Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën DS4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hun business reeks is enkel verkrijgbaar met de 1.6 hdi :s De 2.0 vond ik vlot maar ook niet wauw, maar wel voldoende in die auto.

Aangezien hij niet in die reeks met een 2.0 te krijgen is en je zelf moet gaan samenstellen en amper 9% korting dikt het prijskaartje me te dik aan voor een citroën... Ik heb men eigen vennootschap dus restwaarde is voor mij wel belangrijk en valt hij dus af Kvind het een uiterst knappe wagen in zijn segment...
    sigpic

Comment

• Na de DS3 Racing, komt Citroën nu ook met een DS4 Racing die voorgesteld zal worden op het Salon van Genève. Onder de motorkap ligt een 1.6-liter turbo met 256 pk.

http://carblog.be/officieel-citroEBn-ds4-racing-concept

Comment

• Autonieuws | Citroën DS4 Racing: schimmig figuur

Citroën geeft de eerste foto vrij van de DS4 Racing. Dat is verder nog een schimmig figuur, want verdere informatie over deze auto geven de Fransen nog niet vrij.

Het was al een beetje publiek geheim dat Citroën voor de Autosalon van Genève een DS4 Racing aan het voorbereiden was. Dit is het resultaat. Voorlopig gaat het hier om een concept car, maar het moet vreemd lopen als het daarbij blijft. Met de DS3 Racing heeft het merk namelijk de smaak aardig te pakken gekregen.
        De productieversie van de DS4 Racing moet het opnemen tegen geweldenaars als de Mégane RS van Renault. Dat betekent dat de 1,6-liter THP tot 256 pk is gekieteld. Het is nog maar even de vraag of dit huzarenstukje ook in massaproductie kan. De uitstoot van de concept car blijft met die kleine motor in elk geval beperkt tot 155 gr/km.
        Voor de showauto is het onderstel met 35 mm verlaagd ten opzichte van de productieversie. Verder is de spoorbreedte aan de voorzijde met 55 mm toegenomen en achteraan met 75 mm. Een diffusor, voorspoiler en de verbrede wielkasten moeten tevens helpen om de DS4 nog stoerder te maken dan de standaardversie al is.

Bron.: http://www.autoweek.nl/autonieuws/18...chimmig-figuur

2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• 2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• shit! Te vroeg besteld :twistend: Best vet zo....
            sigpic

Comment

• Ola, ziet er wel lekker uit idd, beter dan de DS3.

Comment

• Miljaar, hebbe hebbe hebbe .
                Prijs zal wel navenant zijn denk ik, nog maar eens ne lotto binnen doen.

Comment

• Als ik ooit nog zelf een auto zou moeten kopen voor dagelijks gebruik, zou het wellicht deze zijn. Wat een vette bak.
                  2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

• Wat is die laatste foto heftig zeg! Beestige wagen!

Comment

• Like!

Gaat dat rijden zoals een Renault Sport? Zo ja -> topper.

Comment

• ik mag binnenkort een weekendje met de DS4 gaan proefrijden....ik kijk er wel naar uit

merci autowereld!

Comment

• DSC00206.jpg

onze testwagen voor afgelopen 3 dagen!
                          tripje naar Dusseldorf
                          heb zo'n 1000km gereden!
                          alleen maar positieve resultaten (misschien het verbruik 7,7 gemiddeld)
                          maar ligt ook aan de leuke snelheden in Duitsland

2.0 TDi 163pk Sport Chic

DSC00226.jpg
                          Last edited by ; 20/05/2012, 16:02.

Comment

• DSC00210.jpg
                            DSC00222.jpg
                            DSC00214.jpg
                            DSC00215.jpg
                            DSC00216.jpg
                            Last edited by ; 20/05/2012, 15:57.

Comment

• DS4 mooi, maar veel te hoog op zijn poten.

DS4 Racing
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ben tot nu toe ook uitmuntend tevreden van de DS4. De 1.6 is best vlot in de auto, geen wauw maar hij kan best goed mee met de rest van het verkeer. Desondanks hij hoog op zijn poten staat is de ophanging best sportief en gaat hij gezwind door de bochten...
                                sigpic

Comment

• De DS reeksen zijn naar mijn bescheiden mening er boenk op. Buiten de leds van de DS 3 dan .

