Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik had mijne A4 besteld op 17/10 tijdens de audi days. Vrijdag het verlossende telefoontje gekregen dat hij was binnen gekomen. Morgen mag ik hem gaan halen. Wat kan een weekend toch lang duren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nolke Bekijk Berichten
      Ik had mijne A4 besteld op 17/10 tijdens de audi days. Vrijdag het verlossende telefoontje gekregen dat hij was binnen gekomen. Morgen mag ik hem gaan halen. Wat kan een weekend toch lang duren.

De onze besteld op 22/10 kan hem gaan afhalen op vrijdag 12/02, dus beloofde levertermijn is juist gebleken!
      Ga toch nog mijn (gratis) wintervelgen en banden laten plaatsen, gaan nog skieen
      met Pasen!

Comment

• ik hoop ook op een verlossend telefoontje deze week , maar ik vrees dat het maar rond 15 februari zal zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro Bekijk Berichten
          De onze besteld op 22/10 kan hem gaan afhalen op vrijdag 12/02, dus beloofde levertermijn is juist gebleken!
          Ga toch nog mijn (gratis) wintervelgen en banden laten plaatsen, gaan nog skieen
          met Pasen!

In welke week was de productie dan? Was dit ook week 5?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
            Nu moet je eens kijken op 2de handssites naar de prijzen van benzinewagens
            heb ik als test gedaan op de huidige site (rubriek okkasie zoeken)
            alle A4 Avant benzine 2007 of later : resultaat : 0 gevonden
            alle A4 Avant diesel 2007 of later : resultaat : 95 gevonden

was het misschien te wijten aan "te jong" ?

opnieuw gedaan met 2003 of later als datum, maar de verhouding blijft 5 tegen 150...
            het spreek wel voor zich qua vraag en aanbod

meer dan 7 jaar oud wordt gewoon hopeloos via een garagist/dealer, ze feliciteren je voor de goede staat van je wagen, maar ze schakelen hun "marchands" in (Oost-Europa of Libanon...) met een prijs dichtbij de slooppremie
            Last edited by guyugy; 07/02/2010, 12:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door haghibardio Bekijk Berichten
              In welke week was de productie dan? Was dit ook week 5?

Productie was week 4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                Mp3's overzetten van stick naar auto, waarom kan ik nog steeds geen titels en uitvoerders zien en staat er constant track 1 , track 2 enz...

Ik heb al 4 verschillende programma's gebruikt, geen enkele is ok.

Graag van iemand een tip welk programma je moet gebruiken om zo de juiste titels te kunnen instellen... pff

ANYONE ???

Verder had ik nog een vraagske, hopende dat we nu wel een antwoord zien indien je toch een nieuwe gsm moet aankopen welke past er dan het best bij de carkit van de A4?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  heb ik als test gedaan op de huidige site (rubriek okkasie zoeken)
                  alle A4 Avant benzine 2007 of later : resultaat : 0 gevonden
                  alle A4 Avant diesel 2007 of later : resultaat : 95 gevonden

was het misschien te wijten aan "te jong" ?

opnieuw gedaan met 2003 of later als datum, maar de verhouding blijft 5 tegen 150...
                  het spreek wel voor zich qua vraag en aanbod
                  Awel? My point exactly!! Je vind deze wagens zeer weinig waardoor de prijs relatief hoog is. Allez, ik heb de test ook eens gedaan, weliswaar met een ander merk maar soit. Alle benzinewagens van BMW 3-serie in Premium Selection (= 2de hands netwerk van BMW). Ik pak er een paar willekeurig uit:
                  320i, 2007, 36.000 EUR (OK, deze zal wel veel opties hebben)
                  320i, 2006, 18.000 EUR
                  320i, 2005, 15.000 EUR

Zo slecht lijkt me dat toch niet? Op 't eerste zicht liggen die prijzen op hetzelfde niveau als van diesel...

Uw voorbeeld zegt alleen iets over het aanbod, het zegt totaal niks over de vraag. Het feit dat je geen enkele recente Avant Benzine vind is nu net het beste bewijs dat als jij er wel een zou hebben dat je die dan voor een goede prijs kunt verkopen.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  meer dan 7 jaar oud wordt gewoon hopeloos via een garagist/dealer, ze feliciteren je voor de goede staat van je wagen, maar ze schakelen hun "marchands" in (Oost-Europa of Libanon...) met een prijs dichtbij de slooppremie
                  Bij verkoop van uw dieselwagen zal uw dealer met hetzelfde verhaaltje komen aandraven.

