Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Citroën is naar mijn mening goed bezig op 't vlak van design, de laatste tijd. De C3 is tof, de C4 is verrassend fris en appetijtelijk, de C6 is erg speciaal en knap, en ook deze nieuwe C4 Picasso vind 'k best mooi.
Er is toch iets mis met de lijn van de wagen ter hoogte van het voorwiel
Edit ik weet het, het komt omdat de voorruit niet in het verlengde komt van de motorkap ... er zit een kleine knik in.
Dit samen met het feit dat de "gordellijn" meteen naar beneden duik zorgt voor dat lelijk effect
En eerlijk gezegd, ik vind de "oude picasso" veel mooier dan dit gedrocht!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Smaken kunnen verschillen. Ik vind wagens van Citroën over het algemeen geen toonbeelden van schoonheid, maar ik kan begrijpen dat anderen dat anders zien.
Wat me wel intrigeert is de schijnbaar onweerstaanbare drang van sommige merken om de snelheidsmeter, toerenteller e.d. in het midden van het dashboard te zetten. Ik versta dat werkelijk niet :
- Het is een mathematische zekerheid dat de bestuurder vaker in de wagen zit dan eender welke passagier, dus is het onlogisch dat deze informatie in het midden van de wagen gegeven wordt.
- De bestuurder moet opzij kijken om te weten welke snelheid hij rijdt. Niet-logisch! Terwijl andere merken kosten noch moeite sparen om bijv. de radiogegevens zoveel mogelijk vlak voor de bestuurder te tonen gaan sommige merken hier eens dwarsliggen. Is dat dan zo veilig?
- Wat heeft een passagier er nu aan bijv. te weten welke toeren de motor op een bepaald ogenblik draait?
Kortom, zeer onhandig, zo'n dashboard... als er andere meningen zijn, graag, want ik zou graag begrijpen waarom sommige merken alles in het midden zetten.
Smaken kunnen verschillen. Ik vind wagens van Citroën over het algemeen geen toonbeelden van schoonheid, maar ik kan begrijpen dat anderen dat anders zien.
Wat me wel intrigeert is de schijnbaar onweerstaanbare drang van sommige merken om de snelheidsmeter, toerenteller e.d. in het midden van het dashboard te zetten. Ik versta dat werkelijk niet :
- Het is een mathematische zekerheid dat de bestuurder vaker in de wagen zit dan eender welke passagier, dus is het onlogisch dat deze informatie in het midden van de wagen gegeven wordt.
- De bestuurder moet opzij kijken om te weten welke snelheid hij rijdt. Niet-logisch! Terwijl andere merken kosten noch moeite sparen om bijv. de radiogegevens zoveel mogelijk vlak voor de bestuurder te tonen gaan sommige merken hier eens dwarsliggen. Is dat dan zo veilig?
- Wat heeft een passagier er nu aan bijv. te weten welke toeren de motor op een bepaald ogenblik draait?
Kortom, zeer onhandig, zo'n dashboard... als er andere meningen zijn, graag, want ik zou graag begrijpen waarom sommige merken alles in het midden zetten.
JayJay
simpel...het staat gewoon mooier en het is voor rechtsgestuurde markten veel makkelijker... alleen het stuur aan de andere kant zettne en hoppa...
Vorige week de nieuwe Picasso tijdens testwerk betrapt. Het is alleszins een serieuze stap voorwaarts. Ook m.i. mooier dan een Zafira of een Scenic. Ik denk dat 't een succes kan worden.
En dat van die rechtsgestuurde markten, kan kloppen, maar dat vind ik toch maar kortzichtig hoor... Citroën maakt wel reclame met de veiligheid waaraan ze veel aandacht schenken, wel, een instrumentenbord waarbij de bestuurder altijd opzij moet kijken kan je moeilijk veilig noemen.
Comment