Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON-
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Golf VII
Collapse
X
-
Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
-
Typhoon
In dat geval heb je Auto Hold intussen waarschijnlijk ingeschakeld. Start/Stop werkt samen Auto Hold, en er zijn veel factoren die het al dan niet in- en uitschakelen van de motor kunnen beïnvloeden. Het is mogelijk om hiervoor een gevoel te creëren bij het bedienen van de rem:- Licht drukken op de rem zal normaal Auto Hold inschakelen (de groene P in het dashboard licht op). Als je binnen de 3 seconden de rem loslaat, zal de motor blijven draaien.
- Meer druk zetten op de rem, zal ook in dit geval Auto Hold inschakelen, alsook de motor stilleggen na 3 seconden.
- Bij DSG kan je bij geactiveerde Auto Hold en de door Start/Stop stilgelegde motor dan inderdaad de voet van de rem halen, en zal de motor pas terug starten bij het aanraken van het gaspedaal.
- Indien je Auto Hold niet ingeschakeld hebt, zal de motor al terug starten bij het loslaten van het rempedaal.
Dit gedrag is uiteraard nog net iets anders bij een handgeschakelde bak, maar je krijgt nu wel een idee hoe het werkt. Zeker als je de 3-secondenregel in het achterhoofd houdt, kan je in elke situatie op de baan eigenlijk Start/Stop controleren naar believen.
Ergens in de handleiding staat er trouwens een hele opsomming van voorwaarden waaraan voldaan moet worden om Start/Stop te laten werken. Het zal bijvoorbeeld niet werken als de Climatronic goed aan het blazen is op de voorruit, of als het temperatuursverschil te groot is tussen wat gewenst is, en actueel gemeten wordt.
Ik kan mij inbeelden dat mensen Start/Stop (definitief) willen uitschakelen, maar het argument van slijtage aan starter en batterij is al lang achterhaald. De software zal de motor nooit uitschakelen indien batterij en dergelijke niet in geschikte toestand zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kenw00t Bekijk BerichtenTyphoon
In dat geval heb je Auto Hold intussen waarschijnlijk ingeschakeld. Start/Stop werkt samen Auto Hold, en er zijn veel factoren die het al dan niet in- en uitschakelen van de motor kunnen beïnvloeden. Het is mogelijk om hiervoor een gevoel te creëren bij het bedienen van de rem:- Licht drukken op de rem zal normaal Auto Hold inschakelen (de groene P in het dashboard licht op). Als je binnen de 3 seconden de rem loslaat, zal de motor blijven draaien.
- Meer druk zetten op de rem, zal ook in dit geval Auto Hold inschakelen, alsook de motor stilleggen na 3 seconden.
- Bij DSG kan je bij geactiveerde Auto Hold en de door Start/Stop stilgelegde motor dan inderdaad de voet van de rem halen, en zal de motor pas terug starten bij het aanraken van het gaspedaal.
- Indien je Auto Hold niet ingeschakeld hebt, zal de motor al terug starten bij het loslaten van het rempedaal.
Dit gedrag is uiteraard nog net iets anders bij een handgeschakelde bak, maar je krijgt nu wel een idee hoe het werkt. Zeker als je de 3-secondenregel in het achterhoofd houdt, kan je in elke situatie op de baan eigenlijk Start/Stop controleren naar believen.
Ergens in de handleiding staat er trouwens een hele opsomming van voorwaarden waaraan voldaan moet worden om Start/Stop te laten werken. Het zal bijvoorbeeld niet werken als de Climatronic goed aan het blazen is op de voorruit, of als het temperatuursverschil te groot is tussen wat gewenst is, en actueel gemeten wordt.
Ik kan mij inbeelden dat mensen Start/Stop (definitief) willen uitschakelen, maar het argument van slijtage aan starter en batterij is al lang achterhaald. De software zal de motor nooit uitschakelen indien batterij en dergelijke niet in geschikte toestand zijn.
Auto-hold gaat dus uit...
Comment
-
Vraagje op de 7R: zit dus met automatische hoogte regeling van de koplampen. Maar die schijnen zo verkeerd als iets. Kan dit bij geregeld worden in de garage?Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
2014 Golf 7 R ---> Verkocht
2008 BMW E91 335i --> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
Moet woensdag binnen voor onderhoud. Ze zullen dit herstellen dan.
Toch raar als er hoogteregeling inzit en de koplampen toch niet juist staan.
Nuja mss iets te hard over de curbs geredenGolf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
Die automatische hoogte regeling is gewoon voor belading dat die niet te hoog schijnen en verblinden. De eerste x moet die zoiso altijd manueel goed gezet worden.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Thanks voor de info.Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
2015 Golf 7 GTD
Comment
-
Ik vind die Auto Hold gewoon super.
Vanaf het groen lichtje brandt (bij stilstand) kun je eigenlijk de rem al lossen. Als je die 3sec. blijft indrukken dan werkt ook de start/stop.
Je hebt het dus volledig zelf in de hand.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Ik ook.
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Auto hold is inderdaad handig!
Minder handig is wel dat als ik in een wagen rij zonder AH dan vergeet ik mijn rem ingedrukt te houden, soms toch even verschieten!
Wat wordt je zoiets snel gewoon!2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil: (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Heeft iemand dit al voorgehad? ik ben vorige zaterdag gaan tanken, tank volledig vol, heb ondertussen ongeveer 150km gereden maar het metertje van de diesel zakt niet of amper. Ongeveer een millimetertje gezakt of zo.
actieradius zou nog 890km zijn terwijl ik anders amper 850-900km kan met 1 tank
mss probleem met een sensor of zo? auto is amper 8maanden oud
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk BerichtenHeeft iemand dit al voorgehad? ik ben vorige zaterdag gaan tanken, tank volledig vol, heb ondertussen ongeveer 150km gereden maar het metertje van de diesel zakt niet of amper. Ongeveer een millimetertje gezakt of zo.
actieradius zou nog 890km zijn terwijl ik anders amper 850-900km kan met 1 tank
mss probleem met een sensor of zo? auto is amper 8maanden oud
Comment
-
Ik kreeg gisteren ineens een botsingswaarschuwing van de Front Assist.
Blijkbaar iets te snel door een wegversmalling gereden.
Op dit moment ben ik de eco-modus aan het testen, kwestie van mijn verbruik wat naar beneden te krijgen
Je voelt toch wel dat de wagen dan geknepen wordt, optrekken bij 120 zit er niet echt meer in omdat hij in z'n 7 blijft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk BerichtenHeeft iemand dit al voorgehad? ik ben vorige zaterdag gaan tanken, tank volledig vol, heb ondertussen ongeveer 150km gereden maar het metertje van de diesel zakt niet of amper. Ongeveer een millimetertje gezakt of zo.
Uiteindelijk is het eerste blokje pas weggegaan op de terugreis, en heb zo mijn grootste actieradius ooit gehaald met die wagen (1135km ipv de normale 700-800km).
Comment
-
Geluidssignaal en rood autootje op het dashboard, heb dat de voorbije week ook al een paar keer gehad, als er een trage Jan voor u wil afslaan en je nadert te snel volgens de front assist dan krijg je dat ook, is wel even verschietachtig soms (wel de bedoeling uiteraard)
Eco modus is idd. doodsaai maar wel efficiënt, vanaf je het gas lost freewheel-functie
Heb jij 7 vit., welke motorisatie is dat? (ik maar 6)2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
Comment