Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C4 Picasso

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik word er gewoon geil van

Toch niet

Comment

Ik vind de nieuwe Picasso best knap! Het "paasei" (de vorige) is naar mijn mening één van de meest spuuglelijke auto's op de markt (no offence intended), dit nieuwe model is een pak smakelijker.

Citroën is naar mijn mening goed bezig op 't vlak van design, de laatste tijd. De C3 is tof, de C4 is verrassend fris en appetijtelijk, de C6 is erg speciaal en knap, en ook deze nieuwe C4 Picasso vind 'k best mooi.

Comment

Best wel knap !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50

Er is toch iets mis met de lijn van de wagen ter hoogte van het voorwiel

Edit ik weet het, het komt omdat de voorruit niet in het verlengde komt van de motorkap ... er zit een kleine knik in.
          Dit samen met het feit dat de "gordellijn" meteen naar beneden duik zorgt voor dat lelijk effect
          Last edited by ; 06/09/2006, 09:20.

Comment

Ik vind dit ook maar een vreemde foto. Die wielkassen lijken zo gekarteld. Wielen zijn te klein tov de rest van de wagen

Comment

Comment

tis mooi, maar citroen koop ik toch nooit.
                kdurf te wedden dat het weer overal zal kraken en piepen.

Comment

Ik vind hem niet passen in de stijl van de huidige Citroën's!
                  En zeker niet in het rijtje van de C4, de voorlichten zijn heel anders dan die van de coupé en berline. Misschien was het toc maar beter geweest om van de picasso ineens een volledig apart model te maken.

En eerlijk gezegd, ik vind de "oude picasso" veel mooier dan dit gedrocht!
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

en nu is er ook al de korte versie...

wat jammer van die knik...

Comment

wat een vreemde auto toch, ik vind hem niet mooi maar toch blijft hij me op één of andere manier boeien

Comment

Kvind hem wel iets hebben op de meeste foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv
                          wat een vreemde auto toch, ik vind hem niet mooi maar toch blijft hij me op één of andere manier boeien
                          Feel the seem. Op sommige foto's vind ik hem wel mooi, maar op andere is het een monster. Wachten tot IR.

Comment

Hallo,

Smaken kunnen verschillen. Ik vind wagens van Citroën over het algemeen geen toonbeelden van schoonheid, maar ik kan begrijpen dat anderen dat anders zien.

Wat me wel intrigeert is de schijnbaar onweerstaanbare drang van sommige merken om de snelheidsmeter, toerenteller e.d. in het midden van het dashboard te zetten. Ik versta dat werkelijk niet :

- Het is een mathematische zekerheid dat de bestuurder vaker in de wagen zit dan eender welke passagier, dus is het onlogisch dat deze informatie in het midden van de wagen gegeven wordt.
                            - De bestuurder moet opzij kijken om te weten welke snelheid hij rijdt. Niet-logisch! Terwijl andere merken kosten noch moeite sparen om bijv. de radiogegevens zoveel mogelijk vlak voor de bestuurder te tonen gaan sommige merken hier eens dwarsliggen. Is dat dan zo veilig?
                            - Wat heeft een passagier er nu aan bijv. te weten welke toeren de motor op een bepaald ogenblik draait?

Kortom, zeer onhandig, zo'n dashboard... als er andere meningen zijn, graag, want ik zou graag begrijpen waarom sommige merken alles in het midden zetten.

JayJay

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay
                              Hallo,

Smaken kunnen verschillen. Ik vind wagens van Citroën over het algemeen geen toonbeelden van schoonheid, maar ik kan begrijpen dat anderen dat anders zien.

Wat me wel intrigeert is de schijnbaar onweerstaanbare drang van sommige merken om de snelheidsmeter, toerenteller e.d. in het midden van het dashboard te zetten. Ik versta dat werkelijk niet :

- Het is een mathematische zekerheid dat de bestuurder vaker in de wagen zit dan eender welke passagier, dus is het onlogisch dat deze informatie in het midden van de wagen gegeven wordt.
                              - De bestuurder moet opzij kijken om te weten welke snelheid hij rijdt. Niet-logisch! Terwijl andere merken kosten noch moeite sparen om bijv. de radiogegevens zoveel mogelijk vlak voor de bestuurder te tonen gaan sommige merken hier eens dwarsliggen. Is dat dan zo veilig?
                              - Wat heeft een passagier er nu aan bijv. te weten welke toeren de motor op een bepaald ogenblik draait?

Kortom, zeer onhandig, zo'n dashboard... als er andere meningen zijn, graag, want ik zou graag begrijpen waarom sommige merken alles in het midden zetten.

JayJay
                              simpel...het staat gewoon mooier en het is voor rechtsgestuurde markten veel makkelijker... alleen het stuur aan de andere kant zettne en hoppa...

Comment

Vorige week de nieuwe Picasso tijdens testwerk betrapt. Het is alleszins een serieuze stap voorwaarts. Ook m.i. mooier dan een Zafira of een Scenic. Ik denk dat 't een succes kan worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann
                                  simpel...het staat gewoon mooier en het is voor rechtsgestuurde markten veel makkelijker... alleen het stuur aan de andere kant zettne en hoppa...
                                  ... mooier???... hoeveel mensen zullen dit bevestigen? Ik denk dat esthetiek persoonlijk is, dat kan de reden niet zijn... ik stel vast dat er véle wagens zijn die hun instrumenten niet in het midden zetten. Van de wagens die algemeen gezien worden als de mooiste zijn er geen die hun instrumenten in het midden hebben staan.
                                  Bovendien denk ik niet dat Citroën nu hoopt de hoofdvogel qua design in de wacht te slepen omdat ze hun spullen in het midden van het dashboard plaatsen. Als Citroën verregaande designambities zou hebben dan zijn er wel een paar andere aandachtspunten denk ik.

En dat van die rechtsgestuurde markten, kan kloppen, maar dat vind ik toch maar kortzichtig hoor... Citroën maakt wel reclame met de veiligheid waaraan ze veel aandacht schenken, wel, een instrumentenbord waarbij de bestuurder altijd opzij moet kijken kan je moeilijk veilig noemen.

JayJay

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann
                                    en nu is er ook al de korte versie...

wat jammer van die knik...
                                    De korte is wel knap :o

Comment

Wat een afschuwelijk gedrocht, en waar is de versnellingspook naartoe?
                                      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beké
                                        Wat een afschuwelijk gedrocht, en waar is de versnellingspook naartoe?

die zit aan het stuur... net als een amerikaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay
                                          Van de wagens die algemeen gezien worden als de mooiste zijn er geen die hun instrumenten in het midden hebben staan.
                                          Bwa, de BMW Z8 kan, wat esthetiek betreft, hier op 't forum op nogal wat bijval rekenen. Niet geheel ten onrechte vind ik.

Mvg,
                                          FramF

Comment

Working...
                                          X