Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een maserati koop je omdat je die mooi vindt of lekker vindt klinken, niet voor het comfort.
En jij neemt die beslissing voor iedereen?
Leave a comment:
Guest replied
Mooie gezinswagen , qua binnenruimte echter geen concurrentie voor de onovertroffen nieuwe Superb. Inderdaad jammer van de lage instap , een verhoging is aangewezen. Graag ook een voordelig geprijsd instapmodel met comfortabele 16" stalen velgen en makkelijk te onderhouden sierdeksels.
Hoeveel kleiner gaat die ruimte dan zijn met een 19-inch velg (ipv de 18-inch op de foto) en bijhorende toegelaten band?
Opgepast, dit kan een strikvraag zijn...
Na iemand die meent dat de ruimte tussen band en wielkast meer gevuld wordt met grotere velgen, nu dit...
Een houterig hobbelpaard wordt het over slechte wegen met 21 inchers!
Én enerverende kraakjes en piepjes in dashboard en deuren.
Én een siddering door de hele wagen als je door een gat rijdt.
Dat doet ook de nieuwe Mercedes S met 20 inch runflats.
Vanwege de comfortbrigade.
Tja, wie mooi wil zijn, moet lijden zeker. 21 inch is nu ook niet nodig. En met verlaging wordt hier niet tot tegen de grond bedoeld, maar 1,5 cm zou al een hele verbetering zijn (optisch dan toch).
Voor een daily zou ik steeds naar een goed compromis zoeken tussen looks en comfort/gebruiksgemak.
Maar velgen en rijhoogte maken of kraken een wagen.
Na iemand die meent dat de ruimte tussen band en wielkast meer gevuld wordt met grotere velgen, nu dit...
Een houterig hobbelpaard wordt het over slechte wegen met 21 inchers!
Én enerverende kraakjes en piepjes in dashboard en deuren.
Én een siddering door de hele wagen als je door een gat rijdt.
Dat doet ook de nieuwe Mercedes S met 20 inch runflats.
Over gladde wegen zijn alle auto's comfortabel, ook een BMW 1.
Maar respect voor ieders meug, al wordt hier soms toch wel wat verteld...
Vanwege de comfortbrigade.
Amai zo interessant zeg.
Een maserati koop je omdat je die mooi vindt of lekker vindt klinken, niet voor het comfort.
Blijft een knappe kar hé.
Proficiat met je bolide en hopelijk spot ik je wel eens.
Heel mooie wagen.
De velgen vind ik mooi en goed qua formaat, niet te groot en niet te klein.
Ik heb de indruk dat op het forum de liefhebbers van grote velgen wat prominenter het woord nemen, maar ik vind dat velgen ook niet te groot mogen zijn.
Voor mij is eigenlijk het design van de velg belangrijker dan de maat.
Zelf rij ik met 17" in de zomer en 19" in de winter.
Op een 5 vind ik 19" al het maximum, ik heb het vooral gedaan omdat die velgen horen bij de luxury line die ik genomen heb. Ik heb in de winter ook nooit het gevoel met "kleine" velgen rond te rijden.
Wat verlaging betreft, dat vind ik niet "chique", en zou ik nooit doen op mijn auto.
Dat zeer vlot inhalen herken ik, da's typisch voor 3-literdiesels die bulken van het koppel
Dit chassis kan perfect 20 inch of 21 inch aan zonder teveel aan comfort te verliezen...
Na iemand die meent dat de ruimte tussen band en wielkast meer gevuld wordt met grotere velgen, nu dit...
Een houterig hobbelpaard wordt het over slechte wegen met 21 inchers!
Én enerverende kraakjes en piepjes in dashboard en deuren.
Én een siddering door de hele wagen als je door een gat rijdt.
Dat doet ook de nieuwe Mercedes S met 20 inch runflats.
Over gladde wegen zijn alle auto's comfortabel, ook een BMW 1.
Maar respect voor ieders meug, al wordt hier soms toch wel wat verteld...
Mijn 5 met M-sportpakket is 30mm verlaagd, en ik raak zelden of nooit de grond. Een subtiele verlaging is voor mij een must. Ik vind de Ghibli te hoog op z'n poten staan. En dan 20" originele Maserati velgen. Nu is 'm mooi, en dan is 'm af.
Maar ieder z'n ding natuurlijk. Het is sowieso een hemels machien!
Je kan moeilijk twee verschillende wagens gaan vergelijken als het op verlagen aankomt. Als je denkt aan een verlaging, dan moet je de algemene bodemspeling van de wagen ook eens bekijken. Ook al is de 'wheelgap' groot, dan kan de grondspeling dat misschien net niet zijn.
Inderdaad, daar kan toch veel verschil op zitten tussen merken & modellen niet tegenstaande ze in dezelfde klasse vallen.
Als ik mijn vorige Audi A6 bekijk met zijn -2cm standaard verlaagde ophanging en 18" velgskes. Ik zat nu al bijna overal tegen als het wat oneffen was.
Als je dit dan vergelijkt met BMWMB zijn 5-reeks wat dan toch een zéér mooie is zoals hij er nu bij staat.
Mijn 5 met M-sportpakket is 30mm verlaagd, en ik raak zelden of nooit de grond. Een subtiele verlaging is voor mij een must. Ik vind de Ghibli te hoog op z'n poten staan. En dan 20" originele Maserati velgen. Nu is 'm mooi, en dan is 'm af.
Maar ieder z'n ding natuurlijk. Het is sowieso een hemels machien!
Je kan moeilijk twee verschillende wagens gaan vergelijken als het op verlagen aankomt. Als je denkt aan een verlaging, dan moet je de algemene bodemspeling van de wagen ook eens bekijken. Ook al is de 'wheelgap' groot, dan kan de grondspeling dat misschien net niet zijn.
Leave a comment:
Guest replied
Die chassis kan perfect 20 inch of 21 inch aan zonder teveel aan comfort te verliezen. Zoals hierboven gezegd vind ik de ghibli ook een beetje te hoog staan. Subtiele verlaging en die 20 of 21 inch velgen van Maserati en hij is mooi.
Verlagen? het is nu al een kunst om nergens te haperen...
Mijn 5 met M-sportpakket is 30mm verlaagd, en ik raak zelden of nooit de grond. Een subtiele verlaging is voor mij een must. Ik vind de Ghibli te hoog op z'n poten staan. En dan 20" originele Maserati velgen. Nu is 'm mooi, en dan is 'm af.
Maar ieder z'n ding natuurlijk. Het is sowieso een hemels machien!
Verlagen? het is nu al een kunst om nergens te haperen...
Ach, oef, super... Dacht al dat het aan mij lag omdat ik net van een Range Rover kom... Niet dus, content dat jij mijn gevoel bevestigd. Deze wagen hangt echt al mega laag, elke vluchtheuvel is oppassen en bijna tot stilstand komen... Als je nu nog verlaagd moet je beginnen speciale wegen zoeken waar je niets tegenkomt...
Leave a comment: