Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb me een GTI geconfigureerd naar mijn smaak en geloof me, 43.300 Eur is ook een hoop geld.
Iemand die zoveel wil uitgeven gaat echt niet moeilijk doen over een verschil in prijs.
Trouwens, het verschil is niet zo groot als jij het voorstelt, als je weet wat je als basis krijgt voor de R versie (sportonderstel, achttienduimvelgen en opgewaardeerde remmen, met intern geventileerde schijven die vooraan 345 en achteraan 310 millimeter breed zijn, nieuw ESP aangepast om later tussenbeide te komen, drie rijprogramma’s - Comfort, normaal en Sport - dagrijlicht leds, Bixenonlampen, 4 motion van de laatste generatie, ....)
Deze kost in Duitsland 36500 Eur. Doe er wat bij voor de Belgische prijs en enkele opties (leder en navi) en je zit iets over de GTI en je hebt een exclusievere, leukere, snellere wagen...
Je hebt een punt over de BIV (het dubbele) maar je moet er iets voor over hebben om iets exclusiever te rijden. Dus voor wie echt alles op zen GTI wil, is beter af met een R versie.
Beiden kan men achteraf nog chippen om nog wat meer uit de motor te halen, hoewel ikzelf dat nooit zou doen. 270 pk , 5.5 sec naar 100 is meer dan voldoende. Voor die 2 tienden ga ik het risico niet lopen om men blok naar de vaantjes te blazen en als je nu perse sneller wil, dan koop je je een porsche of zo
Heb me een GTI geconfigureerd naar mijn smaak en geloof me, 43.300 Eur is ook een hoop geld.
Iemand die zoveel wil uitgeven gaat echt niet moeilijk doen over een verschil in prijs.
Trouwens, het verschil is niet zo groot als jij het voorstelt, als je weet wat je als basis krijgt voor de R versie (sportonderstel, achttienduimvelgen en opgewaardeerde remmen, met intern geventileerde schijven die vooraan 345 en achteraan 310 millimeter breed zijn, nieuw ESP aangepast om later tussenbeide te komen, drie rijprogramma’s - Comfort, normaal en Sport - dagrijlicht leds, Bixenonlampen, 4 motion van de laatste generatie, ....)
Deze kost in Duitsland 36500 Eur. Doe er wat bij voor de Belgische prijs en enkele opties (leder en navi) en je zit iets over de GTI en je hebt een exclusievere, leukere, snellere wagen...
Je hebt een punt over de BIV (het dubbele) maar je moet er iets voor over hebben om iets exclusiever te rijden. Dus voor wie echt alles op zen GTI wil, is beter af met een R versie.
Beiden kan men achteraf nog chippen om nog wat meer uit de motor te halen, hoewel ikzelf dat nooit zou doen. 270 pk , 5.5 sec naar 100 is meer dan voldoende. Voor die 2 tienden ga ik het risico niet lopen om men blok naar de vaantjes te blazen en als je nu perse sneller wil, dan koop je je een porsche of zo
43300euro voor een GTI zou ik er trouwens nooit aan geven, ook niet aan de R versie!!!
Volgens mij heb je alle mogelijke opties aangevinkt die er zijn ??? Wat niet nodig is op dergelijke wagen!!!!
hmmz is het zeker dat al die dingen standaard op de R versie gaan komen? Wil ik nog eens zien als VW dit gaat doen Dus tik dan maar eens alle mogelijke opties aan op een R, en zien wat het prijsverschil dan gaat zijn Ben echt eens benieuwd erna hihi
Een R met dezelfde opties zal uiteraard een stuk meer kosten dan een GTI. Het extra vermogen en de 4WD alleen al ... Reken dan ook nog de extra BIV, het hogere verbruik en de hogere verzekeringspremie.
43300euro voor een GTI zou ik er trouwens nooit aan geven, ook niet aan de R versie!!!
Volgens mij heb je alle mogelijke opties aangevinkt die er zijn ??? Wat niet nodig is op dergelijke wagen!!!!
Snel eens gekeken. Een GTI met àlle opties erop, kost 43.666,56 €. Uiteraard in vijfdeurs.
Snel eens gekeken. Een GTI met àlle opties erop, kost 43.666,56 €. Uiteraard in vijfdeurs.
Inderdaad, reken daar maar eens op verder wat de R gaat kosten
Zit je bijna in de prijsklasse S3, impreza STI, Lancer Evo, en zelfs een pak duurder dan de Focus RS...
Inderdaad, reken daar maar eens op verder wat de R gaat kosten
Zit je bijna in de prijsklasse S3, impreza STI, Lancer Evo, en zelfs een pak duurder dan de Focus RS...
