Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wie heeft er tot nu toe de hoogste kilometerstand met z'n A4? (eventueel noemenswaardige herstellingen die niet verwacht waren?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
      Wie heeft er tot nu toe de hoogste kilometerstand met z'n A4? (eventueel noemenswaardige herstellingen die niet verwacht waren?)
      ik zit op 140.000km - 2 zaken werden vervangen onder garantie,
      1/ panodak dat stuk was gesprongen
      2/ een leiding van de lichtsproei instalatie die lekte werd vervangen

Het zijn tot op heden nog altijd mijn eerste remblokjes, maar mijn garagist heeft al laten weten dat de voorste bij het volgend onderhoud waarschijnlijk aan vervanging toe zijn, maar hij wil toch wachten tot het aanduid dat ze vervangen moeten worden, omdat ik met al mijn wagens zeer lang met mijn remblokjes rij ( veel autostrade ) we zullen wel zien...

Comment

Wie heeft er tot nu toe de hoogste kilometerstand met z'n A4? (eventueel noemenswaardige herstellingen die niet verwacht waren?)
        Zie mijn bericht 3766 !
        Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
        Audi 100 C4 2.3E

Comment

Mijn A4 avant ( sept '10 ) heeft momenteel iets meer dan 47.000km op de teller staan. Na 2 weken ofzo had ik een gescheurd ruitenwisserblad ( productiefoutje waarschijnlijk ) en dit is gratis vervangen geweest. Verder nog geen enkel probleem kunnen vaststellen ( ik hoop dat het zo blijft ).
          Enige waar ik zeer ontevreden over ben is de af fabriek banden die ze op die wagen gooien ( Bridgestone pottenza 17" R45 - 245 ) , de grootste rommelbanden die er bestaan.... Vorige week mijn winterwielen gemonteerd met 17" Pirelli Sotozero's , heb ineens gezegd dat ze nieuwe Michelins mogen bestellen na de winter voor mijn zomerset, die pottenza's zijn nog niet volledig versleten maar ik ben ze moe .
          Voor de rest zeer kontent van de wagen alhoewel mijn volgende zo goed als zeker terug een A6 avant zal worden, ik mis toch hard de ruimte...

Comment

• Op de mijne stonden fabriek af Michelin...zeer tevreden van...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
              Op de mijne stonden fabriek af Michelin...zeer tevreden van...
              Mijne waren pirelli's fabriek af, ook tevreden van alleen heb ik nu een scheur in de band gehad.

btw. kheb ondertussen m'n beklag gedaan bij de audidealer, want ik moest 550€ betalen voor een nieuwe band en dat vond ik buiten proportie, ik kreeg gisteren telefoon terug dat ze een nieuwe factuur zullen maken van 380€.. ik ben natuurlijk direct akkoord gegaan maar zo zie je maar dat dit toch op geen eerlijke manier zaken doen is hé, t'zal hier komen zoals in Turkije waar ge zult moeten afdingen op alles da ge wilt kopen, nuja twas nog 100€ meer dan bij de bandencentrale maar toch ben al tevreden dat ze der een groot stuk af doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                Mijne waren pirelli's fabriek af, ook tevreden van alleen heb ik nu een scheur in de band gehad.

btw. kheb ondertussen m'n beklag gedaan bij de audidealer, want ik moest 550€ betalen voor een nieuwe band en dat vond ik buiten proportie, ik kreeg gisteren telefoon terug dat ze een nieuwe factuur zullen maken van 380€.. ik ben natuurlijk direct akkoord gegaan maar zo zie je maar dat dit toch op geen eerlijke manier zaken doen is hé, t'zal hier komen zoals in Turkije waar ge zult moeten afdingen op alles da ge wilt kopen, nuja twas nog 100€ meer dan bij de bandencentrale maar toch ben al tevreden dat ze der een groot stuk af doen.
                groot gelijk om te onderhandelen.....
                vb
                daar ik veel op de baan ben, verbruik ik in de winter veel ruitensproeiervloeistof
                De liter bussen die in de winkel worden verkocht, kosten voor 1 liter meer dan 1 liter benzine...
                Ik heb toen tegen mijn garagist gezegd dat hij voor een oplossing moet zoeken voor mij,
                dergelijke prijzen zijn ok als je 2 liter per jaar nodig hebt, maar niet zoals in mijn geval.
                Hij is toen met de oplossing gekomen om 5 liter busjes te vullen van het groot vat in de garage, en krijg ik deze aan inkoopprijs.
                Om maar te zeggen, en beetje onderhandelen leverd je op jaarbasis zeker wat op.

Comment

Heb er 160.000 km mee gedaan op 3.5 jaar (is ondertussen vervangen door nieuwe) en heb
                  1 lamp moeten vervangen en 1 keer iets aan de vergrendeling van de tankklep.
                  Niet echt noemenswaardig dus.

