Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Diegene die een 1.4 turbo 140 pk hebben gekocht, hoeveel BIV hebben die moeten betalen?
Sommige bronnen zeggen namelijk 867 EUR terwijl sommige dan weer 492,50 EUR zeggen.
Een serieus verschil toch...
op veel nederlandse websites spreken ze van nu al bestelbaar
maar op de belgische en duitse en nederlandse opel website kan je hem nog niet configureren
vreemd
@ MarcV, kan je al ongeveer zeggen hoeveel het gemiddelde verbruik is van uw wagen ? En zit er daar trekkracht genoeg in voor zo'n zware wagen, ik rij elk jaar naar Oostenrijk met 4 kloeke(ca 90 à 100kg) mensen en bagage en met mijn huidige wagen gaat dat perfect (150pk) ik zou dan ook nog een automaat willen, of zou ik beter wachten op de nieuwe 16T, dank bij voorbaat,
Adam Opel
Ik zou toch ook even wachten op de 1.6 SIDI (directe injectie). Deze zal in aankoop iets duurder zijn, maar qua verbruik zal het gelijke trend houden met de 1.4T, misschien zelfs wel zuiniger door de modernere techniek. En dan heb je 170pk en 280 Nm koppel, beschikbaar begin 2013!
@ MarcV, kan je al ongeveer zeggen hoeveel het gemiddelde verbruik is van uw wagen ? En zit er daar trekkracht genoeg in voor zo'n zware wagen, ik rij elk jaar naar Oostenrijk met 4 kloeke(ca 90 à 100kg) mensen en bagage en met mijn huidige wagen gaat dat perfect (150pk) ik zou dan ook nog een automaat willen, of zou ik beter wachten op de nieuwe 16T, dank bij voorbaat,
Adam Opel
@ MarcV, kan je al ongeveer zeggen hoeveel het gemiddelde verbruik is van uw wagen ? En zit er daar trekkracht genoeg in voor zo'n zware wagen, ik rij elk jaar naar Oostenrijk met 4 kloeke(ca 90 à 100kg) mensen en bagage en met mijn huidige wagen gaat dat perfect (150pk) ik zou dan ook nog een automaat willen, of zou ik beter wachten op de nieuwe 16T, dank bij voorbaat,
Adam Opel
Hallo meneer adam,
Zoals hierboven reeds gezegd,als je de auto met 4 (toch al zwaardere)
personen en dan nog eens redelijk wat bagage wenst terijden en dat dan nog in combinatie met wat bergachtige gebieden,dan vrees ik voor u dat dit toch enigzins zou kunnen tegenvallen,het is ook een kwestie van wat je allemaal reeds gewoon bent uit het verleden.
Nu is het zo dat ijn wagen is uitgerust met de instelbare sportvering,rij ik hierbij in de sportstand,moet ik zeggen dat hij opvallend een stuk sneller reageert op het gaspedaal;hierbij vraag ik mij af indien ik deze zonder die speciale instelbare vering zou hebben,dat hij dan al reeds zo snel zou reageren zonder deze standkeuze;dat weet ik eigelijk niet?
Dus;ik vind hem wel vlot genoeg in normale belading,hangt natuurlijk ook af van de rijstijl die je je aanneemt,maar als ik het in jou geval hoor dan zou ik toch best de moeite doen om op de nieuwere benzineversie (1.6)tewachten,als je dat enigzins ziet zitten.
Wij hebben er al mee naar italie(gardameer)geweest en ik vond dat hij toch wel voldoende presteerde,maar in die echte lange stijgende heuvels,merkte ik toch dat er wat meer pit zou mogen achter gezeten hebben;alhoewel dat ik toen ook bezig was met het feit dat de wagen nog gloednieuw was en anderzijds dat ik toch ook probeerde(zoals altijd trouwens)om zuinig terijden,hierbij wil ik zeggen dat ik het gaspedaal nog wel met een licht fluwele voet bediende ook.In de bochtige bergpassen zette ik hem dan ook wel in de sportstand en zo had ik genoeg trekkracht.
Zodoende is mijn huidig verbruik ook een beetje lager dan die 8,4 L van onze collega hierboven,namelijk tussen de 7,5 en de 8 liter,hierbij toch veel korte afstanden en indien je veel stad zou rijden loopt dit op naar 8,5 en 9 liter en meer wat niet onlogisch is.
Rij je veel autostrade zakt het naar minimum 7 tot 7,3 L
Het is wel opvallend dat je uitermate snel kunt (of moet volgens het aangeven van het pijltje)opschakelen zelfs zonder dat je merkt dat de motor het hierbij moeilijk zou hebben.ook opvallend is vanuit stilstand vertrekken gaat direct vlot zonder dat je merkt dat het een toch zwaardere wagen betreft.
