Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Jij moet duidelijk eens naar Vorst gaan en u wat gaan informeren !
ik ga uiteraard niet beweren dat de kwaliteit van bepaalde materialen niet beter is in een A1 dan in een Polo, je moet toch wel iets in ruil krijgen voor je geld...
ik heb het vooral op het stuk van alle niet-visuele kenmerken, die op beide wagens zeker niet ver van mekaar zullen zijn
ik ben ook een verstokte Audi-rijder, maar dit belet mij niet te beseffen dat VAG-Audi vooral meester is in badging-produktie, zijnde dezelfde wagen onder vele kleedjes...
in Engeland deden dat al in de jaren '50 met Hillman, Singer, Sunbeam, Humber
zelfs de oer-Mini kon je als Morris of Austin-versie kopen
nu is bij Audi het design wel duidelijk afwijkend van bij VW, maar onderhuids...
ik ga uiteraard niet beweren dat de kwaliteit van bepaalde materialen niet beter is in een A1 dan in een Polo, je moet toch wel iets in ruil krijgen voor je geld...
ik heb het vooral op het stuk van alle niet-visuele kenmerken, die op beide wagens zeker niet ver van mekaar zullen zijn
ik ben ook een verstokte Audi-rijder, maar dit belet mij niet te beseffen dat VAG-Audi vooral meester is in badging-produktie, zijnde dezelfde wagen onder vele kleedjes...
in Engeland deden dat al in de jaren '50 met Hillman, Singer, Sunbeam, Humber
zelfs de oer-Mini kon je als Morris of Austin-versie kopen
nu is bij Audi het design wel duidelijk afwijkend van bij VW, maar onderhuids...
Ik vind dat niet slecht. Volkswagen heeft degelijke betrouwbare producten/techniek en die worden dan in een Audi toegepast...Het feit dat je weet dat als je een audi koopt en dat bijna alles van Volkswagen is, dat geeft een goed gevoel. VW heeft immers een immens hoge reputatie wat betrouwbaarheid/degelijkheid betreft.
De 500 is een volledige klasse kleiner qua auto, en dat voel je erg goed als je erin zit. Ook de MINI is geen grote auto, maar een DS3 en een MINI (en ik vermoed ook een A1) bieden voelbaar meer plaats. De koffer en de achterste zitplaatsen van een 500 zijn wat mij betreft bijna loutere theorie, bij de MINI en de DS3 kan je als volwassene nog redelijk zitten achterin (niet voor lang maar 't gaat), en als je twee bakken pils kwijt kan in de koffer van een 500 dan moogt ge al content zijn.
Persoonlijk vind ik ook dat de 500 op vlak van afwerking in een kleinere klasse speelt. Iets dat mij b.v. onmiddellijk opviel is dat de achterkant van de achterzetelleuningen in gewoon plaatstaal is (ipv te bekleden met een beetje vilt). Allemaal details, maar 't geeft toch iets aan.
En dat weerspiegelt zich in de basisprijzen van de modellen, alsook de motoren.
Niettemin vind ik de 500 aantrekkelijker dan een MINI. Zélf zou ik liever met een MINI Cooper D rijden met enkele opties dan met een 500 JTD die fully loaded is, net om wille van de extra ruimte, dat wel. Maar de Fiat 500 is nog sympathieker, imo.
Hier ben je toch een klein beetje verkeerd hoor gTa , een 500 is achteraan ruimer dan een Mini en de koffer is ook iets groter ( zelf uitgetest )
Ik vind dat niet slecht. Volkswagen heeft degelijke betrouwbare producten/techniek en die worden dan in een Audi toegepast...Het feit dat je weet dat als je een audi koopt en dat bijna alles van Volkswagen is, dat geeft een goed gevoel. VW heeft immers een immens hoge reputatie wat betrouwbaarheid/degelijkheid betreft.
toch niet verwarren hé !
