Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Doet me denken aan 'n post van onze goeie vriend en Volvo-liefhebber in hart en nieren, JWV50. Blijkbaar waren z'n bronnen dan toch niet zo betrouwbaar als wij wel dachten...
Ik moet wel zeggen dat dit de berichten waren die mijn dealer ook gaf in 't begin (ik lees 14/10).
Die zijn hun mening aan 't herzien, nu de nieuwigheid er af is...
Volvo's C30 is nog kakelvers, maar toch vijlen de Zweden het concept links en rechts bij. Vanaf september zijn er drie nieuwe lakkleuren en groeit het Volvo-embleem op de motorkap met de helft. De veiligheidsvoorzieningen worden opgewaardeerd met de EBL-functie (Emergency Brake Light). Bij een noodstop wordt het achteropkomend verkeer gewaarschuwd door de drie remlichten met een snelheid van vijf maar per seconde te laten knipperen. Het navigatiesysteem heeft voortaan recht op een harde schijf, waardoor het sneller is, en een harde afdekking voor de kofferruimte verschijnt in de optielijst. Volvo's T5 benzinemotor krijgt er 10 paardjes bij en heeft nu 230pk op stal. Later dit jaar komt een 180pk sterke D5 (2.4l common-rail diesel) met handgeschakelde zesbak het aanbod versterken. Momenteel is die motor er enkel met automaat. Er is ook sprake van een 1.8l Flexifuel-motor, maar het is onduidelijk of die ook naar ons land komt. ( www.auto55.be )
Ik moet zeggen dat ik ze toch heel regelmatig begin te zien. Misschien heeft het te maken dat ik in Gent woon en dat mensen misschien graag een "streekprodukt" kopen of misschien ligt het aan het feit dat ik veel op de baan ben. Maar ik zou toch niet durven zeggen dat de verkoop dramatisch slecht is.
Ik moet zeggen dat ik ze toch heel regelmatig begin te zien. Misschien heeft het te maken dat ik in Gent woon en dat mensen misschien graag een "streekprodukt" kopen of misschien ligt het aan het feit dat ik veel op de baan ben. Maar ik zou toch niet durven zeggen dat de verkoop dramatisch slecht is.
Mijn vriendin zegt me ook vaak dat ze er veel ziet in Gent ...
Denk dat er dus veel rijden rond de streek van Gent ...
Wat is veel...
Bij de introductie werd verteld dat de garagisten de vraag niet konden bijhouden en de fabriek de bestellingen niet kon volgen. Dit is niet de verhouding die ik zie rijden.
Wat is veel...
Bij de introductie werd verteld dat de garagisten de vraag niet konden bijhouden en de fabriek de bestellingen niet kon volgen. Dit is niet de verhouding die ik zie rijden.
Niet vergeten dat Volvo in vergelijking met BMW, Audi e.d. een zéér kleine autobouwer is hé en dat Volvo één van de weinige constructeurs is met ONDERcapaciteit, waar men bij VAG moet snijden.
Er is wel degelijk een tekort aan capaciteit. Ik ken de leveringstermijn van een C70 niet, maar een jaar geleden bedroeg die bijna een jaar. Ikzelf heb 9m gewacht maar heb van een voorbestelling van de garage gebruik kunnen maken.
Het feit dat er weinige C30's rondrijden wil voor mij dus niet zeggen dat er SLECHT verkocht wordt, misschien heeft men niet meer gebudgetteerd...?
Kan er wel mee te maken hebben, maar heb er eigenlijk nog geen enkele echt mooie gezien. Keer op keer basismodellen met ofwel die lelijke wieldoppen die ook op de basis-v50 zitten ofwel met (te) kleine 15''...
Comment