Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Optima

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bron: [auto-presse.de]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Uitstel is geen afstel, ik hoop echt dat die auto potten gaat breken hier,

Begin 2012 in Nederland

De opvallende Kia Optima is de compleet nieuwe D-segment sedan van Kia. En is na internationaal succes begin 2012 ook in Nederland leverbaar. Naast prijswinnend design wordt de Optima ook leverbaar als Power Hybrid. Nieuwsgierig? Bezoek nu het Kia Experience Center in Breukelen en bekijk als een van de eerste de luxe en strakgelijnde Kia Optima.

Award winning Design

Het nieuwe model is onder leiding van Peter Schreyer door Kia designteams uit Frankfurt en Irvine (Californië) ontworpen. “De Kia Optima is meer dan een stap verder dan het model dat hij vervangt. Het is een totaal nieuw ontwerp vanaf een blanco vel papier en het heeft niets gemeen met zijn voorganger. Door de gespierde afmetingen en de elegante daklijn heeft ons ontwerp geresulteerd in een auto die zelfverzekerdheid en vertrouwen uitstraalt. Dit model markeert een nieuwe mijlpaal in Kia’s design-DNA met een combinatie van simpele en vloeiende lijnen en elegante maar ongecompliceerde vormen.” voegt Schreyer toe.

“We zijn uitermate trots op de Red Dot Awards. Het vormt een grote erkenning voor het werk van onze internationale designteams en een bevestiging van onze designstrategie,” verklaart Peter Schreyer. “Vanzelfsprekend zijn we met name verguld met de titel ‘best of the best’ voor onze nieuwe sedan".

Krachtige motor en Power Hybrid

De Optima is al een groot internationaal succes in Amerika en Azie en zal begin 2012 voet zetten op Nederlandse bodem. De luxe zakensedan is voorzien van alle nieuwe technologieën die Kia te bieden heeft. De Optima wordt leverbaar met een 136 pk sterke 1.7 CRDi dieselmotor. Later volgt de 2.0 CVVT benzinemotor met 170pk. En wie voor echt groen en power gaat kan eind 2012 kiezen voor de krachtige Optima Power Hybrid met 190 pk. Deze Power Hybrid valt in de 20% bijtellingscategorie.

Het ontbreekt u aan niets

De Kia Optima blinkt niet alleen qua design uit aan de buitenzijde maar ook het interieur trekt uw aandacht. Het voelt als de ideale reisgenoot met alle luxe die u van een auto als de Optima mag verwachten. Kia levert de Optima standaard in de meest luxe Super Pack uitvoering.

• Full automatische airco
      • Cruise control met speed limiter
      • Xenon met LED dagrijverlichting en achterlichten
      • Volledig lederen interieur (zwart)
      • Lederen afwerking op dashboard en deurpanelen
      • Stoelverwarming en stoelventilatie vóór
      • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen
      • Keyless Go met start/stop button
      • Moodverlichting in het interieur
      • Full map navigatie met Infinity Sound System
      • Bluetooth connectiviteit
      • 18 inch lichtmetalen velgen
      • Parkeersensoren incl. Smart Park Assist
      • Lane Keep Assist Systeem

Bron: [www.kia.nl]
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Aan de voorkant mankeert iets, het lijkt op een of andere manier auto zonder identiteit. Voor de rest niks dan lof over het exterieurdesign. Het interierdesign heeft dan weer duidelijk niet de aandacht gekregen die het verdient.

Comment

Gaat ne topper worden hier als de prijs goed meevalt , juist zoals de Sportage
          2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

De achterlichten doen me zeer hard denken aan de Infiniti M, maar laat dat nu net een groot compliment zijn! Ik zou het alvast niet erg vinden deze Optima regelmatig in het dagelijks verkeer te zien.

Comment

Autonieuws | Gereden: Kia Optima

Wat tot op heden nooit lukte moet in 2012 wel gebeuren, meetellen in het D-segment. Dat wil Kia gaan doen met de Optima. Vandaag en morgen rijden we de nieuwe sedan in de omgeving van Nice.

