Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lijkt me inderdaad een goed idee maar ik lees hier constant dat 19" met 3cm verlaging nog steeds niet te hard is...dus 18" met 2cm...? Maar ja, best eerst even testen zeker.

Comment

• Gisteren de auto afgehaald en meteen uitgebreid getetst !
      Hij ziet er m.i. niet alleen schitterend uit, hij rijdt ook zo!
      Multitronic is het summuum van confort in vergelijking tot een traditionele automaat.
      Het sturen , vooral bij stilstand vind ik wel zwaar gaan. Ook de terugkeer naar de rechtuitstand bij het rijden is niet echt soepel te noemen. Staat nochthans op de standaart 16' en 225 banden.
      Heeft misschien alles te maken met de inloopperiode ? Iemand dezelfde ervaring ?
      Thx.
      Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
      Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
        Gisteren de auto afgehaald en meteen uitgebreid getetst !
        Hij ziet er m.i. niet alleen schitterend uit, hij rijdt ook zo!
        Multitronic is het summuum van confort in vergelijking tot een traditionele automaat.
        Het sturen , vooral bij stilstand vind ik wel zwaar gaan. Ook de terugkeer naar de rechtuitstand bij het rijden is niet echt soepel te noemen. Staat nochthans op de standaart 16' en 225 banden.
        Heeft misschien alles te maken met de inloopperiode ? Iemand dezelfde ervaring ?
        Thx.
        wel typisch van de laatse Audi's : vergeleken met vroeger vind ik ook het stuur vrij zwaar zoniet plakkerig op gewone snelheid, en iets te licht op parkeersnelheid; zal wel aan de servotronic liggen zeker ? Het went, maar het verschil is nu groot als ik terug in mijn Saab kruip

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          wel typisch van de laatse Audi's : vergeleken met vroeger vind ik ook het stuur vrij zwaar zoniet plakkerig op gewone snelheid, en iets te licht op parkeersnelheid; zal wel aan de servotronic liggen zeker ? Het went, maar het verschil is nu groot als ik terug in mijn Saab kruip
          Dit is het nu juist, mijn auto is niet uitgerust met servotronic en bijgevolg vrij zwaar bij het parkeren. Ik kan b.v. het stuur bij stilstand niet met de "handpalm" verdraaien.
          Iets wat ik bij al mijn vorige wagens met stuurbekrachtiging , hydraulisch of electrisch, wel gemakkelijk kon !
          Audi 100 C4 2.3E

Comment

Dit is het nu juist, mijn auto is niet uitgerust met servotronic en bijgevolg vrij zwaar bij het parkeren. Ik kan b.v. het stuur bij stilstand niet met de "handpalm" verdraaien.
            Iets wat ik bij al mijn vorige wagens met stuurbekrachtiging , hydraulisch of electrisch, wel gemakkelijk kon !
            Tja...als je geen stuurbekrachting hebt genomen, zal het er ook niet opstaan en stuurt hij uiteraard zwaarder hé...zeker bij stilstand...dan zal je terug als vroeger moeten leren rijden = enkel aan het stuur draaien wanneer de wagen in beweging is......heeft de verkoper je er dan niet op gewezen dat er geen servo standaard op zit?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
              Tja...als je geen stuurbekrachting hebt genomen, zal het er ook niet opstaan en stuurt hij uiteraard zwaarder hé...zeker bij stilstand...dan zal je terug als vroeger moeten leren rijden = enkel aan het stuur draaien wanneer de wagen in beweging is......heeft de verkoper je er dan niet op gewezen dat er geen servo standaard op zit?
              Natuurlijk heeft de auto stuurbekrachtiging!!!! Geen servotronic , die snelheidsafhankelijk is!
              Een sercotronic zal dus allicht iets lichter sturen bij stilstand !
              Audi 100 C4 2.3E

Comment

Natuurlijk heeft de auto stuurbekrachtiging!!!! Geen servotronic , die snelheidsafhankelijk is!
                Een sercotronic zal dus allicht iets lichter sturen bij stilstand !

