Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda fabia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
    das toch gewoon de roomster z'n interieur??
    Serieus? Oei, ik heb het ook maar achteloos van een ander forum gehaald.

    Comment


    • #22
      een Swift met Roomster trekjes

      De voorkant ziet er wel goed uit, de acherkant trekt op ni veel.
      Geef mij maar een Swift.

      Comment


      • #23
        vind de huidige mooier

        nuja, mooi...

        Comment


        • #24
          Kon men bij Skoda geen andere kleur kiezen voor op de persfoto?
          Dit wagentje is niet mis !

          Comment


          • #25
            Ik kan er niet aan doen maar blijkbaar ben ik een van de weinige die de vorige Fabia knapper vindt dan dit gedrocht?

            Comment


            • #26
              Lap, een Roomster hatchback. Niet mis, maar toch niet mijn ding. De looks mochten iets sportiever voor mij, maar Skoda heeft natuurlijk niet de bedoeling het merk binnen den VW-groep te zijn met een sportief imago. Eerder integendeel.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • #27
                Ik vind het huidig model knapper, benieuwd om de combi te zien!

                Comment


                • #28
                  Was al geen fan van het roomster-front en hier is het er niet mooier op geworden. De achterkant zegt mij ook weinig. Spijtig maar ik vind de huidige mooier.
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                    Ik vind het huidig model knapper, benieuwd om de combi te zien!
                    hopelijk komt die er niet. Autootjes van amper 1.64 breed staan hoegenaamd niet in break-vorm.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      hopelijk komt die er niet. Autootjes van amper 1.64 breed staan hoegenaamd niet in break-vorm.
                      edoch verkopen gelijk nen trein

                      Comment


                      • #31
                        oeioeioei...

                        Ik vind de vorige mooier. Als ze dezelfde lijn van de Octavia hadden doorgetrokken was dit een mooi karretje geweest.

                        Comment


                        • #32
                          *gaapt*

                          De voorzijde is wel mooi, de achterzijde doet me denken aan een Toyota Corolla (zegt genoeg denk ik). Interieur nja, VW achtig dus best wel *zzzzzz*






                          Comment


                          • #33
                            Het huidige model kan er nog mee door, maar deze nieuwe
                            Daarmee zou ik nog niet willen rijden als ik er geld voor zou krijgen!!!!
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • #34
                              Bij de eerste Fabia dacht ik : dit moest de nieuwe Polo zijn. Nu denk ik .... pffff ze gaan het van de prijs moeten hebben t.o.v. de Corsa's, Clio's van deze tijd.

                              Comment


                              • #35
                                ik vind hem zeer geslaagd ... de oude is dadelijk lichtjaren verouderd als je hem naast dit ding zet

                                echt knap
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

                                Comment


                                • #36
                                  Ik vind het huidige model ook mooier dan dit model. Vind er weinig aan zo. Interieur, als het dat van de Fabia is, valt wel mee.

                                  Comment


                                  • #37
                                    geslaagde wijziging, 'k had wel graag andere kleuren en 'sportiever' interieurfoto's gezien

                                    Comment


                                    • #38
                                      ik vind het huidige model (dat ik zelf heb) een stuk mooier , en dan vooral met het RS-line interieur (zwarte 'sport'zetels) , het standaard interieur is niet zo geweldig ..

                                      maar het blijft een redelijk kleine wagen ; ik heb vorige week 3 dagen met een Octavia Combi rond gereden , en ik denk dat dat de volgende gaat worden

                                      Comment


                                      • #39
                                        't Is vooral spijtig dat ze van deze facelift niet gebruik gemaakt hebben hem een paar cm breder te maken. Zoals ik schreef, met z'n 1.64m breedte is 'ie de kleinste in z'n klasse.

                                        Dit segment wordt langzamerhand opnieuw populair. Concurenten die iets breder zijn komen het comfort ten goede.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Testje van Auto55

                                          De Skoda Fabia werd in 1999 op de IAA in Frankfurt onthult. Een jaar later volgde de Combi en begin 2001 werd ook nog een Sedan aan het gamma toegevoegd. Die laatste was even in ons land te koop, maar vond slechts enkele tientallen klanten. De Fabia vijfdeurs en Combi waren daarentegen een succesnummer. En niet alleen in ons land. Afgelopen jaar rondde Skoda voor het eerst de kaap van een half miljoen wagens en meer dan 250.000 daarvan waren Fabia's. Het product was dan misschien aan het eind van z'n carrière, de verkoop ging nog 3% vooruit. De nieuwe break wordt in september in Frankfurt voorgesteld en de vijfdeursversie debuteert begin volgende maand in Genève, maar wij reden ‘m al.

