Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks berline F10 / touring F11 / GT F07 Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wij hebben de onze besteld op 3 september, normaal werd hij geleverd begin december, vandaag te weten gekomen dat het de 2de of 3de week zal zijn. Mij maakt het niet zoveel uit wanneer hij bij de daeler toekomt. Op 2 jan gaan we erachter, dat is zeker. Ik heb wel de indruk dat de 5en met 3l motor een langere leveringstermijn hebben.

Comment

• [QUOTE@ Vandewiele Bart: vandaag is mijn A6 definitief de deur uit.
      Morgennamiddag de 5 ophalen bij de concessiehouder. Ik ben me nu al aan het verheugen.[/QUOTE]
      Ik kan me het volledig voorstellen, ik verlang ook tot 2 januari. Hou ons op de hoogte van je eerste rijindrukken. Ik moet toegeven dat ik de 325da toch zal missen, tis echt een fijne auto.
      Last edited by bakkerbart; 11/10/2013, 21:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandewiele Bart Bekijk Berichten
        Wij hebben de onze besteld op 3 september, normaal werd hij geleverd begin december, vandaag te weten gekomen dat het de 2de of 3de week zal zijn. Mij maakt het niet zoveel uit wanneer hij bij de daeler toekomt. Op 2 jan gaan we erachter, dat is zeker. Ik heb wel de indruk dat de 5en met 3l motor een langere leveringstermijn hebben.
        Ik denk dat het voor een zescilinder 3 maand is, is dus ook bij jou zo blijkbaar.
        De meesten hier op 't forum hebben een 520D besteld, en die hadden allemaal 2 maand als leveringstermijn.

Jij had dus al een zescilinder, of was het een recente 325da ?

Voor mij is het wel een grote stap, na 5 jaar met een 2.0 TDI met 136 pk. Heel goede wagen trouwens de A6, alleen motorisch bleef ik wat op mijn honger zitten.
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          Ik denk dat het voor een zescilinder 3 maand is, is dus ook bij jou zo blijkbaar.
          De meesten hier op 't forum hebben een 520D besteld, en die hadden allemaal 2 maand als leveringstermijn.

Jij had dus al een zescilinder, of was het een recente 325da ?

Voor mij is het wel een grote stap, na 5 jaar met een 2.0 TDI met 136 pk. Heel goede wagen trouwens de A6, alleen motorisch bleef ik wat op mijn honger zitten.
          Jep, ik heb al een 6 cilinder, goede auto en met een verbuik van rond de 7l eigenlijk nog goedkoop om mee te rijden. Ik vraag me af wat de 530d zal zuigen, ik reken op 8l. Je zal het verschil wel goed voelen, tis bijna dubbele van pk's, je zal niet langer op je honger zitten.

Comment

• Gisteren papieren al gekregen om nummerplaat aan te vragen, volgende week vrijdag 18/10 rij ik er mee vandoor bij de garage!
            Oorspronkelijke levertermijn was normaal 4 november dus ik ben heel blij!

Comment

• Onze f10 530d xDrive verbruikt zo'n 9,7L
              Nog vrij redelijk voor een vrij sportieve rijstijl.
              Deels ook te wijten aan de xDrive.
              Onze vorige f10 525d (R.I.P.) verbruikte een liter minder.
              Bij onze e60 530d zat ik aan 11L

Dus al bij al zijn ze erop voorruit gegaan

Comment

• Vandaag de 5 gaan ophalen.
                Jatoba blijkt nog eens een heel mooie kleur te zijn, ik ben blij met mijn keuze. Binnen lijkt de kleur haast zwart, met een nauwelijks zichtbare bruine schijn, in het zonlicht is de kleur duidelijk donkerbruin.
                Een paar Iphone pics van in de garage:
                cket.com/user/charlesvdw/media/foto5-7_zpse01f3f32.jpg.html][/URL]

Comment

• Iphone foto's genomen in het donker, dus ik zal er geen fotografieprijs mee winnen deze foto toont nappa leder mokka.
                  De dagrijlichten (daarvan heb ik geen foto) zijn 2 ringen met daarboven een lange witte wenkbrauw, bij de pre-facelift is het dagrijlicht als ik met niet vergis eerder een of twee volle witte cirkels.

Last edited by charlesvdw; 12/10/2013, 21:27. Reden: foto dubbel

Comment

Vandaag de 5 gaan ophalen.
                    Jatoba blijkt nog eens een heel mooie kleur te zijn, ik ben blij met mijn keuze. Binnen lijkt de kleur haast zwart, met een nauwelijks zichtbare bruine schijn, in het zonlicht is de kleur duidelijk donkerbruin.
                    Een paar Iphone pics van in de garage:
                    cket.com/user/charlesvdw/media/foto5-7_zpse01f3f32.jpg.html][/URL]
                    Knappe 5, proficiat!

Comment

• Overigens zeer goede uitleg gekregen bij de afhaling van de wagen, eerst van zaakvoerder Verhelst zelf (twee verkopers waren bezig), nadien van mijn vertrouwde verkoper. In totaal ruim een uur.

Alleen al over de centrale vergrendeling en comforttoegang 10 minuten uitleg, met ingaan op verschillende scenario's (wat bij platte batterij, wat als de sleutel in de auto blijft etc.)

Verder zitten er met het exclusive pack plus heel wat snufjes op die ook allemaal één voor één overlopen werden.
                      Morgen ga ik nog eens alles nalezen in de handleiding ("Read the manual. No surprises. Total control. Biggest involvement").