Het geen standaard op een 2.0 staat noem ik geen stuurbekrachtiging....dat zou je tijdens een proefrit hebben kunnen ondervinden. Dus zo " natuurlijk !!!! " is het niet, misschien je wagen eens volledig voorstellen, dan kunnen we ons op het forum een beter beeld vormen....En natuurlijk stuurt de servotronic veel lichter, wanneer de wagen stil staat draai je hem van de ene naar de andere aanslag zonder moeite ( de reden van het servo bestaan ) ....conclusie, als je het niet besteld hebt staat het er ook niet op en zal je zolang je de wagen hebt wat meer moeite moeten doen om hem te parkeren

Comment

Het geen standaard op een 2.0 staat noem ik geen stuurbekrachtiging....dat zou je tijdens een proefrit hebben kunnen ondervinden. Dus zo " natuurlijk !!!! " is het niet, misschien je wagen eens volledig voorstellen, dan kunnen we ons op het forum een beter beeld vormen....En natuurlijk stuurt de servotronic veel lichter, wanneer de wagen stil staat draai je hem van de ene naar de andere aanslag zonder moeite ( de reden van het servo bestaan ) ....conclusie, als je het niet besteld hebt staat het er ook niet op en zal je zolang je de wagen hebt wat meer moeite moeten doen om hem te parkeren
                  LoL wist niet dat dit nog bestond een nieuwe wagen zonder stuurbekrachtiging (uitgenome de sportwagens natuurlijk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                    LoL wist niet dat dit nog bestond een nieuwe wagen zonder stuurbekrachtiging (uitgenome de sportwagens natuurlijk)
                    Tja...de V6 modellen zijn er standaard mee uitgerust gezien het meer gewicht van het motorblok zou deze zonder servotronic super zwaar zijn....tevens zijn de versnellingsbakken van de V6 modellen korter, ook de multitronic, zodat er meer gewicht op de vooras ligt, dit om het koppel beter te kunnen verwerken....( vandaar ook het verschil in een 2.0 met 400 getunde nm tegenover een 2.7 met 400nm, het is niet voldoende het vermogen te hebben, je onderstel moet het ook ordentelijk op de weg kunnen zetten ) maar als men een beetje nadenkt weet je toch dat een automaat ook zwaarder weegt dan een handgeschakeldebak en is de optie van een servotronic geen overbodige luxe, ook op een 2.0....vind ik toch...

Comment

De A4 is dan ook een auto, geen vorkheftruck.
                      Persoonlijk vind het stuur ideaal. In de meeste auto's is dat veel te licht, en dat doet afbreuk aan het rijplezier. Tenslotte is het stuur nog altijd vederlicht in vergelijking met auto's van vroeger zonder stuurbekrachtiging.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                        De A4 is dan ook een auto, geen vorkheftruck.
                        Persoonlijk vind het stuur ideaal. In de meeste auto's is dat veel te licht, en dat doet afbreuk aan het rijplezier. Tenslotte is het stuur nog altijd vederlicht in vergelijking met auto's van vroeger zonder stuurbekrachtiging.
                        Inderdaad, ik ben ook fan van het zwaardere stuur en heb bewust op mijn 2.0 136pk geen servotronic genomen. Maar ieder zijn zin natuurlijk