Ik kreeg zelf nog, eind verleden jaar in volle autocrisis nog 2000 EUR voor een 16-jaar oude benzinewagen (BMW 318i), een kennis van mij verkocht zijn 7-jaar oude 318i voor 12.000 EUR. Beiden wagen met zo goed als geen opties en een km-stand en staat die navenant de leeftijd is.

Allez, ik kan voorbeelden en redenen blijven opsommen natuurlijk, maar kijk gewoon eens naar de prijzen die gehanteerd worden.

Comment

• banden s-line

vandaag papieren gaan halen en al een kijkje gaan nemen naar mijn A4 Avant s-line.
                    Zag er nog totaal niet uit ! bescherming/ vuil/ enz...
                    banden op s-line velgen zijn pirelli P7, had liever michelin of bridgestone gehad.
                    Iemand ervaring met deze band ?

Comment

1) Uw voorbeeld zegt alleen iets over het aanbod, het zegt totaal niks over de vraag.

2) Ik kreeg zelf nog, eind verleden jaar in volle autocrisis nog 2000 EUR voor een 16-jaar oude

voor punt 1 : als verkoper ben enkel geïnteresseerd in de vraag... Als er zo weinig aanbod is, geeft dat toch een idee van de heersende vraag... of niet ?

voor punt 2 : ik heb een Saab 900 van 17 j. oud voor 2300 euros verkocht; ik noem dat eigenlijk niet verkopen maar weggeven wanneer de prijs zo laag is, en het om een perfekt bruikbare auto gaat; voor mijn A4 van 12 jaar kreeg ik ook een dergelijke bod
                      Dat is echter zo weinig boven de slooppremie dat ik dan liever mijn matreiaal gratis voor niets aan een familielid afsta; zo maak ik een gelukkige die de wagen dankbaar blijft gebruiken

Comment

voor punt 1 : als verkoper ben enkel geïnteresseerd in de vraag... Als er zo weinig aanbod is, geeft dat toch een idee van de heersende vraag... of niet ?
                        Ah neen. Tweedehandswagens kun je niet bijmaken. Als 5 jaar geleden iedereen een diesel als nieuwwagen kocht dan kunnen er nu geen 2de hands bezines zijn, ongeacht de hoogte van de vraag. Het aanbod zegt alleen iets over het aanbod.

Ik zou graag op My Way eens een opzoeking doen om eht effectieve verschil tussen benzine en diesel te weten te komen voor een doorsnee A4, maar de site ligt plat. Zal later eens proberen.

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        voor punt 2 : ik heb een Saab 900 van 17 j. oud voor 2300 euros verkocht; ik noem dat eigenlijk niet verkopen maar weggeven wanneer de prijs zo laag is, en het om een perfekt bruikbare auto gaat; voor mijn A4 van 12 jaar kreeg ik ook een dergelijke bod
                        Dat is echter zo weinig boven de slooppremie dat ik dan liever mijn matreiaal gratis voor niets aan een familielid afsta; zo maak ik een gelukkige die de wagen dankbaar blijft gebruiken
                        Wel, een auto van 17 jaar oud is, hoe goed onderhouden ook, afgeschreven. Daar kun je niet veel meer van verwachten. Stel nu dat die Saab een diesel was, zou je daar dan meer voor krijgen? Ik denk het niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A3 quattro Bekijk Berichten
                          vandaag papieren gaan halen en al een kijkje gaan nemen naar mijn A4 Avant s-line.
                          Zag er nog totaal niet uit ! bescherming/ vuil/ enz...
                          banden op s-line velgen zijn pirelli P7, had liever michelin of bridgestone gehad.
                          Iemand ervaring met deze band ?
                          Bij mij altijd Pirelli zeker beter als die Bridgestone brol .

Comment

• [quote=dePAUL;3870812 Als 5 jaar geleden iedereen een diesel als nieuwwagen kocht dan kunnen er nu geen 2de hands bezines zijn.[/quote]

geen vraag, weinig produktie, later weinig aanbod, maar geen nood daar er later nog steeds geen vraag is : dit is het Belgisch sydroom...

