Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
    @multitronic

Precies nie te goed gelezen, ma bon.

Mijn reacties was vooral bedoeld op de relatie tss motorvermogen en johnny-gehalte van een wagen.

Veel van de voorhanden zijnde pk's worden nooit gebruikt in het dagdagelijks verkeer, waarom koop je ze dan vraag ik me af?

@bart

Maar als co2 waarden je geen reet kunnen schelen,..... dan hoeft verder betoog ook niet.

of ik de voorhande zijnde pk's al dan niet gebruik laat ik in het midden, laat ons zeggen dat ieder zijn manier van amusement heeft .

ik ken zelfs mensen met 70 pk en paar ezels die ze nooit allemaal gebruiken dus tja

maar of je nu met een 3.0tdi of rs6 rondcruised het scheelt volgens de co2 tabel maar 10% in aftrekbaarheid. wil dus meer zeggen dat ik het nie echt de moeite vind om daar naar te kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
      Het enige dat je kan eisen is dat de vervangwagen van hetzelfde niveau is als je eigen wagen. Desnoods ga je er één huren en stuur je de rekening op.
      Zo simpel is dat niet, hoor. Hangt er vanaf of dat extra inbegrepen is in je zerzekering. Bij 9 van de 10 herstellingen krijgt de schadehersteller enkel ong. 15 euro per dag vergoeding voor de vervangwagen. Daar kan de hersteller nog geen vw Fox van betalen.
      A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        dit is wat mijn schoonbroer megemaakt heeft : oneindige diskussies en jarenlang balen, om op het einde van de rit toch maar niets meers te bekomen dan op dag 1
        zijn wagen was wel total loss, maar 3 jaar oud (dus als nieuw, het was een Saab 9000)

geen omnium meer?

was ik van u, ik zou de wagen (perfekt) laten repareren, en verder gebruiken. De kans dat je er iets van ziet/voelt is miniem, ze doen nu echt goed werk in de carrosserieafdeling van officiële dealers (ook in andere bedrijven trouwens, maar ik zou bij Audi laten maken, om elke betwisting qua garantie te mijden)

van de garantie bij audi klopt dat, maar perfect zou ik maar achterwege laten hou het maar op +- aanvaardbaar

Daarna kan je nog kiezen vervroegd te veranderen, de volgende zal nooit iets weten van het incident.

tot de nieuwe eigenaar bij de dealer komt en ze hem de voertuighistoriek es tonen met alle reeds vervangen onderdelen
        of als je naar de keuring na ongeval moet, dan komt het op uwen carr pass

je kan wel denken dat vele jonge okkasies (deze die hun lease-termijn niet beëindigd hebben) een soortetijk avontuurtje meegemaakt hebben, en dat stoort zichtbaar de koper niet.
        dat is inderdaad de reden waarom ik geen tweedehands wil tenzij ik weet vanwaar/ wie ze komen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josy Bekijk Berichten
          Veel van de voorhanden zijnde pk's worden nooit gebruikt in het dagdagelijks verkeer, waarom koop je ze dan vraag ik me af?
          Omdat het oa veel comfortabeler is... en wanneer je het kan gebruiken, ook veel plezanter. Die momenten zijn nog talrijk, maar idd minder en minder aanwezig bij gewoon woon-werk verkeer. Ik wil sowieso graag een reserve hebben, dan voel ik mij meer op mijn gemak, dat is zo met een auto, huis, geld en het leven in het algemeen. Vandaar! Ecologisch gezien, moet je opletten met theoretisch verbruik, wat dan in sommige gevallen flink kan afwijken van de praktijk. Dat heb ik zelf ook al ondervonden met de overstap van een 2liter naar een 3liter. Kijk trouwens naar m'n signature en probeer te raden welke van de 2 het meeste verbruikt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten

vb nen porsche carrera is ook niet exclusief, maar zie der toch niet veel met aftermarket velgen, spoilers, boenk boenk muziek etc
            al de gemiddelde leeftijd gezien van de meeste Porsche-rijders ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Ecologisch gezien, moet je opletten met theoretisch verbruik, wat dan in sommige gevallen flink kan afwijken van de praktijk.
              indeed : mijn 2,0 TDI verbruikt niet meer dan een Prius op een zelfde tempo (als de Prius eigenaar het eerlijk toegeeft...)
              en bovendien gaat het om diesel en geen super 95

