Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VI R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B. Bekijk Berichten
    Heb me een GTI geconfigureerd naar mijn smaak en geloof me, 43.300 Eur is ook een hoop geld.
    Iemand die zoveel wil uitgeven gaat echt niet moeilijk doen over een verschil in prijs.
    Trouwens, het verschil is niet zo groot als jij het voorstelt, als je weet wat je als basis krijgt voor de R versie (sportonderstel, achttienduimvelgen en opgewaardeerde remmen, met intern geventileerde schijven die vooraan 345 en achteraan 310 millimeter breed zijn, nieuw ESP aangepast om later tussenbeide te komen, drie rijprogramma’s - Comfort, normaal en Sport - dagrijlicht leds, Bixenonlampen, 4 motion van de laatste generatie, ....)
    Deze kost in Duitsland 36500 Eur. Doe er wat bij voor de Belgische prijs en enkele opties (leder en navi) en je zit iets over de GTI en je hebt een exclusievere, leukere, snellere wagen...
    Je hebt een punt over de BIV (het dubbele) maar je moet er iets voor over hebben om iets exclusiever te rijden. Dus voor wie echt alles op zen GTI wil, is beter af met een R versie.
    Beiden kan men achteraf nog chippen om nog wat meer uit de motor te halen, hoewel ikzelf dat nooit zou doen. 270 pk , 5.5 sec naar 100 is meer dan voldoende. Voor die 2 tienden ga ik het risico niet lopen om men blok naar de vaantjes te blazen en als je nu perse sneller wil, dan koop je je een porsche of zo
    De Porsche is dan toch weer net wat duurder

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door C.O.B. Bekijk Berichten
      Heb me een GTI geconfigureerd naar mijn smaak en geloof me, 43.300 Eur is ook een hoop geld.
      Iemand die zoveel wil uitgeven gaat echt niet moeilijk doen over een verschil in prijs.
      Trouwens, het verschil is niet zo groot als jij het voorstelt, als je weet wat je als basis krijgt voor de R versie (sportonderstel, achttienduimvelgen en opgewaardeerde remmen, met intern geventileerde schijven die vooraan 345 en achteraan 310 millimeter breed zijn, nieuw ESP aangepast om later tussenbeide te komen, drie rijprogramma’s - Comfort, normaal en Sport - dagrijlicht leds, Bixenonlampen, 4 motion van de laatste generatie, ....)
      Deze kost in Duitsland 36500 Eur. Doe er wat bij voor de Belgische prijs en enkele opties (leder en navi) en je zit iets over de GTI en je hebt een exclusievere, leukere, snellere wagen...
      Je hebt een punt over de BIV (het dubbele) maar je moet er iets voor over hebben om iets exclusiever te rijden. Dus voor wie echt alles op zen GTI wil, is beter af met een R versie.
      Beiden kan men achteraf nog chippen om nog wat meer uit de motor te halen, hoewel ikzelf dat nooit zou doen. 270 pk , 5.5 sec naar 100 is meer dan voldoende. Voor die 2 tienden ga ik het risico niet lopen om men blok naar de vaantjes te blazen en als je nu perse sneller wil, dan koop je je een porsche of zo
      43300euro voor een GTI zou ik er trouwens nooit aan geven, ook niet aan de R versie!!!
      Volgens mij heb je alle mogelijke opties aangevinkt die er zijn ??? Wat niet nodig is op dergelijke wagen!!!!

      hmmz is het zeker dat al die dingen standaard op de R versie gaan komen? Wil ik nog eens zien als VW dit gaat doen Dus tik dan maar eens alle mogelijke opties aan op een R, en zien wat het prijsverschil dan gaat zijn Ben echt eens benieuwd erna hihi

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
        De Porsche is dan toch weer net wat duurder
        Inderdaad, maar voor 43000 euro kom je in heel ander materiaal terrecht als je wil

        Comment


        • #64
          Op een Golf krijg ik 15% korting, dus dat combineren met saloncondities en het kan al een mooie prijs worden Moet toch lekker zijn

          Comment


          • #65
            Een R met dezelfde opties zal uiteraard een stuk meer kosten dan een GTI. Het extra vermogen en de 4WD alleen al ... Reken dan ook nog de extra BIV, het hogere verbruik en de hogere verzekeringspremie.
            120d Hatch Edition Sport

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
              43300euro voor een GTI zou ik er trouwens nooit aan geven, ook niet aan de R versie!!!
              Volgens mij heb je alle mogelijke opties aangevinkt die er zijn ??? Wat niet nodig is op dergelijke wagen!!!!
              Snel eens gekeken. Een GTI met àlle opties erop, kost 43.666,56 €. Uiteraard in vijfdeurs.
              120d Hatch Edition Sport

              Comment


              • #67
                Dan spendeer ik liever nog iets meer voor een S3

                edit: al wordt dat wel al heel duur
                Last edited by caoimhin; 18/09/2009, 10:10.

                Comment


                • #68
                  Opties wegen!!!!

                  Golf R CSL ftw
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • #69
                    Roger !! Waar heb je die foto van die S3 die zo geil is weer gehaald? Geen zin om te zoeken

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                      Snel eens gekeken. Een GTI met àlle opties erop, kost 43.666,56 €. Uiteraard in vijfdeurs.
                      Inderdaad, reken daar maar eens op verder wat de R gaat kosten
                      Zit je bijna in de prijsklasse S3, impreza STI, Lancer Evo, en zelfs een pak duurder dan de Focus RS...

