Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Begrijpelijk maar aan de ene kant toch echt belachelijk

Verstuurd dankzij Android
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
      Begrijpelijk maar aan de ene kant toch echt belachelijk

Als dit een besparing oplevert voor hen die loont, zie ik niet in waarom dit belachelijk zou zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Daar is inderdaad een kosten/batenanalyse aan voorafgegaan.
        Het grote probleem met kosten/batenanalyses is het feit dat de analyses zelf meer kosten dan de opbrengsten ooit zullen zijn.

Raar dat men Sunset Red schrapt trouwens, knappe kleur.
        Maar deze kleur wordt 'afgeraden' in de fleet markt en dat is nu net bepalend voor de Golf. Op enkele uitzonderingen na zijn de meeste: zwart, zilver of antraciet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
          Het grote probleem met kosten/batenanalyses is het feit dat de analyses zelf meer kosten dan de opbrengsten ooit zullen zijn.
          En dat blijkt hier uit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
            .
            Hier kan je best de automotive niet onderschatten.
            Hun productieprocessen zijn tot in de puntjes uitgedokterd en getimed.
            Het schrappen van twee kleuren kan, op een aanvaardbare foutenmarge na, perfect op voorhand berekend worden naar winst in productiviteit.

In productieprocessen geven 'overgangen' het meeste risico op ongeplande stilstanden. Zaken die dus onverwacht mislopen. Iedere productiemanager of -ingenieur zal zo veel als mogelijk overgangen proberen te reduceren in het volledige proces.

Juist omdat deze aanpassingen op voorhand met een zeer hoge waarschijnlijkheid kunnen berekend worden, zal het hoger management, bij in voege treden van dergelijke wijzigingen, de kpi's ( vooropgestelde doelstellingen ) voor de productiemanager onmiddellijk aanpassen.

De manager kan dus maw niet lang 'genieten' van z'n doorgevoerde verbeteringen.
            In een minder goed uitgekiend productieproces is dat veel moeilijker. De productiemanager kan hier z'n verwachte productiviteitsverhogingen moedwillig wat lager inschatten om zo later beter dan verwachte cijfers voorleggen.

In de automotive gaat die vlieger dus niet op.
            Daar is het echt wel op het scherp van de snee.
            Last edited by taiko; 03/05/2016, 19:44.

Comment

• Motor en batterij e-Golf krijgen update

Waar de e-Golf het tot nu toe met 115 pk en 270 Nm moest doen, krijgt de auto binnenkort 136 pk en 290 Nm mee. Het accupakket behoudt z’n afmetingen maar stijgt toch in capaciteit van 26,5 naar 35,8 kWh. Daardoor groeit de voorspelde actieradius van 190 naar zo’n 300 km.

Hoewel de vernieuwde e-Golf iets meer gewicht moet meeslepen dan het huidige model weet het extra vermogen toch een paar seconden van de acceleratietijden af te snoepen. Waar een sprintje van 0-100 km/h nu nog 10,4 seconden in beslag neemt moet dat klusje binnenkort al in 9,2 seconden geklaard zijn. Ook de topsnelheid stijgt licht, en gaat van 140 naar 150 km/h.

Of ook de prijs zal stijgen is op dit moment nog niet bekend.
              autoweek.nl

Comment

• Goed nieuws!
                Nu nog sportzetels mogelijk maken
                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                  Wijzigingen Golf vanaf productieweek 22:

- Sunset Red vervalt
                  - Zwart non-metallic vervalt iets later
                  - cilinderslot verdwijnt uit het handschoenenkastje
                  - 18" Serron velg vervalt
                  - elke Golf hatchback krijgt een haaienvin-antenne, ook zonder navigatie
                  - Wie de optie licht/zicht module neemt, krijgt een frameloze achteruitkijkspiegel

Tegen het einde van het jaar (productieweek 45) zou een grotere update (facelift) volgen met o.a. vernieuwde infotainmentsystemen en optioneel het Active Info Display.

gute-fahrt.de
                  Even een update gedaan

Comment

• Bij die frameloze spiegel, ga je dan nog die verblindingsoptie kunnen uitschakelen zoals nu met die knop onderaan de spiegel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                      Bij die frameloze spiegel, ga je dan nog die verblindingsoptie kunnen uitschakelen zoals nu met die knop onderaan de spiegel?

