Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën DS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten


    Citroën is wel goed bezig, maar de achterkant mocht iets origineler.

    Comment


    • #42
      Voeg daar nog wat



      en




      en



      Aan toe en je hebt het exterieur bijna helemaal, alleen nog een snuifje Porsche Cayenne toevoegen!

      Comment


      • #43
        Moet dit nu in élke topic terugkomen? Een paar wijsneuzen die een nieuwe wagen perfect kunnen ontleden in verschillende andere modellen.

        Zoiets heet auto-design, mensen. Dat heeft, net zoals alle andere vormen van grafisch ontwerp, zijn modegrillen en buiten een paar enkelingen (Sportauto's, of Nissan bvb. met hun Cube en Yuke) wilt iedereen een zo groot mogelijke massa bekoren met een design dat past in het plaatje.

        Jullie moeten in de jaren stillekes nogal plezier gehad hebben met alle rechthoekige wagens die exact op elkaar leken te ontleden.
        2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
          Moet dit nu in élke topic terugkomen? Een paar wijsneuzen die een nieuwe wagen perfect kunnen ontleden in verschillende andere modellen.

          Zoiets heet auto-design, mensen. Dat heeft, net zoals alle andere vormen van grafisch ontwerp, zijn modegrillen en buiten een paar enkelingen (Sportauto's, of Nissan bvb. met hun Cube en Yuke) wilt iedereen een zo groot mogelijke massa bekoren met een design dat past in het plaatje.

          Jullie moeten in de jaren stillekes nogal plezier gehad hebben met alle rechthoekige wagens die exact op elkaar leken te ontleden.

          Ik heb zelf design gestudeerd, dus je hoeft mij niet te vertellen wat design precies inhoudt. Natuurlijk zijn er modetrends, maar het valt niet te ontkennen dat de achterkant duidelijk geïnspireerd is op Audi. De achterlichtblokken zijn op hun uiteinde na bijna identiek aan die van de A3 Sportback. De nummerplaatuitsnijding mag dan wel breder zijn, qua vorm komt ze ook van Audi. Om maar te zeggen dat Citroën (vooral wat de achterkant betreft) een graantje probeert mee te pikken van het succes van Audi.

          Wat de rest van het gamma betreft, vind ik dat Citroën zéér goed bezig is. Elk model heeft zijn eigen identiteit en het design zit snor, buiten de achterkant van de DS4 dan...

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
            Ik heb zelf design gestudeerd, dus je hoeft mij niet te vertellen wat design precies inhoudt. Natuurlijk zijn er modetrends, maar het valt niet te ontkennen dat de achterkant duidelijk geïnspireerd is op Audi. De achterlichtblokken zijn op hun uiteinde na bijna identiek aan die van de A3 Sportback. De nummerplaatuitsnijding mag dan wel breder zijn, qua vorm komt ze ook van Audi. Om maar te zeggen dat Citroën (vooral wat de achterkant betreft) een graantje probeert mee te pikken van het succes van Audi.
            Mooi uitgelegd allemaal, maar stiekem boeit dat volgens mij echt niemand, dat verhaal telkens weer van wie waar de mosterd haalt. Zolang het resultaat maar een mooie auto is, maakt het voor de rest toch helemaal niets uit?

            Tof voor je dat je design gestudeerd hebt, trouwens. Ik ben zelf ook werkzaam als grafisch ontwerper.
            2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
              Ik heb zelf design gestudeerd, dus je hoeft mij niet te vertellen wat design precies inhoudt. Natuurlijk zijn er modetrends, maar het valt niet te ontkennen dat de achterkant duidelijk geïnspireerd is op Audi. De achterlichtblokken zijn op hun uiteinde na bijna identiek aan die van de A3 Sportback. De nummerplaatuitsnijding mag dan wel breder zijn, qua vorm komt ze ook van Audi. Om maar te zeggen dat Citroën (vooral wat de achterkant betreft) een graantje probeert mee te pikken van het succes van Audi.

              Wat de rest van het gamma betreft, vind ik dat Citroën zéér goed bezig is. Elk model heeft zijn eigen identiteit en het design zit snor, buiten de achterkant van de DS4 dan...
              het zijn 2 achterkanten van witte hatchbacks, maar kopieergedrag zie ik toch niet hoor. De achterlichten zijn totaal niet identieek, het enige wat overeen komt is dat ze rood zijn en langwerpig in de breedte, maar tis niet dat ge zoveel mooie keuzes hebt qua vorm van uw achterlichten.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                Moet dit nu in élke topic terugkomen? Een paar wijsneuzen die een nieuwe wagen perfect kunnen ontleden in verschillende andere modellen.

                Zoiets heet auto-design, mensen. Dat heeft, net zoals alle andere vormen van grafisch ontwerp, zijn modegrillen en buiten een paar enkelingen (Sportauto's, of Nissan bvb. met hun Cube en Yuke) wilt iedereen een zo groot mogelijke massa bekoren met een design dat past in het plaatje.

                Jullie moeten in de jaren stillekes nogal plezier gehad hebben met alle rechthoekige wagens die exact op elkaar leken te ontleden.
                Second that, over de volledige lijn!
                freude am fahren

                Comment


                • #48
                  En dan heeft de Citroën nog eens 4 wielen ook, ALLEMAAL ROND!!
                  Had ik ook al eens ergens gezien..

                  Wie kwam ooit met het eerste dak op een wagen.
                  Of de eerste deuren..met ingewerkt raam..etc..