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                        Inderdaad, reken daar maar eens op verder wat de R gaat kosten
                        Zit je bijna in de prijsklasse S3, impreza STI, Lancer Evo, en zelfs een pak duurder dan de Focus RS...
                        Dan kan je idd beter de Focus RS nemen. Dat hij er nogal opzichtig uitziet, neem je er dan maar bij.
                        120d Hatch Edition Sport

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                          Dan kan je idd beter de Focus RS nemen. Dat hij er nogal opzichtig uitziet, neem je er dan maar bij.
                          Ik vindt dat echt nog goed meevallen, bij ons opt werk rijdt er ene met ne blauwe rond en da valt heel goed mee... Echter de prestaties, volgens mij haalt hij die tijden toch niet... of is mijne GTI sneller als opgave Spreek uit ondervinding

                          Trouwens, dit las ik in het topic over de IAA Frankfurt gepost door GTA

                          "Bij Volkswagen even de Golf R en Scirocco R bekeken. Sjongejonge... de Golf die er stond moest zo'n 47.000 EUR kosten en binnenin is dat toch echt maar povertjes"

                          47000euro??? Is dus duidelijk een pak meer als de GTI, en dit zijn dan nog de duitse prijzen, daar mag je gerust nog wat bovenop doen... Ik weet wel niet als hij full option is!

                          Comment


                          • #73
                            Ja, wat verstaat GTA onder povertjes. De algemene looks of de uitrusting. Een S3 start ook op 40k (met S tronic weliswaar) zonder opties. Full option breng je dat vlotjes voorbij de 50k.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                              Roger !! Waar heb je die foto van die S3 die zo geil is weer gehaald? Geen zin om te zoeken
                              staat in het facelift A3 topic



                              kzou er ook een Golf R voor laten staan
                              Last edited by Tomski; 18/09/2009, 11:50.
                              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                Ja, wat verstaat GTA onder povertjes.
                                Dat een Golf (!) van 47.000 EUR (!!!) nog altijd identiek dezelfde auto blijft binnenin, zonder een beetje op 't gevoel werkende zaken zoals een speciale alcantara bekleding met speciale stikking, wat (sportieve) kleuren binnenin, of wat edeler materialen hier en daar. Het is en blijft een patchwork van zwart interieurplastic + alu-look plastic + erg goedkoop ogend pianolak-imiterend zwart glanzend plastic. Doet mijn een beetje kitscherig aan, binnenin heb je echt niet het gevoel in een speciale auto te zitten, 't is gewoon ... Golf. 'k Zou 't daar toch erg lastig mee hebben. (na zoveel geld te hebben uitgegeven, I mean)

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Dat een Golf (!) van 47.000 EUR (!!!) nog altijd identiek dezelfde auto blijft binnenin, zonder een beetje op 't gevoel werkende zaken zoals een speciale alcantara bekleding met speciale stikking, wat (sportieve) kleuren binnenin, of wat edeler materialen hier en daar. Het is en blijft een patchwork van zwart interieurplastic + alu-look plastic + erg goedkoop ogend pianolak-imiterend zwart glanzend plastic. Doet mijn een beetje kitscherig aan, binnenin heb je echt niet het gevoel in een speciale auto te zitten, 't is gewoon ... Golf. 'k Zou 't daar toch erg lastig mee hebben. (na zoveel geld te hebben uitgegeven, I mean)
                                  Inderdaad, als ik zo op het eerste zicht kijk zijn de inlegplaatjes al een heel stuk kitscheriger dan in de GTI, daar zit nog zo een profiel in...

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Dat een Golf (!) van 47.000 EUR (!!!) nog altijd identiek dezelfde auto blijft binnenin, zonder een beetje op 't gevoel werkende zaken zoals een speciale alcantara bekleding met speciale stikking, wat (sportieve) kleuren binnenin, of wat edeler materialen hier en daar. Het is en blijft een patchwork van zwart interieurplastic + alu-look plastic + erg goedkoop ogend pianolak-imiterend zwart glanzend plastic. Doet mijn een beetje kitscherig aan, binnenin heb je echt niet het gevoel in een speciale auto te zitten, 't is gewoon ... Golf. 'k Zou 't daar toch erg lastig mee hebben. (na zoveel geld te hebben uitgegeven, I mean)
                                    Dan geef ik je 100% gelijk Voor dat geld zou je ook binnenin mogen merken dat je met de top van de Golf rondrijdt, helemaal akkoord. Is bij Audi jammer genoeg ook zo, al schat ik daar het interieur wel hoger in. Maar binnenin is een S3 ook amper te onderscheiden van een gewone A3.

                                    Comment


                                    • #78






                                      [news.auto.cz]
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Dan geef ik je 100% gelijk Voor dat geld zou je ook binnenin mogen merken dat je met de top van de Golf rondrijdt, helemaal akkoord. Is bij Audi jammer genoeg ook zo, al schat ik daar het interieur wel hoger in. Maar binnenin is een S3 ook amper te onderscheiden van een gewone A3.
                                        De GTI van mezelf heb ik al langs de A3 van een vriend gezet, en ik moet zeggen de GTI doet er zeker niet voor onder... Waren zijn woorden ook...

                                        Generatie 6 zou qua interieur gelijk staan met de A3...

                                        Comment


                                        • #80
                                          het is een vet hok

                                          centrale dubbele pijp is ook way better dan die uitééngerokken exemplaren op de GTI
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X