Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ook. Ik vraag me af waarom er altijd in naam van "velen" wordt gesproken. "Velen vinden de looks een struikelblok". Gebaseerd op wat? Een enquête? Smaken en kleuren verschillen, maar spreek gewoon voor jezelf en niet altijd voor "velen". Vind je hem niet leuk / mooi / goed rijden? Ok, uw goed recht. Maar JIJ vindt dat, niet iedereen. Spreek dan ook enkel voor jezelf.
Wel hier op het forum zijn er al velen die de a1 niet smaken he... En neem het niet zo persoonlijk op, het is maar een auto he. Relax.
Mijn vriendin denkt eraan om een A1 aan te schaffen.We hebben een tijdje geleden een testrit gemaakt met een A1 ambition 1.6 tdi,wel een leuk karretje,de afwerking is van een hoog niveau en het rijgedrag is meer dan ok.
Hoe zij hem zou willen zou hij op 23500€ komen.Dus ambition uitvoering,met als extra's een betere radio,wat interieur prul,auto airco en elec.spiegels.
Allemaal heel leuk en hip,maar 23500€?? Duur speelgoed!
Mijn vriendin denkt eraan om een A1 aan te schaffen.We hebben een tijdje geleden een testrit gemaakt met een A1 ambition 1.6 tdi,wel een leuk karretje,de afwerking is van een hoog niveau en het rijgedrag is meer dan ok.
Hoe zij hem zou willen zou hij op 23500€ komen.Dus ambition uitvoering,met als extra's een betere radio,wat interieur prul,auto airco en elec.spiegels.
Allemaal heel leuk en hip,maar 23500€?? Duur speelgoed!
Heb je dealerkorting en ecopremie al in rekening gebracht?
Mijn Golf kwam oorspronkelijk op 26,5k en heb er uiteindelijk 19k voor betaald .
Wel hier op het forum zijn er al velen die de a1 niet smaken he... En neem het niet zo persoonlijk op, het is maar een auto he. Relax.
Het forum is niet representatief voor de hele wereldbevolking. Ik wil gerust geloven dat autoliefhebbers andere verwachtingen hebben voor een auto, en daarom de A1 niet smaken. Maar hoeveel van die autoliefhebbers hier zijn potentiele (waar staan die accenten op een qwerty? ) A1-kopers?
Mijn vriendin denkt eraan om een A1 aan te schaffen.We hebben een tijdje geleden een testrit gemaakt met een A1 ambition 1.6 tdi,wel een leuk karretje,de afwerking is van een hoog niveau en het rijgedrag is meer dan ok.
Hoe zij hem zou willen zou hij op 23500€ komen.Dus ambition uitvoering,met als extra's een betere radio,wat interieur prul,auto airco en elec.spiegels.
Allemaal heel leuk en hip,maar 23500€?? Duur speelgoed!
Leer dan ook eens onderhandelen man ik heb dezelfde voor 19.000 in Daytona grijs (optioneel exclusief kleur van 1600 euro dacht ik ) + radio concert met extra boordcomputer (= da klapperke int midden + uw betere radio van 140w dus) + Xenons . ook ambition 1.6TDI. Juist de elec. spiegels heb ik er niet bijgenomen van uw opsomming.
Ik heb de hele offerte hier al eens ergens geplaatst met foto's.
Tip: de garage nog vinden e
(trouwens, daar gaan ze voor de A1 tot 5%, de A4 tot 10% en de nieuwe A6 tot 12%)
Dan nog ff ingaan op de vorige posts
- hij is niet hip: bepaal je zelf e! Dat de mini beter crosst, de DS hipper lijkt, enz... is puur subjectief. Als ik de saaie, typische audi-afwerking zie - volgens sommigen (ik zie iets anders en nieuw, maar goed) - dan voel ik mij daarin goed. Een audi-stuur wrijven is gewoon goddelijk. Maar nogmaals, das een persoonlijke keuze. Een DS is voor mij niet hip, maar marginaal... een Mini een auto voor lekker blondjes met een zonnebril. (Allez, daarom kijk toch altijd. Niet naar de auto, wel naar de bestuurder)
- de prijs: mss wel duur ja. Maar is niet erg. Zo hoop ik er niet te veel in Daytona te zien Je bepaalt uiteindelijk zelf wat je ervoor wilt geven. Geef nu toe, spijtig wanneer je aan de lichten staat en de zoveelste sportback A3 ziet staan... iedereen is da al zo gewoon.
Enja, ik geef het daarom eerlijk toe: IMAGO. De vier ringen . Zeggen dat de vele reacties, blikken , aanwijzingen, enz. naar mijn A1 (positief of negatief) niets met me doen is belachelijk. Het is iets nieuws op de markt en ergens genieten van je aankoop.
Ik wou net komen zeggen dat ik de A1 na er vele gezien te hebben toch maar een lelijk eendje vond, tot ik vandaag een blauwe met alukleurige dakbogen, dikke velgen en xenon zag. Dat was een kek wagentje.
Leer dan ook eens onderhandelen man ik heb dezelfde voor 19.000 in Daytona grijs (optioneel exclusief kleur van 1600 euro dacht ik ) + radio concert met extra boordcomputer (= da klapperke int midden + uw betere radio van 140w dus) + Xenons . ook ambition 1.6TDI. Juist de elec. spiegels heb ik er niet bijgenomen van uw opsomming.
Ik heb de hele offerte hier al eens ergens geplaatst met foto's.