                  Het design van een wagen is meer dan een leuk streepje zetten.
                  Het moet ook functioneel zijn en produktief rendabel.
                  Dat er dan raakvlakken boven komen valt niet te vermijden.

                  Laten we proberen het ganse plaatje te zien..

                  Comment


                  • #49


                    ik weet niet wie bij wie afgekeken heeft maar in profiel zijn ze bijna identiek...
                    na de knappe concepts van Citroën valt deze DS4 mij toch wel tegen
                    Last edited by edge; 03/09/2010, 14:10.

                    Comment


                    • #50
                      freude am fahren

                      Comment


                      • #51


                        Bron: www.autoweek.nl
                        freude am fahren

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
                          ik weet niet wie bij wie afgekeken heeft maar in profiel zijn ze bijna identiek...
                          na de knappe concepts van Citroën valt deze DS4 mij toch wel tegen
                          Hoe kan je die twee nu identiek noemen? Twee maal een hatch, ok, maar meer van hetzelfde zie ik echt niet.

                          Comment


                          • #53
                            ok,het zijn geen copies van elkaar maar de algemene lijnen vertonen in mijn ogen toch een opvallende gelijkenis. Dit is mijn mening, jij hoeft het daar niet mee eens te zijn

                            Comment


                            • #54
                              Algemene lijnen? Een hatch dus..

                              Comment


                              • #55
                                Ik vind de DS 4 en de DS 3 wel mooi eigenlijk, das goed bekeken van Citroën die DS-lijn, klein tot compacte wagens met heel luxueuze afwerking. Kdenk wel dat dat een succes wordt, wel beetje ten koste van de gewone Citroëns!! (Kannibalisme?)

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten
                                  ok,het zijn geen copies van elkaar maar de algemene lijnen vertonen in mijn ogen toch een opvallende gelijkenis. Dit is mijn mening, jij hoeft het daar niet mee eens te zijn
                                  Dan kunde er nog makkelijk 10 andere naast zetten die evenveel gelijkenis vertonen!
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Toldo Bekijk Berichten
                                    Ik vind de DS 4 en de DS 3 wel mooi eigenlijk, das goed bekeken van Citroën die DS-lijn, klein tot compacte wagens met heel luxueuze afwerking. Kdenk wel dat dat een succes wordt, wel beetje ten koste van de gewone Citroëns!! (Kannibalisme?)
                                    Nee hoor, heb al veel mensen gehoord die niet wensen te betalen voor de tierlantijntjes van een DS en gaan voor de simpele C. De nieuwe C3 rijdt ook al heel veel rond heb ik de indruk, trouwens.
                                    2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                                      Moet dit nu in élke topic terugkomen? Een paar wijsneuzen die een nieuwe wagen perfect kunnen ontleden in verschillende andere modellen.

                                      Zoiets heet auto-design, mensen. Dat heeft, net zoals alle andere vormen van grafisch ontwerp, zijn modegrillen en buiten een paar enkelingen (Sportauto's, of Nissan bvb. met hun Cube en Yuke) wilt iedereen een zo groot mogelijke massa bekoren met een design dat past in het plaatje.

                                      Jullie moeten in de jaren stillekes nogal plezier gehad hebben met alle rechthoekige wagens die exact op elkaar leken te ontleden.
                                      Dit komt niet in élke topic terug... enkel in de topics van de "mindere goden". En steeds door mensen die het merk in kwestie geen warm hart toedragen, wat in feite hun ware bedoeling blootlegt. Meer moet daar niet over gezegd worden.

                                      Persoonlijk vind ik deze wagen geen kopie, allee alsof men nu echt een Audi A3 achterlicht (en dan nog één van de minder geslaagde) nodig heeft om te kunnen bedenken hoe je het Citroën achterlicht vorm moet geven. Dat is gewoon belachelijk.

                                      En natuurlijk vind men in een wagen elementen terug die men elders ook vind. En het kan zijn dat anderen daar eerst in waren. Maar dat betekent nog niet dat men kopieert. Eén van de zaken die je van Citroën niet kan zeggen is dat ze doorgaans geen originele designs voortbrengen, daarom niet steeds van de meest geslaagde vind ik zelf, maar op z'n minst toch origineel.

                                      Het zijn net de Duitse luxemerken die op vlak van design dikwijls conservatief zijn en zelden risico's zullen nemen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                                        Nee hoor, heb al veel mensen gehoord die niet wensen te betalen voor de tierlantijntjes van een DS en gaan voor de simpele C. De nieuwe C3 rijdt ook al heel veel rond heb ik de indruk, trouwens.
                                        Dat de C3 al behoorlijk zichtbaar is in het straatbeeld en meer als de DS3 zal wel meer te maken hebben zijn praktische kanten als met zijn prijs. Heel wat mensen (en zeker gezinnen) verkiezen een 4 (5) -deurs boven een 3-deurs. En dat is imo de hoofdreden waarom Citroën meer C3-tjes zal slijten als de DS 3 variant, want deze is nauwelijks anders in prijs.
                                        Ik zou het in alle geval wel weten, maar ik rij dan ook bijna steeds alleen of met twee, dus doe mij maar een DS 3 .

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk Berichten


                                          ik weet niet wie bij wie afgekeken heeft maar in profiel zijn ze bijna identiek...
                                          na de knappe concepts van Citroën valt deze DS4 mij toch wel tegen
                                          de gelijkenissen zijn echt ver te zoeken.
                                          Je kan ook stellen dat die Astra een zeer hoog Bravo/Delta gehalte heeft...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X