Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kia Optima
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Kan iemand me 's uitleggen waarom ik bij 't zien van de achterkant altijd "Maserati" denk ?Niet dat ik dat erg vind, wat niet alleen de achterkant, maar héél de auto vind ik knap. Sowieso 10x knapper in vgl. met die nieuwe Sonata.
Die massieve velgen vind ik eigenlijk juist wél goed passen bij 't forse koetswerk van deze Koreaan. En 't Saab-interieur, mja, als ik mijn ogen toeknijp zodat 't allemaal wat wazig wordt, ja, dan zie ik ook trekken van een Saab-interieur, maar nóg meer van een Audi-interieur als ik eerlijk moet zijn. De Saab is één grote boordplank, deze KIA heeft duidelijk afgescheiden compartimenten in 't dashboard en middenconsole, net zoals Audi's dat hebben. Maar da's niet slecht, ik vind Audi-interieurs logisch en knap ineengestoken.
Deze auto plaatst zich imo sowieso een paar klassen hoger dan zijn voorganger. Dit is een regelrechte Insignia/Mondeo-concurrent, terwijl de vorige Magentis zijn goedkopere Koreaanse afkomst nooit heeft kunnen verbergen (vooral door 't interieur dan).Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichtenvoorkant doet mij aan een vw Scirocco denken.
Kia is al langer goed bezig, kijk maar naar de Cee'd, en dit design is zeker en vast ambitieus te noemen.
Comment
-
Details en foto´s Kia Optima
Begin 2011 zal de Kia Magentis worden opgevolgd door deze Optima. Buiten Europa ging de Magentis reeds als Optima door het leven, maar die naam zal vanaf 2011 ook bij ons worden gehanteerd. Met de nieuwe Optima zal Kia het D-segment flink doen opschudden.
Toen Kia twee weken geleden de eerste twee foto´s van de nieuwe Optima vrij gaf stonden we al versteld. En met het zien van deze foto´s, waarop we voor het eerst ook het interieur kunnen bewonderen, zijn we alleen nog maar enthousiaster geworden. Wat is Kia goed bezig! Het model heeft een dynamisch en zelfs sportief voorkomen dat onder leiding van Peter Schreyer tot stand is gekomen in de designstudio´s in Frankfurt en Irvine (Californië). Volgens Peter Schreyer is er zoveel aandacht voor detail geweest dat de auto eruit ziet als een perfect passend Italiaanse maatpak. Dergelijke opmerkingen nemen we normaal gesproken met een korreltje zout, maar zeker als je de Optima vergelijkt met de Magentis zet Kia hier wel een dijk van een auto neer.
Cockpit
Datzelfde gevoel wekt ook het interieur op. Kia heeft geprobeerd een cockpit-gevoel te creeëren en dat is zonder meer gelukt. De instrumenten zijn richting de bestuurder gedraaid en zo op het eerste gezicht is het materiaalgebruik van een keurige kwaliteit. De fabrikant geeft aan het gevoel van een stuurmansauto te willen neerzetten. En dat is iets dat we van Kia eigenlijk nog nooit gehoord hebben.
Ruimte
Wat betreft ruimte kon je bij de Magentis al geen klagen hebben. De Optima overtreft dat. Met een lengte van 4.845 mm, een breedte van 1.830 mm en een wielbasis van 2.795 mm is de auto 45 mm langer geworden en is de wielbasis met 75 mm toegenomen. Eenmaal plaatsgenomen heb je ook wat betreft uitrusting geen klagen. Kia levert (standaard dan wel optioneel) zaken als gescheiden climate control, keyless entry + go, een uitgebreid audiosysteem en een navigatiesysteem voorzien van een 7 inch kleurenscherm.
Motoren
Het motorengamma zal voor de Europese markt bestaan uit een 2.0 liter benzinemotor met directe injectie en een 1.7 liter VGT turbodiesel. De exacte vermogens zijn nog onbekend. Datzelfde geldt voor zijn markintroductie en komst naar ons land. Dat de Optima naar Europa komt om de Magentis af te lossen is een feit, maar of wij daar ook van mogen profiteren is vooralsnog niet zeker.
Bron: [www.autowereld.com]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Een geducht concurent voor de Skoda Superb.
Kia is goed op weg.
Comment
-
Ja, maar ze doen het toch maar. Het lijkt als een kruising tussen een Mondeo en een Laguna, maar met een eigen Kia-gezicht. Ik vind hem heel knap.2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk
Comment
-
Ik vind hem boenk der op! Zeker in het wit.. En waarschijnlijk met een zeer betaalbaar prijskaartje en lange garantie ook- Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
- Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.
- 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold
Comment
Comment