Van welke kant je ‘m ook bekijkt, designer Peter Schreyer heeft weer wat moois neergezet. Weet je nog hoe de vorige middenklasser van Kia eruit zag? Precies, de laatste Magentis was zo anoniem als een grijze pakkendrager in het bankwezen. Die Optima ziet er toch echt goed uit. Ook vanbinnen. In een reactie onder het prijsbericht van vandaag stond iets over hard plastic maar dat is zeker niet geval. De materialen zijn keurig, op dat gebied doet de Kia Optima echt niet onder voor de Opel Insignia.
              En over die auto gesproken, qua gevoel in de besturing doet de Koreaan eveneens aan de Opel denken. Niet heel direct en niet heel communicatief, maar dat hoeft ook niet voor een auto in het D-segment. Het voelt in elk geval niet wollig aan.
              Komt er een nieuwe Europese middenklasser op de markt dan verwacht je meteen nieuwe maatstaven op rijgebied, in een Kia Optima stap je toch met andere verwachtingen. Juist daarom is de eerste indruk positief. Op oneffenheden of pokdalige Franse bergweggetjes voel je heus dat er 18 inch wielen met platte banden (standaard!) onder zitten. Rijd je op de snelweg dan blijkt de Optima comfortabel, in snelle bochten blijft het overhellen binnen de perken, kortom, niet onderscheidend maar wel wat je van een auto in dit segment mag eisen.
              Mede door de riante standaarduitrusting is de Optima zwaar en dat voel je wel. Meer dan 1.600 kilo is voor de 1.7 CRDi met automatische transmissie een hele opgave.

Bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/18...den-kia-optima

Comment

Comment

Deze zomer in Canada zien rijden. Prachtig! Duizend maal knapper dan op foto...

Comment

Dat gaat een topper worden Gaat helaas weer een lange levertijd hebben. België zou er slechts 300 krijgen volgend jaar

Comment

Deze mogen ze me zeker en vast voor mijn deur zetten!!!!
                      Wat gaat de prijs worden??
                      MOOI MOOI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door white ibiza Bekijk Berichten
                        Deze mogen ze me zeker en vast voor mijn deur zetten!!!!
                        Wat gaat de prijs worden??
                        MOOI MOOI
                        Nog iets te vroeg voor de prijzen maar zal zeker concurrentieel zijn. De B-voorstelling is pas voor mei. Zou wel al op het autosalon staan in januari

Comment

Meer rijtesten:

AutoWeek.nl
                          Telegraaf.nl/Autovisie (VIDEO)
                          AutoCar.co.uk
                          AutoExpress.co.uk
                          Auto-News.de
                          Focus.de/auto

Comment

En omdat ik er maar niet genoeg kan van krijgen, nog een filmpje. Wat een auto

Comment

Erg dikke bak en vrij goed ook precies
                              Wel spijtig dat er (nog) geen deftige motoren inliggen.

Comment

Niet mis, maar doe mij toch maar de Hyundai i40.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                  Deze zomer in Canada zien rijden. Prachtig! Duizend maal knapper dan op foto...
                                  Klopt, in één woord, adembenemend Wat een prachtige auto, daarom net bij de dealer een paar pics gemaakt. De eerste stond juist in de toonzaal

Comment

Vandaag eens geïnspecteerd op het salon.
                                    Looks OK, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
                                    De interieurkwaliteit is absoluut niet goed en de zetels zaten dramatisch slecht.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                        Vandaag eens geïnspecteerd op het salon.
                                        Looks OK, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
                                        De interieurkwaliteit is absoluut niet goed en de zetels zaten dramatisch slecht.
                                        Zou ik echt niet durven zeggen, maar ja, ieder zijn mening, hé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Zou ik echt niet durven zeggen, maar ja, ieder zijn mening, hé
                                          wel de optima was voor mij een positieve verrassing. Kia heeft enorme stappen voorruit gezet over gans de lijn.

Geen ervaring hoe hij rijd. Maar hij kan best wel meedoen met de middenklasse.
                                          7 jaar garantie is ook niet niks natuurlijk. Zeker als je zie wat voor miserie er was met de Opel concurent. Ik vond vooral de display best wel leuk daar kunnen de duitsers nog wat van leren.

Comment

Working...
                                          X