Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën C4 Picasso

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Citroën C4 Picasso

Citroën heeft eindelijk de nieuwe Picasso onthuld.
    Althans, de zevenzitter.
    Want zoals we eerder meldden, de volgende Picasso komt in twee uiterlijk erg verschillende vijf- en zevenzitters.

Van de volgende Picasso te spreken doet de waarheid ook een beetje geweld aan, want het huidige model, dat trouwens voluit Xsara Picasso heet, blijft nog maar liefst drie jaar in productie. Net als Renault dat doet met de vorige Clio, zal Citroën de oude Picasso wegpromoveren tot betaalbare instapper.
    Maar goed, de nieuwe. Zowel de vijf- als de zevenzits zijn gebaseerd op het platform van de C4. Van de vijfdeurs zijn nog geen officiële beelde vrijgegeven, maar op onze eerdere spionagefoto’s is duidelijk te zien dat Citroën heeft geprobeerd de auto een wat sportievere uitstraling mee te geven dan de zevenzits, die ondanks mooie, strakke lijnen niet geheel ontkomt aan de concessies die je nu eenmaal moet doen aan heel veel ruimte. De ’lange’ Picasso heeft een lengte van 4,59 meter, is 1,83 meter breed en 1,66 meter hoog. In het interieur is bijzondere aandacht besteed aan het zicht rondom. Dat vertaalt zich in een panoramische voorrruit, grote zijruiten, smalle raamstijlen en een glazen zonnedak dat 1,04 meter lang is. Vanbinnen heeft Citroën de goede smaak gehad het stuurwiel met statisch hart uit de C4 over te nemen.
    De C4 Picasso heeft de grootste laadruimte uit zijn klasse. Wanneer de derde zitrij is neergeklapt en de tweede naar voren is geschoven is er 576 liter ruimte. De nieuwe mpv heeft pneumatische vering op de achteras. Daramee kan met een knop in de bagageruimte de tildrempel worden verhoogd en verlaagd. Ook biedt het extra comfort voor de inzittenden en blijft het weggedrag er door stabiel, ongeacht de belading.
    De zevenzitter komt deze herfst nog op de markt, de vijfzits wordt in het voorjaar van 2007 verwacht.

BRON

BRON

Comment

BRON

Comment

ik vind hem wel iets hebben

Comment

Het achterste en de zijkant doen me denken aan de 206 break.

Comment

Een ruime, er niet slecht uitziende wagen op een goed onderstel. Ik heb geen wauw-gevoel, wat ook niet de bedoeling is van zo een wagen, maar ik denk wel dat de autowereld er een degelijke wagen bij heeft!

Comment

Mooi van buiten.
              Binnen een lelijke camionette met walgelijk dashboard.

Schakelen aan het stuur ?

Comment

Ik blijf bij mijn mening dat het een vrouwenauto is.

Comment

Exterieur valt nog redelijk mee
                  Het interieur is lelijk van begin tot einde

Wat mij wel opvalt bij die Franse wagens (en ook op deze foto's) is dat de stofjes van de zetels bijzonder cheap ogen

Comment

Exterieur valt naar Citroënnormen nog wel mee (niet dat het een mooie auto is). Interieur is echt lelijk.

Maar het zal wel weer een succes worden door de hoge kortingen die Citroën geeft.
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

Dat bruin dashboars is niet mooi. Het design zelf vin dik ok.

Maar ik heb nog m'n vragen bij dat kleurtje. Op de foto eronder is zowel het dash als het stuur grijs.

Comment

Een verbetering, het is tenminste geen paasei meer.
                        Ik begin hem zelfs een beetje schoon te vinden ...

Comment

liever het paasei dan dit. een gewone C4 is oke, vooral de 3deurs dan maar dit vind ik echt lelijk.

Comment

Waarom 'C4 Picasso' en niet C7?

Of gaat die SUV C7 heten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S

Of gaat die SUV C7 heten?
                              Dat schijnt inderdaad zo te zijn.

Comment

07/08 Citroën onthult noodgedwongen C4 Picasso

Soms zit het tegen. Tot verbijstering van Citroën werd op het internet, vanuit China, een schaalmodelletje aangeboden van hun nog geheime nieuwe ruimtewagen C4 Picasso.
                                Hun grote verrassing voor de Parijse Autosalon in oktober viel zodoende lelijk in het water. Er zat voor de Fransen weinig anders op dan het verspreiden van officiële foto's.
                                De nieuweling wordt een directe concurrent van modellen als Opel Zafira en Renault Scénic. Met een lengte van 459 centimeter is de Picasso flink gegroeid. Hij komt als zeven- en vijfzitter. Kennelijk gaan de prijzen gevoelig omhoog, want de huidige Picasso blijft nog enige tijd als 'prijspakker' te koop.

Comment

die velgen lijken ergens wel op die nieuwe audi S6 velgen

Comment

Comment

Comment

Oh wat is ie lelijk!

De C6 is dan nog zo lelijk dat ie mooi wordt, maar deze is gewoon lelijk spijtig genoeg

Comment

Working...
                                        X