Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    peperdure Hi-Fi in de wagen is gewoon status-symbool, want de luisteromstandigheden zijn per definitie slecht in het verkeer (tenzij met koptelefoon of in de files )
    ook mogen wij denken dat dit geldklopperij is, het is juist met deze snufjes dat Audi goed verdient, daar er atijd kandidaten zijn voor alleen het beste, en kost wat kost (en zoniet blijft het toch een mooi uitstalraam, voor de dromers )
    doe maar een parallel met de super-motorisaties, de logica is net dezelfde...
    Natuurlijk zijn de luisteromstandigheden in een auto per definitie slecht. Allez, ik prefereer de term "suboptimaal". Maar dat wilt niet zeggen dat een goede hifi in de auto daarom slechts een statussymbool is. Een goede audio kan nog altijd het verschil maken tussen kunnen genieten van muziek onderweg en hoofdpijn krijgen.

Aan uw tweede argument kan ik totaal niet aan uit. Enerzijnds spreek je over geldklopperij en anderzijds over "alleen het beste". Ik beschouw iets pas als geldklopperij wanneer er een premium-prijs gevraagd wordt voor een middelmatig of minderwaardig product. Of deze B&O daaronder valt weet ik niet want ik heb het ding nog niet gehoord. Kwaliteit mag geld kosten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Wanneer staat deze A7 in de showroom hier in België?
      Ik heb me laten wijs maken (door Audi-verkoper) dat ie eind November in de showroom staat.

Oorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk Berichten
      Bang & Olufsen Advanced Sound System: € 6.000

Een optie die al zwaar kan wegen op het budget...
      Lichtjes overdreven, niet?

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      peperdure Hi-Fi in de wagen is gewoon status-symbool, want de luisteromstandigheden zijn per definitie slecht in het verkeer (tenzij met koptelefoon of in de files )
      ook mogen wij denken dat dit geldklopperij is, het is juist met deze snufjes dat Audi goed verdient, daar er atijd kandidaten zijn voor alleen het beste, en kost wat kost (en zoniet blijft het toch een mooi uitstalraam, voor de dromers )
      doe maar een parallel met de super-motorisaties, de logica is net dezelfde...
      Er zullen altijd wel enkele zijn die dat persé willen, maar dan ben je volgens mij decadent bezig en daarbovenop nog een (oudere) Johnny.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
        Natuurlijk zijn de luisteromstandigheden in een auto per definitie slecht. Allez, ik prefereer de term "suboptimaal". Maar dat wilt niet zeggen dat een goede hifi in de auto daarom slechts een statussymbool is. Een goede audio kan nog altijd het verschil maken tussen kunnen genieten van muziek onderweg en hoofdpijn krijgen.

Aan uw tweede argument kan ik totaal niet aan uit. Enerzijnds spreek je over geldklopperij en anderzijds over "alleen het beste". Ik beschouw iets pas als geldklopperij wanneer er een premium-prijs gevraagd wordt voor een middelmatig of minderwaardig product. Of deze B&O daaronder valt weet ik niet want ik heb het ding nog niet gehoord. Kwaliteit mag geld kosten.
        ik heb uiteraard over een installatie die een supplement van 6000 euros veronderstelt; dat je rijdend het verschil kan maken tussen dat en eentje die "maar" een optie van 2000 euros is, betwijfel ik ten zeerste, wij zijn daar al heel ver van een basisinstallatie

Comment

• Als je ietwat onnozel doet (bijvoorbeeld die B&O nemen) kom je op een totaalprijs aan opties waarmee je een Renault Clio Sport kunt kopen Als je normaal doet is het MAAR een VW polo

Comment

ik heb uiteraard over een installatie die een supplement van 6000 euros veronderstelt; dat je rijdend het verschil kan maken tussen dat en eentje die "maar" een optie van 2000 euros is, betwijfel ik ten zeerste, wij zijn daar al heel ver van een basisinstallatie
            Dus jij zegt nu dat het Burmester systeem van de Panamera (5000 EUR als ik mij niet vergis) geen waarneembaar verschil oplevert dan tegenover het B&O systeem van de A4/A5. Ik moet je ongelijk geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flea Bekijk Berichten
              Als je ietwat onnozel doet (bijvoorbeeld die B&O nemen) kom je op een totaalprijs aan opties waarmee je een Renault Clio Sport kunt kopen Als je normaal doet is het MAAR een VW polo
              Dat is een open deur intrappen maar ik snap je punt niet goed, wat wil je daar nu mee zeggen? Er bestaan ook zwitserse polshorloges die zoveel kosten als een appartement. Dat is gewoon zo. Zo een A7 is niet voor jan modaal bedoeld.

