Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb ook DSG maar slechts 6, is eigenlijk 1 te weinig want aan 126 gps-snelheid maakt die 2800 toeren in 6
Een overdrive zou het verbruik nog een stuk kunnen doen dalen imho
Bij aflevering van de mijne heb ik 56,5 liter getankt terwijl er volgens het boekje maar 55 liter in kan (stond wel op rijbereik 0 km)
Ik spreek over een nog iets andere grootteorde: de Polo heeft een tank van 45 liter, en via die truc met lucht aflaten heb ik er 12 à 15 liter meer in gekregen. Het juiste getal ken ik niet want de tank was nog 3/4 vol toen ik aan de grens NL/DE m'n laatste tankstation tegen kwam. Je moet eerst voltanken zoals gewoonlijk, en daarna met het tankpistool de nippel induwen om de lucht af te laten (dit hoor je). Daarna terug tanken tot wanneer de vloeistof bijna tot aan de rand van de opening komt. Dan terug nippel induwen en zo blijven herhalen tot het punt dat je de nippel niet meer kan induwen en je tot aan de rand van de opening getankt hebt. Dit heeft me toen bijna 5 minuten langer gekost dan een normale tankbeurt omdat de vloeistof steeds trager en trager naar beneden "zakt".
Zie ook hier voor foto's van de nippel: http://www.motor-talk.de/blogs/salam...-t2447049.html
Deze truc kan je op de Golf 7 helaas niet meer toepassen, aangezien de nippel er niet meer is.
De 2.0 TDI met 150pk is de enige motor in de Golf met een 6-traps DSG. Alle andere motoren (zowel benzine als diesel) beschikken over de 7-traps DSG.
Edit: de GTD, GTE, GTI en R beschikken ook over een 6-traps DSG.
PS: die Euro 6 motoren staan nog steeds niet in de configurator. Na communicatie met D'Ieteren zou het echter voor "binnenkort" zijn. Twee maand geleden zeiden ze echter "over enkele weken".
De 2.0 TDI met 150pk is de enige motor in de Golf met een 6-traps DSG. Alle andere motoren (zowel benzine als diesel) beschikken over de 7-traps DSG.
PS: die Euro 6 motoren staan nog steeds niet in de configurator. Na communicatie met D'Ieteren zou het echter voor "binnenkort". Twee maand geleden zeiden ze echter "over enkele weken".
Verdorie, waarom hebben ze de sterkste diesel de nieuwe automaat niet gegeven, lijkt me ergens niet logisch.
Ik spreek over een nog iets andere grootteorde: de Polo heeft een tank van 45 liter, en via die truc met lucht aflaten heb ik er 12 à 15 liter meer in gekregen. Het juiste getal ken ik niet want de tank was nog 3/4 vol toen ik aan de grens NL/DE m'n laatste tankstation tegen kwam. Je moet eerst voltanken zoals gewoonlijk, en daarna met het tankpistool de nippel induwen om de lucht af te laten (dit hoor je). Daarna terug tanken tot wanneer de vloeistof bijna tot aan de rand van de opening komt. Dan terug nippel induwen en zo blijven herhalen tot het punt dat je de nippel niet meer kan induwen en je tot aan de rand van de opening getankt hebt. Dit heeft me toen bijna 5 minuten langer gekost dan een normale tankbeurt omdat de vloeistof steeds trager en trager naar beneden "zakt".
Zie ook hier voor foto's van de nippel: http://www.motor-talk.de/blogs/salam...-t2447049.html
Deze truc kan je op de Golf 7 helaas niet meer toepassen, aangezien de nippel er niet meer is.
Linkt werkt niet.
Sent from here
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
De DSG7 is in zijn originele vorm maar ontworpen voor een draaimoment tot 250 Nm. Bij alles wat hoger is zijn ze dus genoodzaakt de DSG6 in te zetten. Er is echter al enkele jaren een nieuwe versie van de DSG7 die tot 600 Nm aankan, maar ik weet niet meer waarom ze die nog steeds niet bij alle modellen inzetten.
Ik heb hier ook geen pasklaar antwoord op, is misschien een marketingkeuze? Een GTD bijvoorbeeld is nu al duurder dan een GTI, als ze dan nog eens 4Motion erbij aanbieden dan wordt die ineens wel heel duur...
Met de Golf 6 tdi haalde ik redelijk gemakkelijk 1000 km op een tank. Ik heb zelfs ooit eens 1200 km gehaald. Met de 7 mag je al blij zijn met 900 km tenzij je een TGI hebt :
Golf Diesel gegen Golf Erdgas: Wer kommt weiter? Wir beantworten die Frage und erklären, warum Gas geben sinnvoll sein kann.
Heb verleden week zelf met mijn TGI 340 km gehaald met 15.5kg/13 euro gas. Met mijn (volle) benzinetank kan ik , volgens de BC , nog 800 km doen. Voor 13 euro heb je tegenwoordig 11 liter diesel of 10 liter benzine en daar kom je amper 220 of 160 km ver mee. Veel goedkoper kan je niet rijden denk ik.....
Met de Golf 6 tdi haalde ik redelijk gemakkelijk 1000 km op een tank. Ik heb zelfs ooit eens 1200 km gehaald. Met de 7 mag je al blij zijn met 900 km tenzij je een TGI hebt :
Golf Diesel gegen Golf Erdgas: Wer kommt weiter? Wir beantworten die Frage und erklären, warum Gas geben sinnvoll sein kann.
Heb verleden week zelf met mijn TGI 340 km gehaald met 15.5kg/13 euro gas. Met mijn (volle) benzinetank kan ik , volgens de BC , nog 800 km doen. Voor 13 euro heb je tegenwoordig 11 liter diesel of 10 liter benzine en daar kom je amper 220 of 160 km ver mee. Veel goedkoper kan je niet rijden denk ik.....
Met een audi a1 1.6 tdi met een verbruik van 3.8 1347 km met 1 tank en met een audi a3 op aardgas +/- 1500km met 1 tank..
Mijn papa heeft dit weekend net geen 1000 gehaald...1.4TSI 150pk.
Comment