Comment

Tja...de V6 modellen zijn er standaard mee uitgerust gezien het meer gewicht van het motorblok zou deze zonder servotronic super zwaar zijn....tevens zijn de versnellingsbakken van de V6 modellen korter, ook de multitronic, zodat er meer gewicht op de vooras ligt, dit om het koppel beter te kunnen verwerken....( vandaar ook het verschil in een 2.0 met 400 getunde nm tegenover een 2.7 met 400nm, het is niet voldoende het vermogen te hebben, je onderstel moet het ook ordentelijk op de weg kunnen zetten ) maar als men een beetje nadenkt weet je toch dat een automaat ook zwaarder weegt dan een handgeschakeldebak en is de optie van een servotronic geen overbodige luxe, ook op een 2.0....vind ik toch...
                          Stuurbekrachtiging staat er wel standaard op.
                          Welk automerk gaat er in 2010 nog een wagen met "sleur-stuur" verkopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                            Stuurbekrachtiging staat er wel standaard op.
                            Welk automerk gaat er in 2010 nog een wagen met "sleur-stuur" verkopen?
                            Dank U, blijkbaar denkt onze vriend Mutitronic dat er naast de Servotronic geen hydraulisch servostuur bestaat !
                            Uit diverse testen in autobladen heb ik trouwens kunnen lezen dat men niet onverdeeld positief oordeelt over de "tronic" Zou dan weer te weinig feed-back geven !
                            Ik ben deze discussie louter maar begonnen omdat het mij opviel dat voornamelijk bij het parkeren het stuur merkelijk zwaarder gaat dan bij de meeste andere wagens met "normaal" servostuur. Ik rij namelijk regelmatig met diverse auto's
                            Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Svenson Bekijk Berichten
                              Inderdaad, ik ben ook fan van het zwaardere stuur en heb bewust op mijn 2.0 136pk geen servotronic genomen. Maar ieder zijn zin natuurlijk
                              voila....uiteraard staat er een bekrachtiging op, maar elke bekrachtiging heeft zijn afstelling, de deze die standaard op de 2.0 staat ontdubbeld niet sterk, iets waar mijn dealer me op wees bij de aankoop van de wagen..maar daar ik voor een v6 opteerde was dit niet aan de orde daar deze standaard voorzien is van een servotronic....uiteraard hebben beide systemen voor en nadelen, en ga je voor en tegenstanders van beide systemen vinden.
                              Goede redenen om voor een servotronic te opteren zijn: wanneer de wagen is uitgerust met een multitronic daar deze een hoger gewicht op de voortrein legt....en wanneer je zinnens bent je wagen uit te rusten met " veel " bredere banden dan standaard...beide resulteren in een zwaarder stuur gedrag..maar wat voor de ene zwaar is, is voor de andere net goed...ik zou het alleen zeer spijtig vinden van een nieuwe wagen te kopen, het stuur veel te zwaar vinden en daar dan 4 jaar mee opgescheept te zitten...want als je wagen zwaar stuurt en je verkiest een lichte besturing, is dit toch een grote afbreuk van het comfort....

Comment

• Dakdragers

Iemand al enige ervaring met dakdragers op een Avant ?
                                Volgens de Audi Webshop heb je daar de keuze tussen de originele Audi drager en dan nog het alternatief D Frey.
                                In de speciaalzaak heb je dan nog Thule.

Wie heeft een idee welke afsluitbaar zijn en welke passen het best aan ?
                                Ik denk dat die zijdelingse puntjes in de dakrails er toch voor dienen, niet ?

ALvast bedankt voor jullie reacties

Comment

Dank U, blijkbaar denkt onze vriend Mutitronic dat er naast de Servotronic geen hydraulisch servostuur bestaat !
                                  Uit diverse testen in autobladen heb ik trouwens kunnen lezen dat men niet onverdeeld positief oordeelt over de "tronic" Zou dan weer te weinig feed-back geven !
                                  Ik ben deze discussie louter maar begonnen omdat het mij opviel dat voornamelijk bij het parkeren het stuur merkelijk zwaarder gaat dan bij de meeste andere wagens met "normaal" servostuur. Ik rij namelijk regelmatig met diverse auto's
                                  no hard feelings hoor....
                                  voorwat de testen in bladen betreft....de tronic is idd vrij licht...maar dat is uiteindelijk de reden van de keuze ervoor....als je menig testen leest en ziet op tv verwonderd mij dat ook niet...men jaagt de auto een circuit op, en inderdaad is in dergelijke omstandigheden de tronic te licht en zou ik ook opteren voor een zwaarder stuur...maar dat zijn niet de dag dagelijkse omstandigheden, " veel te kleine parkeerruimte's steeds zich zach door de stad tgv opstakels " en dan heb je die feedback niet nodig...daar tegen over staat, bij hoge snelheden ( + 200km/h ) is de tronic veel te licht en moet je je stuur goed vast houden, want de minst beweging resuteerd in een zijwaards maneuver...( tegen 200 )....ikzelf die wekelijks in Duitsland zit en dan cruise tussen de 160 en 180 km/h vind het dan nog best ok...allee laten we bij deze hopen dat jij niet veel hoeft te parkeren als je jouw stuur te zwaar vind....misschien in de toekomst toch maar gebruik maken van de mogelijheid om eens te gaan proefrijden alvorens de bestelbon te tekenen...succes met je wagen

