Oorspronkelijk geplaatst door BART7457
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door lightmax Bekijk BerichtenBij welke prutsers is de wagen hersteld misschien ? Audi garage of andere ?
officiële AUDI dealer, een van de grotere van de streek, moet ook voor de garantie.
hetgeen ik zag zal misschien voor 75% van de mensen niet zichtbaar zijn
expert van de verzekering zij dat het behoorlijk was gedaan, voor hun misschien wel maar voor mij niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichtenofficiële AUDI dealer, een van de grotere van de streek, moet ook voor de garantie.
hetgeen ik zag zal misschien voor 75% van de mensen niet zichtbaar zijn
expert van de verzekering zij dat het behoorlijk was gedaan, voor hun misschien wel maar voor mij niet.
Comment
-
is het jullie ook al opgevallen dat op bepaalde 2dehands autosites audi A5 modellen van een paar jaar oud met lederen sportzetelsvan deze wangen opzij (vooral bestuurderskant) zeer slijtgevoelig zijn mbt het afschuren van het leder/kleur . Is dit normaal ? iemand ervaring mee ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichtenis het jullie ook al opgevallen dat op bepaalde 2dehands autosites audi A5 modellen van een paar jaar oud met lederen sportzetelsvan deze wangen opzij (vooral bestuurderskant) zeer slijtgevoelig zijn mbt het afschuren van het leder/kleur . Is dit normaal ? iemand ervaring mee ?
Ja, dit is een euvel voor de Milano leders, ik heb dat aan de passagierskant (bruin leder)
Zijn thans mensen die altijd respect hebben voor zaken en zacht omgaan met dingenSintruin till I die
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichtenis het jullie ook al opgevallen dat op bepaalde 2dehands autosites audi A5 modellen van een paar jaar oud met lederen sportzetelsvan deze wangen opzij (vooral bestuurderskant) zeer slijtgevoelig zijn mbt het afschuren van het leder/kleur . Is dit normaal ? iemand ervaring mee ?
Ik heb beige leder en ik moet zeggen dat het mij opgevallen is dat het leder zeer kwetsbaar is. Het is ook opletten met bv jeans broeken, ze laten blauwe sporen achter op de zitting en men moet erg voorzichtig zijn bij het in- en uitstappen want de knop van de achterzak maakt lelijke krassen op de wangen van de sportzetels.
(De blauwe sporen zijn gemakkelijk te verwijderen met een zachte doek en zuiver proper water).
Comment
-
impressie a5 2012
valt goe mee vind ik
juist wa veel werk om die velgen te kuisenBijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spreeuwke Bekijk BerichtenIk heb beige leder en ik moet zeggen dat het mij opgevallen is dat het leder zeer kwetsbaar is. Het is ook opletten met bv jeans broeken, ze laten blauwe sporen achter op de zitting en men moet erg voorzichtig zijn bij het in- en uitstappen want de knop van de achterzak maakt lelijke krassen op de wangen van de sportzetels.
(De blauwe sporen zijn gemakkelijk te verwijderen met een zachte doek en zuiver proper water).. De mijne waren ook lichtbeige milanoleder , om de maand eens met gliptone cleaner en achteraf conditioner erover, nachtje laten intrekken en dan mooi met een MF doekje afwrijven en je zeteltjes blijven als nieuw
. Mijn nieuwe heeft nu zelfs nog lichter luxorbeige valconaleder, ik maak me over vuil worden geen zorgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenVeel hangt af van het onderhoud.
vorige A4 : nappa licht grijs, 12 jaar oud en 180.000km, steeds onberispelijk, amper zogoed als onzichtbare krasjes aan de wangen van de rugleuning links, voor de rest als nieuw
ik heb dan ook niet geaarzeld voor de Q5 : nappa silver (nog lichter dan lichtgrijs...) ; om de drie maand afvrijven met het Audi-VW lederprodukt en ze blijven als nieuw, jeansbroeken of niet
Comment
-
Mijn ervaring tot nu toe is positief.
Mijn vorige B7 had een twee kleurig lederen lichtgrijze sportzetels, na 350.000 km was er nog geen slijtage te bemerken, integendeel, ze zagen er nog als nieuw uit. Onderhouden heb ik ze gewoon jaarlijks gereinigd en ingesmeerd met leder onderhoudsproduct van audi.
Mijn huidige B8 heeft een mustang bruin lederen interieur, ook sportzetels, inmiddels bijna 100.000km, ze zijn reeds 1 maal ingesmeerd, en zien er nog als nieuw uit, geen krasjes of dergelijk..
Mij baserend op mijn ervaring zou ik er zo opnieuw voor gaan.
Misschien ligt het aan de jeansbroek zelf....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDe zetels slijten inderdaad snel en heb nog nooit eerder een auto gehad waarbij ze zo snel slijten. Lijkt me duidelijk dat Audi op dit (zit)vlak erop achteruit gegaan is tov vorige generaties.
Comment
-
Een paar vragen voor de multitronic rijders:
Bij het file-rijden (0-15km/u), voelen jullie de auto ook steeds op de motor afremmen?