Comment

Ik zou graag op My Way eens een opzoeking doen
                              heb ik pas gedaan (alle A4 Avant die ze hebben)

benzine : 1 wagen (een recente 2008-model bij Bourgoo) ik wed op een sterfgeval...

diesel : 34 wagens

ga dan maar eens de prijzen vergelijken...

ik zal je waarschijnlijk niet overtuigen, jij mij ook niet !
                              wat ik wel weet, is dat mijn super-uitgeruste (diesel) Q5 een veel betere kans maakt binnen 3 jaar verkocht te geraken dan de (proportioneel) weinige TFSI's die in de aanloopfase door de benzine-fanaten gekocht werden. Zelfs de 3,0TDI zullen vlugger een (belgische) koper vinden want ze (voor de overgrote meerderheid) in een zelfde BIV-categorie zijn, en even ekonomischer uitvallen ongeacht de hogere rijtaks.

Comment

• Ik heb mijn A4 Berline 2.0 TDI 136 Multitronic op 01/02/2010 besteld en mijn dealer zegt levering begin April ? Enerzijds vind ik dat vrij vlug, anderzijds hoor ik dat tegenwoordig steeds 2 weken vroeger de wagens binnen zijn ? Kan iemand hierover iets meer vertellen ? thx.
                                Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
                                Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Hier zijn mijn zomervelgen. Ze liggen er wel niet meer op door het naderende slechte weer..

Voor meer foto's: http://www.autoforum.be/showthread.p...72#post3871772
                                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

heb ik pas gedaan (alle A4 Avant die ze hebben)

benzine : 1 wagen (een recente 2008-model bij Bourgoo) ik wed op een sterfgeval...

diesel : 34 wagens

ga dan maar eens de prijzen vergelijken...

ik zal je waarschijnlijk niet overtuigen, jij mij ook niet !
                                    wat ik wel weet, is dat mijn super-uitgeruste (diesel) Q5 een veel betere kans maakt binnen 3 jaar verkocht te geraken dan de (proportioneel) weinige TFSI's die in de aanloopfase door de benzine-fanaten gekocht werden. Zelfs de 3,0TDI zullen vlugger een (belgische) koper vinden want ze (voor de overgrote meerderheid) in een zelfde BIV-categorie zijn, en even ekonomischer uitvallen ongeacht de hogere rijtaks.
                                    Dat er veel diesels rijden in belgie klopt wel, daarom mogen we nu nog maar 90 km per uur op de snelwegen! fijn stof.
                                    Na 10 jaar diesel te hebben gereden heb ik nu weer voor benzine gekozen [TFSI] rijdt als een diesel [wat betreft koppel] maar nog aangenamer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                                      Ik heb mijn A4 Berline 2.0 TDI 136 Multitronic op 01/02/2010 besteld en mijn dealer zegt levering begin April ? Enerzijds vind ik dat vrij vlug, anderzijds hoor ik dat tegenwoordig steeds 2 weken vroeger de wagens binnen zijn ? Kan iemand hierover iets meer vertellen ? thx.
                                      Ik heb mijn A4 Avant 2.0 tdi 136 Multitronic besteld einde januari, en bij mij hebben ze als levering eind april gezegd.
                                      Jij hebt besteld op 01/02/2010, maar heb jij dan de 5j gratis onderhoud nog bekomen? Ik dacht dat het einde van deze actie 30/01/2010 was.

Groeten

Comment

• Dat van die 5 j gratis onderhoud bleek voor mij niet van toepassing te zijn wegens aankoop door "firma" !?
                                        Nog even een vraagje: hoeveel tijd zit er tussen de bestelling en het bekend zijn van de produktieweek ?
                                        Dank voor een antwoordje van het forum .
                                        Last edited by dirk l; 09/02/2010, 00:55.
                                        Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
                                        Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                                          Ik heb mijn A4 Berline 2.0 TDI 136 Multitronic op 01/02/2010 besteld en mijn dealer zegt levering begin April ? Enerzijds vind ik dat vrij vlug, anderzijds hoor ik dat tegenwoordig steeds 2 weken vroeger de wagens binnen zijn ? Kan iemand hierover iets meer vertellen ? thx.
                                          Zal eerder 2 weken later zijn....

Comment

Working...
                                          X