Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Optima

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
    Vandaag voor de eerste keer gezien ! wat een verschijning

Toen ik thuis kwam meteen op internet vanalles over opgezocht ... Wat een prachtige kar ! ... en dat zeg ik niet veel tegen nieuwe auto's !
    En als jij zoiets schrijft mag men het geloven, prachtige auto inderdaad
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Weet iemand of er ook een break-versie komt? Of zullen ze de carens ook eens in zo'n stoer kleedje stoppen??

Comment

• Kia probeert met de Optima Hybrid met name de zakelijke rijder naar zich toe te trekken. De Hybrid krijgt een 2.0-liter benzinemotor onder de kap van 190 pk. Samen met een 41 pk sterke elektromotor zorgt dat voor een verbruik van 5,4 liter op de 100 km en gaat er 123 gram Co2 de lucht in.
          De Hybrid is te krijgen als Plus Pack en Super Pack. Met dat eerste uitrustingsniveau krijg je onder andere parkeersensoren voor en achter inclusief een Smart Park Assist-systeem, gescheiden klimaatregeling, cruise control, regensensor en een automatisch dimmende binnenspiegel. Kies je voor het Super Pack, dan wordt daar nog eens het Lane Keep Assist System, navigatiesysteem met achteruitrijcamera, xenonverlichting, lederen bekleding, verwarmbare voorstoelen, een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie en een Infinity Sound System aan toegevoegd.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Europese Optima Hybrid:

Comment

• Bron + meer foto's: [www.auto.cz]

Comment

• Lepel daar eens wat krachtigere dieselmotoren in aub. Liefst icm een goede automaat.

Comment

• Leuk reklamefilmpje,

Comment

• Vooral de laatste zin in die reclamefilm is interessant. Starting under 19000s. Da's 14000€. Kijk eens naar de instapprijs hier in Belgie. Ligt een beetje hoger.

Comment

• Ook als autofabrikant hoef je jezelf niet altijd even serieus te nemen. Waar Ford in Chicago nog te bizarre Focus TrackSTer neerzette kan Kia er ook wat van. Wat te denken van een Optima Hybrid in Superman kostuum?

De bijzondere Kia presenteert zich op het juiste moment: bij ons staat namelijk zuipfestijn carnaval voor de deur. Dat de Koreaanse autofabrikant wel houdt van een lolletje zagen we al op de SEMA Autoshow, waar het merk al een vijftal superhelden neerzette (foto 4).
                      Waar de Optima toen nog als Batman was verkleed, hijst de Hybrid zich ditmaal in het spandex-pak van Superman. Nou doet Kia dat natuurlijk niet zomaar. Net als de flitsende striphelden op de SEMA Auto Show maakt deze Optima deel uit van Kia's 'We can be heroes' campagne. Daarmee vraagt het merk aandacht voor vrouwen en kinderen in de Hoorn van Afrika, waar het allemaal niet zo lekker loopt momenteel. Samen met DC Entertainment, de jongens achter de stripboeken, hebben ze de Kia in de schreeuwerige jas gestoken.
                      We zien felgekleurde velgen, een blauwe met rode lak, rode neonverlichting onder de auto en natuurlijk een lichtgevend Superman-logo op de motorkap. Het interieur wordt niet overgeslagen, daar zien we een stapel blauwe accenten en, hoe kan het ook anders, de Superman handtekening op het hart van het stuur.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Testje: Kia Optima 1.7 CRDi

In het compacte segment weet Kia inmiddels behoorlijk te scoren. Het felbegeerde succes in de zakelijke middenklasse bleef tot dusver echter uit. De Koreanen zijn echter niet te stuiten en zetten nu de indrukwekkend ogende Optima in.

Vier jaar na het verdwijnen van de Magentis meldt Kia zich in het D-segment met de Optima. Het is een lekker dikke sedan, die van alle kanten heel uitgebalanceerd oogt. Het meest opvallend is de coupé-achtige achterkant, die associaties met de Jaguar XF wekt. De noeste arbeid van de Duitse ontwerper Peter Schreyer heeft een sportief ogende, grote sedan opgeleverd.
                          Mede dankzij de agressief ogende neus met de knijpende koplampen en leddagrijverlichting en (18-inchwielen kom je wel met iets voorrijden. Het dashboard ziet er al even kloek en stoer uit als de buitenzijde van de auto. Het ziet er lekker vol en dus rijk uit, maar misschien ook iets te schreeuwerig met z’n houtlook paneeltjes en verchroomde randen. De bovenkant van het dashboard is bekleed met een hoogwaardig uitziend en aanvoelend materiaal dat met stiksels is afgewerkt. De voorzijde bestaat uit te hard plastic. Door de vele duw- en draaiknoppen is de bediening wat lastig te doorgronden. Ook het stuur is bezaaid met knoppen, en die voor de boordcomputer zitten te laag.
                          Iedereen kan een prima zit achter het stuur van de Kia vinden, doordat de stuurkolom over grote afstand in hoogte en diepte verstelbaar is. Daarnaast laat de stoel zich riant verstellen. De stoelen zelf kunnen ons minder bekoren, want ze zijn aan de vlakke kant en de zittingen bovendien wat kort. Dankzij een wielbasis van 2,90 meter is de beenruimte op de achterbank riant. De kofferbak geeft weinig aanleiding tot klachten. De achterbankleuning laat zich vanuit de kofferbak ontgrendelen; handig. Jammer is wel dat de bevestigingsbeugels van de kofferklep in de ruimte verdwijnen.