DUS ALS BESLUIT.HEB GEDULD EN HET ZAL ZEKER IN ALLE OPZICHTEN BELOOND WORDEN
@ MarcV, kan je al ongeveer zeggen hoeveel het gemiddelde verbruik is van uw wagen ? En zit er daar trekkracht genoeg in voor zo'n zware wagen, ik rij elk jaar naar Oostenrijk met 4 kloeke(ca 90 à 100kg) mensen en bagage en met mijn huidige wagen gaat dat perfect (150pk) ik zou dan ook nog een automaat willen, of zou ik beter wachten op de nieuwe 16T, dank bij voorbaat,
Adam Opel
Ik heb ook die 14 turbo met 140 pk, wel de manuele versie. Gemiddeld verbruik is 8,3 l/100km. Ik ben er vrij tevreden van maar ik mis toch wat extra koppel en vermogen. Als ik een mooie prijs krijg ga ik misschien volgend jaar inruilen voor de 1.6 turbo (300 N/m en 200 pk)
Als je die voor een benzine kiest zou ik dus zeker wachten op de 1.6 turbo! De 1.4 is goed voor iemand die weinig autostrade doet of lange afstanden, maar onder belasting is deze motor toch een stuk te licht voor de zware zafira. Het koppel van 200N/m is te weinig om comfortabel te rijden, laat staan als je de auto dan nog eens volgeladen over een bergpas moet sturen...
De 1.6 zal ook zuiniger zijn. Ik heb horen zeggen dat hij tegen volgende zomer bestelbaar zal zijn.
Greetzz
Leave a comment:
Guest replied
@ MarcV, kan je al ongeveer zeggen hoeveel het gemiddelde verbruik is van uw wagen ? En zit er daar trekkracht genoeg in voor zo'n zware wagen, ik rij elk jaar naar Oostenrijk met 4 kloeke(ca 90 à 100kg) mensen en bagage en met mijn huidige wagen gaat dat perfect (150pk) ik zou dan ook nog een automaat willen, of zou ik beter wachten op de nieuwe 16T, dank bij voorbaat,
Adam Opel
Leave a comment:
Guest replied
Ik heb ondertussen met mijn 1.4 TURBO met 140 pk in cosmo uitvoering er bijna 11000 km opzitten en ben nog steeds een tevreden zafira rijder.
MVG MARC
Leave a comment:
Guest replied
De BIV voor de 1.4 TURBO van 140 pk is inderdaad rond die 400 euro,dat bedrag van rond de 800 euro was voor de vorige berekening die ze deden om de biv te bereken,dus de nieuwere berekening is gelukkig een stuk voordeliger voor ons!!!
Diegene die een 1.4 turbo 140 pk hebben gekocht, hoeveel BIV hebben die moeten betalen?
Sommige bronnen zeggen namelijk 867 EUR terwijl sommige dan weer 492,50 EUR zeggen.
Een serieus verschil toch...
Heb over enkele weken terug rekening gekregen.Woon in Aartselaar:bedrag/483,15 Euro
Leave a comment:
Guest replied
Berekening BIV
Ik ben even gaan kijken in mijn papieren...
Verkeersbelasting Vlaams Gewest: 8 PK 201.36 Euro Opdeciem gemeente Zoersel: 10% van 201.36 Euro 20.14 Euro Belasting op inverkeerstelling: 374.38 Euro
Diegene die een 1.4 turbo 140 pk hebben gekocht, hoeveel BIV hebben die moeten betalen?
Sommige bronnen zeggen namelijk 867 EUR terwijl sommige dan weer 492,50 EUR zeggen.
Een serieus verschil toch...
Volgens de simulatie vd BIV-berekening
5-zits configuratie: 261.55
7-zits configuratie: 281.41
Met een jaarlijkse tax van 221.5
Leave a comment:
Guest replied
Diegene die een 1.4 turbo 140 pk hebben gekocht, hoeveel BIV hebben die moeten betalen?
Sommige bronnen zeggen namelijk 867 EUR terwijl sommige dan weer 492,50 EUR zeggen.
Een serieus verschil toch...
Voor wat het waard is natuurlijk, maar dit heb ik teruggevonden op het net.
De nieuwe motorfabriek wordt gebouwd op een bestaande site, die aanzienlijk wordt uitgebreid. Ze zal
een familie kleine benzinemotoren, een familie middelgrote benzine-motoren en een familie middelgrote
dieselmotoren produceren. Het nieuwe motorgamma voldoet aan de toekomstige Euro 6-emissienormen,
voegt directe injectie toe aan de benzinemotoren, verzekert een lage verhouding gewicht/vermogen en
een soepele werking en dringt het brandstofverbruik en de CO2-emissies gevoelig terug. “De nieuwe
motorfabriek van Szentgotthárd, met haar uitgebreid gamma aan geavanceerde, CO2-arme verbrandings-
motoren en een nooit geziene productieflexibiliteit wordt een cruciale pijler in het productoffensief van
Opel/Vauxhall,” aldus Nick Reilly.
Leave a comment:
Guest replied
Opel maakt nogthans geen diesels bij mijn weten maar ja voor alles is er een begin hé ,
Leave a comment: