Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
    Heeft er iemand ervaring met de 2.0TDI 120 vs. 143pk?
    Ik heb nu een Passat 2.0TDI 140pk (PD versie) en moet bijna een opvolger kiezen.
    De A4 2.0 120 pk zou daarbij een mogelijkheid zijn omdat die iets meer opties toelaat dan de 143pk-versie. Is dat verschil tussen de twee heel groot? Ik kan natuurlijk een testrit doen en ben er mij van bewust dat het effectief trager zal zijn dan hetgeen ik nu heb (zeker omdat de CR op zich al veel linerairder is dan de PD-versie) maar vraag me af hoe dat in het dagelijkse gebruik meevalt.
    Is daar aan te wennen of blijft het een "trage" auto.
    Ik moet niet aan elk verkeerslicht de eerste weg zijn, maar vlot hernemen zonder elke keer een versnelling te moeten terugschakelen is wél belangrijk. Iemand (langetermijn) ervaring met beide?

ps: achteraf chippen is geen optie omdat ik dat risico niet wil nemen op een leasing...

Het is en blijft een verschil van 30 Nm.
    Je merkt uiteraard het verschil als ik vergelijk met de testritten in Kortenberg.
    Maar als je veel alleen zit in de wagen en niet veel 'bagage' hebt, valt het in het dagelijks verkeer wel mee. De 120 pk valt wel wat magertjes uit onderin de toeren in 2e versnelling maar gelukkig vindt hij snel zijn koppel weer om vlot mee te kunnen.. we spreken tenslotte over.. ik dacht 4 sec. verschil tss 1000m aftstand.

Comment

• De kogel is door de kerk. Ik ben daarnet mijn Audi A4 Avant gaan bestellen. Levering voorzien in februari 2010.

Ik heb gekozen voor volgende configuratie:
      • Audi A4 Avant TDI 2.0L 100kW 136pk DPF, 6 Versnellingen
      • Kwarts Grijs
      • Leder Milano Zwart
      • Pack "Lifestyle Plus"
      • Pack "Lounge"
      • Koffermodule
      • Xenon+
      • Verchroomde vensteromlijsting
      • Lichtmodule
      • Opbergmodule
      • Acoustisch Parkeersysteem VR/AR
      • ISOFIX kinderzitjes
      • Elektrisch inklapbare buitenspiegels
      • Antidiefstalmoeren
      • Dakrailing: chroom afwerking
      • GSM: Bluetooth
      • Bandenspanningscontrole
      • Audi Soundsystem
      En nu maar aftellen hé....

Comment

Ik heb nu een Passat 2.0TDI 140pk (PD versie) en moet bijna een opvolger kiezen.
        De A4 2.0 120 pk zou daarbij een mogelijkheid zijn omdat die iets meer opties toelaat dan de 143pk-versie. Is dat verschil tussen de twee heel groot? Ik kan natuurlijk een testrit doen en ben er mij van bewust dat het effectief trager zal zijn dan hetgeen ik nu heb (zeker omdat de CR op zich al veel linerairder is dan de PD-versie) maar vraag me af hoe dat in het dagelijkse gebruik meevalt.
        Ik moet niet aan elk verkeerslicht de eerste weg zijn, maar vlot hernemen zonder elke keer een versnelling te moeten terugschakelen is wél belangrijk. Iemand (langetermijn) ervaring met beide?

ps: achteraf chippen is geen optie omdat ik dat risico niet wil nemen op een leasing...
        Is toch een heel persoonlijke kwestie hoor, alles hangt ervan af wat je zelf wilt. Ik heb proefgereden in Kortenberg, met beide, en ben voor de 143pk versie gegaan. Ik vond dat de 120pk versie te weinig kracht had, het leek alsof de motor 'toegeknepen' is. Ik kom van een a4 115pk en wou een wat vlottere wagen, ik hoopte dat de 120pk vlotter was maar ik voelde niet veel verschil. Vandaar de 143pk versie (ttz de fiscaal interessante 136pk versie). Maar ik ben zeker dat ik ook tevreden zou geweest zijn met de 120pk versie, het is allemaal immers zeer relatief.
        Als je de voor jou juiste keuze wilt maken, doe dat gewoon een proefrit met beide.

Comment

Post om aan te tonen dat 120pk versie niet _te_ traag is (in de hernemingen) : http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=682

Echter heeft de 120pk versie wel een gebrek aan koppel laag in de toeren in 2e versnelling. Dit is in de eerste weken wat vervelend... maar alles went.

Comment

• Weet iemand of je een grille in chroom kunt plaatsen op uwe A4 avant?

Khad deze namelijk besteld bij de dealer maar zij weten nog niet of deze al bestaat en moeten nog wachten tot m'n wagen geproduceerd is en ze chassienummer hebben eer ze kunnen kijken of deze al in productie is, wel is zeker dat je het kunt krijgen op een A5 ma nog niet op een A4.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
              Leuke vooruitzichten voor beiden!