Tegendruk
                          De Optima vertoont een vertrouwenwekkend rijgedrag. Overhellen doet de auto nauwelijks, ondersturen des te meer. Daarbij valt op dat de besturing vooral rond de middenstand aan de vage kant is. Maar ook bij verder insturen voelt het stuurwiel nogal kunstmatig en licht aan. De lichte besturing draagt natuurlijk wel bij aan het comfortabele rijgedrag van de Kia. Het onderstel weet over het algemeen goed raad met de ondergrond; alleen als het wegdek erg pokdalig wordt, laat de ophanging steken vallen. Dan worden oneffenheden te hard doorgegeven en wordt de auto af en toe springerig. Voor dat gedrag zijn de 18-inchwielen deels verantwoordelijk.
                          De 1,7-liter dieselmotor levert 136 pk en voldoet ruimschoots in het Nederlandse verkeer. De enige tegenvaller vinden we z’n verbruik. De Kia verlangt elke 100 kilometer 7,9 liter brandstof, en dat is maar liefst drie liter meer dan de fabrieksopgave. Verder schakelt de zesversnellingsbak wat hakerig.
                          De Optima is riant uitgerust. De 18-inchwielen zijn bijvoorbeeld standaard, net als de led-dagrijverlichting. Verder heeft elke Optima af fabriek leren bekleding, stoelverwarming, een navigatiesysteem, een parkeerassistent, enzovoort. Toch is de Kia Super Pack scherp geprijsd. Ook in het D-segment positioneert Kia zich dus als prijsvechter. Zolang het duurt, want hoeveel prijsvechters van weleer zijn er inmiddels niet opgenomen in de mainstream sinds ze kwalitatief in de pas lopen met de grote spelers? En is dat niet wat Kia wil, nu het ook serieus meedoet in de middenklasse?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            Testje: Kia Optima 1.7 CRDi

In het compacte segment weet Kia inmiddels behoorlijk te scoren. Het felbegeerde succes in de zakelijke middenklasse bleef tot dusver echter uit. De Koreanen zijn echter niet te stuiten en zetten nu de indrukwekkend ogende Optima in.
                            Een break-versie zou pas echt potten kunnen breken in de zakelijke middenklasse.

Comment

• Die kar is ronduit magistraal als je hem ziet voorbij rijden! Bij wijze van reklame zouden ze hem eens op strategisch drukke plaatsen moeten parkeren, goed in het zicht.. ik ben er zeker van dat dit ding zou verkopen als zoete broodjes. Deze verdient meer aandacht.

Comment

• Helaas ontbreekt de 'premium' badge, in België gaat die nog altijd voor op de looks, de prijs-kwaliteit of 7 jaar garantie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk Berichten
                                  Die kar is ronduit magistraal als je hem ziet voorbij rijden!
                                  Echt hé.. Ik durf 'm wel eens nakijken..

Mvg,
                                  =================
                                  2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Ik vind dit ook een heel mooie wagen. Voor het eerst zie ik het interieur, dat valt wel een beetje tegen, maar is zeker niet slecht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                      Helaas ontbreekt de 'premium' badge, in België gaat die nog altijd voor op de looks, de prijs-kwaliteit of 7 jaar garantie

Voor sommigen. Mij zou het niet tegenhouden.

Het ontbreken van een break & het ontbreken van een iets krachtigere diesel (2 liter ofzo) zal ook wel mensen tegenhouden...
                                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Kia Optima Hybrid improves efficiency

The Kia Optima Hybrid has optimised its environmental performance.

The South Korean brand has announced an upgrade for the petrol-electric medium car – a variant that is not yet available in Australia.

Tweaks to the Kia Optima’s parallel hybrid system see fuel economy improve by 0.3 litres per 100km to 5.1L/100km and CO2 emissions reduce from 125 grams per kilometre to 119g/km. Combined power has slipped by 9kW to 131kW, though torque increases to 319Nm and is produced lower than before – from 1000 to 2000rpm.

Performance remains at 0-100km/h in 9.4 seconds with a top speed of 192km/h.

The Kia Optima Hybrid slices through the air more easily, however, with the introduction of low-drag alloy wheels, smoother underbody panels, lip spoiler and a revised grille that features an active air flap contributing to improve aerodynamics.

Kia engineers have also made the Optima Hybrid more practical by moving the hybrid system and battery air cooling air duct to free up another 12 litres of boot space – now 381L. A full-size spare wheel is also now accommodated.

The Kia Optima Hybrid can run in full electric mode up to a maximum speed of 100km/h.

Bron: [www.caradvice.com.au]

Bron: [www.autowereld.com]

Comment

• Zo een Optima hybride zou ik nog wel zien zitten.
                                          Voor de rest ben ik niet echt liefhebber van het merk, ben meer voor Hyundai.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X