Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Grande Punto Evo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
    had ook al zo'n vermoeden maar ik heb er niets van gelezen toen ik wat heb opgezocht over de multiair, filmpje van de werking oa. echt spectaculair is het dus niet
    In praktijk moet het nog bewezen worden. Het valt me op dat de gespecialiseerde pers hier in België er geen interesse in heeft. Zowat het hele VW en BMW gamma zijn de revue gepasseerd met een gedetailleerde wegtest, maar van de Multiair, die even revolutionair zou zijn als de common-rail, geen spoor...

    Comment


    • #62
      Punto Abarth terug in Evo-trim

      Nog meer Abarth-nieuws op de Autosalon van Genève: ook de Abarth-versie van de Punto Evo maakt z’n opwachting op de schorpioenenstand.

      De Punto Evo Abarth krijgt een 162 pk sterke 1,4-liter Multiair motor onder de kap. De auto sprint in 7,5 seconden naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid is 215 km/h. Aan het verbruik is ook gedacht: de Punto Evo Abarth heeft standaard een start-/stopsysteem. Het gemiddeld verbruik is 5,0 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot 142 g/km.
      In tegenstelling tot bij de 500C Abarth is bij de Punto Evo Abarth wèl vanaf de introductie een Esseesse-kit te bestellen. Die tilt het vermogen naar 180 pk. De exacte gevolgen voor de prestaties en verbruikscijfers zijn nog niet bekend.
      Ook naar de prijs is het nog gissen. Vanaf de tweede helft van dit jaar bindt de Punto Evo Abarth de strijd aan met gevestigde namen als de Seat Ibiza Cupra, Volkswagen Polo GTI, Opel Corsa OPC en Renault Clio RS. Op de Autosalon van Genève kunnen we de Abarth-creatie alvast in het echt zien.





      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment


      • #63
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment


        • #64
          I want

          Comment


          • #65
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • #66
              Ik vind de Punto Evo niet zo knap, maar als Abarth Punto Evo, wauw. Héél knap!
              2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk Berichten
                Ik vind de Punto Evo niet zo knap, maar als Abarth Punto Evo, wauw. Héél knap!
                Vind ik ook, hierbij nog een paar fotokes





                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                Comment


                • #68
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • #69
                    ik dacht dat er eentje stond op spa italia, helaas geen foto's
                    Giulietta

                    Comment


                    • #70
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                      Comment


                      • #71
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • #72
                          Rij-impressie: Abarth Punto Evo

                          Na de Fiat Punto Evo krijgt ook diens Abarth-afgeleide een facelift en een motor met Multiair-techniek. Het eindresultaat is een compact gifkikkertje met 165 pk, dat zijn allroundkarakter niet heeft verloren.

                          Na de facelift die Fiat de Punto eind vorig jaar gaf, kon je er natuurlijk op wachten dat ook de Abarth-versie een makeover zou krijgen. De uiterlijke wijzigingen zijn subtiel te noemen. De welhaast Maserati-achtige voorbumper heeft daarbij helaas het veld geruimd voor een wat braver ogend exemplaar met een groot stuk donkergrijs plastic in het midden. Met name in combinatie met lichte lakkleuren is dat toch even wennen. Stoer zijn daarentegen de kleine luchtroosters aan de zijkant van de bumper, die de Abarth nog net even wat meer smoel geven. Net als voorheen is het een auto die zijn sportieve inborst niet verstopt, maar het er ook niet te dik bovenop legt. Tenzij je dat wilt, want dan kun je kiezen uit een eindeloze reeks stickersets, wielen en kleurencombinaties. Het interieur van de Abarth heeft dezelfde wijzigingen ondergaan als de gewone Punto Evo. Dat betekent pianolak op de middenconsole, een adapter voor een draagbaar navigatiesysteem, beter afleesbare meters en andere kleurencombinaties. De kuipstoelen zijn een lust voor het oog, maar ze bieden minder zijdelingse steun dan ze beloven. Daar staat tegenover dat het met het praktisch gebruiksgemak wel snor zit, je hebt een lekker ruim en overzichtelijk interieur tot je beschikking. Je kunt deze sportieveling prima als dagelijks vervoermiddel inzetten.

