Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
    Ooh dat ziet er keurig uit! Waarom weet mijn kut-dealer weer van niks als ik hierachter vraag... Alleen maar "nee dat hebben we niet, nee dat gaat niet, nee helaas"...
    Is het dan niet moeilijk om de mat eruit te doen?

Pff ik zou in geen 100jaar weten waar ik m'n blusapparaat kan terugvinden...

Comment

• Esp/asr

Oorspronkelijk geplaatst door TheAccountant Bekijk Berichten
      met de ASR/ESP aan, verlies je kracht als je begint door te slippen en op de duur valt die stil (in snelheid, niet de motor), beter wielspin hebben en de motor in toeren kunnen houden, 't zal veel beter gaan, geloof me
      Dat zou kunnen, maar ik denk dat het gevoel van verlies aan kracht alleen maar gevoelsmatig is ( en misschien wat versterkt doordat zonder ASR het toerental makkelijker op het meest gunstige punt op de koppelcurve kan gehouden worden);
      ASR verlaagt het toerental om wielspin te voorkomen en laat eigenlijk het toerental balanceren net onder het punt van wielspin. Al het vermogen (toerental) wat je extra geeft, kan toch niet nuttig omgezet worden want dat gaat verloren in het niets door de wielspin lijkt me. (tenzij dat extra vermogen aangewend wordt om het wegdek op te warmen en het ijs te dooien )

Als je het vergelijkt op een droog wegdek: met veel wielspin vertrekken is ook niet noodzakelijk sneller dan gedoseerd (maar soms wel zo leuk )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
        ASR verlaagt het toerental om wielspin te voorkomen en laat eigenlijk het toerental balanceren net onder het punt van wielspin
        voor zover ik mij goed herinner, hangt de werking van ASR van de snelheid
        boven de limiet (50/60 km/u ?) wordt via motorbeheer het toerental verlaagd (eerder bestemd om aquaplaning te bestrijden)
        onder de limiet worden de ABS-sensoren gaaktiveerd om de wielen op een zelfde snelheid te houden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten
          Hey,

Nog een goei maand en een half en ik mag hem gaan verwachten

wat ik zeker ga doen is het ABT chiptunen van audi, ik heb de 120pk tfsi genomen met het oog op chiptunen, mensen ervaring mee? en tevreden van?

Ook heb ik nog een ander vraagje :
          die standaard 16" velgen van het lifestyle pakket staan me niet aan , mn dealer wil ze niet overnemen omdat hij er al genoeg liggen heeft, heeft er iemand idee wat ik er mee kan doen? ik wil er niet met rondrijden want winterbanden heb ik al liggen incl velg van mn vorige auto die ook passen op mn audi.
          Mochten er mensen geinteresseerd zijn mogen z me altijd een Pm sturen hoor.
          Tgaat dus wel degelijke over nieuwe stuks, ik ben al blij dat ik er iets van kan recuperen.

greeetz
          @Fosgate: wanneer heb je je bestelling precies geplaatst?
          Ik bestelde 30/10 en levering is voorzien rond 15/03

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nuvolari Bekijk Berichten
            Ik heb de mijne besteld op 27/10/2009 (tijdens Audi-days) en levering is tot nader bericht voorzien in februari 2010

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten
              Ik heb de mijne besteld op 27/10/2009 (tijdens Audi-days) en levering is tot nader bericht voorzien in februari 2010
              Mijne is besteld op 31 oktober en momenteel stond hem volgens de garage nog niet ingepland in de productie. Destijds was eind februari gezegd maar vrees dat het eerder half/eind maart zal zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
                Mijne is besteld op 31 oktober en momenteel stond hem volgens de garage nog niet ingepland in de productie. Destijds was eind februari gezegd maar vrees dat het eerder half/eind maart zal zijn...
                Ik zal maar eens een telefoontje doen met mijn garage. Kan ondertussen ook al half maart zijn...

