Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën DS4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Smaken verschillen inderdaad, en ik heb alle respect voor de smaak van andere mensen.
    Trouwens, maar goed dat saken verschillen, het zou d'r anders maar eentonig uitzien op de wegen he.

Citroën had al een SUV in zijn gamma, de C-Crosser (oke wel een grote wagen), maar daar komt nu de C4 Aircross bij.
    De DS-sen zijn de "exclusieve" modellen.
    En wat de boedemvrijheid betreft voor de belgische wegen, ik heb een gewone C4 (vorig model) en die zijn bodemvrijheid is al meer dan voldoende.

De DS5 heeft inderdaad niks met de C5 te maken, hij is gemaakt op basis van het onderstel van de C4 Picasso (niet de gewone C4/DS4 zoals jij zegt). Ze liegen daar ook niet over, ze zeggen dat eerlijk, dus zie niet in waar dat dan boerenbedrog zu zijn??
    Ik heb al met een DS5 gereden, en dat weggedrag is echt hel goed.
    Ik heb dan ook geschreven dat het de lange wielbasisversie is van de C4/DS4. Op die lange wielbasis staan inderdaad de C4 Picasso en de Peugeot 5008.

Het boerenbedrog zit hem in de nummering: de DS3 is de exclusieve variant van de C3, de DS4 is de exclusieve variant van de C4, maar de DS5 is géén exclusieve variant van de C5, want die laatste staat op een onderstel van een hoger segment. Meer nog, de topversies van de C5 zijn nog veel exclusiever, want zij hebben nog wel recht op de originele Citroën-vering.

Comment

• Goh als je je maar goed voelt in je auto de E coupé staat ook op het onderstel van een C...
      Een goed onderstel is een goed onderstel. En ik denk dat ze met de DS reeks dynamischere en sportievere auto's willen neerzetten dan een C5, die het van een ander cliënteel moet hebben.

Ik ben uitermate tevreden van het onderstel van de DS4. Ondanks zéér hoog op zijn poten kan ik er vaak sneller de bocht mee om dan zijn voorganger (Alfa mito met sportpack II).
      sigpic

Comment

Working...
      X