Oorspronkelijk geplaatst door cbriers
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenkijk gewoon wat aan bandhoogte overblijft als je op een A4 de 18" overschrijdt
alles beneden de 50-reeks is gewoon te beschouwen als hard, harder, ...super hard ...enz
ook de prijzen worden vrij vlug duizelig
vergeet niet dat je IN de wagen zit als je rijdt, dan zie je niets van je velgen, wel voelt je het verschil (meestal eerder op niveau van je achterwerk dan in daadwerkelijke verbetering van de baanvastheid) ; vraag jezelf eindelijk of de meerprijs in verhouding is met je voldoening als je naar je naar je wagen kijkt, en... trek je conclusies..en dit puur om estetische redenen....ook op langere termijn...dikke pantoffels onder je wagen dien je ook regelmatig te vervangen....als je na 4 a 5 jaar de totale rekening maakt. ( ook het meerverbruik )...dan weet je hoeveel je betaald hebt voor minder comfort..
.persoonlijk kan ik dit niet begrijpen....op mijn A4 V6 staan standaard 17"insches...al zou ik 19"insches gratis krijgen, ik zou ze er niet opzetten...ik koop geen auto om naar te kijken maar om mee te rijden...trouwens....de standaard velgen bieden het beste compromis....vergeet niet dat een band ook een ideale bedrijfstemperatuur heeft...met "hy performence" banden die tot +300 km/h gaan op een 2 liter diesel..
..die banden zullen nooit hun idiale temperatuur bereiken en alzo ook niet 100% kunnen presteren....ze kosten alleen maar zeer veel geld met geen echt toegevoegde waarde....bijkomend...wie heeft al niet eens een stoeprand geraakt tijdens het parkeren...met de standaard velgen heb je meestal geen schade, wagens waar er al een tijdje grote velgen opstaan hebben 1 ding gemeen...ze hebben bijna allemaal velg schade...en dan trekt het ook op niets meer...TIP: neem er een andere optie bij waar je zelf echt geniet van kunt hebben....en neem je vrouw eens op een weekendje met het uitgespaarde geld ( daar krijg je ook veel "aandacht" voor terug
)
Allee dat is mijn mening he.....uiteindelijk doet ieder met zijn scheurijzer wat hij wil...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtendat is nuchter gesproken.....ik geef toe dat de 16"inch vrij klein oogt, maar ze zullen u het beste comfort geven.....het argument dat je een betere baanvastheid hebt is larie....alsof de standaardconfiguratie een baanvastheids probleem zou hebben....vergeet ook niet dat dergelijke velgen een grote hap uit het budget nemen...en dit puur om estetische redenen....ook op langere termijn...dikke pantoffels onder je wagen dien je ook regelmatig te vervangen....als je na 4 a 5 jaar de totale rekening maakt. ( ook het meerverbruik )...dan weet je hoeveel je betaald hebt voor minder comfort..
.persoonlijk kan ik dit niet begrijpen....op mijn A4 V6 staan standaard 17"insches...al zou ik 19"insches gratis krijgen, ik zou ze er niet opzetten...ik koop geen auto om naar te kijken maar om mee te rijden...trouwens....de standaard velgen bieden het beste compromis....vergeet niet dat een band ook een ideale bedrijfstemperatuur heeft...met "hy performence" banden die tot +300 km/h gaan op een 2 liter diesel..
..die banden zullen nooit hun idiale temperatuur bereiken en alzo ook niet 100% kunnen presteren....ze kosten alleen maar zeer veel geld met geen echt toegevoegde waarde....bijkomend...wie heeft al niet eens een stoeprand geraakt tijdens het parkeren...met de standaard velgen heb je meestal geen schade, wagens waar er al een tijdje grote velgen opstaan hebben 1 ding gemeen...ze hebben bijna allemaal velg schade...en dan trekt het ook op niets meer...TIP: neem er een andere optie bij waar je zelf echt geniet van kunt hebben....en neem je vrouw eens op een weekendje met het uitgespaarde geld ( daar krijg je ook veel "aandacht" voor terug
)
Allee dat is mijn mening he.....uiteindelijk doet ieder met zijn scheurijzer wat hij wil...
Precies iedereen moet doen wat hij wil over smaak valt niet te twisten 18 inch en 20 mm verlaagd sportondertsel ziet er mega goed uit. Rijden is ook goed te doen hij is inderdaad minder comfortabel maar dat lijkt me logisch maar over beschadigingen dat ligt toch echt wel aan de bestuurder!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk BerichtenYes de wagen is bij de dealer aangekomen .
