Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ferrari 458 Italia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

knapper dan de 430, en een verademing na de California. Niet slecht qua design!

en die specs....
    540Nm uit een 4.5 = 120Nm/l. Nieuwe recordwaarde voor een grootproductie atmo-blok als ik het goed heb ?

Comment

Ik vind dit veel te vet

Comment

Kwijl kwijl

Comment

Is dit de opvolger van de F430?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Bekijk Berichten
            Nog lelijker dan de California achteraan
            vooraan valt het wel mee
            Het is wat druk achteraan, maar écht lelijk vind ik het hier niet. Ik troost me vooral met de gedachte 'form follows function'.
            En die drie uitlaten zijn vét F40-style.... alleen diende de middelste daar voor de turbo, dus da's weer iets voor de die-hard fans om op af te kicken gezien het hier om een ongeblazen blok gaat

Comment

Wat een lelijk ding
              Precies een Japanner!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Wat een lelijk ding
                Precies een Japanner!
                klopt, de Jappen hebben al massa's gelijkaardige autos gemaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  klopt, de Jappen hebben al massa's gelijkaardige autos gemaakt

Nee ik bedoel het het een Jap kunnen zijn imo, de opvolger van de Honda NSX ofzo. Ik vind hem zo rommelig
                  Mja specs mogen er inderdaad wel zijn, 9000rpm moet zwaar kicken zijn!

Comment

Zo'n lelijk design, echt komaan dat is toch het toppunt...na de california, nu dit.

Screw Ferrari, zie nog liever Lambo's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                      knapper dan de 430, en een verademing na de California. Niet slecht qua design!

en die specs....
                      540Nm uit een 4.5 = 120Nm/l. Nieuwe recordwaarde voor een grootproductie atmo-blok als ik het goed heb ?
                      groot productie is ook weer veel gezegd he. Maar tis idd opvallend veel voor een motor zonder turbo of compressor

Comment

Enorm knap. Dit moet mijn favoriete "basis" Ferrari zijn sinds de 348.

Comment

Moet zeggen .. dat ik m knap vind, ook al wringt er iets in de lijn van de wagen; maar technisch .. me like it

en dat interieurke mmm
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik dacht dat dit scoops waren.

Niet echt mijn ding, doet me langs de zijkant denken aan de 360. Uitlaten zijn een beetje raar, voorkant te bol, enzo daklijn gedoe.

Wachten op de echte foto's.

Ik had trouwens gelijk met het feit dat de california de toon ging zetten voor de volgende modellen. =)

Comment

De uitlaten zijn het enige dat ik er op af te keuren heb. Daar zal hopelijk wel een aftermarket oplossing voor komen.

Comment

Nieuw raspaard Ferrari: 458 Italia.

Dinsdag 28 juli 2009. Dit zijn de eerste beelden van de gloednieuwe Ferrari 458 Italia. De lang verwachte opvolger van de F430 zal zijn publieksdebuut maken tijdens de IAA in Frankfurt in september.

• Compleet nieuwe opvolger van de F430
                                • Ontworpen door Pininfarina
                                • Micheal Schumacher betrokken bij de ontwikkeling
                                • 4.5 liter V8 met 570 pk bij 9.000 tpm
                                • 0-100 km/h in 3,4 seconden, topsnelheid 325 km/h

De Ferrari 458 Italia is op ieder punt een compleet nieuwe auto. Zo zijn de motor, het design en de aerodynamica compleet nieuw ontwikkeld, maar ook de naam is nieuw. Bij het model heeft Ferrari de naam Italië toegevoegd aan de vaste cijfercombinatie, die staat voor de cilinderinhoud (4.5 liter) en het aantal cilinders (. De tweezits Ferrari 458 Italia profiteert, net als alle Ferrari-straatversies, van de ervaring van Ferrari in de Formule 1. Dat is met name duidelijk te merken aan de snelheid en de precisie waarmee de auto reageert op de handelingen van de bestuurder, aldus Ferrari. Allebei het resultaat van de autosportervaringen en van de input door Michael Schumacher. Hij was vanaf het allereerste begin betrokken bij het 458 Italia project en speelde daarbij een belangrijke rol.

Pininfarina
                                De Ferrari 458 Italia is een ontwerp van Pininfarina en is het bewijs dat met deze auto een totaal nieuwe koers is uitgezet. De compacte vormgeving is ingegeven door de vereisten van de aerodynamische efficiency, zoals de downforce van 140 kg bij 200 km/h van het nieuwste model. De voorzijde heeft een enkele opening voor de grille en luchtinlaten aan de zijkant. Met aerodynamische secties en profielen die zodanig zijn ontworpen dat de lucht direct naar de radiatoren wordt gevoerd en onder de vlakke onderkant van de auto. De neus is ook voorzien van kleine aerodynamische vleugels die downforce genereren en die bij hogere snelheden vervormen en daarmee de luchtinlaten verkleinen en de luchtweerstand verlagen.