Donkergroen voorlopig enkel nog maar gezien op A6 (Berline en avant).

tweetyf40: berline of avant besteld?
              En heb je part 1 van deze topic al gelezen? Want dit is "slechts" part 2 hé
              Een berline: vind ik persoonlijk veel mooier.

Yep, heb al aan beide (topic)parts veel leesplezier beleefd

Comment

• ik heb al ene donkergroene (avant) gezien
                Opgeplooid bij de carosserie van Atlanta Motors in lembeek

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zipo Bekijk Berichten
                  Awel ja, ik heb dat hier al lang ondervonden sinds ik hem in april ben gaan halen.
                  En gisteravond toevallig zowel een A4 met als zonder xenon zien op straat komen na mij en die reflecties merkte ik dus op in mijn binnenspiegel. En het is toch blijkbaar niet dat iedereen rondrijd met 3 kg lucht in zijn banden
                  De garage is aan het zien of er een nota van is. Mss wordt er wat aan gedaan. Soms werkt het echt wel op de zenuwen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                    Weet iemand of je een grille in chroom kunt plaatsen op uwe A4 avant?

Khad deze namelijk besteld bij de dealer maar zij weten nog niet of deze al bestaat en moeten nog wachten tot m'n wagen geproduceerd is en ze chassienummer hebben eer ze kunnen kijken of deze al in productie is, wel is zeker dat je het kunt krijgen op een A5 ma nog niet op een A4.

Ja een S4 grille

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door laue Bekijk Berichten
                      Post om aan te tonen dat 120pk versie niet _te_ traag is (in de hernemingen) : http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=682

Echter heeft de 120pk versie wel een gebrek aan koppel laag in de toeren in 2e versnelling. Dit is in de eerste weken wat vervelend... maar alles went.
                      Waar wordt dit op gebaseerd?? (een trage auto went nooit!) op de mening van een berijder die uit een golf met 105 pk komt!
                      Ik heb een hekel aan vergelijken met andere leverbare auto's, ik heb het vermogen niet om een ander eruit te trekken, maar omdat ik vlot in wil halen als er 5 auto's achter een trekker zitten en er geen 1 inhaalt en als ik gas geef met de caravan/ aanhanger erachter en ook dan moet ie goed vooruit komen.

ik heb de A4 avant met de 170pk versie, en die is vlot, maar mag best nog vlotter, dus je ziet maar, het is erg persoonsgebonden en ik ben dan ook van meneing dat niemand een goed antwoord kan geven op een dergelijke vraag. je moet zelf uit proberen of je tevreden bent met het vermogen of dat je voor een betere (lees duurdere) versie gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Micky Bekijk Berichten
                        Waar wordt dit op gebaseerd?? (een trage auto went nooit!) op de mening van een berijder die uit een golf met 105 pk komt!
                        Ik heb een hekel aan vergelijken met andere leverbare auto's, ik heb het vermogen niet om een ander eruit te trekken, maar omdat ik vlot in wil halen als er 5 auto's achter een trekker zitten en er geen 1 inhaalt en als ik gas geef met de caravan/ aanhanger erachter en ook dan moet ie goed vooruit komen.

ik heb de A4 avant met de 170pk versie, en die is vlot, maar mag best nog vlotter, dus je ziet maar, het is erg persoonsgebonden en ik ben dan ook van meneing dat niemand een goed antwoord kan geven op een dergelijke vraag. je moet zelf uit proberen of je tevreden bent met het vermogen of dat je voor een betere (lees duurdere) versie gaat.

weet iemand soms wat meer over de gps (mmi 3g)

Comment

Dit wordt gebaseerd op een persoonlijke mening van een forumbezoeker. Ik dacht dat forums daar net toe dienden.
                          Het feit dat de vorige wagen een golf met 105pk was wordt expliciet vermeld zodat de kritische lezer de post in perspectief kan zien.
                          De bronnen voor het cijfermateriaal worden duidelijk vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guykes Bekijk Berichten
                            weet iemand soms wat meer over de gps (mmi 3g)
                            Wat wil je meer weten , ik weet nu dat indien je de gps met harde schijf hebt je ook een dvd-speler in de wagen hebt.

Toch fijn om dat te weten, m'n dealer wist het zelfs niet...

Comment

Wat wil je meer weten , ik weet nu dat indien je de gps met harde schijf hebt je ook een dvd-speler in de wagen hebt.

Toch fijn om dat te weten, m'n dealer wist het zelfs niet...
                              de dealer heeft geen uitleg gegeven en wist het zelf niet.
                              maar ik heb het opgezocht en dvd zit er nu ook standard bij alleen gaat deze uit als men rijd, maar hier heb ik ook de hack van gevonden.
                              wie de uitleg wil vraagt het maar...
                              10 gb hardeschijf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pietervdb Bekijk Berichten
                                Vorige week is mijn A4 Avant 2.0 Quattro geleverd met de beide uitlaten links , blijkbaar enkel maar voor S-line en hogere motor klassen de uitlaten links en rechts.