Comment

Dus jij zegt nu dat het Burmester systeem van de Panamera (5000 EUR als ik mij niet vergis) geen waarneembaar verschil oplevert dan tegenover het B&O systeem van de A4/A5. Ik moet je ongelijk geven.
                ik zei vooral dat je de hoorbare deugden van een top of the range auto hi-fi in een rijdende wagen niet in verhouding zijn met de prijs die ervoor gevraagd wordt, en dat de constructeurs er op rekenen (en gelijk krijgen) dat deze uitrustingen toch zullen gekocht worden om prestige redenen
                mijn mening is natuurlijk ook beînvloed door de (overblijvende) kwaliteit van mijn oren, en mijn persoonlijke evaluatie van wat zijn prijs al dan niet waard is
                je kent nu de grenzen die voor mij gelden...

Comment

Dat is een open deur intrappen maar ik snap je punt niet goed, wat wil je daar nu mee zeggen? Er bestaan ook zwitserse polshorloges die zoveel kosten als een appartement. Dat is gewoon zo. Zo een A7 is niet voor jan modaal bedoeld.
                  Dat mensen bij de optiepolitiek van audi (en bmw, mercedes, ...ed) al snel uit het oog verliezen hoeveel geld er wel in die opties kruipt. En ten tweede dat de optielijsten bij audi langer en langer worden met zowel onmisbare als nutteloze zaken. Was da nu zo moeilijk? En daarbij, welke audi is wel voor jan modaal bedoeld? Voor die prijzen heb je bij andere merken veel meer auto ... (ik ben ook audifan daar nie van)

Comment

Hangt ervan af wat de kwaliteit is. Het is alleszins even duur als het Burmester systeem in de Panamera, en ik kan mij niet oorstellen dat B&O iets gebakken heeft dat beter is dan Burmester.
                    Ik vrees eerlijk gezegd dat het ongeveer hetzelfde systeem is als in de A4. Misschien hier en daar nog een extra speakertje. Dan is 6000 EUR uiteraard diefstal.
                    Diefstal Zoek maar eens op wat een tv of een geluidsinstallatie kost van B&O, dan is die 6000euro eerder normaal of zelfs weinig. B&O is een merk met een naam, ze hebben ook een apart design en zijn van uitstekende kwaliteit (zowel het toestel zelf als de muziekkwaliteit). Dat heeft zijn prijs..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Bekijk Berichten
                      Diefstal Zoek maar eens op wat een tv of een geluidsinstallatie kost van B&O, dan is die 6000euro eerder normaal of zelfs weinig. B&O is een merk met een naam, ze hebben ook een apart design en zijn van uitstekende kwaliteit (zowel het toestel zelf als de muziekkwaliteit). Dat heeft zijn prijs..
                      Toch vreemd dan dat dit merk haast nooit wordt vermeld in hi-fi vakblanden, meer nog ze worden haast zelfs nooit getest..... Heb hier stapels What Hi-FI liggen, moet goed zoeken om ze ergens in een test te bespeuren laat staan er als beste uit te komen....
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• B&O is zeker niet slecht (zou er nog moeten aan mankeren), maar de prijzen zijn naar mijn mening voor 35% kwaliteit en 65% design.
                        Als je hun design echt mooi vind en je wil zo'n stuk voor in je living of kantoor, then go for it ... maar voor in de auto is er buiten andere afdekplaatjes en misschien z'n belachelijke tweeter die uit het dashboard komt niet veel design aan

Voor een derde van die prijs laat je een installatie plaatsen die van geluidskwaliteit minstens even goed is.

