Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai i40 (Sonata)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts





  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

    Comment






    • Meer foto's: [www.motortrend.com]
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment


      • wat een kar!! love it!!
        ben zeker fan!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Live @ Salon van Genève:





        Comment


        • Voorkant langs beneden gezien vind ik maar matig, maar de achterkant, NICE!
          Vooral in het wit, gimme gimme gimme!

          Comment






          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment






            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

              Comment






              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                Comment








                • Meer foto's: [www.auto.cz]
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment






                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment








                    • Rij-impressie: [www.autobild.de]
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                      Comment


                      • Gereden: Hyundai i40

                        In Korea reden we de eerste kilometers met de Hyundai i40. Heeft deze opvolger van de Sonata het in zich om Toyota-rijders uit de Avensis te jagen en verstokte Passat-rijders van Volkswagen moeten vervreemden? Hij moet een eind kunnen komen.


                        Bij de ontwikkeling van de i40 heeft Hyundai de lat hoog gelegd voor zichzelf: hij moest beter zijn dan een Toyota Avensis en dicht tegen een Volkswagen Passat aanschurken. Met hoog gespannen verwachtingen stappen we dan ook op het handling-circuit van Hyundai in Namyang in voor het eerst rij-indruk met een pre-productie auto, om precies te zijn in een stationcar met de 115 pk sterke dieselmotor en handgeschakelde zesbak.

                        Het vinden van de ideale zitpositie is voor een Europeaan van twee meter geen enkel probleem, dat zien we bij Aziatische auto’s weleens anders. Verder valt op dat alles goed aanvoelt, en dan niet alleen wat betreft materiaalkeuze, maar ook het bedienen van knoppen, toetsen, hendels en de versnellingspook voelt vertrouwenwekkend. Op deze statische onderdelen maakt de auto de verwachtingen waar.

                        Ook dynamisch lijkt het allemaal keurig in orde te zijn. De dieselmotor wekt de indruk het redelijk makkelijk af te kunnen. Ook bij lage toerentallen pakt hij keurig op wanneer je het gaspedaal intrapt. Bij de afstemming van het onderstel is Hyundai meer voor comfort dan voor pure dynamiek gegaan. Mooi in balans met de aandrijflijn. De besturing is stabiel, wel licht maar zeker niet vaag. Het bochtgedrag is keurig voorspelbaar. Het resultaat is een auto waarmee je gemakkelijk lange afstanden rijdt.

                        Bijtelling
                        Na de eerste kilometers kunnen we stellen dat Hyundai een auto heeft gebouwd die de verwachtingen in grote lijnen waar maakt. Misschien dat het zicht door de achterruit beter had gekund, en van de fancy displays tussen de verder prima af te lezen meters moet je houden. Maar al met al heeft Hyundai een competitieve auto neergezet die zowel met benzine- als met de door ons gereden dieselmotor in aanmerking komt voor twintig procent bijtelling.

                        Vooral dat laatste maakt deze auto erg interessant. Het voornaamste wat mensen nog zou kunnen weerhouden is dat er een Hyundai-logo op de grille zit en niet een Duits embleem. Wie zich daar echter overheen durft te zetten kan goed zaken doen met deze auto.





                        (www.autoweek.nl)
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • Amai, Hyundai is echt knap bezig. Van deze zul je er veel in 't straatbeeld zien terechtkomen!

                          Comment


                          • Die ziet er goed uit!

                            Comment


                            • Op de autoshow in Barcelona toont Hyundai vandaag de i40 sedan. Daarmee is het programma van Hyundai's nieuwe troef in het zakelijke segment compleet.