Onder garantie is wel iets aan de koppeling veranderd en het contactslot, ik weet niet precies
                  waarom want zelf had ik er geen last van maar de garage had voorgesteld bij onderhoud om dat
                  te doen. Achteraf merkte ik wel dat het koppelingspedaal vlotter ingetrapt kon worden en
                  dat de sleutel ook vlotter erin ging.

Comment

• Mijn A4 staat momenteel op 48.000 km sinds februari 2011. Nog geen kosten gehad, een keer onderhoud op 30.000 km en 4 nieuwe banden op 40.000 km.

Een keer heeft de gps raar gedaan, groene blokjes in het beeld. Eenmaal voorgevallen en heeft zich niet meer voorgedaan. Tevreden dus.

Comment

Nope...het sluitmecanisme beweegt totaal niet meer, of ergens iets losgekomen of gewoon stuk,
                      gezien de wagen nog onder garantie is ga ik mij er zelf niet mee bezig houden en moeten ze morgen in de garage het maar uitklaren....al een geluk dat het eerst een vreemd geluid maakte, anders zou ik het misschien nooit opgemerkt hebben...wie controleerd nu zijn tankklep na het afsluiten van de wagen....buiten garantie zou ik het zelfs niet laten maken....ben wel is benieuwd wat er de oorzaak is van geweest...
                      Wat hebben ze er aan gedaan? Zit met hetzelfde probleem nu ..
                      Eerst raar geluid, daarna was de tankklep enkel nog te openen door stevig te duwen, en u opent ze helemaal niet meer

Na wrikken en trekken (aan de pomp, want hij was leeg) is ze toch opengekomen, maar het lipje doet niets meer. Dichtduwen gaat, maar er is totaal geen vergrendeling.

Toch maar laten repareren, binnenkort kan ik er misschien niet meer in om te tanken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten
                        Eerst raar geluid, daarna was de tankklep enkel nog te openen door stevig te duwen, en u opent ze helemaal niet meer

Na wrikken en trekken (aan de pomp, want hij was leeg) is ze toch opengekomen, maar het lipje doet niets meer. Dichtduwen gaat, maar er is totaal geen vergrendeling.

Toch maar laten repareren, binnenkort kan ik er misschien niet meer in om te tanken
                        Gekend probleem, pas vervangen bij mij

In de koffer zit een rode kabel als hij niet meer open gaat maar op het einde ging het daarmee ook nog amper.
                        Nu maakt de nieuwe tankklep wel enorm veel lawaai bij het openen/sluiten van de wagen. Slotje zal steviger gemaakt zijn, moet de factuur nog krijgen dus geen idee van de kostprijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kristof S. Bekijk Berichten

Geen flauw idee....
                          Ik was zelfs al vergeten dat ie dat ooit gedaan had..
                          Hij is hiervoor binnen geweest en heb hem gerepareerd terug gehad => garantie..
                          En zoals fly zegt - er zit een noodontgrendeling in de koffer....

Comment

En zoals fly zegt - er zit een noodontgrendeling in de koffer....
                            Dat wist ik wel niet en ik stond daar aan de pomp met een lege tank! dus supertraag naar de garage gereden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                              Dat wist ik wel niet en ik stond daar aan de pomp met een lege tank! dus supertraag naar de garage gereden
                              tja..;de manuel lezen he fly...

Zo zit er ook een noodontgrendeling voor de achterklep aan de binnenkant....
                              Kan al wel is van pas komen als je het kanaal ermee in gaat...

Comment

• Zo ook een noodstop op de handrem....
                                Wanneer je het knopje van de handrem tijdens het rijden een paar seconden omhoog houd, gaat de wagen in noodstop....kan in de bergen is van pas komen......

Comment

tja..;de manuel lezen he fly...
                                  Tjah daar heb ik dus geen seconde aan gedacht hé, das voor mietjes
                                  Ik heb een coupé die 10L/100km verbruikt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                    Tjah daar heb ik dus geen seconde aan gedacht hé, das voor mietjes
                                    Ik heb een coupé die 10L/100km verbruikt
                                    met een slakkegangetje naar je dealer moeten kruipen.......das pas voor mietjes...

Comment

met een slakkegangetje naar je dealer moeten kruipen.......das pas voor mietjes...
                                      touché

Comment

• ... m'n hart zei ja maar m'n verstand zegt neen
                                        Ik zal maar wat anders zoeken als waardige opvolger

Comment

• uitlaatgascontrolesysteem lampje

Vanmorgen ging plots uitlaatgascontrolesysteem controle lampje branden.
                                          Volgens handleiding moet ik tegen 'aangepaste' snelheid naar de Audi dealer.
                                          Mijn vrouw is eergisteren bevallen en dat is nu niet echt een optie.
                                          Zou het veel kwaad kunnen hiermee nog rond te rijden. Moet de eerste dagen geen snelweg maken, dus max 100km/h zal hij halen deze week vermoed ik ....

Comment

Working...
                                          X