Comment

• Hoi,

Ik heb als optie in mijn bestelling het Pack Lifestyle Plus genomen.
                  Kan er mij iemand vertellen of men bij de GPS plus met harde schijf automatisch een multifunctioneel stuur bekomt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pasgrey Bekijk Berichten
                    Hoi,

Kan er mij iemand vertellen of men bij de GPS plus met harde schijf automatisch een multifunctioneel stuur bekomt?
                    in de Lifestyle plus niet
                    maar misschien wel in de Lounge die nu tijdelijk inbegrepen is in de prijs
                    (in de configurator is Lounge op dit ogenblik verwijderd, dus niet verifiëerbaar langs deze weg)
                    vragen aan je verkoper, dus

Comment

• Multifunctiestuur zit inderdaad in pack lounge.

Pack lounge is wel zichtbaar in configurator, maar je moet bij bekleding dan wel leder geselecteerd hebben. Inbegrepen in de prijs is het volgens mij niet (was toch geen salonconditie, wel bij de audi days in oktober)

Comment

Ik heb mijn wagen besteld 09/01/2010

En levering is nog steeds maart, zou week 10 gemaakt worden.

greetz

Comment

Ik heb mijn wagen besteld 09/01/2010

En levering is nog steeds maart, zou week 10 gemaakt worden.

greetz
                          Mijn wagen besteld op 23/10/2009 (AudiDays) en zou geleverd worden eerste week van maart (productie week 7).

Iemand een verklaring hoe het kan dat iemand die zijn wagen meer dan 2 maand later besteld heeft slechts 3 weken later dan mezelf de wagen zal hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pasgrey Bekijk Berichten
                            Hoi,

Ik had mijn wagen zonder packs besteld en de losse opties toegevoegd, waaronder ook de GPS plus. Het multifunctioneel wou ik niet (hou niet zo van knoppen op het stuur (maar had wel het sportstuur genomen), maar toen ik de wagen kreeg (MY2010) zat het multifunctioneel sportstuur erop. Blijkbaar was dit een evidentie en kon de nieuwe GPS plus niet zonder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk Berichten
                              Iemand een verklaring hoe het kan dat iemand die zijn wagen meer dan 2 maand later besteld heeft slechts 3 weken later dan mezelf de wagen zal hebben?
                              De verkoper op het autosalon vertelde mij iets van "in de maand december maakt audi stock om te verkopen op de salons". Daardoor schuiven de reeds bestelde wagens natuurlijk achteruit, ma ik snap nie goed hoe ze echt stock kunnen maken, buiten de carroserie natuurlijk.

Enfin soit, misschien is er een tekort aan leer en moeten de mensen van de audi days daarom wachten (pack lounge was toen gratis)

Comment

• Misschien een stomme vraag, maar aangezien ik mijn Audi nog niet heb kan ik het moeilijk te weten komen:
                                wat is de afmeting van de kofferruimte? breedte en lengte?

Comment

• Audi-site >> A4 >> Cijfers en uitrustingen >> Afmetingen en gewichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk Berichten
                                    Mijn wagen besteld op 23/10/2009 (AudiDays) en zou geleverd worden eerste week van maart (productie week 7).

Niet treuren, de persoon die z'n wagen 2 maand later bestelde zal ook bericht krijgen dat deze uitgesteld is zoals iederéén trouwens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                      Niet treuren, de persoon die z'n wagen 2 maand later bestelde zal ook bericht krijgen dat deze uitgesteld is zoals iederéén trouwens.

Daar ben ik me al van bewust

Ik hou jullie op de hoogte!!

Comment

• Trouwens, mischien een stomme vraag maar:

is er verschil met de leveringsperiode of je benzine of diesel neemt?

Comment

Trouwens, mischien een stomme vraag maar:

is er verschil met de leveringsperiode of je benzine of diesel neemt?
                                          eerste een paar collega's vinden die voor benzine gekozen hebben, dat zal al niet gemakkelijk zijn

Comment

Working...
                                          X