Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
    Ik kom hier niets nuttigs verkondigen, slechts een protest stem uitbrengen omdat taNte z'n ziel heeft verkocht aan de door veiligheid geobsedeerde duivel
    Huin?

Comment

Ik kom hier niets nuttigs verkondigen, slechts een protest stem uitbrengen omdat taNte z'n ziel heeft verkocht aan de door veiligheid geobsedeerde duivel
      Wat een woorden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
        Wat een woorden.
        Erg he...

Comment

Erg he...
          Ja, ik hoef dit niet te nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
            Ja, ik hoef dit niet te nemen.
            Neem het dan niet!?

Dat was ten eerste niets dat je au sérieux kan nemen en ten tweede niet aan u gericht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
              Ik vermoed van wel.

Het ergste van al is dan nog dat ik vermoed dat je vooral ervaring hebt met 4-pitter CDI's? Dat zijn dan nog 'es de slechtst klinkende vierpitter diesels op de markt (tenzij in de laatste E omdat 'ie daar zodanig goed geïsoleerd is dat je 'm bijna niet meer hoort ... tenzij bij vollast).

De Defender TD5, de Volvo's D5, ... klinken allemaal toch duidelijk beter. En 't verschil is nog niet een béétje klein.

Ga nou inderdaad niet vergelijken met de oude 5-pitters in lijn van Mercedes, hè. Die klinken inderdaad even treurig als hun toenmalige én huidige 4-pitter Benzbroertjes.

Wat bedoel je met oudere 5-pitters?

Van de klank van onze 270 ben ik nu ook niet bepaald zot, maar je hoort de motor enkel fel als hij zwaar belast wordt, en dan blaast de uitlaat toch boven de motor uit

Comment

• Ik ben gisteren naar de Volvo C30 gaan kijken bij garage Jacobs in Genk. Er stonden 2 2.0d's. Ik was vooral te vinden voor de witte met het Java-kleurige sportpakket. En ik vond de prijs ook "meevallen" voor een vrij volledige wagen. 30000 euro's (degenen die hem ook al gezien hebben, snappen het beter denk ik, want 30000 blijft een smak geld). Ik vond de velgen ferm, de kleurencombinatie speciaal, de prijs viel nog mee, maar de achterkant blijft anders en het interieur kon mij niet volledig overtuigen. Ik vond het op zich wel een mooie wagen, maar ik weet niet of ik hem zelf zou kopen. Ik heb er toen ik een maand geleden mijn A3 kocht ook nog voor gekeken. En dan had ik hem mss in stock gekocht, maar toen ik er gister in ging zitten en hem eens goed bekeek (ook nog een heel klein koffer!!!!!, was ik vergeten), was ik toch wel heel blij toch ik heb gekozen voor de Audi, waar tot nu toe, in mijn ogen, niet veel wagens op alle vlakken aan kunnen tippen...
                Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                  Ben ik dan de enige die een 5-cilinder minder mooi klinken vindt dan een 4-cilinder ?
                  nee, er zijn nog enkelingen
                  smaak en kleuren he...

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                  die duivel is nu Renault geworden, toch?
                  ("de eerste wagen met 5 ncap sterren" een paar jaar terug, voor de Laguna dacht ik enz)

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten

Van de klank van onze 270 ben ik nu ook niet bepaald zot, maar je hoort de motor enkel fel als hij zwaar belast wordt, en dan blaast de uitlaat toch boven de motor uit
                  al eens een Audi 5 cilinder gehoord? De Audi 100 van de jaren 80 (benzine), was toch zalig?
                  De 2.5 diesel in de A6 was toch ook mooi?
                  Je mag je niet baseren op een koude start en wegrijden van buitenaf gehoord, maar ik krijg toch nog kippevel als ik onze V70's eens ze warm zijn ne keer op hun staart trap. De D5 en afgeleiden is nog een stuk mooier.
                  Idem voor de benzine 5 cilinders van Volvo of eender welk merk.
                  Maar nog eens, smaken en kleuren....

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                    al eens een Audi 5 cilinder gehoord? De Audi 100 van de jaren 80 (benzine), was toch zalig?
                    De 2.5 diesel in de A6 was toch ook mooi?
                    Je mag je niet baseren op een koude start en wegrijden van buitenaf gehoord, maar ik krijg toch nog kippevel als ik onze V70's eens ze warm zijn ne keer op hun staart trap. De D5 en afgeleiden is nog een stuk mooier.
                    Idem voor de benzine 5 cilinders van Volvo of eender welk merk.
                    Maar nog eens, smaken en kleuren....
                    Van benzine 5-pitters ben ik overtuigd dat ze goed klinken. En die 2.5tdi in de A6 die jij aanhaalt, klonk ook inderdaad niet slecht, maar dat was dan ook een V6

Ik had het eigenlijk specefieker over welke mercedes 5-pitter diesels hij het had...