Comment

no hard feelings hoor....
                                    voorwat de testen in bladen betreft....de tronic is idd vrij licht...maar dat is uiteindelijk de reden van de keuze ervoor....als je menig testen leest en ziet op tv verwonderd mij dat ook niet...men jaagt de auto een circuit op, en inderdaad is in dergelijke omstandigheden de tronic te licht en zou ik ook opteren voor een zwaarder stuur...maar dat zijn niet de dag dagelijkse omstandigheden, " veel te kleine parkeerruimte's steeds zich zach door de stad tgv opstakels " en dan heb je die feedback niet nodig...daar tegen over staat, bij hoge snelheden ( + 200km/h ) is de tronic veel te licht en moet je je stuur goed vast houden, want de minst beweging resuteerd in een zijwaards maneuver...( tegen 200 )....ikzelf die wekelijks in Duitsland zit en dan cruise tussen de 160 en 180 km/h vind het dan nog best ok...allee laten we bij deze hopen dat jij niet veel hoeft te parkeren als je jouw stuur te zwaar vind....misschien in de toekomst toch maar gebruik maken van de mogelijheid om eens te gaan proefrijden alvorens de bestelbon te tekenen...succes met je wagen
                                    Thx. Ondertussen een kleine 1500 Km gedaan en de gewenning en misschien het feit dat alles een beetje los komt geeft dat ik met het stuurgedrag al bij al tevreden ben.
                                    Zoals gezegd: de eerste indruk en daarvoor een tijd met een Renault gereden
                                    Die had het stuurgevoel van een kermisauto: licht bij het parkeren dat wel !
                                    Ik heb het al eens aangehaald: de multitronic is subliem, het navigation + idem alsmede de GPS bluetooth module !
                                    Besluit : een verry happy A4 rijder !
                                    Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Zucht,

gisteren voor reparatie van de huidige wagen bij de audi dealer en al eens gepolst of de afspraak van vrijdag voor afhaling van de nieuwe wagen nog doorgaat.
                                      Blijkbaar is de wagen nog steeds niet in België, dus is onwaarschijnlijk.

Weeral extra wachten ... Ik snap niet dat die datums telkens zo kunnen verschuiven.
                                      Is al de 4e keer dat er een andere datum is geroepen.
                                      Ik dacht altijd dat er geen sector zo gestandardiseerd is als de automobiel sector.
                                      Alleen de planning werkt niet echt :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door riddle Bekijk Berichten
                                        Zucht,

gisteren voor reparatie van de huidige wagen bij de audi dealer en al eens gepolst of de afspraak van vrijdag voor afhaling van de nieuwe wagen nog doorgaat.
                                        Blijkbaar is de wagen nog steeds niet in België, dus is onwaarschijnlijk.

Weeral extra wachten ... Ik snap niet dat die datums telkens zo kunnen verschuiven.
                                        Is al de 4e keer dat er een andere datum is geroepen.
                                        Ik dacht altijd dat er geen sector zo gestandardiseerd is als de automobiel sector.
                                        Alleen de planning werkt niet echt :-)
                                        Join the club, mijn auto staat nu al twee weken op den "trein" blijft gewoon duren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
                                          Join the club, mijn auto staat nu al twee weken op den "trein" blijft gewoon duren...
                                          Zal waarschijnlijk de zelfde trein zijn :-)
                                          Ik blijf het gek vinden dat men niet weet wanneer zo een wagen nu vetrekt / aankomt.
                                          Als je zo de planning bij een dealer moet doen zou je toch gek worden.

Comment

Working...
                                          X