Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo S60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ondanks mijn bedenkingen die ik eerder had, vind ik 'm nu prachtig!

Ik kijk er al naar uit om deze irl te zien.

Nog een filmpje dat de moeite waard is:
    Na tien jaar is het bij Volvo tijd voor een nieuwe S60. We...
    nls2000

Comment

Meer pics en details
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

De nieuwe 2,0-liter vijfcilinder met 160 pk en maximaal 400 Nm koppel gaat in de nieuwe S60 als D3 door het leven. Ten opzichte van de huidige 2.4D is de cilinderinhoud iets verkleind. Het gemiddelde verbruik komt uit op 5,2 liter per 100 km. De 0-100-sprint gaat in 9,2 seconden en de top is 220 km/u. De motoren zijn standaard gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak en als optie staat een zestraps automaat.
        Dit klinkt ongelooflijk goed !
        5,2 liter i.p.v. de 6,6 liter voor de huidige S60 2.4D -> meegaan met de ecotrend en tóch het 5-cilinderige karakter kunnen behouden, knap. Wel jammer dat ze 't niet bij de benzinemotoren doen... de 2.4 benzine heb ik altijd een enorm karaktervol blok gevonden, ook in 140pk-vorm. Al zal dat geblazen 2-literblok 't ook wel goed doen, en zuiniger... maar dus jammer genoeg allemaal zonder de roffel.

't Interieur is weer typisch Volvo, en mijn inziens dan ook knap. 't Exterieur zou ik eens in 't echt moeten zien, nu heb ik de indruk dat de achterkant wat te bekrompen oogt in vgl. met de voorkant.
        Last edited by sibi; 09/02/2010, 17:30.
        Life's too short. Not to. Live it.
        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Heb toch m'n twijfels bij het exterieur ik wil hem eens in wat andere kleuren zien. Diesels klinken goed, maar bij de benzines had ik toch ook graag een 5 cilinder gezien

Comment

zie ik het goed en lees ik het goed dat de 1.6 drive(diesel) ook van een staatspremie kan gaan genieten co2 uitstoot 115 grm

ik was aan het twijfelen aan een audi a4 of deze maar denk dat ik voor deze ga gaan.
            wel eerst in het echt bekijken gaan.
            rij nu trouwens ook met een volvo s40 uit 2001

Comment

raar dat ze die 4 cilinder diesel niet D4 noemen. Ik vind het alvast een mooie wagen

Comment

Erg fraaie wagen. De D3 versie vind ik een schot in de roos. Afwisselend rijd ik met een (vorige versie) V70 2.4 D en A6 Avant 2.0 TDI (huidige generatie) heel wat km. Hoewel de V70 nu > 300.000 km erop heeft zitten, en de auto ouder is dan de A6, blijtt die motor een juweeltje en overklast de 2.0 TDI. Geluid van de vijfcilinder is prachtig, lineair verloop etc.

Het is een meesterzet die vijfcilinder te downsizen. Daarbij was de vijfcilinder diesel van Volvo een van de eerste die voor het grootste deel uit aluminium is opgebouwd: ideaal voor gewicht en rijgedrag. BMW past aluminiumbouwwijze nu ook op grote schaal in zijn dieselmotoren toe, het moet dus wel een goed concept zijn?

Volvo was onder Ford een beetje aan het vergrijzen. Als ze echter zo goed de draad weer opnemen zoals met de XC60 en S60 ziet het er goed uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sim Bekijk Berichten
                  Erg fraaie wagen. De D3 versie vind ik een schot in de roos. Afwisselend rijd ik met een (vorige versie) V70 2.4 D en A6 Avant 2.0 TDI (huidige generatie) heel wat km. Hoewel de V70 nu > 300.000 km erop heeft zitten, en de auto ouder is dan de A6, blijtt die motor een juweeltje en overklast de 2.0 TDI. Geluid van de vijfcilinder is prachtig, lineair verloop etc.

Het is een meesterzet die vijfcilinder te downsizen. Daarbij was de vijfcilinder diesel van Volvo een van de eerste die voor het grootste deel uit aluminium is opgebouwd: ideaal voor gewicht en rijgedrag. BMW past aluminiumbouwwijze nu ook op grote schaal in zijn dieselmotoren toe, het moet dus wel een goed concept zijn?