                          Allrounder
                          Maar de Abarth Punto Evo is dan ook lang niet zo hardcore als bijvoorbeeld de Renault Clio RS. Zijn nieuwe motor – uiteraard voorzien van Fiats Multiair-inlaattechnologie met elektrohydraulische klepbediening – schopt het tot 165 pk, beduidend minder dan zijn Franse en Duitse concurrentie. En om de een of andere (marketing)reden heeft de Abarth-motor ook 5 pk minder in huis dan deze krachtbron in de Alfa Mito QV te vergeven heeft. Toch ervaar je dit relatief bescheiden vermogen niet echt als een gemis, want ten opzichte van bijvoorbeeld de meer gefocuste Clio RS is de Abarth Punto Evo veel meer een allrounder. Dat is mede te danken aan de aan Alfa’s D.N.A.-knop ontleende schakelaar (Fiat spreekt weinig bescheiden zelfs à la Ferrari van een ‘manettino’) waarmee je kunt kiezen tussen ‘Sport’ en ‘Normal’. Hiermee verander je zaken als de besturing en gaspedaalrespons. Wanneer je in ‘Normal’ op pad bent, zou je zweren met een doodgewone Punto te rijden. De besturing werkt dan (te) licht en de motor voelt niet bijzonder gespierd aan. Hoewel hij een koppel van 250 newtonmeter in huis heeft, merk je daar gevoelsmatig weinig van. Daar staat tegenover dat de Abarth Punto Evo in deze setting uiterst dociel is. De vering is allesbehalve te straf, ook grovere hobbels en kuilen worden goed opgevangen. Maar als je een sportief gevoel wilt krijgen, is de sportstand de enige optie. De besturing is dan voldoende zwaar en nauwkeurig genoeg, hoewel hij dan nog steeds kunstmatig aandoet. Ook het rempedaal zou wat fijngevoeliger mogen zijn, er zit gevoelsmatig weinig verschil tussen licht bijremmen en vol in de ankers met alarmlichten aan. Ook de bediening van de zesversnellingsbak biedt ruimte voor verbetering, de schakelwegen zijn wat lang en onnauwkeurig. Aan de andere kant zijn we blij met de controle die een handbak je geeft. Concurrenten als de VW Polo GTI en Seat Ibiza Cupra zijn immers uitsluitend met een sequentiële bak verkrijgbaar en daar is niet iedereen blij mee.

                          Voorspelbaar
                          Op het weggedrag van de Italiaan valt bar weinig aan te merken. De tractie is dankzij het elektronische sperdifferentieel TTC uitstekend – het remt de wielen desgewenst afzonderlijk af – en dit systeem zorgt er bovendien dat je het wel héél bont moet maken om onderstuur op te wekken. De Abarth Punto Evo reageert voorspelbaar, waardoor je snel vertrouwd met hem raakt en de grens durft op te zoeken. Als gezegd is het geen diehard stuurmansauto zoals de Clio RS, maar dat neemt niet weg dat je er bijzonder veel lol mee kunt hebben. Het is op een bochtige weg een gewillige speelkameraad, bij plotseling gas lossen waaiert de achterkant heel gecontroleerd uit waardoor de neus extra indraait.
                          Daarbij is de vering als gezegd allesbehalve oncomfortabel hard, en dat maakt deze auto een optie voor degenen die een sportief bommetje zoeken, maar niet elke dag stuiterend naar hun werk willen. De 1.4 Multiair heeft bij lage toeren voldoende koppel in huis om schakellui te kunnen rijden, de souplesse is aanzienlijk verbeterd ten opzichte van de oude T-Jet-motor in de vorige Abarth. En bovendien lijkt hij veel gretiger toeren te willen maken dan zijn voorganger. Het geluid dat hij daarbij produceert mag er zeker wezen, de lekker donkere grom bij lage toeren wordt steeds heser van toon bij hogere toeren. En of het bij zo’n sportief nichemodel nou echt belangrijk is of niet: de 1.4 Multiair is volgens Fiat tien procent zuiniger dan zijn voorganger. Dat is mede te danken aan een stop-/startsysteem. Ook al past het misschien niet helemaal bij een Abarth-uitvoering, de techniek werkt goed en pakt snel weer op zodra je het gaspedaal na stil te hebben gestaan weer intrapt.
                          Met een vanafprijs van net geen 23.000 euro is de Abarth Punto Evo schappelijk geprijsd, zeker als je zijn standaarduitrusting met onder meer automatische airco, audio-installatie, 17 inch lichtmetaal, zeven airbags en ESP in ogenschouw neemt. Als je de best sturende hot hatch onder de 25.000 euro zoekt is de Renault Clio RS Cup nog altijd de beste keuze, maar voor meer allround auto’s als de Seat Ibiza Cupra en Peugeot 207 THP is het een serieus alternatief.





