Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Daar is inderdaad een kosten/batenanalyse aan voorafgegaan.
Het grote probleem met kosten/batenanalyses is het feit dat de analyses zelf meer kosten dan de opbrengsten ooit zullen zijn.
Raar dat men Sunset Red schrapt trouwens, knappe kleur.
Maar deze kleur wordt 'afgeraden' in de fleet markt en dat is nu net bepalend voor de Golf. Op enkele uitzonderingen na zijn de meeste: zwart, zilver of antraciet.
Het grote probleem met kosten/batenanalyses is het feit dat de analyses zelf meer kosten dan de opbrengsten ooit zullen zijn.
.
Hier kan je best de automotive niet onderschatten.
Hun productieprocessen zijn tot in de puntjes uitgedokterd en getimed.
Het schrappen van twee kleuren kan, op een aanvaardbare foutenmarge na, perfect op voorhand berekend worden naar winst in productiviteit.
In productieprocessen geven 'overgangen' het meeste risico op ongeplande stilstanden. Zaken die dus onverwacht mislopen. Iedere productiemanager of -ingenieur zal zo veel als mogelijk overgangen proberen te reduceren in het volledige proces.
Juist omdat deze aanpassingen op voorhand met een zeer hoge waarschijnlijkheid kunnen berekend worden, zal het hoger management, bij in voege treden van dergelijke wijzigingen, de kpi's ( vooropgestelde doelstellingen ) voor de productiemanager onmiddellijk aanpassen.
De manager kan dus maw niet lang 'genieten' van z'n doorgevoerde verbeteringen.
In een minder goed uitgekiend productieproces is dat veel moeilijker. De productiemanager kan hier z'n verwachte productiviteitsverhogingen moedwillig wat lager inschatten om zo later beter dan verwachte cijfers voorleggen.
In de automotive gaat die vlieger dus niet op.
Daar is het echt wel op het scherp van de snee.
Waar de e-Golf het tot nu toe met 115 pk en 270 Nm moest doen, krijgt de auto binnenkort 136 pk en 290 Nm mee. Het accupakket behoudt z’n afmetingen maar stijgt toch in capaciteit van 26,5 naar 35,8 kWh. Daardoor groeit de voorspelde actieradius van 190 naar zo’n 300 km. Hoewel de vernieuwde e-Golf iets meer gewicht moet meeslepen dan het huidige model weet het extra vermogen toch een paar seconden van de acceleratietijden af te snoepen. Waar een sprintje van 0-100 km/h nu nog 10,4 seconden in beslag neemt moet dat klusje binnenkort al in 9,2 seconden geklaard zijn. Ook de topsnelheid stijgt licht, en gaat van 140 naar 150 km/h. Of ook de prijs zal stijgen is op dit moment nog niet bekend.
- Sunset Red vervalt
- Zwart non-metallic vervalt iets later
- cilinderslot verdwijnt uit het handschoenenkastje
- 18" Serron velg vervalt
- elke Golf hatchback krijgt een haaienvin-antenne, ook zonder navigatie
- Wie de optie licht/zicht module neemt, krijgt een frameloze achteruitkijkspiegel
Tegen het einde van het jaar (productieweek 45) zou een grotere update (facelift) volgen met o.a. vernieuwde infotainmentsystemen en optioneel het Active Info Display.
Dat weet ik niet. Bedoel je zoals bij een spiegel met manuele antiverblinding?
ik bedoel deze, je hebt hier een groen lampje in zitten en onderaan een knop, dan zal deze functie van de blindering uit te zetten komen vervallen en zal deze altijd aan staan.
Ik heb enkele vraagjes, ik heb een Golf variant 1.4 122 pk. Soms bij het starten draait de motor eventjes op 1200 toeren en valt het na enkele seconden terug naar stationair toerental. Je merkt dit direct door het extra lawaai die de motor maakt.
Ik heb ook een panoramisch dak. Als dit deze openstaat hoor ik deze tikken alsof er geen rubber tussen de rail en venster zit. In de garage hebben ze de rail uit gekuist maar het probleem is er nog altijd.
Die frameloze spiegel zit er uit heel gaaf uit, zat gemonteerd in een Passat in de garage.
Is bij mijn Golf ook maar merk dit precies alleen bij koud weer. Dan draait hij idd aan 1000 toeren of wat meer ipv 7a800 maar dat komt door een functie (die je via het car menu kan uitschakelen) die ervoor zorgt dat je koelvloeistof rapper op temperatuur staat.
Op zich is de Golf V zeker geen slecht model maar ben geen fan van die motor. Stamt in de basis uit de jaren '90, is eigenlijk te zwak voor de Golf en staat bekend als bovengemiddeld olieverbruiker.
Maar is een dubbeltje op z'n kant. Voor hetzelfde geld vind jij het vlot genoeg en is de motor foutloos...
Ik heb momenteel een auto op het oog, een Volkswagen Golf:
Volkswagen Golf V 5 deurs
12/10/2007 met 74000km
1390cc benzine 59kw /80pk
6500€
Enerzijds is de auto 9 jaar oud, anderzijds heeft hij maar 74000 km.
Zou ik deze nog kopen? Het is voor eigen gebruik.
Mijn ouders hebben die 1.4 ook in hun 9 jarige Golf+.
Doet zijn werk probleemloos, maar is langzaam en klimt echt tegen zijn goesting in de toeren. Ze hebben nu ook spijt dat ze geen 1.6 genomen hebben.
En ik vind m wel wat duur voor een 9 jarige 1.4.
Leg 500 euro bij en je hebt zoiets:
Mijn moeder rijdt met een polo 1.4 80 pk ook van 2007. Nog steeds geen problemen mee gehad... Rijdt goed... Is wel sloom in lage toeren. Als je vinnig wil rijden moet je constant hoge toeren maken. En valt het verbruik tegen... Wel een degelijk blok.
VW-ZULIEFERERSTREIT: URSACHE BLEIBT UNKLAR - VW STOPPT DIE GOLF-PRODUKTION.
Wegen des Zulieferer-Streits geht bei VW stetig weniger.
Nach Engpässen im Getriebewerk Kassel muss der Konzern die Produktion seines wichtigsten Modells stoppen.
Comment