Al bij al een tevreden klant en een gelukkige eigenaar.

Comment

• Proficiat, mooie wagen e met een prachtige dashbord. En heb je al eens de 258 paardjes aangesproken of hou je je liever rustig. Vandaag de eerste LCI gezien hier in de buurt. Een klant van me zei dat ik beter een lakverzegeling zou overwegen omdat Carbonzwart heel gevoelig is voor krasjes en dergelijke, wat denken jullie daarvan?

Comment

• Ik heb het heel rustig aan gedaan (miss Charles zat naast mij ). Nooit boven de 2500t/min gegaan.
                          De verkoper adviseerde pas na 2000 km echt plankgas te geven.
                          Wel een goed rijgevoel, alles voelt zwaar en degelijk aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                            Onze f10 530d xDrive verbruikt zo'n 9,7L
                            Nog vrij redelijk voor een vrij sportieve rijstijl.
                            Deels ook te wijten aan de xDrive.
                            Onze vorige f10 525d (R.I.P.) verbruikte een liter minder.
                            Bij onze e60 530d zat ik aan 11L

Dus al bij al zijn ze erop voorruit gegaan
                            11l met een E60 530d??? Ik zat gemiddeld steeds op 8,2 liter. Zelfs bij een sportieve rijstijl kwam ik zelden boven de 10 liter. En bij een lange snelwegrit aan wettelijke snelheden kwam ik vlot onder de 7 liter. Mijn F01 740d verbruikte trouwens hetzelfde, wat ik indrukwekkend laag vond.
                            Mijn 530d xDrive zit bij mijn rijstijl op 9,2 liter gemiddeld. Deze week heb ik nog een rit gedaan naar Braunschweig (D). 430km Autobahn waarbij ik gemiddeld 160 heb gereden en enkele stukken waar het mogelijk was zelfs +200. Mijn gemiddeld verbruik was 7,9 liter.
                            2 Dagen nadien ben ik naar Parijs geweest en heb ik mij overal aan de snelheid gehouden. Gemiddeld verbruik was 7,3 liter.

Het is een feit dat de xDrive zorgt voor een meerverbuik van 10 - 15%.
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Al bij al een tevreden klant en een gelukkige eigenaar.
                              Proficiat met deze prachtige 5. Hier ga je veel plezier aan beleven. Het is een comfortabele en sportieve kilomtervreter tegelijkertijd.
                              OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Ik heb het heel rustig aan gedaan (miss Charles zat naast mij ). Nooit boven de 2500t/min gegaan.
                                De verkoper adviseerde pas na 2000 km echt plankgas te geven.
                                Wel een goed rijgevoel, alles voelt zwaar en degelijk aan.
                                Proficiat met de aankoop! Ik tel ondertussen af tot volgende week vrijdag!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                  11l met een E60 530d??? Ik zat gemiddeld steeds op 8,2 liter. Zelfs bij een sportieve rijstijl kwam ik zelden boven de 10 liter. En bij een lange snelwegrit aan wettelijke snelheden kwam ik vlot onder de 7 liter. Mijn F01 740d verbruikte trouwens hetzelfde, wat ik indrukwekkend laag vond.
                                  Mijn 530d xDrive zit bij mijn rijstijl op 9,2 liter gemiddeld. Deze week heb ik nog een rit gedaan naar Braunschweig (D). 430km Autobahn waarbij ik gemiddeld 160 heb gereden en enkele stukken waar het mogelijk was zelfs +200. Mijn gemiddeld verbruik was 7,9 liter.
                                  2 Dagen nadien ben ik naar Parijs geweest en heb ik mij overal aan de snelheid gehouden. Gemiddeld verbruik was 7,3 liter.

Eigenlijk valt dat toch allemaal nog goed mee voor zo'n sterke motoren.

Comment

• Mooi kleurtje dat Jatoba idd, zeer gelijkend op het "Havannazwart" bij Audi, bij zonlicht een mooie brons-bruine tint, bij de minste bewolking lijkt het zwart. Persoonlijk vond ik dit ook heel mooi , nadeel is dat het een zeer "vuil" kleurtje is, maar dat wist ik op voorhand... na 100km bij ietwat slecht weer lijkt het alsof ie een maand niet meer is gewassen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

Deze cijfers zijn idd realistisch. Mijn verbruikscijfers liggen hier nog 10-15% onder omdat ik geen xdrive heb.
                                      Bvb. Op en af naar Gent vanuit Genk zat ik op 6,4L gemiddeld; op en af naar Brussel (af en toe stremmend verkeer en go with the flow... 5,7L.. Duh)
                                      Doorperen in Duitsland maar langere afstanden en met warme motor; probeer maar eens boven de 8L te geraken; dat kan alleen als je rijdt als een gek en zeer veel zwaar in de remmen gaat om daarna weer maximaal te moeten accelereren). Ik rij graag snel maar als ik langzamer verkeer in de verte zie dan ga ik bijtijds van het gas; laat me uitbollen zodat de voorganger genoeg tijd heeft om de runway te clearen ;-) en dan weer vol op het gas...

Greetz,
                                      Canonball
                                      F10 530dA 2010
                                      Z4 E89 23i 2011
                                      Greetz,
                                      Canonball

Comment

• Verbruik heb ik enkel aan mezelf te wijten 😉

Eens de motor warm staat kan zowel vrouwlief als ikzelf het moeilijk laten om het motorkoppel aan te spreken 😃

Comment

• Beestje gebruiken waarvoor hij gemaakt is.

Comment

Working...
                                          X