Er zal wat budget over geweest zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes R-klasse
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenWel, de 5Gt is toch een heel andere wagen als je d'r gaat inzitten. En om eerlijk te zijn, het is een raar geval met precies teveel ruimte vanachter maar niet zoveel koffer (al moet ik zeggen dat schijn bedriegt). De achterruit is wel als een periscoop van een duikboot om door te kijken.
De R is veel meer een 'buske' met goed zicht rondom, maar een stuk hoger op poten en minder comfortabele zetels.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenDe R is veel meer een 'buske' met goed zicht rondom, maar een stuk hoger op poten en minder comfortabele zetels.
een R blijkt gewoon een (zeer) dikke B te zijn, het mist elke uitstraling
ik zou niet beschaamd zijn daarin te rijden, maar 75k euros (basis prijs + 50% aan opties zoals gebruikelijk bij de duitse premiums) vind ik heel duur voor een pépé-achtige vervoermiddel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenHet is echt gemaakt voor mensen die niet kunnen kiezen tussen een stationwagen en een SUV. Vooral de hogere zitpositie zal die mensen aanspreken.
Dashboard lijkt op een Fabia/Roomster.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk BerichtenGaan ze er nog een maken als deze ook flopt?
In de US doet de R het redelijk goed.
Oorspronkelijk geplaatst door edge Bekijk BerichtenDit is de nieuwe R-klasse
Het zat er al een tijdje aan te komen. Ondanks dat de R-klasse gedefinieerd is als een flop, komt er toch weer een nieuwe versie. De Duitsers zijn blijkbaar nogal overtuigd dat er een markt is voor dit soort auto’s.
De R-Klasse kwam in 2006 op de markt en men hoopte daarbij op een groot succes, het was immers een vernieuwend model. Mercedes wilde een soort luxe spacewagon maken, met veel ruimte om te reizen. Maar het sloeg niet aan, en je kon zien waarom. De verkopen liepen slecht en er werd al snel een facelift op de markt gebracht, de R63 AMG werd geschrapt en er kwam een first edition om eea aantrekkelijker te maken. Nee, nog steeds niet…
Toch gaat men verder, na diverse revisies komt er nu weer een vernieuwde R-klasse. De grote veranderingen zien we aan de voorkant, de grille is namelijk meer/minder mannelijk (je mag zelf kiezen). Tevens zijn er binnenin nieuwe kleuren en kleurcombinaties, hout en decoraties… ook belangrijk. Er zijn echter weinig brandstofbesparende technieken te vinden, iets wat bij BMW toch redelijk succesvol blijkt te zijn. De R-klasse heeft geen start-stop, geen brake-energy regeneration, etc. Er komen wel een paar “zuinige” diesels. Om te beginnen is er de 3,0-liter zes-cilinder diesel, verkrijgbaar met 190 (R300 CDI), 211 (R350 CDI BlueTec) en 265 pk (R350 CDI). Het verbruik is verminderd met 0,8 liter tot 8,5 liter per 100 km (gemiddeld). Meer info volgt nog , de auto wordt komende week in New York officieel onthuld. De R-klasse moet vervolgens in september op de markt komen
bron:autoblog.nlElwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk BerichtenDe Belgische markt is nu ook niet direct de meest representatieve markt met de 5 verkochte auto's per jaar waarvan 4.7 met dieselbrander voorin.
In de US doet de R het redelijk goed.
Komen er ook benzinemotoren in ?
Comment
-
Het interieur doet me denken aan de oude e-klasse : de wieltjes voor temperatuurregeling, het verouderde scherm voor gps, .... Alles nog van een vorige generatie auto's zoals de vorige e-klasse W211
Ook de lichtblokken leunen eerder aan bij de W211, dan bij de nieuwe W212
Kortom, het is nauwelijks een wat opgefriste oude design en interieur. Het gaat compleet voorbij aan de nieuwe trends en evolutie van de nieuwe e-klasse. Ze proberen blijkbaar op een goedkope manier, voorbijgaand aan de nieuwe trends, deze comapatient nog wat leven in te blazen. In de hoop dat de doodstrijd nog wat gerokken wordt....
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Ben precies de enige die 'm verbeterd vindt2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenBen precies de enige die 'm verbeterd vindt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtendie voorkant doet mij om één of andere reden denken aan een Insignia
opnieuw een facelift dus.. maar algemeen wel een verbetering!
Dit is een facelift in dezelfde lijn als de MLMERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS
Comment
-
mijn schoonbroereke had deze gisteren+vanmorgen om te testen,
'k ben er "het blokje mee rondgegaan"
hypercomfy
superdeluxe
niet lelijk
vreselijk deinen/waggelen
koppelrijke motor, maar maakt de auto niet "snel"
remt SLECHT
stuur enorm ontdubbeld, lijkt wel een cadillac uit de seventies
conclusie: wil je hypercomfy rond"zweven": dit is jouw kar
blijkbaar ben ik serieus verandert, in de tijd van mijn Range vond ik de R een waardig alternatief,
nu wil ik liever ECHT rijden
Comment
-
Should I buy one?
If you’re in the market for a large SUV or upmarket estate, it’s definitely worth considering the revised R-class. The various changes, particularly the new top-of-the-line diesel engine, make it a good deal more desirable than before.
Granted, it is not a car that appears to make great sense but it grows on you the more you drive it, especially over longer distances. As always, though, continues to have its limitations around town.
Complete rij-impressie: [www.autocar.co.uk]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
Comment