De "kruip" snelheid van de MT-bak is bij mij 7km/u, als ik dan gas los bij bv 10km/u, dan voel ik de wagen bijna direct afremmen op de motor tot aan die 7km/u (eigenlijk wel irritant)
En ook juist voor ik volledig tot stilstand wil komen (door te remmen, niet gewoon uitbollen), dan voel ik precies een schakeling van 2 naar 1 ... wat samengaat met een kleine ruk voorwaarts (en hij staat gewoon in D)
Mijn topsnelheid is 205 (op de teller dan nog wel) ... ok, het is de 163pk versie en er liggen 19" 255'ers onder, maar is toch aan de lage kant vind ik
Ik moet 1 van deze dagen toch eens op onderhoud, de auto is al weer bijna 2 jaar oud... aan die van de garage moet ik het niet vragen, die zijn altijd snel met "ja, dat is normaal".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDe zetels slijten inderdaad snel en heb nog nooit eerder een auto gehad waarbij ze zo snel slijten. Lijkt me duidelijk dat Audi op dit (zit)vlak erop achteruit gegaan is tov vorige generaties.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bezinga Bekijk Berichten
Mijn topsnelheid is 205 (op de teller dan nog wel)
Ik denk dat je een vitesse vergeet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bezinga Bekijk BerichtenEen paar vragen voor de multitronic rijders:
Bij het file-rijden (0-15km/u), voelen jullie de auto ook steeds op de motor afremmen?
De "kruip" snelheid van de MT-bak is bij mij 7km/u, als ik dan gas los bij bv 10km/u, dan voel ik de wagen bijna direct afremmen op de motor tot aan die 7km/u (eigenlijk wel irritant)
En ook juist voor ik volledig tot stilstand wil komen (door te remmen, niet gewoon uitbollen), dan voel ik precies een schakeling van 2 naar 1 ... wat samengaat met een kleine ruk voorwaarts (en hij staat gewoon in D)
Mijn topsnelheid is 205 (op de teller dan nog wel) ... ok, het is de 163pk versie en er liggen 19" 255'ers onder, maar is toch aan de lage kant vind ik
Ik moet 1 van deze dagen toch eens op onderhoud, de auto is al weer bijna 2 jaar oud... aan die van de garage moet ik het niet vragen, die zijn altijd snel met "ja, dat is normaal".
Het " voelen " schakelen gebeurt eerder in S stand, in D zou je niets mogen voelen.
Een top van 205 is inderdaad weinig. Mijn vorige 2.0 tdi haalde 230 km/h " op de teller "
Als ik met mijn huidige 200 km/h rij, en dan het gas op de plank duw, heft ie zijn snuitje nog omhoog, en duwt ie je nog lekker in je zetel. Met mijn huidige ben ik nog " maar " tot 220 km/h geweest en moest toen afbreken tgv de verkeers situatie, maar ie was lang niet op zijn einde. Dit alles met de standaard bandenmaten. Bredere banden hebben inderdaad een negatieve invloed op de topsnelheid, maar zoveel....dat zou ik betwijfelen...
Ik heb ook eens één dag met een 163pk gereden, en dan nog in de sedan versie, die is toch beduidend lichter dan mijn avant, en toch was er een duidelijk verschil in punch, tegen over de 190pk hield die zich bij goed door acceleren precies een beetje in. Misschien is het de combinatie geweest van verschillende factoren, bredere banden, 163pk, tegenwind, slechtwegdek, hellend wegdek, ik weet het niet, maar 205 als top in zo een wagen vind ik nu ook iets om naar huis te schrijven. Maar ja, wanneer ( hoeveel ) ga je daar beroep op doen...De mijne heeft nu bijna 100.000km, en ik zit maandelijks in Duitsland, en heb nog nooit zijn top gereden, ik weet eigenlijk niet hoe snel ie is....
Comment
-
[quote=Multitronic;4216777
Met mijn huidige ben ik nog " maar " tot 220 km/h geweest en moest toen afbreken tgv de verkeers situatie, maar ie was lang niet op zijn einde.[/quote]
Dan begint het pas bij de 3.0(op de duitse autobahn natuurlijk
)
Nee, serieus, eigenlijk vind ik dat de "creme" er vanaf die snelheid bij de 3.0 ook af is, hij gaat natuurlijk nog door, maar de échre push is eruit.
In fiete vind ik dat eigenlijk ook totaal irrelevant, in belgie zijn die snelheden toch niet aan de orde, hernemen vanaf 100 naar vb 160 , dat is een duw in de rug én bruikbaarLast edited by beltar; 19/09/2010, 08:38.
Comment
-
Vreemd , Audi geeft in z'n documentatie (dezelfde waardes staan trouwens ook op de site) aan dat een A4 2.7MT 190pk een top heeft van 220km/h , voor een A5 is dat iets meer 232 namelijk. De baan zal wel in serieus dalende lijn geweest zijn of de kilometerteller wijkt serieus af
Bij een MT liggen om één of andere reden de topsnelheden altijd iets lager dan met andere bakken, nu of die topsnelheid nu 220 is of 250 die zal ik toch nooit gebruiken, dan denk ik altijd ook aan vrouw en kind, er zijn belangrijker dingen in het leven dan 230km/h te kunnen rijdenLast edited by Audidriver; 19/09/2010, 08:52.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenVreemd , Audi geeft in z'n documentatie (dezelfde waardes staan trouwens ook op de site) aan dat een A4 2.7MT 190pk een top heeft van 220km/h , voor een A5 is dat iets meer 232 namelijk. De baan zal wel in serieus dalende lijn geweest zijn of de kilometerteller wijkt serieus af
Comment
Comment