toen VW in een impasse was geraakt met hun totaal achterhaalde modellen met motor achteraan (genre 411...) zijn de mannen van Audi ter hulp gekomen met hun 50 (die dan ook de Polo werd bij VW...) en eindelijk motoren van voor en voorwielaandrijving. Zonder de overname van NSU en DKW (je weet nog, met de vier ringen...), was VW nog bezig oer-kevers te bouwen...
toch niet verwarren hé !
toen VW in een impasse was geraakt met hun totaal achterhaalde modellen met motor achteraan (genre 411...) zijn de mannen van Audi ter hulp gekomen met hun 50 (die dan ook de Polo werd bij VW...) en eindelijk motoren van voor en voorwielaandrijving. Zonder de overname van NSU en DKW (je weet nog, met de vier ringen...), was VW nog bezig oer-kevers te bouwen...
de eerste 'nieuwe' vw met motor voorin en voorwielaandrijving was de K70. en dat was eigenlijk een NSU... denk niet dat audi daar veel mee te maken had?
toch niet verwarren hé !
en dankzij ene G. Giugiaro die voor het design van zowat het hele VW-gamma zorgde.
de eerste 'nieuwe' vw met motor voorin en voorwielaandrijving was de K70. en dat was eigenlijk een NSU... denk niet dat audi daar veel mee te maken had?
uiteraard...
Audi (Horch) was toen NSU en DKW overgenomen werden (gelukkig met hun progressieve ingenieurs) niets meer dan een merknaam die op betere tijden wachtte in de portefeuille van DKW.
Deze werd gretig door VW herbruikt voor de vervanger van de F102 (van DKW)
De K70 werd een flop, ondanks zijn kwaliteiten, de traditionele kliënten van VW waren niet klaar, en de wagen had wat fiabiliteitsproblemen (wel minder dan de NSU RO 80, maar dit is nog een andere geschiedenis).
Het zijn in se deze perikelen die de weg gebaand hebben naar de moderne VW's, de rest is gewoon een kwestie van produktie-uniformisering met ekonomische doeleinden, ondersteund door een flinke marketingsploeg...
uiteraard...
Audi (Horch) was toen NSU en DKW overgenomen werden (gelukkig met hun progressieve ingenieurs) niets meer dan een merknaam die op betere tijden wachtte in de portefeuille van DKW.
Deze werd gretig door VW herbruikt voor de vervanger van de F102 (van DKW)
De K70 werd een flop, ondanks zijn kwaliteiten, de traditionele kliënten van VW waren niet klaar, en de wagen had wat fiabiliteitsproblemen (wel minder dan de NSU RO 80, maar dit is nog een andere geschiedenis).
Het zijn in se deze perikelen die de weg gebaand hebben naar de moderne VW's, de rest is gewoon een kwestie van produktie-uniformisering met ekonomische doeleinden, ondersteund door een flinke marketingsploeg...
hazo. was dus ff mis dank u voor de deskundige uitleg
Vooruitstrevend
Over smaak valt niet te twisten, maar de auto uit de Coverstory van deze uitgave behoort wat mij betreft tot een van de beste ontwerpen uit de g
kan mij eigenlijk niet echt voorstellen dat er veel vraag gaat zijn naar zulks een duur spul...
Artikel uit HLN
Vertrouwen in verkoop Dit jaar zullen er zo'n 50.000 A1's bij Audi Brussels, het voormalige Volkswagen Vorst, worden gebouwd. Op termijn, wellicht al volgend jaar, worden dat er gemiddeld 100.000. Veel hangt af van het succes van de A1, die vanaf eind augustus zal geleverd worden. Bij Audi heeft men er alle vertrouwen in dat de A1 - die vanaf 15.950 euro te koop zal zijn - vlot zal verkopen. In Duitsland alleen al toonden 100.000 klanten interesse voor de premium stadswagen
Er zal dus rap een wachttijd van meer dan 6 maanden zijn
Comment