Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Scirocco R20T

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volkswagen Scirocco R20T

Scirocco R heeft raceoverall

20 mei 2009 | Tekst: Alexander Inia
    De Volkswagen Scirocco smeekte met z’n scherpe uiterlijk om een echt sportief topmodel. Dat is er nu: de agressieve R moet de sportievere coupérijders tevredenstellen.

De Scirocco R heeft een 2,0-liter turbomotor aan boord met een vermogen van 265 pk. Deze motor kennen we al uit de Audi S3. Het maximumkoppel bedraagt 350 Nm. Opvallend genoeg gaan deze aandrijfkrachten niét naar alle vier de wielen, zoals we gewend zijn bij Volkswagens R-modellen. De Scirocco R heeft voorwielaandrijving, en het elektrische XDS-sperdifferentieel moet ervoor zorgen dat torque steer wordt uitgebannen.
    De snelste Scirocco sprint hierdoor in 6,5 seconden naar 100 kilometer per uur, met DSG is dit 6,4 seconden. De topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik bedraagt 8,3 liter per 100 kilometer en met de DSG-bak is dit 8,2 liter per 100 kilometer. De auto weegt 1.333 kilogram.
    In Duitsland gaat de Scirocco R ongeveer 34.000 euro kosten, waarmee hij iets onder de Audi S3 opereert. In ons land gokken we daarom op een prijs van rond de 45.000 euro. De R heeft bij onze oosterburen standaard dagrijverlichting, sportstoelen, bi-xenon koplampen en een sportstuur met afgeplatte onderkant.

Bron: autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

Vette kar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Vette kar
            Dat is nog een understatement! I'm in love
            Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Zalig Misschien wat jammer dat er ook al zo een led-balk op hangt vooraan mja... Voor de rest is het stoerheid alom

Comment

Vet!

Bij deze ook foto's van het gewijzigde interieur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                  Zalig Misschien wat jammer dat er ook al zo een led-balk op hangt vooraan mja... Voor de rest is het stoerheid alom
                  Ik vind die LED's hier wel nog passen, maakt dat stoere plaatje net af me dunkt

Comment

standaard Audi RS velgen??? dat is ook een eerste keer, niet?

Comment

6,5s om naar 100km/h te gaan vind ik wel een beetje veel voor 265pk in een hot hatch, log geval imo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
                        6,5s om naar 100km/h te gaan vind ik wel een beetje veel voor 265pk in een hot hatch, log geval imo.
                        Veel? Het is wel snel, maar ietwat snelle hothatch de dag van vandaag, zitten allemaal rond dat cijfer hoor.
                        Lichtgewicht met straffe motor en vaak ondersteund door compressor of turbo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                          Veel? Het is wel snel, maar ietwat snelle hothatch de dag van vandaag, zitten allemaal rond dat cijfer hoor.
                          Lichtgewicht met straffe motor en vaak ondersteund door compressor of turbo.
                          Ik bedoel dat 6,5s voor 265pk in een hot hatch niet echt indrukwekkend is. Wat voor mij betekend dat deze Scirocco veel te log zal zijn.

Comment

vw is goe bezig de laatste tijd zeg!!!
                            -passat cc
                            -golf 6gti
                            -scirocco
                            -scirocco r

meer van dat zou ik zeggen!

Comment

Ze zouden alleen hun interieurs wat moeten opvrolijken, vind ik.

Dat ze een voorbeeld nemen aan de italianen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

super, die HDR optie voor het interieur, geeft een totaal andere look en feel
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Ik krijg steevast koppijn van al dat overdreven HDR gedoe.

Vette kar.

Comment

Dik, héél dik!

me want!
                                    Honda Civic Type R EP3 - 200pk
                                    Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
                                    Honda Civic Type R EP3 - 250pk
                                    Honda Del Sol - 120pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk Berichten
                                      me want!
                                      In de kleerkast, bij uw sjaals en mutsen, denk ik.

Comment

Dikke kar :o
                                        is hij alleen ni wa duur t.o.v de S3?

Comment

Working...
                                        X