Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De auto op de foto's ziet me er wel een pittig full-option dingetje uit. Een T4 of T5 ? De dubbele uitlaatjes lijken alleszins in die richting te wijzen...
Goh, de voorkant lijkt op een ingedeukte S40 en de achterkant is behoorlijk old fashion met die doorlopende lichten en grote achterruit, zo komt ie precies recht uit de jaren 80...
Maar tóch vind ik hem iets hebben; op de een of andere manier hebben die Zweden het weer voor mekaar gekregen om een klassieke, maar toch gedurfde wagen te creëren.. Chapeau!
Een Volvo moet geen scheurijzer zijn,net zoals de Rover topmodellen (75 v8, 45 v6) is een power-in-reserve model meer dan genoeg,en dat is de T5 zeker en vast.
Een Volvo moet geen scheurijzer zijn,net zoals de Rover topmodellen (75 v8, 45 v6) is een power-in-reserve model meer dan genoeg,en dat is de T5 zeker en vast.
Die T5 zal idd wel goed vooruitgaan
Ik hoop dat ze er 300 pk gaan uithalen zoals in de S60/V70
Dan zou 'ie C30 R gaan heten. De T5 zal, vermoed ik, net dezelfde motor zijn als in de S40/V50. Of misschien een klein beetje meer vermogen, om op papier toch bij de A3 3.2 aan te kunnen sluiten.
'k Vraag me trouwens af of er een C30 R zou komen. Volvo zit nog altijd met de zware kater van de S60/V70 R (de blokken blijven maar van de productieband rollen met minder vermogen dan opgegeven, alsof Volvo weet dat er teveel brokken zouden zijn als 'ie het volle pond van 300 pk zou leveren).
*denkt*
Eigenlijk moet die V8 toch ook in de kleinere modellen te lepelen vallen ?
Heinz geeft de T5 voor 790€ een krachtkuur van 240 naar 310pk en een koppel van 420Nm. Toch vrij behoorlijke specs lijkt me. Weet wel niet dat die blokken voor een dergelijk vermogen gemaakt zijn en de levensduur hard verkorten of niet. Of de D5 van 185pk naar 215pk en een koppel van 475Nm, dit ook voor 790€. Dan heb je toch serieuze spurtbommen veronderstel ik.
De achterkant valt toch wat tegen, ik had liever de 2 trapeziumvormige pijpjes gezien, en de bumpers zouden een ander kleurtje mogen hebben zoals op de concept. Voor de rest hebben ze ook niet veel veranderd
Ik was'm bijna vergeten, blij dat die er eindelijk is!! Volvo heeft echt iets nodig in die categorie.. Mooi vind ik hem niet op foto, maar ik ga zeker eens kijken als die in de showrooms zal staan.
Ik ben nog benieuwder naar de prijs..
Comment