Comment

Samen met z'n supergoeie prijs, z'n (voor mij) spetterende looks, z'n frisse verschijning, en z'n gelijkwaardigde prestaties aan veel 3-liters (en zeker aan gelijk welke gechipte 2-liter), is 't voor mij zelfs een gewonnen oorlog.
                      En een geluk dat ie achterwielaandrijving heeft

Dat van die 3liter motoren zegt misschien meer over die 3liter motoren als over de motor die je beschouwt ...
                      Last edited by ; 10/12/2006, 15:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                        Zonder de hele discussie te willen heropenen: komaan man, alsof dit niet genoeg is. Ik snap het niet meer hoor tegenwoordig.
                        8.5 is zeer goed voor een 2.0 turbodiesel.

Heinz ?

Comment

Ik vermoed van wel.

Het ergste van al is dan nog dat ik vermoed dat je vooral ervaring hebt met 4-pitter CDI's? Dat zijn dan nog 'es de slechtst klinkende vierpitter diesels op de markt (tenzij in de laatste E omdat 'ie daar zodanig goed geïsoleerd is dat je 'm bijna niet meer hoort ... tenzij bij vollast).

De Defender TD5, de Volvo's D5, ... klinken allemaal toch duidelijk beter. En 't verschil is nog niet een béétje klein.

Ga nou inderdaad niet vergelijken met de oude 5-pitters in lijn van Mercedes, hè. Die klinken inderdaad even treurig als hun toenmalige én huidige 4-pitter Benzbroertjes.

Hmm, ik dacht dat common-rails allemaal zo goed klonken ? Komt de waarheid naar boven ?

Comment

• ik vond de test in autowereld ook niet zo super.....jammer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
                              Van benzine 5-pitters ben ik overtuigd dat ze goed klinken. En die 2.5tdi in de A6 die jij aanhaalt, klonk ook inderdaad niet slecht, maar dat was dan ook een V6
                              V6 klonk uiteraard goed.
                              Maar er was ook nog de 2.5D die nu in de mijne ligt, komt ook van bij Audi. 5 in lijn diesel. Die bedoelde ik.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                Ben ik dan de enige die een 5-cilinder minder mooi klinken vindt dan een 4-cilinder ?
                                ik vrees ervoor
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

De héle oude. G461, W123. 250D, 300GD. Those things.

Wel steengoeie motoren. Pokketraag, maar steengoed.

Comment

Neen, toch niet. De Audi A6 2.5 TDI, de eerste A6 dus ("facelift" van de laatste Audi 100) was leverbaar in 115pk (ongeveer) en 140pk, hadden een 5-cilinder in lijn. Net als de 2.4D, trouwens, de atmosferische versie daarvan.

Comment

• Ik heb eigenlijk weinig ervaring met 5 cilinder diesels in wagens. Destijds heb ik wel een Audi cabrio 2.3E gehad, maar da's ne naft hé. Deze klonk alleszins zeer mooi.

Wel heb ik lang gereden met een Mercedes camionette, een 409D van 1982. Dat ding heeft mijn pa destijds nieuw gekocht. Na 17 jaar en 400.000km hebben we dees camionette ingeruild voor een Sprinter 412D. In de oude lag de 3.0 vijfpiiter uit de W123. De Sprinter had de 2.9 turbodiesel met directe inspuiting uit de W210... Het geluid van beide vond ik toch niet slecht alleszins...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                          Hmm, ik dacht dat common-rails allemaal zo goed klonken ? Komt de waarheid naar boven ?
                                          *zucht*

No offence, maar als je continu zaken uit hun context gaat trekken, dan hoeft 't voor mij écht niet meer. Ga dan in een ander topic zaniken.

Een common rail 4-pitter turbodiesel klinkt wel beter dan b.v. eentje met pompverstuivers, en hoe nieuwer de motoren hoe beter ze klinken omdat ze steeds beter worden ingekapseld en geïsoleerd.

Als jij 5-pitters lelijker vindt klinken dan 4-pitters, mij goed, maar ik niet. Goed? Is 't gepermitteerd?

Comment

Working...
                                          X