Volvo was onder Ford een beetje aan het vergrijzen. Als ze echter zo goed de draad weer opnemen zoals met de XC60 en S60 ziet het er goed uit.
                  Daarbij moet je weten dat Volvo jaren geleden amper motoren bouwde. De eerste 5-cylinder was er nota bene één van de VAG-groep, de 2.5 liter die je toen ook in Audi vond. Audi is afgestapt van de 5-cylinders (kostprijs? minder makkelijk dan 4-cylinders?)

Ik rij ook met een D5 en ik moet zeggen dat het gedrag van die motor erg leuk is, onder de juiste voorwaarden. Zo vind ik de 2.4D MY2010 h163Pk elemaal niet goed lopen, die is gewoon bijne doodgeknepen, zo erg gedetuned is hij. Niet kopen dus (of iets aan laten doen ).

In dat opzicht is de D3 zeker op zijn plaats. Hij gaat minder vermogen geven maar gaat wel een mooi lineair verloop hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten
                    Daarbij moet je weten dat Volvo jaren geleden amper motoren bouwde. De eerste 5-cylinder was er nota bene één van de VAG-groep, de 2.5 liter die je toen ook in Audi vond. Audi is afgestapt van de 5-cylinders (kostprijs? minder makkelijk dan 4-cylinders?)

Ik rij ook met een D5 en ik moet zeggen dat het gedrag van die motor erg leuk is, onder de juiste voorwaarden. Zo vind ik de 2.4D MY2010 h163Pk elemaal niet goed lopen, die is gewoon bijne doodgeknepen, zo erg gedetuned is hij. Niet kopen dus (of iets aan laten doen ).

In dat opzicht is de D3 zeker op zijn plaats. Hij gaat minder vermogen geven maar gaat wel een mooi lineair verloop hebben.
                    Volvo bouwt al langer zelf motoren. Vroeger waren het enkel benzinemotoren.
                    Ze ontwikkelden een 3.0l 6 cylinder en alle andere motoren 4 en 5 cylinder werder er van afgeleid.
                    De 1ste diesel die ze zelf hebben gebouwd was de D5. Al is het blok zo goed al identiek aan het benzineblok.
                    '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                    '08 S60 2.4D
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                    http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

inderdaad, sinds jaar en dag bouwen ze motoren. De B16, B18, B20, ... en alle moderne afgeleiden ervan (heb me ooit laten vertellen dat de vijfcilinder afgeleid is van een B20 met extra cilinder, maar weet niet of het klopt)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

knappe wagen!!

eentje int zwart voor mij!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten

Best wel in orde, al neemt het grote rooster op de middenconsole veel plaats in waardoor de knoppen achter de pook verdwijnen. Het scherm dat hoger en dieper in het dashboard zit maakt het geheel wat rommelig.
                          Prachtig dashboard en stuur. En eindelijk is er een integratie van navigatie en boordcomputer,radio, etc... Ook knap zijn de tweekleurige zetels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            inderdaad, sinds jaar en dag bouwen ze motoren. De B16, B18, B20, ... en alle moderne afgeleiden ervan (heb me ooit laten vertellen dat de vijfcilinder afgeleid is van een B20 met extra cilinder, maar weet niet of het klopt)
                            Neen klopt niet. De B20 is een gietijzeren blok. De 5 cylinders zijn van aluminium en is een rechtstreeks afleiding van de 3.0L 6 cyl geïntroduceert in de 960 phase I.
                            '08 S60 2.4D

Comment

Persoonlijk vind ik de voorkant van de S60 mislukt, lijkt precies een koreaan of chinees, veel te flets, straalt geen power of robustheid uit gelijk de huidge volvo modellen. De rest van de wagen vind ik wel geslaagd. Dus een facelift binnen een maand of 3 is aan de orde.

Het instapmotoraanbod bevat enkele interssante nieuwkomers als ze het verbruik van die kleine 4 cilinders kunnen beperken

Comment

eindelijk klaarheid! thx

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                  eindelijk klaarheid! thx
                                  No problem
                                  De link met de B20 zal gelegd worden omdat de 5 cylinder ook zo sterk(er) is als die legendarische 4cyl
                                  '08 S60 2.4D

Comment

Last edited by joodoo; 24/02/2010, 12:32.

Comment

Lekker !
                                      freude am fahren

Comment

In de garage stond vandaag een lekkere marroon red 940 diesel, grijs fluweel binnen en schuifdakje
                                        200 000 km .... maar niet te koop

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Naughty Volvos are coming

+ YouTube Video
                                          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Working...
                                          X