Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Porsche 911 Turbo (S)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenYeah, dat moet leuk zijn met zo'n kar2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Porsche heeft een nieuwe aerokit voor de 911 Turbo en Turbo S ontwikkeld. Die geeft de 911 niet alleen een ander jasje, maar zorgt ook voor meer neerwaartse druk op hoge snelheden.
De aerokit voor de 911 Turbo en 911 Turbo S is samengesteld door Porsche Exclusive en bestaat uit een andere voor- en (beweegbare) achterspoiler. Ook krijg je er een setje 'witte' achterlichten bij. Een optische oppepper dus, maar het is niet alleen uiterlijk vertoon; ook de downforce plukt vruchten van het nieuwe spoilerpakket.
Volgens Porsche neemt de neerwaatse druk bij een snelheid van 300 km/h toe van 17 naar 26 kilogram in de Speed-stand en van 18 naar 150 kg in de Performance-setting. In die laatste stand kantelt de achterspoiler een aantal graden, waardoor de 911 nog steviger op het asfalt wordt gedrukt.
De aerokit is verkrijgbaar in de kleur van de auto of in hoogglanszwart. Je kunt de kit af fabriek bestellen bij Porsche Exclusive of 'm via Porsche Tequipment achteraf laten monteren. In Duitsland kost die eerste optie 5.355 euro, de tweede 4.879 euro.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenExterieurkleur PRACHTIG.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
HEFTIG: PORSCHE 911 TURBO S EXCLUSIVE SERIES
Porsche heeft de 911 Turbo S Exclusive Series in het leven geroepen, de krachtigste Turbo S die de fabriekspoorten in Stuttgart ooit heeft verlaten. Alsof dat nog niet genoeg is, gaan ook de heren en dames van Porsche Exclusive er zich nog eens mee bemoeien!
Porsche's 911 is als Turbo S goed voor 580 pk en 700 Nm koppel, getallen waarmee je een aanzienlijk deel van supercarland mee om de oren kunt slaan. Porsche presenteert vandaag de 911 Turbo S Exclusive Edition, een in elk opzicht bijzondere uitvoering waarvan er slechts 500 verschijnen.
Deze speciale uitvoering is liefst 607 pk en 750 Nm sterk, genoeg voor een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in 2,9 tellen. Na 9,6 seconden staat een snelheid van 200 km/h op de klok en pas bij 330 km/h behoort versnellen tot het verleden.
Op optisch vlak is de Turbo S Exclusive te herkennen aan zijn aan deze 911 voorbehouden goudgele lak. Daarnaast staat hij op 20-inch metende speciale wielen met een centrale wielmoer. De wielen zijn zwart gespoten, maar zijn afgewerkt met goudgele details. Ook op de remklauwen zien we deze kleur terug. Op de voorklep vinden we striping met een carbonpatroon en ook het dak draagt dit motief. De achterspoiler is vervaardigd uit koolstofvezel. Aan de achterzijde vinden we eveneens koolstofvezel en wel in de vorm van luchtinlaten. Ook de het ontwerp van de bumper is specifiek voor deze uitvoering.
Ook van het interieur is werk gemaakt. Porsche Exclusive monteert adaptieve sportstoelen die met leer zijn bekleed. De 18-voudig verstelbare stoelen hebben goudgele strepen. Dezelfde strepen komen we tegen op de met Alcantara bedekte dakhemel. In de koolstofvezeldetails is koperdraad verwerkt en de sierstiksels in de auto zijn - je raadt het al - goudgeel.
De Turbo S Exclusive Edition krijgt verder het Porsche Active Suspension Management-systeem mee en ook het Sport Chrono-pakket, achterwielsturing en Porsche Dynamic Chassis Control zijn aanwezig. Porsche meldt trots dat het ook een tot 500 stuks gelimiteerde chronograaf heeft ontwikkeld, een titanium exemplaar met een zwarte coating. Wie een passende kofferset wil, kan eveneens bij Porsche Exclusive aankloppen.
Op het prijskaartje van de 911 Turbo S Exclusive Edition heeft Porsche 301.600 euro geschreven.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Rij-impressie: PORSCHE 911 TURBO S EXCLUSIVE
EXCLUSIEF GENOEGEN
Met een vermogen van 607 pk en een sublieme afwerking is de 911 Turbo S Exclusive een indrukwekkend visitekaartje van de afdeling van Porsche die specifieke klantwensen vervult. Van deze speciale uitvoering worden slechts 500 exemplaren gebouwd.