Dat weet ik niet. Bedoel je zoals bij een spiegel met manuele antiverblinding?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                        Dat weet ik niet. Bedoel je zoals bij een spiegel met manuele antiverblinding?
                        ik bedoel deze, je hebt hier een groen lampje in zitten en onderaan een knop, dan zal deze functie van de blindering uit te zetten komen vervallen en zal deze altijd aan staan.

Comment

• Sorry, kan hier geen sluitend antwoord op geven. Op de foto's die ik bekeken heb, zie ik enkel een sensor maar geen knopjes...

Comment

• Ik heb enkele vraagjes, ik heb een Golf variant 1.4 122 pk. Soms bij het starten draait de motor eventjes op 1200 toeren en valt het na enkele seconden terug naar stationair toerental. Je merkt dit direct door het extra lawaai die de motor maakt.
                            Ik heb ook een panoramisch dak. Als dit deze openstaat hoor ik deze tikken alsof er geen rubber tussen de rail en venster zit. In de garage hebben ze de rail uit gekuist maar het probleem is er nog altijd.

Die frameloze spiegel zit er uit heel gaaf uit, zat gemonteerd in een Passat in de garage.

Comment

• Is bij mijn Golf ook maar merk dit precies alleen bij koud weer. Dan draait hij idd aan 1000 toeren of wat meer ipv 7a800 maar dat komt door een functie (die je via het car menu kan uitschakelen) die ervoor zorgt dat je koelvloeistof rapper op temperatuur staat.

Comment

• Beste mensen,

Ik heb momenteel een auto op het oog, een Volkswagen Golf:

Volkswagen Golf V 5 deurs
                                12/10/2007 met 74000km
                                1390cc benzine 59kw /80pk
                                6500€

Enerzijds is de auto 9 jaar oud, anderzijds heeft hij maar 74000 km.

Zou ik deze nog kopen? Het is voor eigen gebruik.

Comment

• Op zich is de Golf V zeker geen slecht model maar ben geen fan van die motor. Stamt in de basis uit de jaren '90, is eigenlijk te zwak voor de Golf en staat bekend als bovengemiddeld olieverbruiker.
                                  Maar is een dubbeltje op z'n kant. Voor hetzelfde geld vind jij het vlot genoeg en is de motor foutloos...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertvw Bekijk Berichten
                                    Beste mensen,

Ik heb momenteel een auto op het oog, een Volkswagen Golf:

Volkswagen Golf V 5 deurs
                                    12/10/2007 met 74000km
                                    1390cc benzine 59kw /80pk
                                    6500€

Enerzijds is de auto 9 jaar oud, anderzijds heeft hij maar 74000 km.

Zou ik deze nog kopen? Het is voor eigen gebruik.
                                    Mijn ouders hebben die 1.4 ook in hun 9 jarige Golf+.
                                    Doet zijn werk probleemloos, maar is langzaam en klimt echt tegen zijn goesting in de toeren. Ze hebben nu ook spijt dat ze geen 1.6 genomen hebben.
                                    En ik vind m wel wat duur voor een 9 jarige 1.4.
                                    Leg 500 euro bij en je hebt zoiets:
                                    2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                    2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Mijn moeder rijdt met een polo 1.4 80 pk ook van 2007. Nog steeds geen problemen mee gehad... Rijdt goed... Is wel sloom in lage toeren. Als je vinnig wil rijden moet je constant hoge toeren maken. En valt het verbruik tegen... Wel een degelijk blok.
                                      Benzine
                                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                      Diesel
                                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• VW-ZULIEFERERSTREIT: URSACHE BLEIBT UNKLAR - VW STOPPT DIE GOLF-PRODUKTION.

Wegen des Zulieferer-Streits geht bei VW stetig weniger.
                                        Nach Engpässen im Getriebewerk Kassel muss der Konzern die Produktion seines wichtigsten Modells stoppen.

Comment

• Gelukkig spreken we hier allemaal Duits.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X