                                          De Fabia wordt, tegengesteld aan de heersende trend in z'n segment, nauwelijks groter dan de eerste generatie. Die enkele centimeter dat het model in de plus gaat, zit in de neus om de voetgangersveiligheid te verbeteren. De wielbasis bleef gelijk, maar toch claimt de constructeur een grotere binnenruimte. Er wordt meer in de hoogte gewerkt, waar de daklijn 4 centimeter verder van het asfalt verwijderd is. Daardoor kan de positie van de zetels wat aangepast worden en wordt ruimte in de lengte gewonnen. Achteraan groeit de knieruimte daardoor met 3cm. De kofferinhoud gaat er met 40l op vooruit. Voortaan kan in de koffer niet minder dan 300l, en tot 1163l als de achterbank plat gaat. Een vlakke laadvloer hoort weer niet tot de mogelijkheden.

                                          De nieuwe Fabia is hipper en frisser dan z'n voorganger, al zoekt het merk geen extremen op zoals het met de leuke Roomster wel deed. Het nieuwe Skoda-DNA is duidelijk in de neus en de koplampen herkenbaar. Voor de rest van de koets werd nogal wat inspiratie opgedaan bij concurrenten. Een vleugje Yaris en een stevige schep Swift zit erin. Onder meer de zwarte raamstijlen (waardoor het dak lijkt te zweven) zijn afgekeken van de Japanner. Voortaan bestaat de mogelijkheid om een trendy ogende lakkleur ook te combineren met een wit dak ‘à la Mini', maar het staat de Fabia niet echt. Binnenin vinden we een combinatie van oerdegelijke materialen en een doordachte vormgeving waarvan de leukste details (zoals een deurbekleding met contrasterende vlakken) uit de Roomster worden overgenomen. Op één storend detail na (grote mensen parkeren hun rechterknie geheid tegen de prominente middenconsole en dat werkt storen bij lange ritten), is er op de hele belevenis geen zinnig woord kritiek te verzinnen. Het is allemaal zeer ‘VW'.

                                          Het onderstel zal (onder meer) gebruikt worden voor de volgende VW Polo, en dat is eraan te merken. Het weggedrag is zeer voorspelbaar, op geen overstuur (lees: foutje) te betrappen en zowel de ophanging, de koppeling als de versnellingsbak filteren veel van de sensatie weg. Steengoed, maar weinig inspirerend. Emotie wekt de Fabia aan z'n stuur niet op. Het motorenpalet is zeer uitgebreid en omvaat benzines van 1.2 tot 1.6l en diesels van 1.4 tot 1.9l. Dat is van 60 tot 105pk in het eerste geval en 70 tot 105pk bij de zelfontbranders. In beide gamma's vinden we driecilinders onderaan het gamma. We maakten kennis met een nog steeds excessief nagelende 1.4 TDI die ofschoon hij wel acceptabele prestaties levert en een regelrechte zuinigheidsridder is, brutaal en ongemanierd overkomt. De 1.6l benzine is met een acceleratietijd van 10,1 tellen en een top van 190km/u de sprinter uit het gamma, zonder dat we spreken over een flitsend weggedrag. De motor is immers nogal hol. De 1.2l benzine-instapper toont zich dan weer verassend dapper. De motor presteert het minst (top van 155km/u en een acceleratietijd tot 16,5sec), maar etaleert niettemin een levendig karakter, is werklustig en schept meer rijplezier dan de ander motoren uit onze eerste test.

                                          Het geven van een algemene beoordeling is moeilijk, omdat importeur D'Ieteren nog geen prijs vrijgeeft. Ze willen enkel kwijt dat de Fabia ‘naar verhouding' goedkoper wordt, omdat de uitrusting erop vooruitgaat. Dat is nietszeggend, en het blijft dus wachten op een definitief prijskaartje. Als dat hetzelfde blijft als bij de uittredende generatie (zoals in Nederland wel al geweten is), zal de Fabia scoren...
                                          De Fabia zal z'n succes op z'n minst evenaren. Zeer sterk wagentje met een -naar alle waarschijnlijkheid- zeer sterke prijs. Designmatig niet zo'n sterke breuk als met de Roomster en (ondanks dat hier op 't forum met de mantel der liefde bedekt wordt) ook Duitsers kopiëren graag zelfs van Japanners. Maar de Swift is een succes en voor de duitslievenden zal deze Fabia soelaas bieden.
                                          Last edited by ; 02/02/2007, 23:09.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X