                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • #73


                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                            Comment


                            • #74
                              Fiat Punto ook aan de tweecilinder

                              Zoals Fiat al heeft aangekondigd spreidt de Twinair zich als een olievlek uit het over het modellenprogramma. Nu is de Punto aan de beurt en dat levert een nieuwe wegenbelastingvrije versie op.
                              Fiat heeft de Punto voor het nieuwe modeljaar licht gewijzigd. De belangrijkste verandering aan de buitenkant is dat het zwarte bumperdeel in het vervolg in carrosseriekleur zijn gespoten. Ook de positie van de richtingaanwijzers in de koplampen is iets veranderd. Aan de achterzijde is de indeling tussen achterlichten en nummerplaat iets gewijzigd. Verder wordt gemeld dat er nieuwe materialen in het interieur zijn, nieuwe carrosseriekleuren en een nieuw assortiment wielen.
                              Het belangrijkste nieuws zit zonder meer op het motorische vlak. De Twinair tweecilinder doen zijn intrede. Dat gaat om de turboversie met een vermogen van 85 pk. Die is altijd gekoppeld aan een start/stop-systeem en kan worden geleverd met een LPG-installatie. De uitstoot van de tweecilinder is 98 gr/km en dat betekent dat hij ook na volgende zomer wegenbelastingvrij mag blijven.
                              De 85 pk sterke Multijet diesel is eveneens schoner geworden. Aanpassingen aan de turbo, verbetering van de start/stop-techniek, het koelcircuit en de toepassingen van versnellingsbakolie met lagere viscositeit, zorgen voor een CO2-uitstoot van 90 gr/km – en ook dat is tot in lengte van dagen goed voor een wegenbelastingvrije status.



                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment


                              • #75


                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                Comment


                                • #76
                                  Abarth Punto Evo SuperSport

                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                    Abarth Punto Evo SuperSport

                                    Lekker autotje, alleen is de 180 pk een tegenvaller.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Abarth Punto SuperSport live @ IAA Frankfurt:







                                      Meer foto's: [www.auto.cz] & [www.carview.co.jp]
                                      Abarth stand: [www.omniauto.it]
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                      Comment


                                      • #79
                                        Fiat Punto ‘Born This Way’ op Motorshow Bologna


                                        Op de Motorshow van Bologna die 3 december is een speciale versie van de vernieuwde Punto te zien. Een aandachtstrekker eerste klas met een bijzondere matte gele lak en veel glanzend zwarte delen. In combinatie met de 135 pk sterke MultiAir motor dus een knappe verschijning.

                                        De ‘Born This Way’ Punto heeft met zijn gele lak geen moeite om de aandacht naar zich toe te trekken. In bovenstaande foto zie je al duidelijk hoe de gele Punto zijn aandacht op eist tussen de vele Panda’s. De gele kleur is mat, details zijn daarentegen juist glimmend zwart uitgevoerd. Het dak, de B-stijlen, spiegels en spiegels zijn in paino-lak uitgevoerd en tevens zijn er zwarte wielen en donkere koplampen gemonteerd. Gele remklauwen laten het geel weer terugkomen en dat geel-zwarte feestje gaat binnen in de Punto gewoon door.

                                        Het interieur is keurig in stijl met zwart leer en zwart met gele stof op de stoelen. Het dashboard is ook weer in de twee kleuren uitgevoerd waarbij op het dashboard de tekst ‘Born This Way’ pronkt. In het vooronder van de Punto een 1.4 MultiAir Turbo met 135 (bij 5.000 tpm) en een koppel van 206 Nm bij 1.750 tpm.





                                        Bron: [www.fiatblog.nl]
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                        Comment


                                        • #80
                                          Punto live @ Bologna Motor Show:





                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                          Comment

                                          Working...
                                          X