Wie zijn Porsche wil laten aankleden volgens zijn eigen wensen, kan daarvoor al meer dan 30 jaar lang terecht bij Porsche Exclusive als de reguliere optielijst niet volstaat. Daarnaast lanceert deze afdeling regelmatig speciale uitvoeringen, zoals recent de tot 500 exemplaren gelimiteerde 911 Turbo S Exclusive. Alleen al de goudkleurige carrosserielak geeft deze 911 een nog chiquere en imposantere uitstraling dan een standaard Turbo S, wat toch ook al een indrukwekkende auto is. Dat komt vooral door de bijzondere dieptewerking in de lak. Het dak en de voorklep zijn van koolstofvezel gemaakt, waarvan de structuur zichtbaar is door de transparante strepen in het midden. Dat er veel ambachtelijk handwerk aan de afwerking van deze auto te pas is gekomen, zie je aan de naadloze overgang tussen de goudkleurige lak en het zichtbare koolstofvezel. Wie iets minder de aandacht wil trekken, kan overigens ook kiezen voor de kleuren agaatgrijs en Carrera-wit metallic. Tegen meerprijs wordt de Exclusive afgeleverd in zwart, Indisch rood of grafietblauw metallic.
Overigens beschikt dit goudkleurige uithangbord van de Exclusive-afdeling niet alleen maar over optische bijzonderheden, deze high-end 911 heeft ook een nog hoger vermogen dan de 'standaard' Turbo S. De biturbo-boxermotor levert in dit geval geen 580, maar 607 pk. Zodoende is het goudkleurige monster nog een tandje rapper dan de uitvoering waarop hij is gebaseerd. De sprint van 0 naar 100 km/h vergt in beide versies 2,9 seconden, maar de bestuurder van een Turbo S Exclusive tikt wel drie tiende van een seconde eerder de 200 km/h aan. Echt merkbaar is het verschil in de praktijk niet, want beide varianten benemen je de adem als je het gaspedaal volledig intrapt.
VERFIJNDE SMAAK
Het is overigens wel een dure grap om een bijzondere smaak te hebben, want waar de reguliere Turbo S € 245.800 (NL) kost, moet je voor de Exclusive maar liefst € 55.800 (NL) extra overmaken aan de Porsche-dealer. Daarvoor krijg je dan wel een riantere standaarduitrusting. Zo beschikt de Turbo S Exclusive standaard over een remsysteem met enorme keramische remschijven met een diameter van 410 millimeter. Ook hier hebben de designers van Porsche Exclusive hun sporen achtergelaten: de zwarte remzadels zijn voorzien van logo's in goudgeel metallic. In technisch opzicht is alles aan boord wat ze bij Porsche leveren voor de 911, waaronder het Sport Chrono Pakket met GT-sportstuur en dynamische motorsteunen, Torque Vectoring Plus inclusief sperdifferentieel op de achteras (PTV Plus), actieve dempers (PASM) en de dynamische onderstelaansturing (PDCC). Ook kunnen de inzittenden luisteren naar een audiosysteem van Bose voor het geval de sound van de zescilinder boxermotor gaat vervelen, terwijl de achttienvoudig verstelbare adaptieve sportstoelen het lichaam goed op zijn plek houden. Dat de stoelen zijn bekleed met zeer hoogwaardig ogend en aanvoelend leer, zal je gezien het prijskaartje van deze auto niet verbazen.
Met deze auto laat je zien dat je over een verfijnde smaak beschikt en best bereid bent om diep in de buidel te tasten voor een auto die aan je wensen voldoet. Neem bijvoorbeeld de specifiek voor deze uitvoering ontwikkelde 20-inchwielen, die met een zeer complex spuitproces worden voorzien van een tweekleurige afwerking. Ook het riante gebruik van koolstofvezel en alcantara zal bij connaisseurs in de smaak vallen. En nu maar hopen dat de kopers ook echt met deze auto de weg op gaan en hem niet als investeringsobject in een goed verwarmde garage parkeren ... Je mag met de Turbo S Exclusive dan goud in handen hebben, deze auto verdient het om kilometers te maken.
OORDEEL- +Briljante, smaakvolle afwerking
- +Monsterlijke prestaties, maar toegankelijk karakter
- -Veelal aangeschaft als investeringsobject
- -Meerprijs is nuchter beschouwd bizar
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
Comment