Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Zéér geslaagd, maar ze lijken bij Volvo toch ook goed te weten dat z'n achterkant z'n beste kant is aan de foto's te zien

    Ben geen al te hevige fan van de nieuwe front-stijl bij de Zweden...

    Comment


    • #22
      Ziet er goed uit.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #23
        inderdaad; niet mis. In nederland op de site van autoweek.nl wordt hij echter volledig de grond in geboord....verschilt onze smaak dan zoveel van die van onze noorderburen?

        Comment


        • #24


          toch wel met stip de knapste in zn segment!!!

          Comment


          • #25
            *kwijl*

            echt een zalige bak!! good job!

            Comment


            • #26
              Heel knap,maar dat was bij de spy's al duidelijk
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

              Comment


              • #27
                Geslaagd model....

                Benieuwd naar het prijskaartje.

                Comment


                • #28

                  Comment


                  • #29
                    De nieuwe Volvo V60: ‘meer coupé dan station’


                    De nieuwe S60 moet nog bij de dealers arriveren of Volvo presenteert nu al op basis daarvan de V60. Wederom ademt Volvo’s middenklasse stationwagen lifestyle uit en daarvoor hebben de Zweden meer dan ooit tevoren gepoogd de V60 als een coupé te laten ogen zonder aan ruimte hoeven inboeten.

                    De stationwagens van Volvo, en zeker die in de middenklasse, staan bekend om hun lifestyle-achtige uitstraling. Meer ruimte en veelzijdigheid is door de kopers in deze klasse gewenst, maar men wil niet inleveren op de dynamische uitstraling van een sedan. Steeds maar weer komt dit uit onderzoeken naar voren. Ook voor het ontwikkelingsproces van de nieuwe Volvo V60. Omdat de coupé-vorm het meest samenhangt met sportiviteit hebben de ontwerpers van Volvo dit als basis gebruikt om de V60 gestalte te geven. De sterk aflopende daklijn van de V60 en het kleine glasoppervlak na de B-stijl zijn hiervan het beste voorbeeld. De druppelvormige voorzijde met de ietwat treurig kijkende koplampen is logischerwijs identiek aan de S60. Het vormen van de achterkant vinden vele ontwerpers de moeilijkste zijde en is daardoor ook vaak de meest unanieme zichtkant van een auto. Bij de V60 dit het juist het meest uitgesproken plaatwerk. Het is prachtig om te zien hoe de wulpse achterlichten zich om het koetswerk vouwen. Krachtige vouwlijnen versterken deze identiteit.

                    Veelzijdigheid & veiligheid
                    Hoe fraai ook, bij een stationwagen draait het om praktisch vernuft. De V60 komt de koper tegemoet met een achterbank welke in 40/20/40-verhouding is neer te klappen waardoor een vlakke laadvloer ontstaat en de mogelijkheid tot het volledig om klappen van de voorste passagiersstoel. Zodoende kunnen langere voorwerpen vervoerd worden. Afhankelijk van de uitvoering klappen de achterste hoofdsteunen elektrisch weg. Om ook grotere voorwerpen in het bagageruim te plaatsen is de laadklep met 1,095 meter zo breed mogelijk gehouden. Standaard bedraagt de laadcapaciteit 430 liter.
                    Op het gebied van veiligheid pakt Volvo uiteraard uit met systemen als Advanced Stability Control met een nieuwe hellingsensor wat body roll nog meer tegengaat. Het zogeheten Corner Traction Control is een verfijning van het DSTC-systeem en laat de V60 nog beter een bocht doorkomen. De verschillende elektronische systemen voor een dynamisch rijgedrag zijn allemaal ondersteunend aan het standaard aanwezig sportchassis (buiten Europa is het ‘Tourchassis´ standaard). Optioneel is er het actieve Four-C (Controlled Chassis Concept Continu) verkrijgbaar voor meer comfort dan wel sportiviteit onder het rijden.

                    Benzinemotoren
                    De verwachting is dat de nieuwe V60 eind dit jaar in de showroom staat met een breed scala aan motoren. Aan de basis van het benzinegamma staat de zogeheten T3, een nieuwe 1.6 liter GTDi met een vermogen van 150 pk en 240 Nm, gevolgd door de T4 met 180 pk en maximaal 270 Nm (bij overboost). Nieuw is ook de direct ingespoten 2.0 GTDi-turbomotor met 203 pk en 300 Nm koppel. De Volvo V60 T5 volgt later in het jaar en is tevens de laatst beschikbare viercilinderbenzine. Hij levert 240 pk en 320 Nm. Topper van het benzinegamma is de T6 welke er een lekkere 340 pk en 440 Nm aan perst. In 6,6 seconden moet deze zes cilinderturbo de 100 km/h kunnen bereiken en de topsnelheid bedraagt 250 km/h. Als gemiddelde brandstofverbruik wordt 10,2 l/100 km opgegeven, een reductie van circa tien procent op de vorige generatie mede dankzij de verfijnde Geartronic-automaat. Vierwielaandrijving is standaard op de T6.

