Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault Clio IV RS EDC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault Clio IV RS EDC

Live in Brussel 2013: Renault Clio R.S.

De Clio R.S. laat nog steeds de harten van een autofan sneller slaan. Dit 200pk sterk gebakje staat dan ook in vol ornaat te pronken op de Renault stand.

Renault gooit heel wat heilige huisjes plat met de nieuwe Clio R.S. Naast het feit dat hij er enkel als vijfdeurs komt - goed, de achterste deurklink is weggewerkt in de C-stijl - krijgt hij ook de EDC automatische versnellingsbak, voorzien van schakelflippers achter het stuur. tenslotte verdwijnt ook de atmosferische 2.0 viercilinder ten voordele van een 1.6 met turbo.

Die genereert met 200 pk evenveel vermogen maar krijgt met 240 Nm 25 Nm extra tegenover de grotere voorganger. Renault stelt dat de nieuwe Clio RS twee liter per 100 km minder verbruikt dan voorheen.
    Met de turbo is het ook mogelijk om het vermogen van bij een lager toerental op te wekken, zodat je niet steeds de hogere regionen van de toerenteller moet opzoeken.
    Prijzen van de Clio R.S. starten vanaf 24.950 euro. Voor een gewone Clio ben je minimaal 13.100 euro kwijt.

Wat denken jullie van de opvolger van de ondertussen al haast legendarische clio 3 RS, voor mij mag hij snel komen, ik heb hem in Brussel gezien en vind het echt een knap bakje!
    Last edited by geilenbarry; 17/01/2013, 22:19.

Comment

Knap en bruikbaar vermogen, op lage toeren op koppel rijden en als het wat harder mag kickdown ook vijfdeurs is een groot pluspunt.

Comment

Wanneer zouden de eerste tests komen?

Comment

Geen fan van tot nu toe...

Het "dikke" van de vorige RS is er wat af, gebruikte plastics in het interieur zijn echt te triestig voor woorden. Benieuwd hoe het rijdt!

Comment

TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Vond het wel een ferme auto, interieur is inderdaad zijn zwakste punt alhoewel de zetels heel goed zaten. De vorige zag er wel specialer uit dankzij de verbrede wielkasten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twintop Bekijk Berichten
                Vond het wel een ferme auto, interieur is inderdaad zijn zwakste punt alhoewel de zetels heel goed zaten. De vorige zag er wel specialer uit dankzij de verbrede wielkasten.
                Vond je dat? Ik vond juist dat de zetels belabberd slecht zaten. Achteraf wist de dealer mij te vertellen dat het om een preproductiemodel gaat, en dat de zetels die er echt inkomen een stuk beter gaan zijn.
                Er gaan later ook recaro's beschikbaar zijn...

Comment

Mooie opvallende kleur , voor de rest vind ik er niks aan. Geef mij maar een Clio diesel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                    Mooie opvallende kleur , voor de rest vind ik er niks aan. Geef mij maar een Clio diesel.
                    Ik zou me er niet goed bij voelen als jij het een leuke auto vond...

Comment

Comment

Is die EDC nog altijd enkele koppeling?
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Is die EDC nog altijd enkele koppeling?
                          EDC is altijd al met dubbele koppeling geweest, de DC staat voor dual clutch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                            EDC is altijd al met dubbele koppeling geweest, de DC staat voor dual clutch
                            Oeps, dan was ik helemaal fout, verwarring met die andere fransman
                            Last edited by josenjef; 18/01/2013, 13:46.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

BIV is maar 213.46€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                En waarom moet je dan in het topic over de Clio RS IV commentaar geven? Als je er toch niets aan vindt, buiten de kleur dan :/, kan je beter in het Clio IV topic over je DIESEL "fetish" gaan posten!

Comment

Die man raakt opgewonden door het feit dat wij altijd zo stom zijn om op zijn verwoede aandachtspogingen in te gaan.

Comment

Technische gegevens van de clio rs

MOTEUR
                                    Norme de dépollution Euro 5
                                    Cylindrée (cm³) 1618
                                    Nombre de cylindres / de soupapes 4 / 16
                                    Puissance maxi kW (ch) à tr/min 147 (200) - 6000
                                    Couple maxi Nm à tr/min 240 - 1750
                                    Type d'injection turbo / direct
                                    Carburant essence

BOîTE DE VITESSES
                                    Type EDC
                                    Nombre de rapports avant 6

DIRECTION
                                    Assistance Direction électrique à assistance variable

ROUES - PNEUMAT IQUES
                                    Pneumatiques 205/45 R17 88Y (Goedyear Eagle F1 Assymetric 2)
                                    205/40 R18 86Y (Dunlop Sport Maxx RT)

CAPACITES
                                    Réservoir à carburant (l) 45

PERFORMANCES
                                    Vitesses maxi (km/h) 230
                                    0-100 km/h (s) 6"70
                                    400 m départ arrêté (s) 14"60
                                    1000 m départ arrêté (s) 27"10

Consommations THEORIQUES - cycle NEDC
                                    Emission CO2 (g/km) 144
                                    Catégorie CO2/Consommation C
                                    Cycle urbain (l/100 km) 8,1
                                    Cycle extra urbain (l/100 km) 5,1
                                    Cycle complet (l/100 km) 6,3

POIDS (kg)
                                    Poids à vide en ordre de marche 1279
                                    Poids maxi autorisé 1711

Comment

Prestaties vgl met vorig model :

Clio C RS200: 0-100 6,9" / 0-400m 14,9" / 0-1000m 27,3"
                                      Clio D RS 1,6T: 0-100 6,7" / 0-400m 14,6" / 0-1000m 27,1"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                        Geen fan van tot nu toe...

Het "dikke" van de vorige RS is er wat af, gebruikte plastics in het interieur zijn echt te triestig voor woorden. Benieuwd hoe het rijdt!
                                        Het interieur is zeker beter dan het vorige.
                                        Het jammere is dat er bijna geen verschil is tussen een gewone en een RS.
                                        Denk dat het gebruiken van hardere plastic wel veel voorkomend is bij de kleine stadswagens (of hoe ze ook genoemd worden).
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                        X