Nu is het wachten tot donderdag om hem op te halen .
nu is het pas echt een marteling :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichtendat is nuchter gesproken.....ik geef toe dat de 16"inch vrij klein oogt, maar ze zullen u het beste comfort geven.....het argument dat je een betere baanvastheid hebt is larie....alsof de standaardconfiguratie een baanvastheids probleem zou hebben....vergeet ook niet dat dergelijke velgen een grote hap uit het budget nemen...en dit puur om estetische redenen....ook op langere termijn...dikke pantoffels onder je wagen dien je ook regelmatig te vervangen....als je na 4 a 5 jaar de totale rekening maakt. ( ook het meerverbruik )...dan weet je hoeveel je betaald hebt voor minder comfort..
)
Koop dan ne V4 en dan kunt ge dit allemaal betalen met het verschil in de taxen en inschrijving en hoef je niet te zagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenGe koopt ne audi a4 V6 waarom zit ge dan te zagen over het extra verbruik, duurdere velgen, schade aan velgen...
Koop dan ne V4 en dan kunt ge dit allemaal betalen met het verschil in de taxen en inschrijving en hoef je niet te zagen.
Betreffende vraag ging over de voor en nadelen van grotere en bredere banden...die gewoon zijn opgegeven met als eind conclusie dat ieder dat maar voor zich moet weten.
Welke wagen ik uiteindelijk moet kopen...wel mijnen besten..ook dat bepaal ikzelf en daar heb ik jouw hulp zeker nier voor nodig....elke optie staat in functie van en voor mijzelf en moeten voor mij een meerwaarde hebben en niet in functie van anderen voor de anderen....
btw...ik heb 7 wagens bollen binnen mijn bedrijf en ik bepaal de beschikbare budgetten ervoor....waarom een A4 2.7....omdat het een compacte, vlotte wagen is waarom geen 3.0 omdat de meerprijs in aankoop en gebruik niet opwegen tegen het meer gebodene, niet tegenstaande het quattro systeem subliem is..maar we wonen hier niet in oostenrijk...maar dit valt onder management....het zou te lang duren u daarin in te lijven gezien je niveau....maar het is leuk om weten dat wanneer ik hulp nodig heb bij het kiezen ik steeds beroep kan doen op uw "deskundige" mening...ga nu niet opnieuw reageren...je verspilt gewoon kostbare tijd van andere forummers....loop gewoon even naar mama..trek aanhaar rok ..vraag een snoepje...en ga buiten spelen....of je moest iets met enige waarde voor het forum weten mee te delen...wat ik sterk betwijfel TIP probeer wat aan je algemene ontwikkeling en houding te werken en zoek naar een meerwaarde in jezelf ipv de wagen waarmee je rijd...onze wagens zijn gewoon een manier van de auto industrie om zoveel mogelijk geld door te storten op hun rekening...en wat vandaag blinkt is morgen weer verouderd....nog een prettige dag..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk BerichtenOei, geen oorlog voeren hé jongens. Gelukkig ligt West-Vlaanderen ver van Limburg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mickster Bekijk BerichtenHallo,
Ik weet dat hier al vaak dicussies gevoerd zijn over de velgen maat maar ik geraak er echt niet uit.
Enerzijds denk ik dat het zicht voor beide maten mooi is, ik vraag me vooral af of je niet behoorlijk wat rijcomfort mist met de 19 inch velgen.
De A4 avant die ik besteld heb heeft geen s-line vering (de sportvering van 2cm die je vroeger kon nemen staat nu standaard op de A4 volgens de dealer). Ik ga voor een new RS6 velg gaan, enkel de maat twijfel ik dus nog.
Alle reacties zijn welkom.Last edited by Schnippy; 15/03/2010, 06:29.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichtenm'n vrouw heeft liever de 17'.
...met ADS op comfort, zeker...
de vrouwen (ook de mijne) worden niet verblind door het visueel effekt van grote velgen
ze voelen wel het verschil in comfort
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk BerichtenGe koopt ne audi a4 V6 waarom zit ge dan te zagen over het extra verbruik, duurdere velgen, schade aan velgen...
Bovendien, wat mij opvalt, vaak is het zo: hoe breder de velg hoe kleiner de motor. Als ik mag kiezen tss V6 met 16" en V4 (zoals jij dat pleegt te noemen) met 20" velgen, de keuze is rap gemaakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten...met ADS op comfort, zeker...
de vrouwen (ook de mijne) worden niet verblind door het visueel effekt van grote velgen
ze voelen wel het verschil in comfort
Om maar te zeggen: niet iedereen vind dat mooi. Meestal geldt de regel: trop is teveel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenWaar slaat dat nu op? Het gaat er toch niet om van op zijn goedkoopst te rijden want dan kun je beter en A4 links laten liggen en een 2de hands Dacia Logan kopen. Waar het over gaat is relatief zeer veel betalen en comfort opofferen voor enkel wat betere looks. Dat is niet meer rationeel te noemen. Ik zou zelf ook nooit meer dan 17" willen. Nog los van alle financiele aspecten levert dat gewoon meer rugpijn op dan rijplezier op onze rotwegen. Ook nog eens gaan betalen voor deze rugpijn is gewoon masochisme. Iedereen zijn ding natuurlijk maar ik prefereer een zachte massage.