Dan kan je idd beter de Focus RS nemen. Dat hij er nogal opzichtig uitziet, neem je er dan maar bij.
Dan kan je idd beter de Focus RS nemen. Dat hij er nogal opzichtig uitziet, neem je er dan maar bij.
Ik vindt dat echt nog goed meevallen, bij ons opt werk rijdt er ene met ne blauwe rond en da valt heel goed mee... Echter de prestaties, volgens mij haalt hij die tijden toch niet... of is mijne GTI sneller als opgave Spreek uit ondervinding
Trouwens, dit las ik in het topic over de IAA Frankfurt gepost door GTA
"Bij Volkswagen even de Golf R en Scirocco R bekeken. Sjongejonge... de Golf die er stond moest zo'n 47.000 EUR kosten en binnenin is dat toch echt maar povertjes"
47000euro??? Is dus duidelijk een pak meer als de GTI, en dit zijn dan nog de duitse prijzen, daar mag je gerust nog wat bovenop doen... Ik weet wel niet als hij full option is!
Ja, wat verstaat GTA onder povertjes. De algemene looks of de uitrusting. Een S3 start ook op 40k (met S tronic weliswaar) zonder opties. Full option breng je dat vlotjes voorbij de 50k.
Dat een Golf (!) van 47.000 EUR (!!!) nog altijd identiek dezelfde auto blijft binnenin, zonder een beetje op 't gevoel werkende zaken zoals een speciale alcantara bekleding met speciale stikking, wat (sportieve) kleuren binnenin, of wat edeler materialen hier en daar. Het is en blijft een patchwork van zwart interieurplastic + alu-look plastic + erg goedkoop ogend pianolak-imiterend zwart glanzend plastic. Doet mijn een beetje kitscherig aan, binnenin heb je echt niet het gevoel in een speciale auto te zitten, 't is gewoon ... Golf. 'k Zou 't daar toch erg lastig mee hebben. (na zoveel geld te hebben uitgegeven, I mean)
Dat een Golf (!) van 47.000 EUR (!!!) nog altijd identiek dezelfde auto blijft binnenin, zonder een beetje op 't gevoel werkende zaken zoals een speciale alcantara bekleding met speciale stikking, wat (sportieve) kleuren binnenin, of wat edeler materialen hier en daar. Het is en blijft een patchwork van zwart interieurplastic + alu-look plastic + erg goedkoop ogend pianolak-imiterend zwart glanzend plastic. Doet mijn een beetje kitscherig aan, binnenin heb je echt niet het gevoel in een speciale auto te zitten, 't is gewoon ... Golf. 'k Zou 't daar toch erg lastig mee hebben. (na zoveel geld te hebben uitgegeven, I mean)
Inderdaad, als ik zo op het eerste zicht kijk zijn de inlegplaatjes al een heel stuk kitscheriger dan in de GTI, daar zit nog zo een profiel in...
Dat een Golf (!) van 47.000 EUR (!!!) nog altijd identiek dezelfde auto blijft binnenin, zonder een beetje op 't gevoel werkende zaken zoals een speciale alcantara bekleding met speciale stikking, wat (sportieve) kleuren binnenin, of wat edeler materialen hier en daar. Het is en blijft een patchwork van zwart interieurplastic + alu-look plastic + erg goedkoop ogend pianolak-imiterend zwart glanzend plastic. Doet mijn een beetje kitscherig aan, binnenin heb je echt niet het gevoel in een speciale auto te zitten, 't is gewoon ... Golf. 'k Zou 't daar toch erg lastig mee hebben. (na zoveel geld te hebben uitgegeven, I mean)
Dan geef ik je 100% gelijk Voor dat geld zou je ook binnenin mogen merken dat je met de top van de Golf rondrijdt, helemaal akkoord. Is bij Audi jammer genoeg ook zo, al schat ik daar het interieur wel hoger in. Maar binnenin is een S3 ook amper te onderscheiden van een gewone A3.
Dan geef ik je 100% gelijk Voor dat geld zou je ook binnenin mogen merken dat je met de top van de Golf rondrijdt, helemaal akkoord. Is bij Audi jammer genoeg ook zo, al schat ik daar het interieur wel hoger in. Maar binnenin is een S3 ook amper te onderscheiden van een gewone A3.
De GTI van mezelf heb ik al langs de A3 van een vriend gezet, en ik moet zeggen de GTI doet er zeker niet voor onder... Waren zijn woorden ook...
Generatie 6 zou qua interieur gelijk staan met de A3...
Comment