Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes E-klasse cabriolet
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenDat ziet er mij toch redelijk belachelijk uit
freude am fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
Al vind ik het uitschuifbaar gedeelte boven de voorruit dat de wind moet afleiden toch wat belachelijk staan. Nuja, dat laat ik dan gewoon naar beneden eh.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk BerichtenVind ik ook
Als je het niet nodig hebt: knopje drukken en het verdwijnt. Lijk met toch wel cool
Comment
-
Mercedes zou de Mercedes E-Klasse Cabrio pas over twee dagen voorstellen op het autosalon van Dubai, maar de eerste officiële foto’s zijn nu al gelekt.
De officiële informatie over de E-Klasse Cabrio ontbreekt nog, maar aangezien we de E-Klasse Coupé al kennen zijn er niet echt veel verrassingen. Wel nieuw is het windscherm dat Mercedes heeft bedacht en boven de voorruit omhoog klapt. Samen met de achterste windvanger creëert deze een windvrije ruimte in de cabine. Het systeem is best uniek maar oogt nogal vreemd op de foto’s, misschien moeten we er nog aan wennen.
Vanaf 11 januari zal je de E-Klasse Cabrio bij de dealers kunnen bestellen, de eerste modellen worden eind Maart afgeleverd. Onder de motorkap komen drie benzinemotoren en twee dieselmotoren. Bij de dieselmotoren is dat de E250 CDI met 200 pk en 500 Nm koppel en de E350 CDI met 231 pk. De drie benzinevarianten zijn de E250 CGI met 200 pk, de E200 CGI BlueEFFICIENCY met 184 pk en de E500 met 388 pk en 530 Nm koppel. Meer info volgt over twee dagen bij de officiële onthulling…
Lees meer op: http://www.groenlicht.be/2009/12/14/...#ixzz0ZhQMfg4n
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk BerichtenZiet er zo al een pak knapper uit.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Mercedes E-klasse Cabrio: lichtpuntje voor Dubai
De zeepbel die Dubai heet, is de afgelopen weken behoorlijk uiteengespat: door de crisis blijken de plannen van de stad toch wat al te megalomaan. Niet echt het meest voor de hand liggende moment voor een autotentoonstelling, zou je zeggen. Toch gaat de Autoshow van Dubai gewoon door, mét een heuse wereldprimeur: de Mercedes E-klasse Cabrio!
De Mercedes E-klasse Cabrio is 4,70 meter lang en komt in de eerste instantie met de keuze uit drie benzine- en twee dieselmotoren. De vermogens lopen uiteen van 204 tot 388 pk. Daat laatste vermogen komt van de 5,5-liter V8 in de voorlopige topversie, de E 500 Cabrio. Of er ook nog een E 63 AMG Cabrio komt, is nog twijfelachtig.
Voor de liefhebbers heeft Mercedes-Benz de laatste noviteiten in cabrioland in de aanbieding. Nieuw is bijvoorbeeld Aircap, een automatisch windschot dat het comfort op alle vier de zitplaatsen verhoogt. Natuurlijk is de Airscarf nekverwarming ook weer van de partij.
De kap laat zich binnen twintig seconden openen en sluiten. Dit kan al rijdend bij snelheden tot 40 kilometer per uur. De kofferruimte heeft met een opgeborgen dak een inhoud van 90 liter. Met een gesloten dak is de inhoud 390 liter.
Mercedes-Benz opent begin 2010 het orderboek voor de nieuwe E-klasse Cabrio; in maart start de levering van de eerste exemplaren. Voor wie nog een dertiende maand op een leuke zonvakantie stuk te slaan heeft: de Motorshow van Dubai vindt plaats van 16 tot en met 20 december.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk BerichtenDat ziet er mij toch redelijk belachelijk uit
de vroegere plastic deflectoren voor schuifdaken waren ook niet mooi, wel efficient
de huidige deflectoren van de pano-daken zijn ook niet echt een versiering, en produceren veel lawaai
Comment
-
Mercedes E-klasse Cabriolet: Quattro Stagioni
Vier seizoenen, vier persoonlijkheden: zo omschrijft Mercedes de E-klasse Cabriolet. En daarmee doelt men niet zozeer op de vier zitplaatsen, maar wel het feit dat je daar ook comfortabel kunt zitten. Vanaf maart staat ´ie bij de dealers en de E-klasse Cabriolet is leverbaar met een zevental motoren.
