij af of hier niet geldt dat 'less is more'?
Ik zie alleszins weinig E92 eigenaars hiervoor naar de showroom hollen, hoewel er dan ook weer geen reden is om hier niet voor te kiezen als je dan toch een mooie coupé moet/wil kopen vandaag.
Almost totally ²
Die "onnozele" sidevents, de duikende neus, 8 traps automaat enkel om het verbruik te drukken en om tegemoet te komen aan de steeds maar groeiende gemakzucht, geen echte nieuwe moter behalve de 28i die natuurlijk wel al gelanceerd is met de nieuwe 3. En in het algemeen een te drukke bedoening zowel extern (o.a. de sidevents) als intern: idd het te drukke lijnenspel, sommige designers hebben zich precies eens goed willen uitleven :-)
Wat ik wel persoonlijk anders vind:
1) De achterlichten, de trend ingezet door de recentste 5 vind ik wel geslaagd en zelfs iets mooier dan vroeger. Maar is voor mij ook geen must omdat ik de achterlichten al mooi (genoeg) vond. De nieuwe achterlichten zien er moderner uit (is er bij mij blijkbaar serieus geïndoctrineerd omdat er zoveel 5'en rondrijden, je kunt er gewoon niet naast kijken), ik denk dat ik ze daarom nog iets mooier vind.
2) De zetels uit de E92 vind ik niet echt saai en ik mis nog elke dag de standaard breedte-verstelling die ik nu niet heb in mijn TTS waardoor ik in bochten totaal niet vast in mijn zetel zit. Bij mijn E92 kon ik door die regeling me muurvast in mijn zetel zetten.
Hoe de huidige zetels eruit zien daar heb ik nog niet in detail opgelet maar besteed ik blijkbaar nooit echt aandacht aan. De functionaliteit en instelmogelijkheden vind ik dus wel heel belangrijk want 'k heb een slechte onderrug dus lendenverstelling en ook breedteverstelling vind ik wel heel belangrijk.
Zijn die side-vents echt? Qua design is er geen vooruit gang geboekt; drukker op elke mm². Hij is ook iets te veel over de 4 hoeken gegroeid, vooral achteraan te vet. Een beetje het "insignia-syndroom" waar de meeste autos mee te kampen hebben tegenwoordig. Om dit op te lossen moeten er dan knoerten van velgen op. Om er wat treffelijk uit te zien zal deze een inch meer aan wielgroei nodig hebben tov E9x.
Uiteindelijk waar de 3 in coupé versie moet in slagen is hoe hij rijdt, ... als dit niet goed komt is de rest irrelevant, imho.
²
Het rijgevoel is idd nog altijd het belangrijkste.
En het voordeel is dat wie de E92 mooier/geslaagder vind wel heel (relatief) goedkoop een 2de handse op de kop zal kunnen tikken. Zo heb ik al lang echt veel goesting om een M3 te kopen (omwille van de 8cil en sound, het heel geslaagde E92 design en al bij al is hij nog redelijk discreet want de leek ziet nauwelijks een verschil met een standaard E92), de aankoopprijs 2de hands is al lang heel interessant maar de hoge BIV (check http://nl.autoscout24.be/Details.asp...3&asrc=fa|s,sr) en jaarlijkse taks én vooral het hoge verbruik (15-16l en meer gemiddeld) waarmee je bij elke tankbeurt geconfronteerd wordt houdt me tegen.
Daarom ben ik heel curieus wat de motor van de M4 zal zijn en omdat het een 6cyl zal zijn zal dat qua sound en beleving nog atlijd dik in orde zijn vermoed ik en tenslotte voor de E92 was de M3 ook altijd een 6cyl.
Maar uiteindelijk klopt mijn hart toch nog altijd sneller voor een 911 en de huidige Cayman vind ik ook heel geslaagd die dan nog eens veel beter uitgebalanceerd is (en altijd zal zijn) dan zijn grote broer door de middenmotor.
Vond m op de officiele foto's niet zo mooi, nu ik hem zo zie staan toch wel weer erg geslaagd! Maar zoals steeds bij alle recente bmw's hangt veel af van de uitvoering, slimme jongens toch alweer. Andere merken doen dit ook maar niet zo uitgesproken imho.
Comment