Tip: de garage nog vinden e
(trouwens, daar gaan ze voor de A1 tot 5%, de A4 tot 10% en de nieuwe A6 tot 12%)
Dan nog ff ingaan op de vorige posts
- hij is niet hip: bepaal je zelf e! Dat de mini beter crosst, de DS hipper lijkt, enz... is puur subjectief. Als ik de saaie, typische audi-afwerking zie - volgens sommigen (ik zie iets anders en nieuw, maar goed) - dan voel ik mij daarin goed. Een audi-stuur wrijven is gewoon goddelijk. Maar nogmaals, das een persoonlijke keuze. Een DS is voor mij niet hip, maar marginaal... een Mini een auto voor lekker blondjes met een zonnebril. (Allez, daarom kijk toch altijd. Niet naar de auto, wel naar de bestuurder)
- de prijs: mss wel duur ja. Maar is niet erg. Zo hoop ik er niet te veel in Daytona te zien Je bepaalt uiteindelijk zelf wat je ervoor wilt geven. Geef nu toe, spijtig wanneer je aan de lichten staat en de zoveelste sportback A3 ziet staan... iedereen is da al zo gewoon.
Enja, ik geef het daarom eerlijk toe: IMAGO. De vier ringen . Zeggen dat de vele reacties, blikken , aanwijzingen, enz. naar mijn A1 (positief of negatief) niets met me doen is belachelijk. Het is iets nieuws op de markt en ergens genieten van je aankoop.
Met alle kortingen eraf komt hij op 17000€ (met diplomaten korting) Maar naar het schijnt valt de 15% ecopremie weg vanaf 2011.Kheb dus wel degelijk onderhandeld man
Maar dan nog!Koop bijvoorbeeld een ibiza sport,met veel meer opties,doe daar al de kortingen af en je komt op 12000!
Enja,imago,...Ik persoonlijk zou geen 5000€ meer willen betalen zodat de mensen naar mij zouden kijken eerlijk gezegd.
Hoe zit het eigenlijk met de verkoopcijfers van de A1? Volgens sommige berichten (duitse pers) vallen de verkopen wat tegen maar langs de andere kant heeft Audi de productie wel opgedreven in Vorst?
Audi A1 gaat moeilijk over de toonbank
Audi dealers zijn ongerust over de tegenvallende verkopen van de nieuwe A1. Volgens hen zijn die te wijten zijn aan een te hoog prijskaartje.
Tot en met oktober groeide de verkoop van Audi al met 16,4 procent tot 916.900 wagens, waarmee het merk op weg is naar een recordverkoop voor 2010. Helaas is niet elk model in staat de hoge verwachtingen in te lossen. Sinds zijn lancering in augustus verkocht Audi 20.000 A1′s en het verwacht er tegen het einde van het jaar nog 10.000 extra te verkopen. De grootste concurrent echter, de Mini, verkocht de laatste 3 maanden reeds 42.000 stuks.
De verkopen lijken pas echt laag wanneer men ze vergelijkt met het productieniveau van 100.000 wagens per jaar. Een groot deel van de reeds 45.000 geproduceerde A1′s wacht nog steeds op een koper. Sterker nog, Audi zette in januari nog het doel 80.000 wagens te verkopen van de in ons land geproduceerde A1 tijdens het eerste productiejaar.Volgens dealers in Duitsland, Audi’s thuismarkt, zijn die trage verkopen te wijten aan het te hoge prijskaartje. Met een startprijs van 15.950 euro is de wagen niet meteen een koopje. De veel ruimere VW Golf is, ondanks minder premium, met een instapprijs van 16.590 euro voor veel mensen de logische keuze. Vergelijkt men de A1 met zijn grootste concurrent, dan liggen de prijzen in dezelfde lijn en zijn de optielijsten even lang. Toch lijkt de Mini met zijn speelse karakter meer harten te veroveren dan de A1, die eerder streng en fantasieloos oogt.
Audi zelf ontkent dat er problemen zijn met de verkoop van de A1, maar zal de oorspronkelijk voor 2012 geplande vijfdeurs versie reeds volgend jaar introduceren in de hoop met een extra variant de verkopen een boost te geven. Of dat genoeg zal zijn, is een groot vraagteken. Waar wringt volgens jullie het schoentje?
Hoe zit het eigenlijk met de verkoopcijfers van de A1? Volgens sommige berichten (duitse pers) vallen de verkopen wat tegen maar langs de andere kant heeft Audi de productie wel opgedreven in Vorst?
Er zijn nog geen officiële verkoopscijfers vrij gegeven, dus voorlopig is het gissen. Ik heb er gisteren toch weer enkele gespot.
Volgens één of ander Duits magazine valt de verkoop tegen (volgens Audi-verkopers), in Vorst ontkennen ze dat dus.
In de Audifabriek in Vorst, de enige fabriek die de A1 assembleert, spreekt men de onheilstijding van Automobilwoche tegen. 'Wij gaan door op het geplande ritme', zegt woordvoerster Christine Germain van Audi Brussels. 'Dit jaar zullen we 50.000 wagens bouwen, nu zitten we al aan 47.000 stuks.'
De 5-deurs komt vroeger, er is dus toch iets van waar. Mogelijk wachten tot ook wat mensen op deze uitvoering, dus het kan alleen maar positief uitdraaien neem ik aan.
Heb je dealerkorting en ecopremie al in rekening gebracht?
Mijn Golf kwam oorspronkelijk op 26,5k en heb er uiteindelijk 19k voor betaald .
wat nog altijd veel geld blijft voor een 1.6tdi golf. zeker de prijs zonder korting? zitten daar gouden velgen onder ofzo? of telt de constructeur er eerst de % van de ecobonus bij om hem nadien kadoo te doen?
De 5-deurs komt vroeger, er is dus toch iets van waar. Mogelijk wachten tot ook wat mensen op deze uitvoering, dus het kan alleen maar positief uitdraaien neem ik aan.
Dat de 5-deurs vroeger komt hoeft op zich toch niets met het andere te maken hebben?
Comment