Interieur kan mij niet echt bekoren maar de koetswerken vallen positief op in het verkeer. Zo ook deze DS 4

Verstuurd van mijn Sensation met Tapatalk

Comment

• Tja, zonder de ledjes is DS3 gewoon een 3-deurs C3, deledjes zorgen juist voor het belangrijkste verschil (zeker in vooraanzicht).
                                    De DS4 vind ik niet zo mooi (te hoog op zen poten, het lijkt wel een SUV), maar de Racing is een practige auto.

Maar de DS5 steekt er toch wel echt boven uit, dat is gewoon een prachtige wagen.
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Heel mooie DS4, knappe kleur ook.
                                      freude am fahren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Tja, zonder de ledjes is DS3 gewoon een 3-deurs C3, deledjes zorgen juist voor het belangrijkste verschil (zeker in vooraanzicht).
                                        De DS4 vind ik niet zo mooi (te hoog op zen poten, het lijkt wel een SUV), maar de Racing is een practige auto.

Maar de DS5 steekt er toch wel echt boven uit, dat is gewoon een prachtige wagen.

Smaken verschillen... de DS3 is een heel leuk karretje, maar de ledjes zijn naar mijn smaak tuning van Auto5-niveau.

De DS4 is niet onaardig qua design. Hij staat inderdaad hoog op zijn poten, omdat Citroën een beetje wil meesurfen op de golven van het succes van de SUV's. Zoals onze wegen er de laatste jaren uitzien, misschien niet eens een slechte keuze als je niet regelmatig met je bodemplaat tegen de grond wil knotsen maar toch ook niet met een veredelde tractor wil rondrijden.

De DS5 vind ik persoonlijk zondermeer wansmakelijk aan de buitenkant. Het is een ratjetoe van lijnen, plooien en groteske chroomaccenten, het is ontieglijk hoog en bovenal, het beweert een auto uit het executive-segment te zijn (vandaar de 5 in zijn naam, wat zou moeten verwijzen naar de C5), terwijl het in werkelijkheid de lange wielbasisversie van de C4/DS4 is, inclusief weinig hoogwaardige achteras. Da's dus simpelweg boerenbedrog vanwege Citroën, dat premiumprijzen aanrekent voor een heel modale auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                                          Smaken verschillen... de DS3 is een heel leuk karretje, maar de ledjes zijn naar mijn smaak tuning van Auto5-niveau.

De DS4 is niet onaardig qua design. Hij staat inderdaad hoog op zijn poten, omdat Citroën een beetje wil meesurfen op de golven van het succes van de SUV's. Zoals onze wegen er de laatste jaren uitzien, misschien niet eens een slechte keuze als je niet regelmatig met je bodemplaat tegen de grond wil knotsen maar toch ook niet met een veredelde tractor wil rondrijden.

De DS5 vind ik persoonlijk zondermeer wansmakelijk aan de buitenkant. Het is een ratjetoe van lijnen, plooien en groteske chroomaccenten, het is ontieglijk hoog en bovenal, het beweert een auto uit het executive-segment te zijn (vandaar de 5 in zijn naam, wat zou moeten verwijzen naar de C5), terwijl het in werkelijkheid de lange wielbasisversie van de C4/DS4 is, inclusief weinig hoogwaardige achteras. Da's dus simpelweg boerenbedrog vanwege Citroën, dat premiumprijzen aanrekent voor een heel modale auto.
                                          Smaken verschillen inderdaad, en ik heb alle respect voor de smaak van andere mensen.
                                          Trouwens, maar goed dat saken verschillen, het zou d'r anders maar eentonig uitzien op de wegen he.

Citroën had al een SUV in zijn gamma, de C-Crosser (oke wel een grote wagen), maar daar komt nu de C4 Aircross bij.
                                          De DS-sen zijn de "exclusieve" modellen.
                                          En wat de boedemvrijheid betreft voor de belgische wegen, ik heb een gewone C4 (vorig model) en die zijn bodemvrijheid is al meer dan voldoende.

De DS5 heeft inderdaad niks met de C5 te maken, hij is gemaakt op basis van het onderstel van de C4 Picasso (niet de gewone C4/DS4 zoals jij zegt). Ze liegen daar ook niet over, ze zeggen dat eerlijk, dus zie niet in waar dat dan boerenbedrog zu zijn??
                                          Ik heb al met een DS5 gereden, en dat weggedrag is echt hel goed.

Comment

Working...
                                          X