Comment

Dat mensen bij de optiepolitiek van audi (en bmw, mercedes, ...ed) al snel uit het oog verliezen hoeveel geld er wel in die opties kruipt. En ten tweede dat de optielijsten bij audi langer en langer worden met zowel onmisbare als nutteloze zaken. Was da nu zo moeilijk? En daarbij, welke audi is wel voor jan modaal bedoeld? Voor die prijzen heb je bij andere merken veel meer auto ... (ik ben ook audifan daar nie van)
                          klopt !
                          vuistregel : voeg aan de basisprijs 10.000 euros voor een goed maar enkel funktionele uitrusting, en nog even 10.000 euros voor de leuke hebbedingen, dan wordt dat een echt mooi uitgeruste (maar nog een eind ver van full options, hiervoor dient nog dieper in de portemonee getast)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bezinga Bekijk Berichten
                            B&O is zeker niet slecht (zou er nog moeten aan mankeren), maar de prijzen zijn naar mijn mening voor 35% kwaliteit en 65% design
                            de TV van mijn ouders is in elk geval vlugger stuk gegaan dan een gewone Sony, en de beeldkwaliteit was niet eens beter, de klank was beter (echter niet moeilijk...)
                            het design van de afstandbdiening was wel beeldmooi wij hebben deze behouden als souvenir
                            en voor een salon-installatie moet je nog de duimdikke bedrading kunnen verbergen, dus eerder te bedenken bij de bouw van je (dikke) villa
                            in een auto is de opdracht gemakkelijkker, de luisteromgeving is bijna atijd dezelfde (een andere bekleding van de zetels zou al een groot effekt hebben op het totaal klankbeeld), en wij zijn dichter bij de klankbronnen.
                            Maar een auditorium wordt het nooit !

Comment

klopt !
                              vuistregel : voeg aan de basisprijs 10.000 euros voor een goed maar enkel funktionele uitrusting, en nog even 10.000 euros voor de leuke hebbedingen, dan wordt dat een echt mooi uitgeruste (maar nog een eind ver van full options, hiervoor dient nog dieper in de portemonee getast)

Tja...inderdaad, met de kostprijs van de opties van een goed uitgeruste Audi, kan je nog een tweede auto kopen.. Het voordeel is dat je tenminste nog keuzes hebt. Het nadeel dat je hun keuzes moet volgen. vb zoals hierboven vermeld, de B&O instalatie. Mijn wagen is ermee voorzien, en niemand moet liggen zeiken over de kwaliteit. Die instalatie is echt top. Alleen is zijn prijs dat ook, en voor die prijs of minder kan ik me best inbeelden dat je een ander evenwaardige instalatie kunt kopen, Alleen het plaatsen geeft de dag van vandaag in bijna alle auto's een probleem. Maar ja het is het één of het ander, De totale bediening en instellingen van de wagen vanuit het centrale MMI systeem doen, houd in dat alle systemenen op elkaar moeten zijn afgesteld. Erger vind ik dat de wagen reeds met bijna alle hard-ware is voorzien, maar dat het niet altijd actief staat, vb de BT. Deze word alleen geactiveerd geleverd als je er voor bijbetaald, en ook nog niet zo'n klein beetje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                Tja...inderdaad, met de kostprijs van de opties van een goed uitgeruste Audi, kan je nog een tweede auto kopen.. Het voordeel is dat je tenminste nog keuzes hebt. Het nadeel dat je hun keuzes moet volgen. vb zoals hierboven vermeld, de B&O instalatie. Mijn wagen is ermee voorzien, en niemand moet liggen zeiken over de kwaliteit. Die instalatie is echt top. Alleen is zijn prijs dat ook, en voor die prijs of minder kan ik me best inbeelden dat je een ander evenwaardige instalatie kunt kopen, Alleen het plaatsen geeft de dag van vandaag in bijna alle auto's een probleem. Maar ja het is het één of het ander, De totale bediening en instellingen van de wagen vanuit het centrale MMI systeem doen, houd in dat alle systemenen op elkaar moeten zijn afgesteld. Erger vind ik dat de wagen reeds met bijna alle hard-ware is voorzien, maar dat het niet altijd actief staat, vb de BT. Deze word alleen geactiveerd geleverd als je er voor bijbetaald, en ook nog niet zo'n klein beetje.
                                BT???

Comment

• Zoals verwacht een knappe wagen, weinig nieuwigheden in het mooie design.

Alleen die achterkant, vanaf de C stijl, stoort vind ik.