                    Diesels
                    Bij de diesels voert de 2.4 liter D5 het aanbod aan. Deze produceert 205 pk en 420 Nm en weet in 7,9 seconden van stilstand naar 100 km/h te accelereren. De topsnelheid ligt op 230 km/h en het opgegeven brandstofverbruik noteert een prettige 5,4 l/100 km. Iets minder snel gaat het met de 163 pk sterke D3, een 2.0 liter metende vijfcilinder-in-lijn met een koppel van maximaal 400 Nm. In principe is dit dezelfde motor als de D5 alleen met een kleinere cilinderinhoud waardoor brandstof wordt bespaard. Hoeveel is onduidelijk. Tot slot is er de 1.6D DRIVe met 115 pk en 270 Nm en vermoedelijk hier goed voor een notering in de bijtellingklasse van 20%.
                    Volvo introduceert de nieuwe V60 bij het grote publiek tijdens de Autosalon van Parijs medio oktober. Enkele maanden daarna beleeft hij zijn debuut bij de dealers. Prijzen van de Volvo V60 volgen nog.

                    Bron: autowereld
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                      Ja idd dat merk ik ook net op ... beetje een claustrofobisch gevoel als je vanachter zit denk ik.
                      niet allen maar dat...
                      zoals in vele breaks tegenwoordig zal het zicht naar achter zogoed als nihil zijn
                      ook een camera helpt hier niet om een goede kijk te hebben op wat zich achter u op de baan afspeelt; het echt doorschijnend deel van de achterruit is minimaal...
                      dan liever een SUV met zijn rechte ruiten

                      Comment


                      • #31
                        Wordt de V60 dan de vervanger van de V70 of komt die er net voor?
                        MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

                        Comment


                        • #32
                          de V70 is voor mensen die de ruimte nodig hebben, de V60 is voor mensen die een break willen maar niet per sé een cargo.
                          Komt er dus net voor.
                          Op gebied van comfort is 't nog gissen vermoed ik. Aangezien hij in Europa standaard met sportonderstel geleverd wordt, denk ik dat hij iets strakker zal zijn dan de comfortabel afgestelde V70.
                          __________________________

                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door mercedesjokke Bekijk Berichten
                            Wordt de V60 dan de vervanger van de V70 of komt die er net voor?
                            De nieuwe V70 (misschien krijgt hij in de toekomst een andere benaming zoals V80 bijvoorbeeld) zal groter worden dan de huidige.
                            Met deze V60 wilde Volvo alvast zijn ruimere break (V70) niet kannibaliseren.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                              De nieuwe V70 (misschien krijgt hij in de toekomst een andere benaming zoals V80 bijvoorbeeld) zal groter worden dan de huidige.
                              Met deze V60 wilde Volvo alvast zijn ruimere break (V70) niet kannibaliseren.
                              Ik denk dan eerder dat ze hem terug V90 gaan noemen.
                              '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                              '08 S60 2.4D
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

                              Comment


                              • #35
                                Zeer geslaagde wagen!
                                nls2000

                                Comment


                                • #36
                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                  Last edited by joodoo; 06/07/2010, 22:33.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Knap al heb ik twee opmerkingen:
                                    - Achterruiten zijn echt wel klein zo te zien
                                    - Kont deint ietsje teveel naar buiten

                                    Ik zou dit zeker verkiezen boven de S60, die vind ik bijna lelijk vanachter.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Hangt ook lekker laag

                                      Comment


                                      • #39
                                        Het enige wat me echt stoort is dat bumper en grill zijn doorgetrokken tot aan de motorkap. Nu is er continue dat kleurverschil.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                                          Het enige wat me echt stoort is dat bumper en grill zijn doorgetrokken tot aan de motorkap. Nu is er continue dat kleurverschil.
                                          Welk kleurverschil?
                                          Op de huidge Volvo's is dat ook en er is helemaal geen kleurverschil.
                                          Last edited by joodoo; 07/07/2010, 11:34.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X