Bovendien, wat mij opvalt, vaak is het zo: hoe breder de velg hoe kleiner de motor. Als ik mag kiezen tss V6 met 16" en V4 (zoals jij dat pleegt te noemen) met 20" velgen, de keuze is rap gemaakt.
Wij hebben een 2.0 met 120PK en 16"
en zelfs daar zijn wij al heeeeel blij mee!
Maar opvallen doe je daar inderdaad niet mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mickster Bekijk BerichtenHallo,
Ik weet dat hier al vaak dicussies gevoerd zijn over de velgen maat maar ik geraak er echt niet uit.
Enerzijds denk ik dat het zicht voor beide maten mooi is, ik vraag me vooral af of je niet behoorlijk wat rijcomfort mist met de 19 inch velgen.
De A4 avant die ik besteld heb heeft geen s-line vering (de sportvering van 2cm die je vroeger kon nemen staat nu standaard op de A4 volgens de dealer). Ik ga voor een new RS6 velg gaan, enkel de maat twijfel ik dus nog.
Alle reacties zijn welkom.
Mijn beslissing is gevallen ondertussen: het worden de 5 segmenten velgen in 18inch (zoals ik ze onder een A3 heb zien staan in de garage). Volgens mij zijn dit dezelfde als de RS6 velg, maar dan iets comfortabeler.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk BerichtenSame here. Ben vandaag de papieren gaan halen en volgende week mag ik de wagen zelf gaan ophalen....eindelijk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk BerichtenWeet iemand waar ze prijs/kwaliteit de beste verzekeringen hebben?
Ik heb vergeleken tussen Axa, kbc en vivium wel kmoet zeggen full omnium was het bij kbc 2750€, axa kon het voor 2000€ en vivium voor 1900€ allemaal zonder franchise, weliswaar verschilde de waarde na 12maand enz. bij kbc was het 109% bij axa 100% voor 24maand en vivium zakt vanaf 12maand 1% per maand... toch hebk vivium gekozen aangezien ze de cataloguswaarde nemen en de korting er niet vanaf trekken.
Comment
-
Gisteren de dealer eens gebeld en zou eind deze week worden geleverd in de garage. Stond vorige week klaar voor transport naar België. Volgens hem moet ik nog één week rekenen voor alles in orde is met de papieren en nummerplaat (leasing)
Hopelijk kan ik er volgende week vrijdag mee rondbollen
Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk BerichtenHallo
ik volgende dit forum al een tijdje en heb eind november mijn wagen besteld. Wordt week 10 geproduceerd met volgende config
A4 Avant TDI 2.7L 120kW 163pk DPF / Multitronic
Meteoorgrijs
E-line:Valcona Zwart/Cognac
Pack Lifestyle Plus
Pack ¨Lounge
Pack Sport Design
Acoustic Parking System VR/AR +
Advanced Key
Alu velgen ¨5 Spaken Star¨
Antidiefstalmoeren
Audi Drive Select dyn.stuurinrichting
Bang & Olufsen Sound System
Binnenbekleding leder +
Buitenspiegels Pack 3
Dakrailing : chroom afwerking
Getinte ruiten Headlight Assistant
Klimaatregeling '3 Zones'
Koffer: Klep met elektrische bediening
Koplampen : Xenon +
Multifunctie sportstuur
Opberg module
Panoramisch dak uit glas
Stationaire verwarming/afstandsbediening
Verlichtingspakket
Ik ben nu beginnen twijfelen over het kleur. Zou dit nog aangepast kunnen worden?? Ik heb er aantal zien rijden in het wit en die vallen toch wat meer op dan het meteoorgrijs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk BerichtenGisteren de dealer eens gebeld en zou eind deze week worden geleverd in de garage. Stond vorige week klaar voor transport naar België. Volgens hem moet ik nog één week rekenen voor alles in orde is met de papieren en nummerplaat (leasing)
Hopelijk kan ik er volgende week vrijdag mee rondbollen
Comment
-
Dikke sorry, foutje in de datum geslopen. Was één maand verkeerd: besteld op 28/10. Dus 5 lange maanden moeten wachten
Besteld in Ternat bij Heremans!
Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichtenmooie wagen!! net geen 4 maand levertermijn dus. waar besteld? Buslot in Dendermonde (gezien je van Opwijk bent) ? Ik bestelde op 30/10 en nog steeds geen productiedatum gekend
Comment
Comment