                              De Hyundai i40 Wagon kennen we inmiddels en als we mogen afgaan op de eerst rij-impressie en de reacties van het publiek op onze site, staan de sterren gunstig voor de opvolger van de Sonata. Op de autobeurs in Barcelona wordt de sedan-versie gepresenteerd. Denk overigens niet dat je daar je bagage niet in kwijt kan, want de kofferbak mag er met een inhoud van 503 liter wezen.
                              Ook de sedan is ontwikkeld bij het Europese hoofdkwartier in Rüsselsheim. In het vierde kwartaal van 2011 gaat de sedan in de verkoop. In het eerste volle jaar dat de i40 in Europa in de verkoop is, moeten 60.000 exemplaren worden verkocht.
                              De i40 sedan is 4,74 meter lang en heeft een wielbasis van 2,77 meter. De breedte is 1,82 meter en de hoogte is 1,47 meter. Volgens de fabrikant biedt de i40 voorin de meeste hoofd-, schouder en beenruimte in zijn klasse. Wanneer de i40 sedan op de markt komt, is hij net als de stationwagen te koop met twee benzine en twee dieselmotoren. Die laatste zijn twee 1,7-liters met 115 en 136 pk. Die eerste is goed voor een CO2-uitstoot van 113 gr/km en een verbruik van 4,3 liter op 100 km. Dat is dus goed voor twintig procent bijtelling. De sprint van 0 naar 100 km/u moet in 12,9 seconden zijn geklaard en de topsnelheid is 190 km/u. Voor de sterkere versie wordt een uitstoot genoemd van 119 gr/km. Die grijpt dus naast de gunstige bijtelling. Wel kan hij in 10,6 seconden van 0 naar 100 km/u ligt de top met 198 km/u wat hoger.
                              Dan de benzineversies. Daarvan heeft de simpelste een inhoud van 1,6-liter en een vermogen van 135 pk. De één-punt-zes kan 195 km/u en sprint in 11,6 seconden van 0 naar 100 km/u. De uitstoot is 140 gram per kilometer, wat twintig procent bijtelling betekent. De sterkste motor is de 2,0-liter GDI. Die is als enige niet verbonden aan een start/stop-systeem en heeft dan ook een uitstoot van 156 gr/km. De snelste i40 kan in 9,7 seconden van 0 naar 100 km/u en haalt 210 km/u.
                              De standaarduitrusting van de i40 is voor de Nederlandse markt nog niet bepaald, maar er is keuze uit flink wat comfortabele heerlijkheden. Denk bijvoorbeeld aan een inparkeerhulp, een rijbaanwaarschuwsysteem, en een navigatiesysteem met een achteruitrijcamera. Ook zijn er zaken als ventilatie en verwarming op de voorstoelen en een verstelbare achterbank en een verwarmbaar stuurwiel.





                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment




                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                Comment


                                • wat een onwaarschijnlijk lelijk interieur....
                                  BMW 420dA : >>>

                                  Comment


                                  • tja, doet mij een beetje denken aan de ford mondeo als ik de I40 zo zie staan.

                                    en wat is lelijk?.......ik vind het dashboard mooi overzichtelijk.
                                    alleen wat ik weer jammer vind van ALLE autobouwers. waarom nou niet meer een enkel of dubbel-din radio. ik vrees het ergste voor mijn bankrekening als ik die radio in de toekomst zou moeten vervangen

                                    edit: de ford mondeo. laatste model




                                    en de mondeo sedan
                                    Last edited by ; 12/05/2011, 21:44.

                                    Comment


                                    • Laat ze maar doen die Koreaantjes, hier kunnen er velen prijs-kwaliteit gezien een puntje aan zuigen.
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
                                        (...)alleen wat ik weer jammer vind van ALLE autobouwers. waarom nou niet meer een enkel of dubbel-din radio. ik vrees het ergste voor mijn bankrekening als ik die radio in de toekomst zou moeten vervangen
                                        Waarom zou je ooit een autoradio willen vervangen? Ik veronderstel toch dat de standaard autoradio van Hyundai een USB aansluiting en geen casettespeler meer?

                                        Zelf een autoradio kunnen kiezen is idd een voordeel, maar wat een zeer grote rol speelt in de klankkwaliteit zijn de luidsprekers. Die achteraf beginnen plaatsen is sowieso erg moeilijk. M.a.w. in een moderne autoradio neem je een van de beschikbare hifi systemen van de constructeur, klaar. Ik zie geen probleem behalve dat die prijzen veel te hoog zijn, maar in het geval van een Hyundai zal dat nog wel meevallen zeker?

                                        Comment


                                        • Live @ Salón Internacional del Automóvil de Barcelona:





                                          Bron: [www.flickr.com]
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                          Comment

                                          Working...
                                          X