Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door -TYPHOON- Bekijk Berichten
    Een vraagje: Hoe ervaren jullie het start stop systeem?
    De eerste paar keren dat ik met mijn golf 1.4 tsi ging rijden, startte de motor al wanneer ik mijn voet van de rem bracht.
    Nu merk ik dat de motor pas start wanneer ik echt op het gaspedaal begin te duwen.
    Is dit normaal?
    Ik heb dat op dag 1 via vcds laten uitschakelen, wat een rommel. Zeer slecht voor de startermotor, batterij en wie weet wat nog allemaal. En dat om puur aan die lagere gemiddelde co² uitstoot te komen...
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Starter is zwaarder dan anders he.

Comment

• Typhoon

In dat geval heb je Auto Hold intussen waarschijnlijk ingeschakeld. Start/Stop werkt samen Auto Hold, en er zijn veel factoren die het al dan niet in- en uitschakelen van de motor kunnen beïnvloeden. Het is mogelijk om hiervoor een gevoel te creëren bij het bedienen van de rem:
        • Licht drukken op de rem zal normaal Auto Hold inschakelen (de groene P in het dashboard licht op). Als je binnen de 3 seconden de rem loslaat, zal de motor blijven draaien.
        • Meer druk zetten op de rem, zal ook in dit geval Auto Hold inschakelen, alsook de motor stilleggen na 3 seconden.
        • Bij DSG kan je bij geactiveerde Auto Hold en de door Start/Stop stilgelegde motor dan inderdaad de voet van de rem halen, en zal de motor pas terug starten bij het aanraken van het gaspedaal.
        • Indien je Auto Hold niet ingeschakeld hebt, zal de motor al terug starten bij het loslaten van het rempedaal.

Dit gedrag is uiteraard nog net iets anders bij een handgeschakelde bak, maar je krijgt nu wel een idee hoe het werkt. Zeker als je de 3-secondenregel in het achterhoofd houdt, kan je in elke situatie op de baan eigenlijk Start/Stop controleren naar believen.

Ergens in de handleiding staat er trouwens een hele opsomming van voorwaarden waaraan voldaan moet worden om Start/Stop te laten werken. Het zal bijvoorbeeld niet werken als de Climatronic goed aan het blazen is op de voorruit, of als het temperatuursverschil te groot is tussen wat gewenst is, en actueel gemeten wordt.

Ik kan mij inbeelden dat mensen Start/Stop (definitief) willen uitschakelen, maar het argument van slijtage aan starter en batterij is al lang achterhaald. De software zal de motor nooit uitschakelen indien batterij en dergelijke niet in geschikte toestand zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenw00t Bekijk Berichten
          Typhoon

In dat geval heb je Auto Hold intussen waarschijnlijk ingeschakeld. Start/Stop werkt samen Auto Hold, en er zijn veel factoren die het al dan niet in- en uitschakelen van de motor kunnen beïnvloeden. Het is mogelijk om hiervoor een gevoel te creëren bij het bedienen van de rem:
          • Licht drukken op de rem zal normaal Auto Hold inschakelen (de groene P in het dashboard licht op). Als je binnen de 3 seconden de rem loslaat, zal de motor blijven draaien.
          • Meer druk zetten op de rem, zal ook in dit geval Auto Hold inschakelen, alsook de motor stilleggen na 3 seconden.
          • Bij DSG kan je bij geactiveerde Auto Hold en de door Start/Stop stilgelegde motor dan inderdaad de voet van de rem halen, en zal de motor pas terug starten bij het aanraken van het gaspedaal.
          • Indien je Auto Hold niet ingeschakeld hebt, zal de motor al terug starten bij het loslaten van het rempedaal.

Dit gedrag is uiteraard nog net iets anders bij een handgeschakelde bak, maar je krijgt nu wel een idee hoe het werkt. Zeker als je de 3-secondenregel in het achterhoofd houdt, kan je in elke situatie op de baan eigenlijk Start/Stop controleren naar believen.

Ergens in de handleiding staat er trouwens een hele opsomming van voorwaarden waaraan voldaan moet worden om Start/Stop te laten werken. Het zal bijvoorbeeld niet werken als de Climatronic goed aan het blazen is op de voorruit, of als het temperatuursverschil te groot is tussen wat gewenst is, en actueel gemeten wordt.

Ik kan mij inbeelden dat mensen Start/Stop (definitief) willen uitschakelen, maar het argument van slijtage aan starter en batterij is al lang achterhaald. De software zal de motor nooit uitschakelen indien batterij en dergelijke niet in geschikte toestand zijn.
          Ah, nu je het zegt, ik heb recent de autohold ingeschakeld dus daarom zal het gedrag van de start-stop gewijzigd zijn.
          Auto-hold gaat dus uit...