- Tijdloze klasse en elegantie
- Elektrisch bedienbare softtop tot 40 km/h
- Extra geïsoleerde kap voor gebruik in alle vier de seizoenen
- Innovatieve Aircap voorkomt ongewenste ´wind in de haren´
- Zeven motoren; 3 diesels, 4 benzine
- Maart 2009 bij de dealers
Softtop
Mercedes noemt het zelf ´tijdloze klasse en elegantie´ wat de E-klasse Cabriolet uitstraalt. Met zowel de kap gesloten als ´top-down´ uiteraard. En misschien is het subjectief, maar we zijn het er volkomen mee eens. Er zijn maar weinig cabrio´s die ook echt klasse uitstralen met het dak gesloten, maar de E Cabrio is er daar één van. Het dak heeft overigens veel aandacht gekregen. En dat allemaal om het de inzittenden zoveel mogelijk naar het zin te maken. Zo is de kap extra geïsoleerd om niet alleen kou, maar vooral ook geluiden van buitenaf ook daadwerkelijk buiten te houden. Openen en sluiten gaat uiteraard geheel automatisch met een druk op de knop. De handeling kan rijdend geschieden (tot 40 km/h) en neemt slechts 20 seconden in beslag. Met de kap open blijft er overigens nog altijd 300 liter bagageruimte over. Met de kap gesloten is dat 390 liter.
Aircap & Airscarf
Innovatief als Mercedes doorgaans is beschikt ook de E-klasse Cabriolet over een unieke feature. Mercedes noemt het systeem Aircap en het bestaat uit een windgeleider die is ondergebracht in het frame van de voorruit en een windshot tussen de hoofdsteunen van de achterstoelen. Via een druk op de knop komt de geleider boven de voorruit omhoog. Volgens Mercedes zorgt het ervoor dat de turbulentie in het interieur aanzienlijk vermindert. En in welke cabrio kun je met de kap open fatsoenlijk achterin zitten? Ik hoor je hardop denken, maar wij konden er eigenlijk ook geen bedenken. Daarnaast monteert Mercedes het uit de SLK en SL bekende Airscarf dat je nek lekker warm houdt. Het goed geïsoleerde dak zorgt er samen met Aircap voor dat Mercedes de E-klasse Cabriolet geschikt acht voor vier seizoenen en vier personen.
Zeven motoren
Vanaf de marktintroductie zal de open E leverbaar zijn met een zevental motoren. Op dieselgebied zijn dat de viercilinders E 220 CDI (170 pk) en E 250 CDI (204 pk) en de zescilinder E 350 CDI (231 pk). Het gamma aan benzinemotoren bestaat uit twee viercilinders, een zescilinder en een smeuïge achtcilinder. Ze heten respectievelijk E 200 CGI (184 pk), E 250 CGI (204 pk), E 350 CGI (292 pk) en E 500 (388 pk). Over de uitrusting en prestaties kunnen we heel uitgebreid zijn, maar dat is een bekend verhaal aangezien die overeenkomt met de E-klasse Coupé.
Maart 2010
Als de E-klasse Cabriolet in maart bij de dealers staat is het E-klasse gamma compleet. Eerder presenteerde Mercedes al de E Sedan, E Estate en de E Coupé. Als we de fabrikant mogen geloven blijft het daar bij. Prijzen van de Mercedes E-klasse Cabriolet worden in januari bekend gemaakt.
bekijk fotogallery »Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment
-
De 4-deurs vind ik afschuwelijk. De Break is te doen, maar niet meer dan dat. De coupé vind ik dan weer heel knap en deze cabrio zit weer in de categorie van "te doen", wat mij betreft.
Gek hoe eenzelfde basisconcept er in verschillende koetswerkvarianten zo verschillend kan uitzien.
Om de één of andere reden stoort mij hier die uitpuilende achterste wielkasten, meer dan op de 3 andere carrosserieën.
Wat die bizarre aircap betreft: ik wil nog wel eens zien hoeveel mensen een dergelijke cabriolet gebruiken met 4 personen aan boord aan een snelheid waarbij die windturbulentie stoort. Dat doe je dan toch alleen maar als je wat gaat pavaneren op één of andere modieuze avenue in Cannes of op de Place m'as-tu-vu in Knokke? Wil je dan gezien worden met zo'n uitgeklapte johnny-spoiler op je voorruit?
Doet me wat denken aan die Amerikaanse pick-ups van de seventies met een oranje zonnescherm boven de voorruit (ik vind er niet direct een foto van op google)
Comment
Comment