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                yep, zelf ondervonden ge gaat geen nieuwe krijgen. hij moet echt al serieus naar de zak zijn voordat je nieuwe krijgt

heb ok alles uit de kast zitten halen , advocaat, tegenexperts,waardevermindering,hoop gebel en discusi met vezekering en garage,...

het enige wat je kan doen is vragen of ze hem op de informex zetten, kijken wat de vrakbieding oplevert + herstelkosten = is wat je krijgt van de verzekering.

heb de mijne laten herstellen en dan direct verkocht maar komt eigenlijk financieel op hetzelfde neer juist nen hoop mizerie derbij.

mocht ik het opnieuw doen zou voor de eerste optie zijn gegeaan
                En wat als je een auto van minder dan 6 maand verkoopt? Krijg je dan de betaalde BTW als partikulier niet terug? En wat met de BIV op het nieuw vervangend voertuig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JayJay Bekijk Berichten

Dus... A5-rijder = ijdele pronker?

Voor mij niet per sé, maar het toont aan hoe men je KAN zien. Aan jezelf natuurlijk in hoeverre je je daar iets van aan trekt.
                  Is enkel wat ik ervaar en afleid uit reacties hier.
                  Heb er zelfs al weten afremmen waar veel volk rondliep,en niet omwille van veiligheidsredenen hé.
                  Welke voordelen hebben bvb.20" velgen die minder comfort bieden maar optisch mooier zijn,ten opzichte van degelijke sportstoelen die betere steun bieden en beiden in optie hetzelfde bedrag kosten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lightmax Bekijk Berichten
                    En wat als je een auto van minder dan 6 maand verkoopt? Krijg je dan de betaalde BTW als partikulier niet terug? En wat met de BIV op het nieuw vervangend voertuig?
                    Btw is voor particulier niet terugvorderbaar en met de BIV hetzelfde.
                    Bij totaalverlies kan het zijn dat de verzekering de BIV terugbetaalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lightmax Bekijk Berichten

alles kwijt, dat zou ne goeien zijn anders kun je je elke zes maand nen anderen kopen zonder biv en btw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Dat zegt niks over het gemiddeld verbruik eh.

Mijn auto voldoet aan Euro 5. Denk niet dat je kan spreken van een milieuvriendelijk voertuig met een gemiddeld verbruik van 14 liter.
                        De euro norm word mede bepaalt wat je wagen ( fabrieksopgave ) verbruikt. Iets wat 8 op de 10 niet kunnen halen. Als je eens een aantal recente " groene " wagens van de weg zou halen en de metingen opnieuw doet, rekening houdend met hun werkelijk verbruik ga je lang niet meer aan hun eerst vooropgestelde euro norm komen. Ik moet eerlijk toegeven toen ik mijne V6 kocht ik ook glimlachte met de fabrieksopgave, maar heb tot nu toe kunnen vaststellen dat ie die ook werkelijk haalt, maar ik rij dan ook 90% autostrade.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Omdat het oa veel comfortabeler is... en wanneer je het kan gebruiken, ook veel plezanter.
                          en het klinkt misschien een beetje raar, maar ik vind ook veel veiliger....je hebt veel reserve die al wel eens van pas komt, en als je ze gebruikt voel je dat de wagen ook op meer is berekent zodat je nooit in de problemen komt...Het is niet voor niets dat porsches nog het minst bij ongevallen zijn betrokken dan andere wagens ( en dat heeft niet alleen met de leeftijd te maken ) Ik rij graag met bijna 200 pk in een " lichte " carroserie en er maar 140 van gebruiken, en wanneer het nodig is de andere de sporen te geven ( of als ik er eens zin in heb ) Maar uiteindelijk zijn dat allemaal zaken die je weet als je een wagen koopt, en moet ieder voor zich maar uitmaken wat hij wil....