Het hart
                                De nieuwe 4.499 cc V8 is de eerste Ferrari-motor met directe injectie die middenachter wordt gemonteerd. De krachtbron heeft een zeer kleine zuigerslag, wat kenmerkend is voor racemotoren, resulterend in een compressieverhouding van 12,5:1. De motor levert 570 pk bij 9.000 tpm en heeft daarmee een motorvermogen van 127 pk per liter. Relatief hoog voor een straatauto. Een nieuwe norm, niet alleen voor het gehele Ferrari-portfolio en de geschiedenis van de onderneming, maar ook voor het gehele marktsegment. Het maximum koppel bedraagt 540 Nm bij 6.000 tpm, waarvan meer dan 80 procent vanaf 3.250 tpm beschikbaar is. De 458 Italia is uitgerust met een zevenversnellingsbak met dubbele koppeling en is opvallend genoeg niet met een handgeschakelde transmissie leverbaar.

‘Groene’ Ferrari
                                Met in het achterhoofd de ‘groene hype’ van het moment besteedden de ingenieurs tijdens de ontwerpfase veel aandacht aan het terugbrengen van het gewicht. Ferrari weet het gewicht van de 458 Italia op 1.380 kg te houden. Dit betekent een vermogen-gewichtverhouding van 2,42 kg/pk. Het zorgt ervoor dat de Italiaanse sportwagen een CO2-emissie van slechts 320 g/km heeft en het brandstofverbruik blijft steken op 13,7 liter per 100 kilometer. Belangrijker voor een Ferrari zijn de cijfers betreffende de prestaties van de 458 Italia. De acceleratie van 0-100 km/h bijvoorbeeld. Die verloopt in minder dan 3,4 seconden en de topsnelheid bedraagt ruim 325 km/h.

Aluminium chassis
                                Voor het nieuwe chassis hebben de ingenieurs uit Maranello diverse soorten geavanceerd aluminium toegepast in combinatie met fabricage- en lijmtechnieken die afkomstig zijn uit de luchtvaartindustrie. De Ferrari 458 Italia is voorzien van een wielophanging met dubbele wishbones vóór en een multi-link set-up achter. De integratie van het E-Diff en de F1-Trac (nu aangestuurd door de zelfde ECU) met de respectievelijke mappings is flink verbeterd aldus het Italiaanse merk. Het remsysteem is voorzien van een ‘voorspanningsfunctie’, waarbij de zuigers in de remklauwen de remblokken vanaf ‘lift-off’ in contact brengen om vertraging in het activeren van de remmen te beperken. In combinatie met het ABS heeft dat de remafstand van 100–0 km/h beperkt tot 32,5 meter.

De nieuwe Ferrari 458 Italia wordt officieel onthuld tijdens de IAA in Frankfurt halverwege september.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Kan je dit nog krijgen met manuele bak eigenlijk?

Zou zo vet zijn

Comment

Damn, zo knap. Schitterend, vind ik. Ziet er erg speciaal uit, 't lijkt wel een "prototype voor de straat". Suuupersexy lijnen, en 't design klopt, vind ik.

En de specs zijn gigantisch voor een instapmodelletje.

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                    Viel me ook meteen op, ik kom ook niet meteen op wagens met een specifiek koppel dat hoger is dan dit. Verbijsterend... Ook de 128 pk / liter lijkt me een record te zijn.

Comment

FAAAAAAAAAK

Comment

Ferrari 458 Italia – Technical specifications

Dimensions
                                        Length 4527 mm (178.2 in.)
                                        Width 1937 mm (76.3 in.)
                                        Height 1213 mm (47.8 in.)
                                        Wheelbase 2650 mm (104.3 in.)
                                        Dry weight 1380 kg (3042 lbs)*
                                        Weight/power ratio 2,42 kg/CV (7.16 lbs/kW)
                                        Weight distribution fr/r 42%/58%
                                        Engine
                                        Type V8 – 90°
                                        Displacement 4499 cc (274.5 cu in.)
                                        Maximum power 570 CV (425 kW)** @ 9000 rpm
                                        Maximum torque 540 Nm (398 lbs/ft) @ 6000 rpm
                                        Specific power output 127 CV/l
                                        Compression ratio 12.5:1
                                        Tyres
                                        Front 235/35 ZR20 8.5”
                                        Rear 295/35 ZR20 10.5”
                                        Performance
                                        Maximum speed >325 km/h (>202 mph)
                                        0-100 km/h <3.4 s
                                        Fuel consumption + emissions
                                        Fuel consumption*** 13.7 l/100 km
                                        Emissions*** 320 g CO2/km
                                        Gearbox
                                        Dual-clutch, 7-speed F1
                                        Electronics
                                        E-Diff3, F1-Trac, high-performance ABS
                                        * With forged wheels and Racing seats
                                        ** Including 5 CV of ram effect
                                        *** Combined cycle (ECE+EUDC)
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

I like it!

Comment

Working...
                                          X