Voor de rest heb ik nog te weinig km (400) gereden om een deftige indruk te krijgen. Verbruikt ligt momenteel op 8.2l met een gemiddelde snelheid van 32km/h. 50% stadsverkeer, 50% autostrade. Start stop systeem is ff wennen als ook de elektromechanische handrem.

Ik heb vorige week ook een A4 Avant 2.0 quattro besteld na lang twijfelen tussen A6 en A4
                                Hebben gekozen voor de 170 pk versie (en dit ter compensatie van het extra gewicht van de
                                quattro) Vraagje over de quatto versie---> Is bij normale omstandigheden de verdeling voor/achter 50/50 of 40/60 ?
                                Nu aftellen volgens verkoper levering rond 15 februari!
                                Collega 1 dag eerder besteld en zijn verkoper vertelde hem levering 15 maart!(ook A4 Avant)
                                denk niet dat er al veel quattro versies hier rond rijden.

Comment

(een trage auto went nooit!)
                                  Toch wel, alles went, zelfs een "trage" auto... . Ik heb naast mijn A4 (136pk) een wagen met 300pk's...als ik van die naar de "trage" A4 overstap dan duurt het enkele km's en dan ben ik het alweer vergeten... . Idem in de omgekeerde richting trouwens.
                                  Maar akkoord met je stelling, men moet gewoon zelf met beide rijden om te voelen of de kracht voldoende is.

Comment

• Hoi, ben "nieuw" hier, maar lees wel al een tijdje mee.

De schat aan info die ik hier kon verzamelen kan m.i. menig Audi-verkoper met het schaamrood op de wangen zetten.

Heb vorige week vrijdag een nieuwe A4 Avant besteld en heb moeten vaststellen dat je als potentiële koper heel wat info zelf moet opzoeken/verzamelen om correct geïnformeerd te zijn en de juiste keuzes te kunnen maken. Mijn welgemeende dank aan alle forum-leden ... :-)

Een testritje in Erps-Kwerps heeft me echter ook veel bijgeleerd.

Mijn bestelling ziet er uiteindelijk als volgt uit:
                                    A4 Avant 2.0 Tdi 136 pk, 6-bak manueel, meteoorgrijs
                                    Pack Lounge (Milano-leder in kaneelbruin)
                                    Pack Lifestyle Plus
                                    17-inch structure-velgen
                                    Xenon
                                    Alu-dakrails
                                    Isofix
                                    Zongordijn op achterste deuren
                                    Tyre mobility system
                                    Zonder kentekens

Levering: februari (zoals bij "A3 Quattro")

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guykes Bekijk Berichten
                                      de dealer heeft geen uitleg gegeven en wist het zelf niet.
                                      maar ik heb het opgezocht en dvd zit er nu ook standard bij alleen gaat deze uit als men rijd, maar hier heb ik ook de hack van gevonden.
                                      wie de uitleg wil vraagt het maar...
                                      10 gb hardeschijf

Een hack? Volgens mij moet ge met zo'n speciale kabel tussen pc en auto sommige zaken veranderen maar daarvoor heb je een paswoord nodig enja sommige dealers doen dit wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichten
                                        Hoi, ben "nieuw" hier, maar lees wel al een tijdje mee.

De schat aan info die ik hier kon verzamelen kan m.i. menig Audi-verkoper met het schaamrood op de wangen zetten.

Heb vorige week vrijdag een nieuwe A4 Avant besteld en heb moeten vaststellen dat je als potentiële koper heel wat info zelf moet opzoeken/verzamelen om correct geïnformeerd te zijn en de juiste keuzes te kunnen maken. Mijn welgemeende dank aan alle forum-leden ... :-)

Een testritje in Erps-Kwerps heeft me echter ook veel bijgeleerd.

Mijn bestelling ziet er uiteindelijk als volgt uit:
                                        A4 Avant 2.0 Tdi 136 pk, 6-bak manueel, meteoorgrijs
                                        Pack Lounge (Milano-leder in kaneelbruin)
                                        Pack Lifestyle Plus
                                        17-inch structure-velgen
                                        Xenon
                                        Alu-dakrails
                                        Isofix
                                        Zongordijn op achterste deuren
                                        Tyre mobility system
                                        Zonder kentekens

Levering: februari (zoals bij "A3 Quattro")
                                        Welkom op het forum & gefeliciteerd met je bestelling, mooie config!

Wat is "tyre mobility system" ook weer? Is dit gewoon een normaal reservewiel?
                                        1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
                                        1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
                                        1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver

1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
                                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543

Comment

Een hack? Volgens mij moet ge met zo'n speciale kabel tussen pc en auto sommige zaken veranderen maar daarvoor heb je een paswoord nodig enja sommige dealers doen dit wel

Hacken is het vinden van toepassingen, die niet door de maker van het middel bedoeld zijn. Complexiteit speelt hierbij geen rol, integendeel

rijden met dvd is dus degelijk een hack en moet via kabel aan pc en auto aangepast worden.
                                          hiervoor heb je een login nodig voor het veranderen van gegevens.

Comment

Working...
                                          X