Zo plomp eindigend, net als bij de A5 sportback. Niet mooi imo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                    ...de B&O instalatie. Mijn wagen is ermee voorzien, en niemand moet liggen zeiken over de kwaliteit. Die instalatie is echt top
                                    .... vb de BT. Deze word alleen geactiveerd geleverd als je er voor bijbetaald, en ook nog niet zo'n klein beetje.
                                    ik heb in de beste omstandigheden (in de showroom , op mijn gemak, met alle afstellingen op neutraal/0 ) de B&O vergeleken met de Audi Sound Systeem in een A4
                                    ik was eerder verrast... door de prestaties van de ASS, ook had ik misschien de B&O gekozen als ik mijn wagen toen samengesteld had. Ik heb dan ook niet echt getreurd toen ik een paar maanden later mijn stock-Q5 met "slechts" ASS gekocht heb. Hij was al duur genoeg

een nog meer sprekend voorbeeld van de geldklopperij bij Audi is de mogelijkheid om de rechter zijspiegel te laten kantelen als je achteruit rijdt. Officiëel moet je daarvoor de opties memories voor elektische zetels hebben (een goede 1000eur als ik mij niet vergis). Het volstaat maar een bit te veranderen in de programmatie om dat effekt te produceren... zonder dat de bedoelde optie vereist is !
                                    PS : op een Q5 is de funktie niet nuttig want de spiegels zijn zo groot dat je toch je achterwiel (op minstens de borduur) zowiezo kan zien
                                    Last edited by guyugy; 31/07/2010, 12:52.

Comment

ik heb in de beste omstandigheden (in de showroom , op mijn gemak, met alle afstellingen op neutraal/0 ) de B&O vergeleken met de Audi Sound Systeem in een A4
                                      ik was eerder verrast... door de prestaties van de ASS, ook had ik misschien de B&O gekozen als ik mijn wagen toen samengesteld had. Ik heb dan ook niet echt getreurd toen ik een paar maanden later mijn stock-Q5 met "slechts" ASS gekocht heb. Hij was al duur genoeg

een nog meer sprekend voorbeeld van de geldklopperij bij Audi is de mogelijkheid om de rechter zijspiegel te laten kantelen als je achteruit rijdt. Officiëel moet je daarvoor de opties memories voor elektische zetels hebben (een goede 1000eur als ik mij niet vergis). Het volstaat maar een bit te veranderen in de programmatie om dat effekt te produceren... zonder dat de bedoelde optie vereist is !
                                      PS : op een Q5 is de funktie niet nuttig want de spiegels zijn zo groot dat je toch je achterwiel (op minstens de borduur) zowiezo kan zien
                                      Dat van die spiegels verbaast me... dat is echt de klant af willen zetten... nu je kent mijn idee over Audi en klantvriendelijkheid

Maar waar ik helemaal geen voeling mee heb is audiofilie. Ik hoor ook eens graag een muziekstuk, maar ik heb het idee dat de prijzen van audio-apparatuur nog nauwelijks stroken met enige rationaliteit.

Ik heb bv. thuis een nieuwe surround receiver/versterker gekocht, die heeft me minder dan 700€ gekost maar heeft alles wat er maar te willen is, tot en met THX-certificatie in de 18e graad.

Nu, als je ziet wat er aan versterkers te koop is kan je makkelijk het 5-voudige uitgeven voor een apparaat van Pioneer met ongeveer dezelfde specs. Speelt dat dan beter? Héééél misschien, maar alleszins niet 5x zo goed, daar kan je van op aan, zeker als je de reviews leest.

Enfin, als je in de autowereld een auto koopt die 5x zoveel kost als een andere, dan heb je 1. al totaal andere specs, de ene zal totaal niet te vergelijken zijn met de andere en 2. je zal sowieso al aan de absolute top zitten van wat er te koop is op de automarkt.

Ik heb het idee dat de grenzen ver zoek zijn in de audiowereld... nu ja, ik durf dan ook zeggen dat ik geen kenner ben.

Zeker is dat ik nooit ettelijke duizenden euro's zou geven aan een installatie in mijn auto, al was het een wagen van de bovenste plank.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                                        Ik heb het idee dat de grenzen ver zoek zijn in de audiowereld... nu ja, ik durf dan ook zeggen dat ik geen kenner ben.
                                        heel ver inderdaad...
                                        er zijn merken (arcam, denon, luxman, integra) waar je met 25.0000 euros nog maar een beperkte basisinstallatie" krijgt " (versterker, tuner (wel digitaal) en CD-DVD lezer, maar nog geen luidsprekers !
                                        en als je weet dat deze laatste in verhouding moeten zijn... en dat ze het eindresultaat bepalen, is het om duizelig van te worden
                                        ook zouden mijn oren gecharmeerd worden (niet gegerandeerd op mijn leeftijd ) dan zal mijn portemonee er niets van willen horen !
                                        maar er zullen wel gefortuneerde mensen zijn voor wie dit een speelgoed is, anders zouden er niet zoveel top audio-specialisten zijn

Comment

BT???
                                          BlueTooth

Comment

Working...
                                          X