Comment

• En waarom dan? Zou graag weten indien er nadelen zijn die tegenwerken, want zoals ik het nu zie, zie ik enkel voordelen omdat je je rem niet moet inhouden en je voet al op het gaspedaal kan klaarzetten.

Comment

• Omdat ik sowieso mijn voet altijd op de rem houd en ik toch redelijk snel op het gas kan. Ik moet enkel wachten op het starten van de motor en dat gaat mij iets te traag en te veel met schokken...

Comment

• Vraagje op de 7R: zit dus met automatische hoogte regeling van de koplampen. Maar die schijnen zo verkeerd als iets. Kan dit bij geregeld worden in de garage?
                Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                2015 Golf 7 GTD

Comment

• Ja kunt die normaal manueel afregelen.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Moet woensdag binnen voor onderhoud. Ze zullen dit herstellen dan.
                    Toch raar als er hoogteregeling inzit en de koplampen toch niet juist staan.

Nuja mss iets te hard over de curbs gereden
                    2015 Golf 7 GTD

Comment

• Die automatische hoogte regeling is gewoon voor belading dat die niet te hoog schijnen en verblinden. De eerste x moet die zoiso altijd manueel goed gezet worden.
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Thanks voor de info.
                        2015 Golf 7 GTD

Comment

• Ik vind die Auto Hold gewoon super.
                          Vanaf het groen lichtje brandt (bij stilstand) kun je eigenlijk de rem al lossen. Als je die 3sec. blijft indrukken dan werkt ook de start/stop.
                          Je hebt het dus volledig zelf in de hand.
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik ook.

Sent from here
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Auto hold is inderdaad handig!
                              Minder handig is wel dat als ik in een wagen rij zonder AH dan vergeet ik mijn rem ingedrukt te houden, soms toch even verschieten!

Wat wordt je zoiets snel gewoon!
                              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Heeft iemand dit al voorgehad? ik ben vorige zaterdag gaan tanken, tank volledig vol, heb ondertussen ongeveer 150km gereden maar het metertje van de diesel zakt niet of amper. Ongeveer een millimetertje gezakt of zo.
                                actieradius zou nog 890km zijn terwijl ik anders amper 850-900km kan met 1 tank
                                mss probleem met een sensor of zo? auto is amper 8maanden oud

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                  Heeft iemand dit al voorgehad? ik ben vorige zaterdag gaan tanken, tank volledig vol, heb ondertussen ongeveer 150km gereden maar het metertje van de diesel zakt niet of amper. Ongeveer een millimetertje gezakt of zo.
                                  actieradius zou nog 890km zijn terwijl ik anders amper 850-900km kan met 1 tank
                                  mss probleem met een sensor of zo? auto is amper 8maanden oud
                                  Dat heb ik ook bij de mijne. Wel gene VW. Daar komt pas beweging in na een 140 a 150 km. Heel normaal dus.
                                  2012 Opel Astra ST Ecoflex
                                  2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Ik kreeg gisteren ineens een botsingswaarschuwing van de Front Assist.
                                    Blijkbaar iets te snel door een wegversmalling gereden.

Op dit moment ben ik de eco-modus aan het testen, kwestie van mijn verbruik wat naar beneden te krijgen
                                    Je voelt toch wel dat de wagen dan geknepen wordt, optrekken bij 120 zit er niet echt meer in omdat hij in z'n 7 blijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                      Heeft iemand dit al voorgehad? ik ben vorige zaterdag gaan tanken, tank volledig vol, heb ondertussen ongeveer 150km gereden maar het metertje van de diesel zakt niet of amper. Ongeveer een millimetertje gezakt of zo.
                                      Toen ik mijn Polo 6R nog had met een Benelux tankkaart ben ik ermee naar Berlijn gereden op 1 tank (heen en terug). Ik had de Nippeltrick gebruikt om de lucht uit de tank te krijgen en deze tot aan de rand vol te tanken, en ben toen tot in Berlijn geraakt zonder dat de brandstofmeter zich bewoog. Dat was dan wel een digitale weergave met blokjes die 1/8 van de tank aangeven, maar na 570km begon ik mij toch ook vragen te stellen.

Uiteindelijk is het eerste blokje pas weggegaan op de terugreis, en heb zo mijn grootste actieradius ooit gehaald met die wagen (1135km ipv de normale 700-800km).

Comment

• Geluidssignaal en rood autootje op het dashboard , heb dat de voorbije week ook al een paar keer gehad, als er een trage Jan voor u wil afslaan en je nadert te snel volgens de front assist dan krijg je dat ook, is wel even verschietachtig soms (wel de bedoeling uiteraard)
                                        Eco modus is idd. doodsaai maar wel efficiënt, vanaf je het gas lost freewheel-functie
                                        Heb jij 7 vit., welke motorisatie is dat? (ik maar 6)
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

• 7 versnellingen = DSG7 (automaat dus)

Comment

Working...
                                          X