Comment

"... maar heb tot nu toe kunnen vaststellen dat ie die ook werkelijk haalt, maar ik rij dan ook 90% autostrade.
                            ik ook !
                            maar dat was toen ik van Brussel tot in Nevele noodgedwongen 90km/u respekteerde tijdens een smog-alarm periode, en mijn computer had restart om dit te checken
                            verder normaal (125 km/u op cruise) doen tot aan zee, en mijn gemiddelde verbruik was terug 7,4 liter...
                            van zodra ik op gemengd parcours rij, is het nooit minder dan 8,0 met een ei onder de voet
                            op 15.000km is het 8,6 liter, wij zijn ver van de fabriekcijfers ondanks mijn ontspannen rijstijl
                            ben wel tevreden, mijn kar weegt 1800 kg
                            in de jaren 1970> had ik met een dergelijk gewicht 18 liter (benzine) verbruikt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              ik ook !
                              maar dat was toen ik van Brussel tot in Nevele noodgedwongen 90km/u respekteerde tijdens een smog-alarm periode, en mijn computer had restart om dit te checken
                              verder normaal (125 km/u op cruise) doen tot aan zee, en mijn gemiddelde verbruik was terug 7,4 liter...
                              van zodra ik op gemengd parcours rij, is het nooit minder dan 8,0 met een ei onder de voet
                              op 15.000km is het 8,6 liter, wij zijn ver van de fabriekcijfers ondanks mijn ontspannen rijstijl
                              ben wel tevreden, mijn kar weegt 1800 kg
                              in de jaren 1970> had ik met een dergelijk gewicht 18 liter (benzine) verbruikt
                              Idd...mijn zoon rijdt nu met een classic ( audi 80 1.6 td ) waar we de afgelopen 2 weken 4 ( vier !! ) liter hebben mee verbruikt. Zonder "" ECO, startstop, bleumotion etc..etc...) maar die kist weegt ook maar 1050 kg. Elke kg die je mee zeult heeft energie nodig om te bewegen...en 7.4 voor een SUV, minder gunstige CX, hoger gewicht en 4x4 vind ik niet overdreven.

Comment

• Alé als ze het niet in de Audi garage verprutsen doen ze het wel in de bandencentrale.
                                Auto gedroeg zich nogal vreemd na het monteren van 2 nieuwe Michelin PS3 banden.

Kortom, rechts stond de druk op 2,8bar en links op 4,6bar

Comment

• De laatste tijd maakte de auto een erg fel rolgeluid.
                                  Bij chek in de garage blijkt het de rollager te zijn van de multitronic
                                  Onder garantie maar auto 3 dagen kwijt
                                  Banden achteraan stonden ook niet recht, zou een probleem van de A5 zijn ???

Probeerden ze me een poloke aan te smeren als vervangwagen
                                  Met veel 5en en 6en nu een golf 6
                                  Sintruin till I die

Comment

Elke kg die je mee zeult heeft energie nodig om te bewegen...en 7.4 voor een SUV, minder gunstige CX, hoger gewicht en 4x4 vind ik niet overdreven.
                                    zonder te spreken over de wind...
                                    vandaag kregen wij aan zee felle wind, wij moesten naar Brugge
                                    heen : wind van achter, 7,4 liter met cc op 125km/h
                                    terug : wind op kop : zelfde snelheid, maar 8,7 liter...
                                    dit bewijst de bedroevende CX-kenmerken van de SUV's... ware kleerkasten !
                                    Last edited by guyugy; 14/09/2010, 18:50.

Comment

• dat is nu juist hun streven, niet naar een equivalent als vervangwagen maar dat ge mobiel blijft, ook al duurt de herstelling meerdere dagen of langer dan geplant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Alé als ze het niet in de Audi garage verprutsen doen ze het wel in de bandencentrale.
                                        bij mij was mijn laatste bezoek bij de bandenboer ook niet 100%...
                                        bandenwisseling voor/achter + om zeker te spelen vooraan opnieuw uitbalanceren + overal stikstof (of het helpt ben ik niet zo zeker, m'enfin...)
                                        bij het oppompen zie ik dat de kerel 2,4 kg inblaast ipv de gevraagde 2,1
                                        "mijn toestel is niet juist" zei hij
                                        resultaat :
                                        1) ik heb thuis (koud) de druk zelf met 300gr moeten verlagen ( stikstof maakt al de banden een beetje harder, het verschil in comfort was voelbaar)
                                        2) de uitblancering is niet perfekt, dus mag ik terug...

vriendelijk en gedienstig zijn ze wel !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                                          dat is nu juist hun streven, niet naar een equivalent als vervangwagen maar dat ge mobiel blijft, ook al duurt de herstelling meerdere dagen of langer dan geplant.
                                          Ja, maar niet als ik op vakantie ga morgenvroeg he met koffers enz..
                                          In een polo moet je al blij zijn om uw boodschappen in te krijgen...
                                          Sintruin till I die

Comment

Working...
                                          X