Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bangelijke reclame! (imo)

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Is ook een beetje zoals hetgeen men in realiteit denkt van de auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
      Is ook een beetje zoals hetgeen men in realiteit denkt van de auto.
      Inderdaad, ik heb nog niet veel mensen gevonden die de C30 daadwerkelijk mooi vinden.

Dat design van die poep... Elke keer nog als ik er eentje zie, moet ik met m'n kin droogwrijven Maar ontdanks dat, heb ik toch geen spijt dat ik voor de eend ben gegaan.
      Senna, Driven To Perfection

Comment

• hier enkele foto's van de 2008 versie met vernieuwde koffer afsluiting

Comment

• Ferme, maar dna ook echt FERME verbetering!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
            Ferme, maar dna ook echt FERME verbetering!!!
            Idd, couldn't agree more. Een zwarte C30

Comment

• Vind deze wagen toch veel te duur voor wat hij uiteindelijk is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door airdupont Bekijk Berichten
                Vind deze wagen toch veel te duur voor wat hij uiteindelijk is.
                heb je er al mee gereden?
                heb je al met een 1-serie gereden?
                heb je al met een A3 gereden?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Volvo presenteert C30 voor het stopcontact

Volvo pakt op het Autosalon van Frankfurt uit met een studiemodel voor een elektrische C30. Die wordt aangedreven door elektrische motoren die in velgen van het model zijn ondergebracht. Ze worden gevoed door een lithium-ion batterij die de bagageruimte in beslag neemt. De C30 is gewoon oplaadbaar aan het stopcontact en heeft met volle batterijen een autonomie van 100km. En dat elektrisch rijden niet saai hoeft te zijn, mag blijken uit een acceleratietijd van 9 tellen. De topsnelheid bedraagt 160km/u. Omdat de ReCharge niet over een conventionele aandrijflijn met versnellingen beschikt, is in het interieur uiteraard geen versnellingspook te vinden.

De C30 ReCharge Concept, zoals hij door Volvo is gedoopt, heeft in de neus nog een Flexifuel 1,6l viercilinder benzinemotor zitten. Die heeft geen uitstaans met de aandrijflijn, maar dient uitsluitend om de batterijen te voeden als hun laadstatus onder 30% zakt. Volvo claimt in dat geval een verbruik van maximaal 5,5l/100km. Op die manier kan de C30 zich ook voorbij de 100km-grens verplaatsen. De batterijen volledig laden neemt 3 uur in beslag, maar een laadcyclus van een uur is al voldoende om 50km af te leggen. Een ReCharge die met een volle (dus aan het stopcontact opgeladen) accu vertrekt, raakt met 2,8l brandstof 150km ver. De motor voedt een geavanceerde generator die voldoende stroom opwekt om desgewenst een riante villa van elektriciteit te voorzien. Sterker nog, de Zweden claimen dat het C30 ReCharge perfect inzetbaar is als noodgenerator. De wielnaafmotoren worden eveneens gebruikt om vertragingsenergie te recupereren.

Omdat de elektrische motoren elk afzonderlijk aanstuurbaar zijn, beschikt de C30 ReCharge over een geavanceerde vierwielaandrijving. Volvo claimt ook nog een uitstekende tractie en zwaartepunt, maar op het niet afgeveerde gewicht (en dus het ophangingscomfort) kan de constructie niet anders dan negatieve invloed hebben. De CO2-uitstoot van het model is nog eens 66 procent lager dan die van conventionele hybrides zoals de Toyota Prius. Toch is de totale milieubalans afhankelijk van de oorsprong van de elektriciteit die als externe laadbron wordt gebruikt. Wanneer die op CO2-vriendelijke wijze wordt gewonnen, met water- , wind- of nucleaire centrales bijvoorbeeld, kan het verschil nog groter worden, klinkt het bij Volvo.

Auto55

Comment

• Comment

• nu bij cardoen nieuw -16%

Comment

• ik heb binnenkort een T5 manueel ter test voor een weekendje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                          ik heb binnenkort een T5 manueel ter test voor een weekendje
                          Veel plezier ermee zou ik zeggen, zou ook wel graag eens zo een versie testen, maar hebben neen dank je, niet met de huidige taksen en brandstofprijzen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door saikoboarder Bekijk Berichten
                            hier enkele foto's van de 2008 versie met vernieuwde koffer afsluiting

Ok, dit is tenminste een degelijke afsluiting. Ik hoop voor de huidige bezitters dat dit achteraf te bestellen valt.

Oorspronkelijk geplaatst door airdupont Bekijk Berichten
                            Vind deze wagen toch veel te duur voor wat hij uiteindelijk is.
                            Dat is waar.

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                            heb je er al mee gereden?
                            heb je al met een 1-serie gereden?
                            heb je al met een A3 gereden?
                            Ook, die zijn te duur wat betreft bruikbaarheid.

Comment

• koop dan een Vivaro.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Hoe verkoopt dit model eigenlijk, zo bijzonder veel kom ik ze (nog) niet tegen...allez, voor zover dat als maatstaf kan dienen natuurlijk.

Comment

• Ik kom ze ook nog niet veel tegen, vandaar dat ik er zelf eentje gekocht heb,
                                  Wordt volgende woensdag afgehaald, hij is moooooooooooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiii!!!!! !!!!

Btw, dat afdekding voor de koffer heb ik dus niet, het is gewoon een rolzeiltje, .

Comment

• Ze verkopen inderdaad niet zo goed. Al een eindje.

Voor jouw afdekpaneel vraag je best eens raad aan je dealer. Ik dacht dat vanaf vorig jaar standaard het paneel geleverd werd. En voor de vorige modellen het op aanvraag leverbaar was als accessoire.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Moest ik nu moeten beslissen wat ik als auto wou, dan was het een C30 D5 manueel, direct

Comment

• Even een vraagje hier zetten over de plannen die ik heb met mijn C30:

Voor mijn kerst/verjaardag zal ik er waarschijnlijk een verlaging en dubbele uitlaat op laten zetten, ik twijfel nog tussen de Heico variant (30mm) of de originele volvo verlaging (20mm). Heeft iemand daar ervaring mee? Ook voor de uitlaat zou ik mss die van Heico zien zitten of een zelfgekozen bij een lokale tuner, maar kwestie van homologatie en gemak bij technische keuring zit ik wel beter bij Heico waarschijnlijk?! Iemand met meer info, zou zeer welkom zijn!

Foto's zouden ook zeer hulpvol zijn, weet iemand trouwens of Heico een dubbele uitlaat heeft voor een C30 met 2-pijpjes aan elke kant? Dan moeten ze waarschijnlijk een extra stuk wegsnijden in de bumperopening van de bodykit? Enfin iedereen met info, what so ever omtrent het onderwerp, is welkom!

Alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                          Ze verkopen inderdaad niet zo goed. Al een eindje.

Voor jouw afdekpaneel vraag je best eens raad aan je dealer. Ik dacht dat vanaf vorig jaar standaard het paneel geleverd werd. En voor de vorige modellen het op aanvraag leverbaar was als accessoire.
                                          in november hebben mijn ouders een c30 gekocht, en toen was dat niet standaard, is een optie van 90 euro dacht ik

Comment

Working...
                                          X