Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda fabia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik vind het ergens jammer dat alleen de karros is vernieuwd, en niet het onderstel
    al is het onderstel nog niet outdated

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ik vind het ergens jammer dat alleen de karros is vernieuwd, en niet het onderstel
      al is het onderstel nog niet outdated
      ze moeten ergens de prijs drukken natuurlijk

Comment

ja natuurlijk
        maar ik vind het toch ergens mensen in het ootje nemen

Comment

ja natuurlijk
          maar ik vind het toch ergens mensen in het ootje nemen
          tjah, er zijn altijd mensen die denken dat ze bijvoorbeeld een saab kopen terwijl die auto eerder een GM-amalgaam van stukken is
          zie ook chevrolet die eigenlijk daewoo heet enzoverder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
            tjah, er zijn altijd mensen die denken dat ze bijvoorbeeld een saab kopen terwijl die auto eerder een GM-amalgaam van stukken is
            zie ook chevrolet die eigenlijk daewoo heet enzoverder
            eventjes ter verdediging van SAAB... dat onderstel van de 9-3 is zo hard aangepast dat alle besparingen van een gemeenschappelijk platform teniet zijn gedaan!

maar dat heeft er weinig mee te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
              eventjes ter verdediging van SAAB... dat onderstel van de 9-3 is zo hard aangepast dat alle besparingen van een gemeenschappelijk platform teniet zijn gedaan!
              wist ik niet, thx voor de verduidelijking
              daar wordt onder 'kenners' nochtans lacherig over gedaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                Zoek in al mijn posts eens hoeveel ik op Jappen kak ajb vooraleer zoiets te posten
                Maar Hayes toch, je weet best dat 't niet alleen over jou gaat.
                Ik vind het opvallend en spijtig tegelijk dat iedere Oosterse wagen afgebroken wordt als 'ie ietwat op een Europeaan lijkt (cfr de Cee'd, check maar effe 't topic). Maar wanneer de rollen omgedraaid zijn (zoals hier waar de Swift er eerst was en nadien pas de Fabia uitkwam) lijkt het allemaal zo erg niet te zijn.
                'k Heb dat hier al vaak gezegd, vandaar dat je 't wel wist dat ik dit bedoelde

Verder vind ik deze Fabia een leuk wagentje. Zeer geslaagd interieur, mooie voorkant en redelijke zijkant maar een achterkant waarbij de verhoudingen te ver zoek zijn. Te hoog ivm z'n breedte.

En opnieuwe de VW-kwaal: een wagentje van amper 1.64, de smalste in z'n klasse samen met de Polo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                  Maar Hayes toch, je weet best dat 't niet alleen over jou gaat.
                  Ik vind het opvallend en spijtig tegelijk dat iedere Oosterse wagen afgebroken wordt als 'ie ietwat op een Europeaan lijkt (cfr de Cee'd, check maar effe 't topic). Maar wanneer de rollen omgedraaid zijn (zoals hier waar de Swift er eerst was en nadien pas de Fabia uitkwam) lijkt het allemaal zo erg niet te zijn.
                  'k Heb dat hier al vaak gezegd, vandaar dat je 't wel wist dat ik dit bedoelde
                  waarschijnlijk zijn de plannen van de fabia II gelekt een heeft suzuki snel de swift uitgebracht

Momenteel heb ik een fabia I, maar als ik dit geval zien, zal er geen vervolg zijn.

Vind de verhoudingen breedte hoogte totaal scheef getrokken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Imhotep Bekijk Berichten
                    Vind de verhoudingen breedte hoogte totaal scheef getrokken.
                    valt nochtans mee irl
                    voordeel: moeten ze er geen 'plus'-variant van uitbrengen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                      valt nochtans mee irl
                      voordeel: moeten ze er geen 'plus'-variant van uitbrengen
                      ik vind de mijne nu al te hoog, en de nieuwe vind ik nog veel erger.

Comment

Momenteel heb ik een fabia I, maar als ik dit geval zien, zal er geen vervolg zijn.
                        ben je ni tevreden ?

Comment

ben je ni tevreden ?
                          op zich wel, nog geen problemen gehad, alleen het motertje slaat wat tegen 1.4 TDI van 75 pk, maar das dan wel alleen qua vermogen. voor derest is dat wel een plezant motertje.

Comment

ik vond de vorige ook alleen maar in break te pruimen
                            waar voor geld, ni meer

Comment

ik vond de vorige ook alleen maar in break te pruimen
                              waar voor geld, ni meer
                              ik vind de combi te groot (lang) de proporties kloppen niet echt meer. De hatch vind ik de mooiste en over de sedan zullen we maar zwijgen zeker .

Comment

over de sedan zullen we maar zwijgen zeker .
                                als vermoord

(al moet ik hen nagven dat vanop afstand het moeilijk in te schatten is welke koetswerkvariant het was)

Comment

waarschijnlijk zijn de plannen van de fabia II gelekt een heeft suzuki snel de swift uitgebracht
                                  Zou het? De Suzuki heeft nochtans 'n modern onderstel

No offense, 't is een leuk wagentje en de prijs zal scherp zijn. Hij heeft minder karakter dan de vorige en daardoor komt een Clio aardig in de buurt als concurent. Die geeft bijkomend meer ruimte en een beter en moderner onderstel.

Comment

modern is daarom ni beter

Comment

modern is daarom ni beter
                                      Het onderstel van de vorige generatie Polo stond er niet om bekend uitmuntend goed te zijn. Eerder achterhaald. Kom jij dan beweren dat dat van Suzuki slechter zou wezen?

Comment

Gisteren voor de eerste keer tegengekomen, ik vind hem wel geslaagd.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Skoda Fabia combi in detail

Skoda presenteert op het Autosalon van Frankfurt de break-versie van de nieuwe Fabia. Een belangrijk model voor de constructeur. De Combi van de eerste generatie wist immers niet minder dan 630.000 klanten te bekoren. De Combi groeit ten opzichte van z'n voorganger vooral in de hoogte. De daklijn op 1,98m van de grond betekent een toename van 4,6cm. Langer is de nieuweling nauwelijks. Z'n lengte van 4,24m is amper 7mm langer dan voorheen, maar de breedte nam wel toe tot 1,64m. Omdat de hogere daklijn een efficiëntere indeling van het interieur toelaat, is het koffervolume toch toegenomen tot 480l (+54l). Met neergeklapte achterzetels bedraagt de kofferinhoud voortaan 1.460l, wat 235l meer is dan voorheen. De Combi is eveneens leverbaar met een geïntegreerde fietsenhouder. Skoda legt voorts vooral de nadruk op de verbeterde materialen en de functionaliteit van het interieur.
                                          Het motorenaanbod zal drie benzine- en evenveel dieselmotoren omvatten. Bij de benzineversies zijn dat de 1,2l 12v van 69pk, 1,4l 16v met 86pk en de 1,6l 16v met 105pk. Dieselrijders kiezen uit de 1,4 TDI met 69pk, hetzelfde blok met 80pk of de 1,9 TDI met 105pk. De krachtigste dieselversies zijn leverbaar met een dieselpartikelfilter. Alle motoren worden standaard aan een handgeroerde vijfbak gekoppeld, maar de 1,6l benzine is tegen een meerprijs ook leverbaar met een zestrapsautomaat.

bron : auto55.be

Comment

Working...
                                          X